Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä?

Vierailija
14.05.2015 |

Asun siis Tampereella, enkä ole kokenut tarvetta koskaan lähteä Helsinkiin. Samalla hinnalla pääsee raikulla Lontooseen. En ole siis milloinkaan käynyt Helsingissä. "Kohtalon tovereita"? Vai olenko outo?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:20"]

Ei se varmaan outoa ole jos elää muutenkin pientä elämää. Vaikea sanoa, en osaa mitenkään samaistua tilanteeseen, jossa ei kokisi tarvetta koskaan käydä Suomen vilkkaimmassa kaupungissa. 

[/quote]

En ole käynyt Helsingissä= minulla on pieni elämä. WUT :D Tuoko Helsingissä käynti siis sisältöä mielestäsi ihmisen elämään? Olen käynyt lähes jokaisesa euroopan maassa joten epäilen Helsingin olevan kovin järisyttävä paikka verrattuna maailmaan. Siis varmasti on hienoa ja upea kaupunki ei siinä mitään, mutta en näe kaupungissa mitään niin ainutlaatuista, että vartavasten olisin elämässäni sinne lähtenyt.

[/quote]

Oletko käynyt Suomessa missään muualla kuin omassa kotikaupugissa tai sen lähellä?

Vierailija
22/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"]

Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa.

[/quote]

Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan.

[/quote]

Tampere mikään iso kaupunki ole. Itse helsinkiläisenä en pidä Helsinkiäkään isona kaupunkina maailman mittakaavassa, mutta on se isompi kuin Tampere. Helsinki 624 427 asukasta, Tampere 223 292 asukasta.

[/quote]

Mutta juurikin Tampere on iso kaupunki suomen mittakaavassa. En itsekkään pidä Tamperetta tai Helsinkiä isona, mutta toisaalta en vertaile sillätavalla sillä mielestäni Lontoo on iso kaupunki mutta pieni verrattuna Tokyoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan outoa ole jos elää muutenkin pientä elämää. Vaikea sanoa, en osaa mitenkään samaistua tilanteeseen, jossa ei kokisi tarvetta koskaan käydä Suomen vilkkaimmassa kaupungissa. 

[/quote]

En ole käynyt Helsingissä= minulla on pieni elämä. WUT :D Tuoko Helsingissä käynti siis sisältöä mielestäsi ihmisen elämään? Olen käynyt lähes jokaisesa euroopan maassa joten epäilen Helsingin olevan kovin järisyttävä paikka verrattuna maailmaan. Siis varmasti on hienoa ja upea kaupunki ei siinä mitään, mutta en näe kaupungissa mitään niin ainutlaatuista, että vartavasten olisin elämässäni sinne lähtenyt.

[/quote] 

No tämähän on ihan yksilökohtaista, mutta itse en pystyisi elämään pikkupaikkakunnalla, jolta puuttuisi se palveluvalikoima mikä Helsingistä löytyy. En siis osaa kuvitellakaan elämää, jossa ei koskaan kokisi tarvetta niille palveluille (ja siksi kävisi edes joskus Helsingissä). Suomessa kun palvelut, harrastumahdollisuudet, koulutusmahdollisuudet ja vaikka julkinen liikenne on syrjäkylillä olematonta. Matkustelu ulkomailla on asia erikseen. Olen minäkin matkustanut ja silloin aina huomaan että koko Suomi on aika syrjäkylää.

Vierailija
24/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]

Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?

[/quote]

Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?

[/quote]

No mitä tarvetta sulla on käydä Lontoossa? Opiskeletko siellä? Vai kävitkö vain uteliaisuutta tyydyttämässä? Siinäpä on hyvä syy käydä vaikka Helsingissä. 

[/quote]

Olen käynyt pienenä Lontoossa Harry Pottereiden takia ja myöhemmin primarkin jne vaatekauppojen myötä. Olisin varmasti mennyt helsinkiin jos olisin sieltä jotain sen arvoista löytänyt.

Vierailija
25/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"]

Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa.

