Mitkä ovat sinusta joutavia asioita maailmassa?
Listaa sinun mielestäsi maailman turhimmat asiat, jutut, käsitteet, mitkä vain, jotka on sinusta turhia.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa olisi kysyä, että mitkä ovat oikeasti tärkeitä asioita maailmassa. En nyt keksi muuta kuin ruoan tuotanto. Kaikki muu on ylimääräistä.
Ylipäätään kaikki keksinnöt tulen teosta ja pyörästä alkaen ovat olleet turhia? Senkin ajan olisi keksijä voinut käyttää ruuan hankintaan keräilijän tai ihan omin käsin eläimen tappamisen keinoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa olisi kysyä, että mitkä ovat oikeasti tärkeitä asioita maailmassa. En nyt keksi muuta kuin ruoan tuotanto. Kaikki muu on ylimääräistä.
Kaikki tiedottaminen ja viestinnän kehittäminen on turhaa - kyllähän viidakkorumpu kertoo, miten maailma makaa? Myöskin meterologia on turhaa, kun sammakkohan sen kertoo, sataako heinäntekoaikaan?
Vanhan ajan ihmiset olivat oman elämänsä meteorologeja. Isäni on saanut vedonlyönnissä pullakahvit, kun on talitinttien tultua pihapiiriin kesäkuussa ennustanut, että tulossa on lunta ja pakkasta, 80-luvun alussa. Eläimet selviää mainiosti ilman teknologiaa, mutta ruuanhankinnassa eläimillä joskus on vaikeuksia. Ne osaavat ennustaa myrskyjä yms. Toki elämää helpottaa nämä ihmisen tekemät keksinnöt ja nykyinen ihmislaji on jo niin avuton, että selviäisi ilman niitä. Mutta valitettavasti ihminen on samalla keksinyt miten nyhdetään luonnonvaroista kaikki irti ja ne ei enää vuosisadoiksi riitä.
Bikinifitness (narsistista minä minä minä-touhua)
Bodaus ja kehonrakennus samasta syystä
Mäkkäri, Hesburger jne.roskaruokaketjut - ja se limumukien, tyhjien pussien ja kääreiden määrä sivutuotteena
Baarissa jatkuvasti ravaaminen
Suoratoistopalvelut
Kaikki sosiaalinen media jossa elämä keskittyy lähinnä kuvien ottamiseen joka paikasta ja kulmasta, esim. Lähdetään metsään vain sen takia että saa otettua 324866 kuvaa joista yksi on tarpeeksi hyvä instaan tms. Ja kokemus jää sivu suun siinä kuvia räpsiessä...
Ruuan tilaaminen woltista tai foodorasta joka toinen päivä. Kallista lystiä.
Siis ei selviäisi. Kaikki ihmisten tekemät keksinnöt aiheuttavat tuhoa. Tulipaloja ei juurikaan olisi, jos ihminen ei olisi keksinyt tulta, on varmaan jotain luonnonilmiöitä toki, mitkä niitä aiheuttavat. Pyörän keksiminen on aiheuttanut paljon pahaa myös, sitä mukaa kun pyörää on kehitetty. Maapallolle suurin tuholainen on ihminen. Eikä tarvitse nyt alkaa selvitellä ip-osoitteita sun muita ja pelätä että alkaisin tehdä jotain, olen tavallinen keski-ikäinen perheenäiti, joka käyttää kaikkia keksintöjä ja toimii itse teknisellä alalla. Se mitä teen ja mitä ajattelen ovat kaksi täysin eri asiaa.
Instagram ja facebook. Ihan sama että moni saa tulonsa ja että se on työtä julkaista instassa kuvia, jos koko insta kaatuu, ei se tavallista ihmisitä hetkauta. Ruuan loppuminen, sairaanhoidon tila, teiden kunto, ne hetkauttavat. Se, että joku jolla on miljoona seuraajaa, ei pääse käyttämään tiliään, ei hetkauta erityisemmin edes niiden seuraajien elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tiedottaminen ja viestinnän kehittäminen on turhaa - kyllähän viidakkorumpu kertoo, miten maailma makaa? Myöskin meterologia on turhaa, kun sammakkohan sen kertoo, sataako heinäntekoaikaan?
Vanhan ajan ihmiset olivat oman elämänsä meteorologeja. Isäni on saanut vedonlyönnissä pullakahvit, kun on talitinttien tultua pihapiiriin kesäkuussa ennustanut, että tulossa on lunta ja pakkasta, 80-luvun alussa. Eläimet selviää mainiosti ilman teknologiaa, mutta ruuanhankinnassa eläimillä joskus on vaikeuksia. Ne osaavat ennustaa myrskyjä yms. Toki elämää helpottaa nämä ihmisen tekemät keksinnöt ja nykyinen ihmislaji on jo niin avuton, että selviäisi ilman niitä. Mutta valitettavasti ihminen on samalla keksinyt miten nyhdetään luonnonvaroista kaikki irti ja ne ei enää vuosisadoiksi riitä.
Ihan turhaahan se on kahvintuotantokin, samoin leipomistekniikoiden kehittely. Pulla ja kahvi (joka ei ole ruokaa vaan nautintoaine) syntyvät itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei selviäisi. Kaikki ihmisten tekemät keksinnöt aiheuttavat tuhoa. Tulipaloja ei juurikaan olisi, jos ihminen ei olisi keksinyt tulta, on varmaan jotain luonnonilmiöitä toki, mitkä niitä aiheuttavat. Pyörän keksiminen on aiheuttanut paljon pahaa myös, sitä mukaa kun pyörää on kehitetty. Maapallolle suurin tuholainen on ihminen. Eikä tarvitse nyt alkaa selvitellä ip-osoitteita sun muita ja pelätä että alkaisin tehdä jotain, olen tavallinen keski-ikäinen perheenäiti, joka käyttää kaikkia keksintöjä ja toimii itse teknisellä alalla. Se mitä teen ja mitä ajattelen ovat kaksi täysin eri asiaa.
Miksi teit lapsia, jos ihminen on vihollisesi ja maailmassa pitäisi palata aikaan ennen tulen keksimistä?
Vierailija kirjoitti:
Myös kaikki lastensairausten tutkiminen lääketieteessä aiheuttaa tuhoa? Tai synnytyssairaalat, neuvolat ja yhteiskunnan järjestäytyminen niin, että lapsesi saavat käyttää sivistyneen yhteiskunnan palveluja?
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksen valvonta ja poliisilaitos on myös turhaa, koska ihminenhän ei koskaan ota mitään naapurin omaa tai kohdista aggressiota keneenkään - ja jos tekeekin, niin ei siihen tarvitse kenenkään puuttua?
Vierailija kirjoitti:
Rasismi, koska ei ihmisten välillä loppujen lopuksi ole rotuja, niin miksi haaskata aikaa vastakkainasetteluihin rodun vuoksi?
Tämä on tietenkin "we are kingz&queenz" mustille, eikö vain?:)
Väärin, eri etnisyyksiä(rotu jenkeissä) on olemassa, olisi rasistista kieltää se.
Tvins ostos-tv
Mobiilimaksut
Sotesössötys joka on loputonta soutamista ja huopaamista 
Johonkin arvoon tai ammattiin perustuva "mullaonoikeuskohdellasuamitenvaan".
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva matkustelu (somevaikuttajat)
Myös matkoilta lähetetyt drinkki kädessä poseerauskuvat Seiskassa tms. sekä "syvälliset" postaukset kulttuurieroista.
Muoti. Perässähiihtäjien turvallinen tapa esittää kuuluvansa joukkoon. Hirveää tuhlausta.