Asioita, joita nykynuoret eivät VARMASTI ole tehneet
Jonnet ja jonnettaret muistaa paljon asioita, mutta kukaan heistä ei ole varmasti mm. etsinyt kirjekaveria teksti-tv:stä.
Kommentit (249)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:51"]Kirjoittaneet mielipidekirjoitusta teksti-tv:n sivuille aiheesta kannattaako suomen liittyä eu:hun vai ei ja laittaneensa juttunsa nimimerkillä joka löytyi Stephen Kingin kirjasta (terkkuja pikkuveli jos tunnistat minut :D) [/quote] Luuletko ettei Kingiä lueta nykypäivänä? Julkaisee vieläkin uutta idiootti
[/quote]
Voi luoja, miten väärin ihminen voi käsittää :D Pointti oli se, että aiheeseen (liittyäkö Euroopan uniooniin vai ei) liittyen nimimerkki oli helkutin huvittava!
ei tehneet vastoja (ehkä joku) eivät ole pesseet navettaa, eivät ole lehmien perässä olleet kun menevät laitumelle
Olen tuulastanut. Eli sytytetään peltoa palamaan ja sitä ohjataan isoilla havun oksilla hallitusti sitä paloa. Kerinyt lammasta ja valmistanut mummon kanssa villa lankaa alusta loppuun asti.. Oli mielenkiintoinen kesä
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:09"]Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille. [/quote] Sori, vahinkopeukku alas! Ylös piti. Tätä olen tehnyt itse! [/quote] Tätä tehtiin vielä 90-luvulla eli ei ole kyllä niin vanha juttu, ettei nykynuoret olisi tätä tehneet. [/quote] Tästä poikii kysymys, että miten määritellään nuori? Jos tuota on tehnyt vaikka vuonna -95 (varmaan viimeisiä aikoja kun tuota isoissa määrin on tehty), voisi päätellä tekijän olevan ainakin 10v, eli syntynyt -85, eli tänä vuonna 30v.
[/quote]
Itse olen 45 ja kaikki sitä nuoremmat on nuoria. :-D
katsoneet MusicTv:ltä musiikkivideoita
(ja tässä pointti on se, että ennen sieltä tuli jopa musiikkivideoita)
Mä oon miettinyt sitä, että monet termit ovat itselle jääneet puhekieleen, mutta ne eivät tarkoita nuorille samaa. Mä puhun esim. ohjelman nauhoittamisesta, vaikkei sitä enää nauhoiteta. Samoin kelaaminen on ihan VHS- ja c- kasettiajoilta.
Katsoneet Klaania ja Pelottaako-sarjaa yleltä
pelanneeet aitoa 80-luvun elektroniikkapeliä niin että nappulat kuluivat
pelanneet amicalla ja commodore 64:lla
soittaneet puhelinkopista Suomessa
kuunnelleet modeemin yhdistymisääntä
katsoneet kellosta aikaa että kauanko voi olla internetissä
kopioineet kiinnostavia juttuja disketille kotona luettavaksi internetistä
Eivät ole vartoilleet telkkaria aukaistessa, että putket lämpenee.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:59"]
Kuulleet keskiyöllä radiosta Maamme-laulua
[/quote]
Ajoimme kaverinin kanssa kaupungilla p-rallia keskiyöhän ja päätimme perinteisesti illan aina kuuntelemalla Maamme-laulun :D Kunnes kaverin naapuri valitti, että huudatamme autoa käynnissä hänen ikkunoidensa edessä keskiyöllä.. ilonpilaaja.. terkkuja Anulle!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:58"]
Olen tuulastanut. Eli sytytetään peltoa palamaan ja sitä ohjataan isoilla havun oksilla hallitusti sitä paloa. Kerinyt lammasta ja valmistanut mummon kanssa villa lankaa alusta loppuun asti.. Oli mielenkiintoinen kesä
[/quote]
Oliko tarkoituksella ihan puutaheinää? :D Tuulastus ja kaskeaminen on kyllä ihan eri asioita.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:58"]Olen tuulastanut. Eli sytytetään peltoa palamaan ja sitä ohjataan isoilla havun oksilla hallitusti sitä paloa. Kerinyt lammasta ja valmistanut mummon kanssa villa lankaa alusta loppuun asti.. Oli mielenkiintoinen kesä
[/quote]
Tuulastanut? Meilläpäin se liittyy kylläkin kalastamiseen. (Ja sitä voi tehdä yhä, meidän 7v on ollut ukin mukana...)
Tuo polttaminen kuulostaa kulottamiselta.
Pelanneet tietokoneella siten, että ensin Bitistä tai printistä näpyteltiin pitkä ohjelmakoodi koneeseen... Ja voi sitä riemua jos tallennus epäonnistui tai peli olikin ei vain tavallisen kehno vaan tosikehno.
menneet pankkiautomaatille lämmittelemään pakkasilla kaupungissa
menneet yökerhoon klo 7-8 aikaan illalla
Osanneet piipittää modeemin yhdistysäänen ja miettineet kuumeisesti miten piilottaa oma puhelinnumero kaikille näkyvän chatin väleihin tyyliin "ja mun äiti on 52 vuotta". :D Ah, se oli jännää aikaa!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:07"]
Myydäänköhän vielä Helancyl-hieromakintaita, joilla me opiskelijatytöt hinkkasimme reisistämme pois selluliittia, jota siellä ei edes ollut? Vihreän saippuan haju ja sotkuisuus muistuu mieleen vielä oikein hyvin.
[/quote]
Mä muistan! Oliko se kuitenkin Elancyl, ja sitä myydään yhä? Ostin sellaisen hieromakintaan/laitteen ja voidetta, kun olin alle 20 vee ja painoin jotain 48 kiloa (164 senttisenä) :D
ajatelleet, että vilkkuva teksti ja liikkuva gif-kuva ovat hienoja elementtejä nettisivuilla
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:48"]
Harvat varmaan ovat soittaneet numerokiekollisella lankapuhelimella.
[/quote]
Olen. Meillä oli sellainen kotona varmaan vuoteen '97.