[/quote]

Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan.

[/quote]

Tampere mikään iso kaupunki ole. Itse helsinkiläisenä en pidä Helsinkiäkään isona kaupunkina maailman mittakaavassa, mutta on se isompi kuin Tampere. Helsinki 624 427 asukasta, Tampere 223 292 asukasta.
[/quote]
Ei mennyt luvut ihan oikein,vanhaa tietoa

Vierailija
26/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?
[/quote]

Ööh..normaalia? Miten helsinki eroaa esim turusta :D

Vierailija
27/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!

[/quote]

Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella.

[/quote]

Voi olla totta! Eipä silti kukaan ole sanonut, että olen juntti tms vaikken olekkaan juuri reissannut suomessa. Eihän se nyt kenestäkään ulospäin näy millään tavalla missä kaupungissa on käynyt. Olen esimerkiksi työskennellyt ruotsissa ja tutustunut siellä usempaan kaupunkiin kuin täällä suomessa... Tiedän kuitenkin maamme asioista kaiken oleellisen ilman helsinkiä.

Vierailija
28/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Helsinkiallergigot eivät sairastu koskaan niin pahasti että ainoa mahdollisuus hoitoon olisi Hesassa. Kuolisivat varmaan mieluummin kuin menisivät sinne hoitoon. Terv . Elinsiirtoa odotellen ja jo lapsena Lintsillä, Korkeasaaressa, Suomenlinnassa käynyt

Vierailija
29/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:36"]

[/quote]

[/quote]

Oletko käynyt Suomessa missään muualla kuin omassa kotikaupugissa tai sen lähellä?

[/quote]

Olen, Jyväskylässä, Mikkelissä, Porissa, Turussa, lapissa ja Lappeenrannassa.

Vierailija
30/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi Helsingissä käynti ei toisi sisältöä ihmisen elämään siinä missä Prahassa, Tokiossa tai rantalomalla käyminen? Miksi Helsinki ei olisi ainutlaatuinen siinä missä mikä tahansa muukin paikka? On kuitenkin vain yksi Helsinki. Haluatko vähän avata käsitystäsi siitä mikä voi tuoda tai ei tuo sisältöä tai mikä on ainutlaatuista? 

31/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:19"]No mä en ole ikinä käynyt muualla kuin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Kirkkonummella, Lohjalla ja Vihdissä :D En siis ole käynyt ulkomaillakaan ikinä, en edes Tallinnassa. En koe menettäneeni mitään.
[/quote]

Et ole käynyt suuressa kaupungissa etkä paikassa jossa on erilainen kulttuuri ja ilmasto. Kaikki on suuria menetyksiä.

Vierailija
32/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!

[/quote]

Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella.

[/quote]

Voi olla totta! Eipä silti kukaan ole sanonut, että olen juntti tms vaikken olekkaan juuri reissannut suomessa. Eihän se nyt kenestäkään ulospäin näy millään tavalla missä kaupungissa on käynyt. Olen esimerkiksi työskennellyt ruotsissa ja tutustunut siellä usempaan kaupunkiin kuin täällä suomessa... Tiedän kuitenkin maamme asioista kaiken oleellisen ilman helsinkiä.

[/quote]

Mun alle 13v. lapsetkin ovat käyneet "kaikkialla" Suomessa. Kertovat usein, että kun koulussa puhutaan jotain Suomesta (useimmissa eri aineissa) selviää, että nykypäivän lapset eivät matkustele pahemmin Suomessa, eikä tiedä omasta kokemuksien mukaan paljon. Ulkomaiden lomakohteet ovat kyllä monelle tuttuja.

33/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]

[/quote]

[/quote]

Suomessa oman kaupungin ulkopuolella ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
34/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]

Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?

[/quote]

Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?

[/quote]

No mitä tarvetta sulla on käydä Lontoossa? Opiskeletko siellä? Vai kävitkö vain uteliaisuutta tyydyttämässä? Siinäpä on hyvä syy käydä vaikka Helsingissä. 

