Onko muita jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä?
Asun siis Tampereella, enkä ole kokenut tarvetta koskaan lähteä Helsinkiin. Samalla hinnalla pääsee raikulla Lontooseen. En ole siis milloinkaan käynyt Helsingissä. "Kohtalon tovereita"? Vai olenko outo?
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:51"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="14.05.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on! [/quote] Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella. [/quote] Suomessa oman kaupungin ulkopuolella ei ole mitään nähtävää.
[/quote]
Ja hah-hah. Turku on mun mielestä symppis pikkukylä. Turun saaristossa on kaunis ja aivan erilainen luonto kuin täällä Helsingissä. Itä-Suomessa on ihania järvimaisemia. Kyllä Suomessakin on eroja.
[/quote]
Luulen että kirjoitus oli sarkasmia. Suomessa suhtaudutaan (tämä ketju taas hyvä esimerkki) aika vihaisesti oman paikkakunnan ulkopuolella olevaan maailmaan.
No on se nyt todella hassua jos ei oman maan pääkaupungissa ole koskaan käynyt :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]
Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?
[/quote]
Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?
[/quote]
Onhan se yleissivistystä käydä oman maansa isommissa kaupungeissa. Stadi on pääkaupunki. Ite olen kiertänyt Suomen isot kaupungit ja esim. Tampereelle mulle ei ole ollut mitään varsinaisia yhteyksiä, mutta olen sielläkin käynyt joitakin kertoja. Hieno kaupunki ja mukavat ihmiset.
Et ole ainut, täällä yks 30v treen läheltä. En oo käyny Helsingissä, enkä mene.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Ööh..normaalia? Miten helsinki eroaa esim turusta :D
[/quote]
No mietipä sitä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:28"]Olen käynyt lähes jokaisesa euroopan maassa joten epäilen Helsingin olevan kovin järisyttävä paikka verrattuna maailmaan.
[/quote]
Olet siis joku extreme-tyyppi, jolle ei koskaan kelpaa mikään muu kuin aina suurempi ja isompi ja järisyttävämpi, vai minkä ihmeen takia pitäisi edes verrata Helsinkiä mihinkään muuhun kaupunkiin? Sehän on mielenkiintoinen omana itsenään, niinkuin muutkin paikat ovat. Et sinä oikein voi matkustella missään, jos tuo on perustelusi.
Oon aina luullut että olen liikkunut kotimaassa tosi vähän mutta tää ketju muuttaa ajatukset. Oon kuitenkin käynyt Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Turussa, Porissa, Jyväskylässä, Tampereella, Hämeenlinnassa, Lahdessa, Mikkelissä, Hangossa, Loviisassa, monissa pikkupaikoissa, kaikkien nimiä en edes muista ja monissa paikoissa monta kertaa ja asunuki useammassa paikassa.
Kotimaanmatkailu avartaa ja on ekoteko. Sen sijaan että lisää hiilidioksidipäästöjä lentämällä Lontooseen kannattaa mennä junalla Helsinkiin. Tai toiseen suuntaan, jos ei ole vielä käynyt. Varmasti näkee jotain uutta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:12"]
Ehkä vähän outoa, mutta toisaalta ymmärrän kun junaliputkin on niin kalliita. Samalla hinnalla tosiaan pääsee Ryan Airilla Tampereelta Lontooseen.
[/quote]
Onnibussilla pääsee Treelta Hkiin alle kympillä parhaimmillaan:). Tervetuloa!
Minulta tiasi nyt jotenkin mennä ohi mistä tämä viha ja halveksunta tähän keskusteluun tuli? Olen "huono" ihminen kun en ole käynyt helsingissä. Mitä hittoa, only in internet :D Mutta kuten sanoin, tulen varmasti käymään Helsingissä enemmin tai myöhemmin, teillä ei ole siis hätää, voitte nukkua yönne rauhassa. Olen kuitenkin nuori ja keskittynyt enemmän ulkomaanmatkusteluun. Enkä vihaa tai halveksi Helsinkiä, en ole oikeastaan mitään mieltä siitä, tänään tuli vain yllättäen mieleeni, että olenkohan ainoa joka ei ole käynyt Helsingissä, thats it. No muutamat hyvät vastaukset sainkin kiitos siitä :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!
[/quote]
Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella.
[/quote]
Voi olla totta! Eipä silti kukaan ole sanonut, että olen juntti tms vaikken olekkaan juuri reissannut suomessa. Eihän se nyt kenestäkään ulospäin näy millään tavalla missä kaupungissa on käynyt. Olen esimerkiksi työskennellyt ruotsissa ja tutustunut siellä usempaan kaupunkiin kuin täällä suomessa... Tiedän kuitenkin maamme asioista kaiken oleellisen ilman helsinkiä.
