Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Mitä vähemmän ihminen tienaa ja mitä heikommin hänet on koulutettu, sitä todennäköisemmin hän ei aio ottaa koronarokotetta...

Vierailija
17.01.2022 |

"rokotevastaisuudella ja syrjäytymisellä on Jallinojan mielestä yksi yhteinen nimittäjä.

– Rokottamattomilla on rokotettuja useammin ajatuksia, että valtion koronatoimet eivät ole kansalaisten etujen mukaisia ja että niiden varjossa tapahtuu kielteistä yhteiskunnallista kehitystä."

https://www.ts.fi/uutiset/5540099

Kommentit (622)

Vierailija
581/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloista tehdyn tutkimuksen mukaan koulutustasoltaan tohtorit ovat ottaneet suhteessa vähiten koronarokotteita.

Rikkinäinen puhelin toimii juurikin näin....

Siitä yhdysvaltalaisesta tutkimuksesta meuhkattiin hirveästi ensi alkuun, kunnes paljastui pari asiaa:

- kyse ei ollut siitä, että tohtorit olisivat ottaneet suhteessa vähiten vaan ajan myötä kouluttamattomien asenne rokotteita kohtaan lieveni ja käyrät tulivat samalle tasolle

- sitten on tuo base rate bias - tohtoreita on aika vähän, joten otokseen voi tulla heittoa puoleen tai toiseen jo muutaman henkilön perusteella

- ja viimeiseksi: kyseessä oli kyselytutkimus siitä, kuka aikoo ottaa rokotuksen. Tuollakaan tuskin kysellään koulutustaustaa tms rokotuksessa kun ne eivät ole lääketieteellisesti relevantteja.  

Vierailija
582/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Ihminen uskoo sitä varmemmin kyseenalaistamatta auktoriteettejä, mitä vähemmän hän on lukenut, eli päinvastoin asioiden nielaiseminen sellaisenaan kyseenalaistamatta saamaansa tietoa viittaisi ennemmin koronarokotteen ottamiseen, kun sen ottamatta jättämiseen asiassa (Covid-19 alkuperä, tappavuus + rokotteista ja niiden tehosta saadut tiedot) ilmenneiden epäkohtien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan sentään...

Käsittikö joku todella että itse provosin heitä jotka eivät rokotteita ota?

Käsittääkseni aikuisilla ihmisillä ihmisillä on vastuu ja velvollisuus aika merkittäviä asioita elämässä. Niin kuin jo vanhemmuuden kauttakin. Vaikka poliisi vittumaisesti määrää, puoliso väsyneenä vaatii taii teini-ikäinen lapseni provosoi terävällä kielellään... Niin en mä oikeasti usko että paras ratkaisu pitkässä juoksussa on ryhtyä kapinoimaan ja heittämään kapulaa rattaisiin. Että tehdään omat barrikaadit ja pommitetaan omista suojamuureista toisia.

Itsensä kehittäminen ihmisenä ei koskaan ole myöhäistä. Se kannattaa aina. Ongelmat eivät ratkea sotimalla ja kapinoimalla. Yleensä tarvitaan se fiksu joka rohkeasti tekee aloitteen hyvään toista kunnioittavaan kommunikointiin.

Itse en ole kokenut kertaakaan rokote toiveissa asiatonta vaatimista ja käskemistä. Kiinassa on sitten asiat vähän eri tavalla.

Mutta ehkä toiset ovat sitten herkkänahkaisempia...

Ei näytä aukeavan sinulle tämä asia.

Poliisit eivät todellakaan työssään kommunikoi kuin te rokoteöyhöttäjät. Teidän kannattaisi ottaa mallia poliiseista.

Ymmärrän nyt taas vähän enemmän teitä v%ttumaisia päkättäjiä. Kiitos sinun.

Teillä on siis elämässä yleensäkin tapana kommunikoida räkättämällä ja v6ttuillen, lapsillenne, puolisoillenne, lemmikeillenne ja työkavereillenne.

Tekisi mieleni laittaa caps lockeilla, mutten laita, kun ei se uppoa sinuun...Enkä sano, mitä meinasin sanoa. Arvailepa!

Vierailija
584/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

En ota ikinä koronarokotetta.

Näitä ”en ikinä” -tyyppejä en ymmärrä. Onko näillä jotenkin epävarma olo?

