Asioita, joita nykynuoret eivät VARMASTI ole tehneet
Jonnet ja jonnettaret muistaa paljon asioita, mutta kukaan heistä ei ole varmasti mm. etsinyt kirjekaveria teksti-tv:stä.
Kommentit (249)
Joutuneet kavereille soittaessaan esittelemään itsensä ja pyytämään niitä puhelimeen.
Ketjuun tulleiden vastausten perusteella en ilmeisesti 21-vuotiaana ole nykynuori. Auts :D
Tupakkaa pysty ostamaan kuka vaan itse esim. Alle kouluikäisenä kävin sukulaisille hakemassa kioskilta röökiä vaivan palkkana sitten muutama merkkari! Pankkikirja! Kauppojen aukioloajat, ....
"surkutelleet sitä, että urheilemisen myötä peffalihakset ovat kasvaneet liian suuriksi ja pyöreiksi"
"Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille."
"Harvat varmaan ovat soittaneet numerokiekollisella lankapuhelimella."
"Hyppineet twistiä eli sitä kuminauhasta viriteltyä tyttöjen juttua." (tein tätä vielä kutosella, eli joskus v.~2010).
"pyörittäneet c-kasetin nauhaa lyijykynällä"
"tehneet omia c-kasettikokoelmia ja niihin värikkäitä kansia"
"ei tehneet vastoja (ehkä joku) eivät ole pesseet navettaa, eivät ole lehmien perässä olleet kun menevät laitumelle"
"kuunnelleet modeemin yhdistymisääntä"
Olen tehnyt kaikkia näitä mun listassa olevia. Olen 16-v :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:02"]
Eivät ole vartoilleet telkkaria aukaistessa, että putket lämpenee.
[/quote] huutonaurua
Kuunnelleet levyjä kirjaston musiikki- osastolla, upottava pehmeissä tuolissa joihin uhkasi nukahtaa
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:58"]
Olen tuulastanut. Eli sytytetään peltoa palamaan ja sitä ohjataan isoilla havun oksilla hallitusti sitä paloa. Kerinyt lammasta ja valmistanut mummon kanssa villa lankaa alusta loppuun asti.. Oli mielenkiintoinen kesä
[/quote]
Oliko tarkoituksella ihan puutaheinää? :D Tuulastus ja kaskeaminen on kyllä ihan eri asioita.
[/quote]
Tuo ei kyllä ole kaskeamista, joka on metsän polttamista pelloksi (poltetusta metsästä tulee ravinnetta peltoon), vaan kulottamista - edellisvuoden heinän polttamista pois tienpientareilta, pelloilta tmv. Kyllä monikin nykynuori on varmasti kulottanut, kyllä sitä tehdään vieläkin. Ja tuulastelu on tosiaan valon avulla kalastamista.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:16"]Niianneet opettajalle
[/quote]
Tätä tekisi mieli tehdä vieläkin yliopistolla, vaikka ikää on jo hieman. :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:09"]Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille. [/quote] Sori, vahinkopeukku alas! Ylös piti. Tätä olen tehnyt itse!
[/quote]
Tätä tehtiin vielä 90-luvulla eli ei ole kyllä niin vanha juttu, ettei nykynuoret olisi tätä tehneet.
[/quote]
Nykynuorilla tarkoitetaan varmaan kuitenkin vuoden 00 kieppeillä syntyneitä. Itse olen syntynyt 90-luvulla ja en todellakaan lue itseäni enää nykynuoreksi.
Olen syntynyt 90 eli nyt 25v ja minä kyllä vielä 12 vuotiaana nauhoitin kasetille kesälomalla biisejä ja kirjoitin vielä sanatkin ylös paperille!!
Soittaneet puhelinkopista, kun kopin puhelinluettelosta oli ensin selvitetty oikea numero.
Kirjoittaneet mekaanisella kirjoituskoneella työhakemusta.
Matkustaneet lentokoneessa tupakoivien puolella.
Juoneet kolmionmuotoista mustaviinimarja-pillimehua, nähneet yhteystiedoissa 90-alkuista pk-seudun puhelinnumeroa tai telefax-numeroa, kirjoittaneet kirjoituskoneella jossa seuraavalle riville piti siirtyä kahvaa käyttäen, matkustaneet Hasse-matkojen reissuille, nähneet että vauvan voi jättää kaupan ulkopuolelle nukkumaan vaunuihin kaupassakäynnin ajaksi
Soittaneet viisinumeroiseen lankanumeroon. Opetelleet useita kavereiden kotipuhelinnumeroita ulkoa. Itse muistan vieläkin muutamia, joista joku voi olla vielä voimassa.
- lainanneet kirjastosta pahvisella kortilla
- ostaneet karkkia kioskin luukusta puoliksi sisällä roikkuen ja luetellen "noita punasia 2, sinisiä 3.."
- hengailleet talvi-iltana kuuntelemassa levyjä kirjastossa (meilläpäin ei saanut valita enempää kuin kolme levyä! )
- yrittänyt epätoivoisesti lainata Noidan käsikirjaa, jota oli vain yksi painos koko kirjastossa ja aina joku ehti ensin !
- hakeneet kaverin ja tämän pikkuveljen kanssa lähikaupasta "äiskän tilille" ruokaa + perheen isän saunakaljat
- korjanneet teipillä hajonnutta c-kasettia
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:53"]
Hyppineet twistiä eli sitä kuminauhasta viriteltyä tyttöjen juttua.
Tai en ole ainakaan nähnyt sellaista vuosikymmeniin käytettävän. Hyppynaruja näkee kyllä.
Ja ovatko poja knepanneet pikkuautoilla hiekkalaatikolla?
60-70 -luvulla oli aivan tavallista, että alle kouluikäiset liikkuivat itsenäisesti ratikalla tms. Sitä ei varmaan ole tehnyt kuin joku satunnainen karkulainen nykypäivänä.
[/quote]
Twistinhyppelyn olen pongannut viimeksi viime viikolla lapseni koulun pihalla. Eikä ollut mikään "kivikauden leikit" -teemapäivä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Nykynuorilla tarkoitetaan varmaan kuitenkin vuoden 00 kieppeillä syntyneitä. Itse olen syntynyt 90-luvulla ja en todellakaan lue itseäni enää nykynuoreksi.
[/quote]
Tämä. Ite oon syntynyt -94 ja muistan monia näitä juttuja mitä olen tehnyt, mut kun pikkusiskolle selittää nii se vaa nauraa että onpas ollut surkeaa :D
Biisien nauhottamisessa ärsytti se kun juontaja puhu päälle
Meidän teinit eivät tietääkseni ole koskaan kuunnelleet LP-levyjä. Ihmettelivät että mitä ne ovat kun näkivät levyni varastossa. Meillä on kyllä LP-soitinkin, mutta sekin on ollut 15 vuotta varastossa käyttämättömänä.
Vuonna 95 olen syntynyt (19-vuotias nyt) ja joka välitunti ykkös ja kakkosluokilla twistannut ;)