[/quote]
Kuten että erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjoimella? :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:01"]
Oon aina luullut että olen liikkunut kotimaassa tosi vähän mutta tää ketju muuttaa ajatukset. Oon kuitenkin käynyt Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Turussa, Porissa, Jyväskylässä, Tampereella, Hämeenlinnassa, Lahdessa, Mikkelissä, Hangossa, Loviisassa, monissa pikkupaikoissa, kaikkien nimiä en edes muista ja monissa paikoissa monta kertaa ja asunuki useammassa paikassa.
[/quote]
Ja se ilmeisesti häiritsee yhtä miinuspeukuttajaa. Kateellinen? :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!
[/quote]
Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella.
[/quote]
Voi olla totta! Eipä silti kukaan ole sanonut, että olen juntti tms vaikken olekkaan juuri reissannut suomessa. Eihän se nyt kenestäkään ulospäin näy millään tavalla missä kaupungissa on käynyt. Olen esimerkiksi työskennellyt ruotsissa ja tutustunut siellä usempaan kaupunkiin kuin täällä suomessa... Tiedän kuitenkin maamme asioista kaiken oleellisen ilman helsinkiä.
[/quote]
Kuten että erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjoimella? :)
[/quote]
*alkukirjaimella
Onhan se vähän outoa, lapsellista ja jotenkin 80-lukua vältellä jotakin paikkaa tai kaupunkia joidenkin omien tai perittyjen ennakkoluulojen perusteella.
Ei Helsinki juuri sen kummempi ole kuin Tampere. Ei tänne minusta nähtävyyksien perässä kannata tulla. Konsertit ja urheilutapahtumat on sellaisia, joiden vuoksi ehkä kannattaisi tulla, mutta toisaalta jos Lontoo on vaihtoehto, niin eiköhän sieltäkin löydy urheilua ja konsertteja.
Useimmille maakunnissa asuville Helsinki on vähän sellainen kauttakulkupaikka. Harva tänne pysähtyy nähtävyyksiä töllistelemään, jos on lähdössä ulkomaille lentäen tai risteilylle. Lentomatkustajat ei taida käydä Helsingissä ollenkaan.
Olet toki tervetullut Helsinkiin sitten kun rahatilanteesi paranee niin, että sinulla on varaa matkailla myös kotimaassa! Muistan itsekin tuon saman dilemman nuorempana, kun ei ollut autoakaan. Kotimaan matkailu oli niin perkuleen kallista, että yhtään missään ei tullut käytyä, kun samalla rahalla pääsi Keski-Eurooppaan. Nyt kun on ulkomailla tullut pörrättyä riittävästi ja talouskin on paremmassa kunnossa, on hyvä tilaisuus tutustua myös kotimaahan. Nuoruuden matkusteluun kuuluu miljoonakaupungit ja shoppailu, mutta näin keski-ikää lähestyvänä sitä on kummasti oppinut arvostamaan suomalaista luontoa ja ulkomaanmatkat ovat aiempaa harkittuja. En viitsi lähteä enää ramppaamaan pelkästä matkustamisen ilosta, kyllä siinä joku idea ja juju pitää olla.
Aika erikoisia ihmisiä ja mielipiteitä täällä liikkuu...
Musta on kyllä vähän outoa, että nuorella ihmisellä ei ole mitään kontakteja tai "tarvetta" käydä Helsingissä. Ei sukulaisia, puolison sukulaisia tai kavereita, ei keikkoja kulttuuritapahtumia tai mitään juhlia. Ei edes koskaan mitään työ- tai opintomatkoja...
Stadi on mulle tärkeä kotikaupunki.
Oulu ja Joensuu tärkeitä "sukulaiskaupunkeja", lapsena joka vuosi käytiin.
Turku nykyisen vaimokkeen kautta tuttu ja Kuopio exän kautta.
Tampere erään kaverin kautta tuttu ja työmatkojen vuoksi.
Vantaa ja Espoo menee tuossa sivussa...
Kunhan kerroin oman kaupunkihistoriani.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:12"]
Ehkä vähän outoa, mutta toisaalta ymmärrän kun junaliputkin on niin kalliita. Samalla hinnalla tosiaan pääsee Ryan Airilla Tampereelta Lontooseen.
[/quote]
Onnibussilla pääsee Treelta Hkiin alle kympillä parhaimmillaan:). Tervetuloa!
[/quote]
No mä asun Vantaalla niin pääsen vitosella, (tai itseasiassa kävellen jo Helsingin puolelle) mutta kiitos kuitenkin. Noi bussit on kyllä hyvä juttu, tulee ehkä lähdettyä jonnekin pidemmälle esim. festareille kun ei tarvitse maksaa matkasta yhtä paljon kuin festarilipuista :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"]
Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa.
[/quote]
Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan.
[/quote]
Samalla logiikalla Espoostakaan ei kannata lähteä käymään Hkissä. Ehkä syyksi käydä Treeltä Hkissä tässä tapauksessa riittänee jo se, ettei ko. kaupungit ole niin samanlaisia kuin olettamus vaikuttaa olevan. Verkkokauppojen aikakaudella tuntuu hassulta, että joku pitää paikan vetonaulana shoppailua. Ettei ap olis kuitenkin Mouhijärveltä eikä Treeltä ;-p