Olen itsekin rokottomaton, mutta ei minulla ole tarvetta siitä tehdä suurta numeroa.

Vierailija
585/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tämä pitää paikkansa.

Oma käsitykseni on se että rokotetta vastustaa sellaiset ihmiset joille on vaikea kestää mitään auktoriteettiä ja joilla on aavistuksen anarkistista taipumusta. Ja näitä piirteitä ehkä esiintyy enemmän kouluttamattomassa/vähäisesti koulutetussa väessä. Poikkeuksia toki suuntaan ja toiseen.

Huvittavintahan tässä on se että jengi on yhtäkkiä järjettömän huolestuneita mitä se rokote sisältää. Silti on nuoruudessa kokeiltu kaikkea tupakkaa, viinaa, huumeita yms. jouduttu käyttämään lääkkeitä, altistuttu saasteille, säteilylle, kemikaaleille jne.

Mutta nyt, yhtäkkiä tämä rokote arveluttaa.

Moni syövän läpi käynyt on ottanut vastaan sädehoitoa ja sytostaattia...

30-60-luvuilla lääkkeitä ja kemikaaleja oli vinot pinot sellaisia jotka ei tämän päivän määritteissä ei saisi minkään sortin myyntilupaa saati suositusta. Ja nämä moni niitä käyttänyt elää silti 70-90v ikään asti.

Miten ei koulutetut, viisaat, sivistyneet, älykkäät, fiksut ja ylevän nerokkaan jumalaiset ihmiset voi tajuta, ja ymmärtää, että ihmisille tulee vastareaktio, kun asiat esitetään tietyllä tavalla.

Ei sillä ole väliä mikä se asia on, mutta jos se esitetään tietyllä tavalla, niin siitä tulee vastareaktio.

Siten, että oma ja läheisteni ja yhteiskunnan jäsenten terveys on paljon, paljon arvokkaampi asia kuin muutamien oman elämänsä vapaustaistelijoiden kokema "vastareaktio".

Niin miksi se vastareaktio on pakko saada provottua toisiin, jos kerran olette niin viisaita ihmisiä?

Mitä hyödyt siitä, että ihmiset eivät ota rokotetta?

Olen eri

minä oletan että he hakevat henkistä turvaa itselleen, että mahdollisimman moni muukin olisi samassa tilanteessa kun tauti iskee, ei tarvisi yksin kärsiä, oli se sitten lievää tai vaikemampaa  niinkuin rokottamattomille on ollut. Kun on enemmän samassa tilassa olevia, niin se jotenkin lohduttaa.

Vierailija
586/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo korrelaatio selittyä sellaisella asialla kuin luottamuksen ja kunnioituksen puute?

Hyväosaisilla, rikkailla ja onnellisilla ihmisillä on totta kai kiire ottaa ne rokotteet, ja heitä ei ärsytä holhoavat ja irvokkaat tuputuskampanjat, joissa julkkikset lässyttävät, miten pitää ottaa rokote ymsp.

Köyhät, riistetyt ja muutenkin moneen kertaan päähän potkitut ihmiset ovat paljon vihaisempaa sakkia. Heillä on kuppi täynnä jo ennestään, ja silloin voinee tulla jotain vastareaktiota, mikä kumpuaa kunnioituksen puuttesta yhteiskuntaan ja "käskyttäjiin".

Näin minä sen käsitän.

Kun tuo rokotevastaisuus johtuu katkeruudesta ja epäoikeudenmukaisuuden kokemuksista, ja luottamus pulasta, niin siihen ei auta se, mitä nyt tehdään. Eli kurkku suorana joka paikassa, elämäm koululaisen, foliohatun, luuserin, tyhmän ja persun huutaminen.

Miten kukaan voi kuvitella, että se auttaisi? Miten? HÄH!

Vierailija
587/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut rokotukset. Oletan, että voin levittää tautia näistä huolimatta, mutta ehkä sairastan lievemmin sen taudin.

Oletan, ettei minun sairauteni voimakkuuteen vaikuta mitenkään se, että onko joku parjattu poloinen jossain muualla, jättänyt piikkinsä ottamatta tai ei.

Tämän käsitykseni pohjalta minun on mahdotonta saada kiinni, siitä miksi joidenkin muiden rokotettujen, on pakko halveksia, haukkua ja nimitellä rokottamattomia vihan vallassa?

Vierailija
588/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

En ota ikinä koronarokotetta.