[/quote]

Olen käynyt pienenä Lontoossa Harry Pottereiden takia ja myöhemmin primarkin jne vaatekauppojen myötä. Olisin varmasti mennyt helsinkiin jos olisin sieltä jotain sen arvoista löytänyt.

[/quote]

Heh. Primark on halpavaatekauppa.

Vierailija
35/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni puolesta kiertänyt jokaisen mantereen moneen otteeseen, ja Suomessa olen lomaillut eri puolella Suomea idästä länteen ja etelästä pohjoiseen.
Olen kotoisin etelä-suomalaisesta pikkukaupungista, asunut Helsingissä, ulkomailla ja nyt Espoossa.
Mitä enemmän näkee, sitä enemmän ymmärtää. Ymmärtää ettei kenenkään tarvitse matkustaa minnekään, koska jokaisen kokemusmaailma on oma. Ja samalla ymmärtää ettei mikään paikka ole parempi kuin toinen. Jokaisella paikalla on annettavaa. Ja siksi kaikille paikoille kannattaa antaa mahdollisuus ja tutustua niihin. Avoimin mielin.

Vierailija
36/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:18"] [quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"] Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa. [/quote]   Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan. [/quote] Tampere mikään iso kaupunki ole. Itse helsinkiläisenä en pidä Helsinkiäkään isona kaupunkina maailman mittakaavassa, mutta on se isompi kuin Tampere. Helsinki 624 427 asukasta, Tampere 223 292 asukasta. [/quote] Ei mennyt luvut ihan oikein,vanhaa tietoa

[/quote]

Ai sulla on uudempaa tietoa kuin 2015? Anna tulla sitten.

Vierailija
37/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:48"]

Olen työni puolesta kiertänyt jokaisen mantereen moneen otteeseen, ja Suomessa olen lomaillut eri puolella Suomea idästä länteen ja etelästä pohjoiseen. Olen kotoisin etelä-suomalaisesta pikkukaupungista, asunut Helsingissä, ulkomailla ja nyt Espoossa. Mitä enemmän näkee, sitä enemmän ymmärtää. Ymmärtää ettei kenenkään tarvitse matkustaa minnekään, koska jokaisen kokemusmaailma on oma. Ja samalla ymmärtää ettei mikään paikka ole parempi kuin toinen. Jokaisella paikalla on annettavaa. Ja siksi kaikille paikoille kannattaa antaa mahdollisuus ja tutustua niihin. Avoimin mielin.

[/quote]

Mutta av:lla pitää kaikki panna paremmuusjärjestykseen. Avoimuus on täällä kirosana.

Vierailija
38/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="14.05.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on! [/quote] Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella. [/quote] Suomessa oman kaupungin ulkopuolella ei ole mitään nähtävää.

[/quote]

Ja hah-hah. Turku on mun mielestä symppis pikkukylä. Turun saaristossa on kaunis ja aivan erilainen luonto kuin täällä Helsingissä. Itä-Suomessa on ihania järvimaisemia. Kyllä Suomessakin on eroja.

Vierailija
39/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pikkukaupunki piti sanoa. Ei se nyt ihan kylä ole :D

Vierailija
40/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Ööh..normaalia? Miten helsinki eroaa esim turusta :D

[/quote]

Niin eihän sitä tiedä ellei ole käynyt.

Mutta tosiaan kaikilla ei ole sitä uteliasuutta tutustua eri kohteisiin. Itse olin kiertänyt maapallon pariin kertaan kunnes menin ekan kerran Suomen Lappiin. Tosi vaikuttava ja niin lähellä enkä ollut kuin juttuja kuullut. Toisaalta aloitin Suomen kaupunkien kiertämisen jo teininä. Kauhea hinku tutustua kaikkeen. Myös maaseutupaikkoihin olen tutustunut. Eli ei pelkät kaupungit ole tutustumisen arvoisia.

Minun nuoruudessani ei ollut nettiä, joten piti itse mennä paikanpäälle.