Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeeko teillä 6-7v kaikki vaatteet itse vai autatteko jossain kohtaa pukemista?

Vierailija
17.01.2022 |

Vieläkin kohta 7v täyttävällä jotkut vaiheet on hankkalia ja pitää auttaa, esim. rukkasten varret hihan päälle, lahkeiden lenkkit kenkien alle, kurahousujen henkselit yms. Toisaalta ei eskarista ole mitään palautetta tullut, että olisi siellä mitään vaikeuksia pukemisessa. Eli lienee vielä ihan ok että tällaisissa autellaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö edes vai heittäytyykö avuttomaksi?

Vierailija
2/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskoissa tarvii apua, muuten pukee itse. Välillä heittäytyy autettavaksi, silloin autan. Kuuluu ikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat molemmat olleet aivan älyttömän hitaita pukijoita. Nuorempi lapsi on nyt ekaluokkalainen. Hän osaa kyllä pukea kaiken, mutta usein autan pukemisessa, koska kaikki tapahtuu niin hitaasti. Pukee myös huolettomasti, kenkien tarrat auki, lahkeet miten sattuu jne.

Vierailija
4/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös juuri noissa tarvitsee vielä apua mutta lenksut laittaa jos saa laitettua.

Vierailija
5/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 8v, tyttö10v ,kouluaamuisin auttanut poikaa pukemisessa,koulussa pukee itse.

Tytölle syöttänyt joka aamu puuhellalla

keittämäni puuron (se on meidän hetki)

T:M

Vierailija
6/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ovat molemmat olleet aivan älyttömän hitaita pukijoita. Nuorempi lapsi on nyt ekaluokkalainen. Hän osaa kyllä pukea kaiken, mutta usein autan pukemisessa, koska kaikki tapahtuu niin hitaasti. Pukee myös huolettomasti, kenkien tarrat auki, lahkeet miten sattuu jne.

Meillä ekaluokkalainen pukee kaikki jokapäiväiset arki/kouluvaatteet itse, mutta kun nyt viikonloppuna tarvittiin kuriksia, joita harvemmin enää käytetään, niissä autoin.

Vierailija
7/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata kunnolla aikaa, eikä antaa vaihtoehtoja, itse on puettava jopa 3-vuotiaatkin jo sen oppivat.

Vierailija
8/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata kunnolla aikaa, eikä antaa vaihtoehtoja, itse on puettava jopa 3-vuotiaatkin jo sen oppivat.

Toki lahkeessa ja hanskoista voi auttaa. Mutta on kuitenkin jo Eskari-ikäinen ja siellä suotavaa osata itse pukeutua.

Vierailija
9/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanskoissa tarvii apua, muuten pukee itse. Välillä heittäytyy autettavaksi, silloin autan. Kuuluu ikään.

Hankalin yksittäinen meillä on kurahanskat, lapsen on vaikea lapaset kädessä saada niitä kurahanskoja kunnolla lapasten ja hihojen päälle. Onnistuukohan tämä kellään?

Vierailija
10/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap itse osannut pukeutua tuon ikäisenä??

Vierailija
11/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalla on yksissä välikausihousuissa lenksut, eikä sekään niitä "osaa" laittaa! Tai osaa tietenkin, mutta ei viitsisi. Mutta laittaa kyllä lenksut paikalleen muutamassa sekunnissa, jos muistutan.

Vierailija
12/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuussa 6v täyttävä pukee kaiken muun itse paitsi rukkaset autetaan hihojen päälle

Vierailija
13/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskoissa autan, koska onhan tuo nyt vaikeaa jopa aikuiselle jos vaihtoehdot on talvihanskat hihojen sisään ja niillä pallokäsillä sitten vetskari kiinni tai hanskat jälkeenpäin ja samoilla pallokäsillä jotenkin vetää yhdellä kädellä hihan päälle.

Kurahousuissa autan välillä (harvoin käyttää). Silloinkin siksi, että usein on jo paksut hanskat päällä jolloin henkseleiden napsauttaminen kiinni on tosi vaikeaa.

Järki käteen tässäkin, vaikka 6-7 vuotias on jo iso lapsi, niin kaikista elämän asioista ei tarvitse suoriutua yksin😊

Vierailija
14/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki lahkeessa ja hanskoista voi auttaa. Mutta on kuitenkin jo Eskari-ikäinen ja siellä suotavaa osata itse pukeutua.

Olen eskarissa töissä ja kyllä me ihan mielellämme autetaan juuri kurahousujeb, lahkeiden ja hanskojen kanssa. Hyvä vain että lapsi oppii myös pyytämään tarvittaessa apua, sitten harjoitellaan yhdessä ja jos ei onnistu niin autetaan kyllä😊 Loppupeleissä eskarilainen on kuitenkin vielä ihan lapsi.

Vierailija
15/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v osaa jo pukea ihan itse, ongelmia korkeintaan jos tuplahanskat.

MUTTA yrittää kyllä joka pirun kerta, että ei osaa ja ei muka onnistu, ettei tarvitsisi pukea itse. Mentiin hölmöinä pitkään tähän halpaan kunnes kerran kävin hakemassa muksun päiväkodista aikaisemmin ja olivat vielä sisällä, ihan ongelmitta vetäisi kaikki kuteet niskaan ja kuulemma päiväkodissa tekee aina niin.

Vierailija
16/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään saa aina hanskaa hihan sisään/päälle.

Tietysti autan lastani siinä missä hän tarvitsee apua. Ei siinä opi avuttomaksi vaan itsekin auttamaan muita.

Vierailija
17/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias osaa meillä pukea itse kaiken (kengännauhoja ja hanskoja takin hihaan lukuunottamatta) tarhassa,harrastuksissa tms.Mutta kotona vauvaillee aika usein ja autetaan melkein kaikessa...

Vierailija
18/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen eri temperamenttisen lapsen vanhempana sanon, että lapsi, joka oli 4-vuotiaana erinomainen pukija, voi 6-vuotiaana olla aivan toivoton.

Pukeminen on myös erinomainen hetki saada aamun stressin keskellä olla avuton ja sylissä.

Vierailija
19/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapset suoriutuu asioista kodin ulkopuolella yksin,on mukava tehdä asioita yhdessä kun siihen on mahdollisuus. ,sitten vanhempana kun on lapset on lentäneet pesästä on myöhäistä,

saa olla yksin vanhainkodissa toisten syötettävänä ja muistella lastenkasvatusaikoja.

T:M

Vierailija
20/21 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias pukee itse, vain vetoketju pitää laittaa alkuun ja jos tarvitsee napittamisessa auttaa.