Näitä ”en ikinä” -tyyppejä en ymmärrä. Onko näillä jotenkin epävarma olo?

Olen itsekin rokottomaton, mutta ei minulla ole tarvetta siitä tehdä suurta numeroa.

Tuohan on palstameemi. Tuskin edes sama kirjoittaja joka kerta asialla.

Vierailija
589/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan sentään...

Käsittääkseni aikuisilla ihmisillä ihmisillä on vastuu ja velvollisuus aika merkittäviä asioita elämässä. Niin kuin jo vanhemmuuden kauttakin. Vaikka poliisi vittumaisesti määrää, puoliso väsyneenä vaatii taii teini-ikäinen lapseni provosoi terävällä kielellään... Niin en mä oikeasti usko että paras ratkaisu pitkässä juoksussa on ryhtyä kapinoimaan ja heittämään kapulaa rattaisiin. Että tehdään omat barrikaadit ja pommitetaan omista suojamuureista toisia.

Itsensä kehittäminen ihmisenä ei koskaan ole myöhäistä. Se kannattaa aina. Ongelmat eivät ratkea sotimalla ja kapinoimalla. Yleensä tarvitaan se fiksu joka rohkeasti tekee aloitteen hyvään toista kunnioittavaan kommunikointiin.

Itse en ole kokenut kertaakaan rokote toiveissa asiatonta vaatimista ja käskemistä. Kiinassa on sitten asiat vähän eri tavalla.

Poliisit eivät todellakaan työssään kommunikoi kuin te rokoteöyhöttäjät. Teidän kannattaisi ottaa mallia poliiseista.

Teillä on siis elämässä yleensäkin tapana kommunikoida räkättämällä ja v6ttuillen, lapsillenne, puolisoillenne, lemmikeillenne ja työkavereillenne.

Tekisi mieleni laittaa caps lockeilla, mutten laita, kun ei se uppoa sinuun...Enkä sano, mitä meinasin sanoa. Arvailepa!

Etpä olisi enää huonommin minua ihmisenä arvioida.

Kiitos toki palautteesta jos olet sitä mieltä.

Mutta mä en todellakaan vittuile läheisilleni. Päin vastoin. Haluan tulla vastaan ja ymmärtää toista osa puolta.

Mutta rehellisesti on tosi vaikea ymmärtää aikuisia ihmisiä jotka kapinoi vastaan näitä järkeviä asioita. Mulla on muutama ystävä jotka eivät ole rokotusta ottaneet. En todellakaan paasaa heille mitään. Kunnioitan heidän valintaansa. Mutta rehellisesti harmittaa vähän etenkin nyt kun yksi heistä on ihan erittäin vakavan koronan kynsissä.

Vierailija
590/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan sentään...

Etpä olisi enää huonommin minua ihmisenä arvioida.

Kiitos toki palautteesta jos olet sitä mieltä.

Mutta mä en todellakaan vittuile läheisilleni. Päin vastoin. Haluan tulla vastaan ja ymmärtää toista osa puolta.

Mutta rehellisesti on tosi vaikea ymmärtää aikuisia ihmisiä jotka kapinoi vastaan näitä järkeviä asioita. Mulla on muutama ystävä jotka eivät ole rokotusta ottaneet. En todellakaan paasaa heille mitään. Kunnioitan heidän valintaansa. Mutta rehellisesti harmittaa vähän etenkin nyt kun yksi heistä on ihan erittäin vakavan koronan kynsissä.

Hyvä. Ymmärrät siis, ettei persuttelu, follariksi haukkuminen ja matalasta koulutuksesta nenänvarttaan pitkin katseleva vattuilu, saa kavereitasi innostumaan menemään piikille.

Kaikki eivät ymmärrä.

Vierailija
591/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut rokotukset. Oletan, että voin levittää tautia näistä huolimatta, mutta ehkä sairastan lievemmin sen taudin.

Oletan, ettei minun sairauteni voimakkuuteen vaikuta mitenkään se, että onko joku parjattu poloinen jossain muualla, jättänyt piikkinsä ottamatta tai ei.

Tämän käsitykseni pohjalta minun on mahdotonta saada kiinni, siitä miksi joidenkin muiden rokotettujen, on pakko halveksia, haukkua ja nimitellä rokottamattomia vihan vallassa?

Olet fiksu ihminen.

Vierailija
592/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskyttäkää, komentakaa, painostakaa, pakottakaa ihan mitä tahansa asiaa, ja tehkää se oikein alentuvaan, päsmäröivään ja v/ttumaiseen tyyliin, niin voitte olla varmoja, että jollekin se ei vaan mitenkään uppoa.

Ei hellävaraisen lempeä kehotuskaan uppoa, kun kohteena on jääräpäinen "ja määhän oon periaatteessa päättänyt"-tyyppi.

Vierailija
593/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse myös huolesta. On saanut joskus vaikean rokotereaktion. On jo sairastanut koronan. Näillä spekseillä rokottamattomuus on harkittu päätös. Olen koulutustasolta maisteri.

Vierailija
594/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotekriittisen koulutus pitäisi olla virologian alalta, että hän saa päättää itse, mutta k-rokotemyönteiselle riittää mikä tahansa tutkinto? Opetelkaa nyt helkkari edes alkeet objektiivisesta ajattelusta! Älyllinen epärehellisyys oikein loistaa tässäkin ketjussa.

Eri

No tuota, poikkeukselliset väitteet vaativat poikkeuksellisia todisteita (Carl Saganin käsite, ECREE). Todistustaakka on korkeampi sillä, joka esittää epätodennäköisempiä väitteitä. 

Voi jessus. Kun alkuperäinen aihe on rokottamattomuuden yhteys tulo- ja koulutustasoon. Päätös olla ottamatta ei ole väite. Se ei myöskään kuulu kenellekään, joten se ei vaadi perusteluja eikä todisteita. Aika vaikea olisi edes todistaa sitä, että tähän nyt päädyin.

Sama jos otetaan vaikka yleinen suositus sykettä kohottavasta liikunnasta ja määrästä sille. Jos et harjoita suositeltua määrää liikuntaa ja keskustellaan siitä, miten se korreloi koulutustasosi kanssa. Kerrot olevasi dosentti alalla x, minkä pitäisi olla neutraali asia sinänsä. Sinulle aletaan kiljua, että ei sitä lasketa, kun se ei ole liikuntatieteiden alalta, joten se on sama asia kuin olisit sähkömies.

Mikä tekee tästä keskustelusta vielä järjettömämpää, on se, että jos sen sijaan noudatat liikuntasuositusta ja olet edelleen sama dosentti alalla x, vastauksesi hyväksytään.

Vierailija
595/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain viisaat ja älykkäät ihmiset kieltäytyvät tästä rokotteesta, joten ihan sama kuinka paljon taskussa on massia tai kuinka kauan koulunpenkkiä on kulutettu. Kunhan on viisas ja myös älykäs!

Onko viisasta ja älykästä kuluttaa koulunpenkin sijasta teho-osaston lakanoita ?

Ei, jos teho-osastolla makaa rokotteen takia, niin kuin moni makaa ja jopa on jo kuollut.

Virukset ovat ihmisille luontaisia joista normaali vastuskyky selviää ilman ongelmia (99,5% väestöstä ovat, korona ei heille aiheuta juuri mitään oireita).  Rokote ihmisen tekemä myrkky.

Edelleen rokottamattomia 80-90% tehon potilaista !

Lähde?

JOS näin olisikin, niin tiedät varmaan, että on myös monisairaita iäkkäitä (siis riskiryhmiä), joille ei anneta rokotteita. Tiedät varmaan senkin, että nuo sinun prosenttisi koskevat vakavaa ylipainoa. Rokottamattomia on ollut vähemmän kuin ylipainoisia. Ylipaino on todettu ja tieteellisesti perusteltu riskitekijä. D-vitamiinin puutos on myös hyvin todennäköinen riskitekijä. Rokotteiden puute onkin sitten enemmän arvailun varassa. Taisi absoluuttinen teho olla 1%. Luit oikein, 1 prosentti!

Ehkä olet joskus kuullut senkin, että hoidossa on erityisen paljon mashanm.ttajia, jotka nostavat rokottamattomien tilastoa, mutta syynä on D-vitamiinin puute ja uuden tutkimuksen valossa ehkä myös erilainen bakteerikanta. Ei siis voida sanoa, että he ovat siellä rokottamattomuuden vuoksi. Ei ainakaan pelkän rokottamattomuuden.

Anteeksi, mutta teitä on johdettu harhaan antamalla ymmärtää, että tilanne liittyisi rokotteisiin. Se on joltain osin mahdollistakin, mutta uutisointi ja tiedottaminen on koko ajan ollut todella tarkoitushakuista. Ehkä riskiryhmien kannattaa rokottautua. Emme oikeasti kukaan tiedä lopullista totuutta tästä, joten jokainen valitkoon itse.

Ihan vaan selvennykseksi: Suomessa ei iäkkäitä monisairaita potilaita laiteta koskaan tehohoitoon, koska he eivät sitä kuitenkaan kestäisi.  Tyypillinen tehopotilas on nyt +- 50 vuotias, usein perusterve. Kyllä siellä tehohoidossa nyt ollaan pääasiassa rokottamattomuuden vuoksi.

No tämä nyt ei ole ihan totta. Omakin lähes 90v. monilääkitty dementikkomummoni oli aivoinfarktin jälkeen tehohoidossa. Saatiin vähän aikaa pidettyä hengissä ja kuoli. Ei liity koronaan eikä piikkeihin, ennen niitä. Ehkä ei priorisoitaisi kovin korkealle, mutta kyllä niitäkin hoidetaan, jos eivät ole saattohoidossa sitä ennen.

Vierailija
596/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain viisaat ja älykkäät ihmiset kieltäytyvät tästä rokotteesta, joten ihan sama kuinka paljon taskussa on massia tai kuinka kauan koulunpenkkiä on kulutettu. Kunhan on viisas ja myös älykäs!

Onko viisasta ja älykästä kuluttaa koulunpenkin sijasta teho-osaston lakanoita ?

Ei, jos teho-osastolla makaa rokotteen takia, niin kuin moni makaa ja jopa on jo kuollut.

Virukset ovat ihmisille luontaisia joista normaali vastuskyky selviää ilman ongelmia (99,5% väestöstä ovat, korona ei heille aiheuta juuri mitään oireita).  Rokote ihmisen tekemä myrkky.

Lähde?

JOS näin olisikin, niin tiedät varmaan, että on myös monisairaita iäkkäitä (siis riskiryhmiä), joille ei anneta rokotteita. Tiedät varmaan senkin, että nuo sinun prosenttisi koskevat vakavaa ylipainoa. Rokottamattomia on ollut vähemmän kuin ylipainoisia. Ylipaino on todettu ja tieteellisesti perusteltu riskitekijä. D-vitamiinin puutos on myös hyvin todennäköinen riskitekijä. Rokotteiden puute onkin sitten enemmän arvailun varassa. Taisi absoluuttinen teho olla 1%. Luit oikein, 1 prosentti!

Ehkä olet joskus kuullut senkin, että hoidossa on erityisen paljon mashanm.ttajia, jotka nostavat rokottamattomien tilastoa, mutta syynä on D-vitamiinin puute ja uuden tutkimuksen valossa ehkä myös erilainen bakteerikanta. Ei siis voida sanoa, että he ovat siellä rokottamattomuuden vuoksi. Ei ainakaan pelkän rokottamattomuuden.

Anteeksi, mutta teitä on johdettu harhaan antamalla ymmärtää, että tilanne liittyisi rokotteisiin. Se on joltain osin mahdollistakin, mutta uutisointi ja tiedottaminen on koko ajan ollut todella tarkoitushakuista. Ehkä riskiryhmien kannattaa rokottautua. Emme oikeasti kukaan tiedä lopullista totuutta tästä, joten jokainen valitkoon itse.

Älä viitsi selitellä ! Eikö tuollainen kiemurtelu ole itsestäsikin vaivaannuttavaa ?

Jos siellä olisi rokotevammapotilaita, mitkään selittelyt eivät kumoaisi rokotevammaa

Mistä sinä nuo rokotevammat tuohon repäisit? Eihän tässä niistä puhuttu, vaan siitä miten rokotusstatus ehkä vaikuttaa tai ei vaikuta tehohoidon tarpeeseen.

Etkö oikeasti ymmärtänyt ? Yrität epätoivoisesti selitellä kaikki rokottamattomien sairaalassaolot muusta kuin rokotteen puuttumisesta johtuvaksi. Oli lihava tai laiha, oli musta tai keltainen, rokottamattomalla on paljon suurempi riski joutua sairaalahoitoon.

Auta armias jos siellä olisi porukkaa rokotehaittojen vuoksi, hyväksyisitkö mitään selityksiä ?

Olen eri. Jo jonkin aikaa sitten TYKS ilmaisi, että ne rokottamattomat ovat sairaalassa pääosin ulkomaalaistaustaisia. Nykytilannetta en tiedä, mutta josta syystä tuo tilastointi vaikuttaa monella tavalla harhaanjohtavalta ja tarkoitushakuiselta. Olisi paljon reilunpaa tuottaa tilastoja, joista saa enemmän informaatiota kuin nykyisin.

Oletko anolainen rasse ? Yhtälailla ne ma mut ovat ihmisiä, jotka kärsivät rokotteiden puuttumisesta, osin teidän kaltaisten antivax-propagandan tuottajien ansiosta.  

Mitä rasistista tuossa mielestäsi oli? Se että kyseinen fakta kerrotaan, ei tarkoita, että heitä ei pidettäisi ihmisinä, vaan sillä viitataan juurikin D-vitamiinin puutokseen, joka on yleistä heillä. Se on täysin neutraali fakta. Toinen millä saattaa olla vaikutusta heidän kohdallaan, on MPR-rokotteen puuttuminen. Silläkin on arveltu olevan vaikutusta vakavaan koronaan.

Kolmas sitten saattaa olla tuo erilainen bakteerikanta, joka muodostuu ihmiselle äidin bakteerikannasta, lapsuuden elinympäristöstä ja ruokavaliosta. Suomalaisilla yleinen collinella-bakteeri antaa tutkimuksen mukaan suojaa vakavalta koronalta. Sitä ei varmaan vielä tiedetä, miksi se on suomalaisilla yleinen. Voi johtua ruuasta tai maaseutumaisesta asumisesta tai eläinten läheisyydestä. Muuttajat kai asuvat yleensä kerrostalolähiöissä ja heillä on harvoin lemmikkejä.

Ei tämmöisissä asioissa ole mitään rasistista. Päinvastoin, muuttajienkin olisi hyvä saada näistä tietoa omalla kielellään.

Vierailija
597/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tämä pitää paikkansa.

Oma käsitykseni on se että rokotetta vastustaa sellaiset ihmiset joille on vaikea kestää mitään auktoriteettiä ja joilla on aavistuksen anarkistista taipumusta. Ja näitä piirteitä ehkä esiintyy enemmän kouluttamattomassa/vähäisesti koulutetussa väessä. Poikkeuksia toki suuntaan ja toiseen.

Huvittavintahan tässä on se että jengi on yhtäkkiä järjettömän huolestuneita mitä se rokote sisältää. Silti on nuoruudessa kokeiltu kaikkea tupakkaa, viinaa, huumeita yms. jouduttu käyttämään lääkkeitä, altistuttu saasteille, säteilylle, kemikaaleille jne.

Mutta nyt, yhtäkkiä tämä rokote arveluttaa.

Moni syövän läpi käynyt on ottanut vastaan sädehoitoa ja sytostaattia...

30-60-luvuilla lääkkeitä ja kemikaaleja oli vinot pinot sellaisia jotka ei tämän päivän määritteissä ei saisi minkään sortin myyntilupaa saati suositusta. Ja nämä moni niitä käyttänyt elää silti 70-90v ikään asti.

Miten ei koulutetut, viisaat, sivistyneet, älykkäät, fiksut ja ylevän nerokkaan jumalaiset ihmiset voi tajuta, ja ymmärtää, että ihmisille tulee vastareaktio, kun asiat esitetään tietyllä tavalla.

Ei sillä ole väliä mikä se asia on, mutta jos se esitetään tietyllä tavalla, niin siitä tulee vastareaktio.

Heh, eli just niinku on koko ajan puhuttukin, faktoilla ei ole merkitystä teille. Tärkeintä on olla kaikkea vastaan.

Vierailija
598/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Älä viitsi selitellä ! Eikö tuollainen kiemurtelu ole itsestäsikin vaivaannuttavaa ?

Jos siellä olisi rokotevammapotilaita, mitkään selittelyt eivät kumoaisi rokotevammaa

Mistä sinä nuo rokotevammat tuohon repäisit? Eihän tässä niistä puhuttu, vaan siitä miten rokotusstatus ehkä vaikuttaa tai ei vaikuta tehohoidon tarpeeseen.

Etkö oikeasti ymmärtänyt ? Yrität epätoivoisesti selitellä kaikki rokottamattomien sairaalassaolot muusta kuin rokotteen puuttumisesta johtuvaksi. Oli lihava tai laiha, oli musta tai keltainen, rokottamattomalla on paljon suurempi riski joutua sairaalahoitoon.

Auta armias jos siellä olisi porukkaa rokotehaittojen vuoksi, hyväksyisitkö mitään selityksiä ?

Olen eri. Jo jonkin aikaa sitten TYKS ilmaisi, että ne rokottamattomat ovat sairaalassa pääosin ulkomaalaistaustaisia. Nykytilannetta en tiedä, mutta josta syystä tuo tilastointi vaikuttaa monella tavalla harhaanjohtavalta ja tarkoitushakuiselta. Olisi paljon reilunpaa tuottaa tilastoja, joista saa enemmän informaatiota kuin nykyisin.

Oletko anolainen rasse ? Yhtälailla ne ma mut ovat ihmisiä, jotka kärsivät rokotteiden puuttumisesta, osin teidän kaltaisten antivax-propagandan tuottajien ansiosta.  

Mitä rasistista tuossa mielestäsi oli? Se että kyseinen fakta kerrotaan, ei tarkoita, että heitä ei pidettäisi ihmisinä, vaan sillä viitataan juurikin D-vitamiinin puutokseen, joka on yleistä heillä. Se on täysin neutraali fakta. Toinen millä saattaa olla vaikutusta heidän kohdallaan, on MPR-rokotteen puuttuminen. Silläkin on arveltu olevan vaikutusta vakavaan koronaan.

Kolmas sitten saattaa olla tuo erilainen bakteerikanta, joka muodostuu ihmiselle äidin bakteerikannasta, lapsuuden elinympäristöstä ja ruokavaliosta. Suomalaisilla yleinen collinella-bakteeri antaa tutkimuksen mukaan suojaa vakavalta koronalta. Sitä ei varmaan vielä tiedetä, miksi se on suomalaisilla yleinen. Voi johtua ruuasta tai maaseutumaisesta asumisesta tai eläinten läheisyydestä. Muuttajat kai asuvat yleensä kerrostalolähiöissä ja heillä on harvoin lemmikkejä.

Ei tämmöisissä asioissa ole mitään rasistista. Päinvastoin, muuttajienkin olisi hyvä saada näistä tietoa omalla kielellään.

Tuosta viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä, paitsi että ehkä sekään ei taikauskoon auta.

Muilta osin pidän edelleen rokottamattomuutta perussyynä. Se paljonko ma muja on oikeasti hoidossa/teholla voimme tietenkin vain arvailla - voi olla että on, voi olla ettei

Vierailija
599/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotekriittisen koulutus pitäisi olla virologian alalta, että hän saa päättää itse, mutta k-rokotemyönteiselle riittää mikä tahansa tutkinto? Opetelkaa nyt helkkari edes alkeet objektiivisesta ajattelusta! Älyllinen epärehellisyys oikein loistaa tässäkin ketjussa.

Eri

No tuota, poikkeukselliset väitteet vaativat poikkeuksellisia todisteita (Carl Saganin käsite, ECREE). Todistustaakka on korkeampi sillä, joka esittää epätodennäköisempiä väitteitä. 

Voi jessus. Kun alkuperäinen aihe on rokottamattomuuden yhteys tulo- ja koulutustasoon. Päätös olla ottamatta ei ole väite. Se ei myöskään kuulu kenellekään, joten se ei vaadi perusteluja eikä todisteita. Aika vaikea olisi edes todistaa sitä, että tähän nyt päädyin.

Sama jos otetaan vaikka yleinen suositus sykettä kohottavasta liikunnasta ja määrästä sille. Jos et harjoita suositeltua määrää liikuntaa ja keskustellaan siitä, miten se korreloi koulutustasosi kanssa. Kerrot olevasi dosentti alalla x, minkä pitäisi olla neutraali asia sinänsä. Sinulle aletaan kiljua, että ei sitä lasketa, kun se ei ole liikuntatieteiden alalta, joten se on sama asia kuin olisit sähkömies.

Mikä tekee tästä keskustelusta vielä järjettömämpää, on se, että jos sen sijaan noudatat liikuntasuositusta ja olet edelleen sama dosentti alalla x, vastauksesi hyväksytään.

Varmastikin suurin osa matalasti koulutetuista tietääkin jo miten liikunta on terveellistä ja kannattaisia sitä harrastaa. Ollaanko samaa mieltä?

Kuitenkin voidaan olettaa, että liikunta on yleisempää korkeasti koulutettujen keskuudessa. Eikö niin?

Mistä tämä voisi johtua?

Tyhmyydestäkö?

En usko.

Väittäisin itsetunnon vaikuttavan tuohonkin.

Korkeasti koulutettuja arvostetaan, matalasti koulutettuja haukutaan ja halveksitaan.

Korkeakoulutetut kokevat itsensä arvokkaammiksi, matalasti koulutetut huonommiksi ja halveksituiksi.

Kummat siis innokkaammin panostavat itseensä ja näkevät vaivaa oman terveyden eteen?

Eikö nämä ole aika yksinkertaisia juttuja loppujen lopuksi?

Voisin olettaa, että ne korkeasti koulutetut jotka näkevät itsensä arvottomina ja muiden halveksimina, eivät ehkä liiku niin paljoa, tai elä niin terveellisesti.

Voisin olettaa, että todennäköisesti se matalasti koulutettu ihminen, joka arvostaa itseään enemmän, liikkuu enemmän kuin itsensä täysin lytätyksi ja haukutuksi kokeva verrokkinsa.

Itse ainakin olin pitkän aikaa liikkumatta ja annoin terveellisille elämäntavoille piut paut, silloin kun sain eniten läskittelyä, huutelua, haukkumista ja lyttäämistä kuulla.

Vaikka mieli olisi tehnytkin pyöräilemään, niin se motivaatio vaan mystisesti katosi, jos sai kuulla miten pitäisi läskien laihduttaa ja tyhmänä älytä liikkua enemmän ja syödä vähemmän.

Sitten kun olin pidempään "ihmislakossa" enkä kuullut halventavaa "opettamista", niin olikin jo mielekkäämpää aloitella sitä liikkumista.

Vierailija
600/622 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui vielä

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.1736352

"Merkittävin ero sairaalahoidon kuormituksessa rokotettujen ja rokottamattomien välillä on 30–49-vuotiaiden ikäryhmässä. Sairaalahoidossa sataatuhatta henkilöä kohden oli 73,23 rokottamatonta, 10,36 osittain rokotettua ja 3,76 täysin rokotettua."

Tiedän, että rokoteviha elää usein ihmisissä, joilla oli kouluaikaan huomio nurkan tupakkaringissä. Heille lasken, että sairaalahoidossa rokottamattomilla oli täysin rokotettuihin verrattuna 20-kertainen yliedustus.

Olen mieluummin terve lammas kuin teho-osaston letkuissa oleva oman elämäni vapaustaistelija.

Linkissäsi puhutaan pelkästä sairaalahoidosta, ei tehohoidosta. Sairaalahoidon osalta on todettu, että jopa kolmasosa on hoidossa jostain muusta syystä ja korona on sivulöydös. Tämä todennäköisesti pätee eniten juuri nuorehkoihin aktiivisiin ihmisiin, joilla ei sitä rokotetta ehkä ole, koska se on heille tarpeeton, mutta jotka ovat elämäntapojensa vuoksi keskimäärin tapaturma-alttiimpia (erityisesti nuoret miehet). Se ei myöskään todista aiempaa väitettäsi.

Mutta ole sinä ihan mitä haluat. Ei se ketään kiinnosta. Anna meidän muidenkin olla mitä me haluamme. Ei sen pitäisi sinua kiinnostaa.

Hyvä muuten, kun otit esille tuon tupakoinnin. Se on luultavasti ihan oikea riskitekijä vakavalle koronalle, joskin nikotiinista saattoi olla myös päinvastainen tutkimus, ellen väärin muista. Et voi kuitenkaan sen perusteella tehdä mitään yleistyksiä, niin kuin en minäkään. Omassa tuttavapiirissäni asia on enemmän toisinpäin: useimmat tupakoijat ovat piikit ottaneet ja kaikki ketkä tiedän varmasti rokottamattomiksi (tunnen monta), ovat savuttomia ja huolehtivat muutenkin terveydestään. Mutta sinähän toisaalta puhuitkin rokotevihasta, etkä rokottamattomuudesta. Sellaista ilmiötä kuin rokoteviha minä en tunne ollenkaan, joten siihen en osaa ottaa kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi