Onko muita jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä?
Asun siis Tampereella, enkä ole kokenut tarvetta koskaan lähteä Helsinkiin. Samalla hinnalla pääsee raikulla Lontooseen. En ole siis milloinkaan käynyt Helsingissä. "Kohtalon tovereita"? Vai olenko outo?
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?
[/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!
[/quote]
Ei mua ainakaan mikään Oulu tai Seinäjoki tai Lappeenranta kiinnosta. Miksi menisin?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:35"]
Ei Helsinki juuri sen kummempi ole kuin Tampere. Ei tänne minusta nähtävyyksien perässä kannata tulla. Konsertit ja urheilutapahtumat on sellaisia, joiden vuoksi ehkä kannattaisi tulla, mutta toisaalta jos Lontoo on vaihtoehto, niin eiköhän sieltäkin löydy urheilua ja konsertteja.
Useimmille maakunnissa asuville Helsinki on vähän sellainen kauttakulkupaikka. Harva tänne pysähtyy nähtävyyksiä töllistelemään, jos on lähdössä ulkomaille lentäen tai risteilylle. Lentomatkustajat ei taida käydä Helsingissä ollenkaan.
Olet toki tervetullut Helsinkiin sitten kun rahatilanteesi paranee niin, että sinulla on varaa matkailla myös kotimaassa! Muistan itsekin tuon saman dilemman nuorempana, kun ei ollut autoakaan. Kotimaan matkailu oli niin perkuleen kallista, että yhtään missään ei tullut käytyä, kun samalla rahalla pääsi Keski-Eurooppaan. Nyt kun on ulkomailla tullut pörrättyä riittävästi ja talouskin on paremmassa kunnossa, on hyvä tilaisuus tutustua myös kotimaahan. Nuoruuden matkusteluun kuuluu miljoonakaupungit ja shoppailu, mutta näin keski-ikää lähestyvänä sitä on kummasti oppinut arvostamaan suomalaista luontoa ja ulkomaanmatkat ovat aiempaa harkittuja. En viitsi lähteä enää ramppaamaan pelkästä matkustamisen ilosta, kyllä siinä joku idea ja juju pitää olla.
[/quote]
Kiitos, todella mukava kirjoitus! :) Omastakin mielestäni asia menee juurikin noin ! :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:34"]
Onhan se vähän outoa, lapsellista ja jotenkin 80-lukua vältellä jotakin paikkaa tai kaupunkia joidenkin omien tai perittyjen ennakkoluulojen perusteella.
[/quote]
Mmm häh? Kuka tässä nyt on vältellyt kyseistä kaupunkia? Tai ollut ennakkoluuloinen?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!
[/quote]
Ai siis miten se on oudompaa kuin se että on asunut ikänsä jossain Helsinkiä pienemmässä paikassa (kuten Tampere) eikä ole koskaan käynyt Helsingissä mutta maailmalla kyllä? Helsinki on kuitenkin pääkaupunki. Pk-seudun ulkopuolelta en Suomessa keksi mitään kovin hirveän eksklusiivista asiaa, vaikka pk-seudun ulkopuolellakin on matkusteltu.
[/quote] No voin sanoa ettei Helsingissäkään ole mitään kovin eksklusiivista käytävää. Samat kaupat kuin kaikkialla muualla esimerkiksi. Jos ei ole muuta menoa Helsingissä niin ihan hyvin selviää elämästä käymättä siellä..
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on! [/quote] Ei mua ainakaan mikään Oulu tai Seinäjoki tai Lappeenranta kiinnosta. Miksi menisin?
[/quote] Miksi Helsinki sitten pitäisi kiinnostaa..? Eihän täällä ole juuri mitään.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:36"]
Musta on kyllä vähän outoa, että nuorella ihmisellä ei ole mitään kontakteja tai "tarvetta" käydä Helsingissä. Ei sukulaisia, puolison sukulaisia tai kavereita, ei keikkoja kulttuuritapahtumia tai mitään juhlia. Ei edes koskaan mitään työ- tai opintomatkoja...
[/quote]
Ei ole sukulaisia, ei kavereita mutta tuttuja kyllä. En käy keikoilla enkä juurikaan juhli. Yhdillä festareilla olen käynyt ja siinä se, ei ole minun juttuni. Opintomatkoja ja työkeikkoja tietysti tulevaisuudessa sitten saattaa tulla!
Jep hyvä !!!! Äläkä muuta Helsinkiin koskaan. Helsingin asukasluvusta 20% mamuja 60% teitä Juntteja ja alle 20% helsinkiläisiä (siis oikeita useamman polven helsinkiläisiä, Espoossa asuu enemmän stadilaisia kun stadissa)
Et ole outo. Tampere on maailman napa. Säästä rahasi äläkä lennä lontooseen vaan osta niillä vaippoja ja keskiolutta. Tämä ratkaisee kaikki ongelmasi. Matkustaminen ei avarra. Vastaus löytyy blogeista. Siellä viisaus asuus. Blogeja seuraamalla voit täyttää elämässäsi olevan tyhjiön johon luullt vastauksen löytyvän matkailusta (Helsinkiin).
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="14.05.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:19"]No mä en ole ikinä käynyt muualla kuin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Kirkkonummella, Lohjalla ja Vihdissä :D En siis ole käynyt ulkomaillakaan ikinä, en edes Tallinnassa. En koe menettäneeni mitään. [/quote] Et ole käynyt suuressa kaupungissa etkä paikassa jossa on erilainen kulttuuri ja ilmasto. Kaikki on suuria menetyksiä.
[/quote]
Voihan nuo olla suuria menetyksiä, mutta ei kaikilla ole rahaa käydä ulkomailla tai edes matkustaa Suomen sisällä. Silloin on vähän pakko jättää suuret kaupungit ja erilaiset kulttuurit näkemättä :D
Onpa ihmeellinen asenne tässä ketjussa, jengi on "järkyttynyttä" siitä että jollain ei ole syytä käydä Helsingissä? :D
Tosin olen törmännyt tähän asenteeseen aiemminkin, Turkua sanotaan "kyläksi" ja Helsinkiä pidetään jonain metropoliittina, mitä se ei kyllä edes Euroopan mittakaavassa todellakaan ole. Ja yleensä tämä ajatusmalli löytyy juuri niiltä jotka eivät ole koskaan eksyneet kehä kolmosen sisäpuolelta kuin ulkomaille. Se koira älähtää mitä pata kattilalla soittaa.
Voi hellanduudelis, nyt päästiin siihen kuinka Helsinki pitäisi pitää alkuperäisasukkaiden kehtona. Isot kaupungit muuttuvat väkisinkin juuri sen takia että ne ovat isoja keskuksia. Espoossa tuskin 'stadilaisia' erityisesti arvostetaan.
Katso Matkahuollon sivuja. Tarjouslipulla pääset kahdella eurolla Helsinkiin.
Siihan ei Ryanair pysty, vaikka laardissa paistaisi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:56"]
Onpa ihmeellinen asenne tässä ketjussa, jengi on "järkyttynyttä" siitä että jollain ei ole syytä käydä Helsingissä? :D
Tosin olen törmännyt tähän asenteeseen aiemminkin, Turkua sanotaan "kyläksi" ja Helsinkiä pidetään jonain metropoliittina, mitä se ei kyllä edes Euroopan mittakaavassa todellakaan ole. Ja yleensä tämä ajatusmalli löytyy juuri niiltä jotka eivät ole koskaan eksyneet kehä kolmosen sisäpuolelta kuin ulkomaille. Se koira älähtää mitä pata kattilalla soittaa.
[/quote]
Juu itsekkin yllätyin suuresti näistä kommenteista! :D Tuntuu kommenteista päätellen siltä kuin olisi "pahoittanut" jonkun mielen kun ei ole käynyt kaupungissa X... Erikoista!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:59"]
Katso Matkahuollon sivuja. Tarjouslipulla pääset kahdella eurolla Helsinkiin.
Siihan ei Ryanair pysty, vaikka laardissa paistaisi.
[/quote]
Pitääpä lähteä äkkiä, että mammat saavat rauhan närkästykseltään!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:51"]Jep hyvä !!!! Äläkä muuta Helsinkiin koskaan. Helsingin asukasluvusta 20% mamuja 60% teitä Juntteja ja alle 20% helsinkiläisiä (siis oikeita useamman polven helsinkiläisiä, Espoossa asuu enemmän stadilaisia kun stadissa)
[/quote]
Jos asuu Espoossa -,ei ole stadilainen.
Ei minua - ja todennäköisesti monia muitakaan - kiinnosta, missä sinä olet tai et ole käynyt. Kerroin matkalippuvaihtoehdosta. That´s it.
Oletn käynyt Tahitilla ja Cookin saarilla, joten en KÄSITÄ, miksi kaikki eivät ole!
Eka kysytään ja sit ollaan römpsä väärällään, kun kerrotaan. Taitaa pirkanmaallakin olla hitaita ihmisiä...
Turku kutsuu, Turku kutsuu...
Missä Tampere?
Pirkanmaan raati antaa Salolle 2 pistettä...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]
Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?
[/quote]
Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?
[/quote]
mjaa.Onhan siellä ainakin Linnanmäki,siellä voisi ainakin käväistä,sitten voisi tehdä lauttareissun suomenlinnaan,käydä haavis amandan patsaalla jne.kyllä helsingissä noita kohteita riittää.Hyppäät junaan kun kesälomat alkaa otat kaverisi mukaan teette matkasuunitelmat helsingin kohteista,ja se on sitten siinä.
Reissua ei kannata pitkittää turhaan,sillä elämä paitsi että se on kallista on se myös lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:56"]Et ole ainut, täällä yks 30v treen läheltä. En oo käyny Helsingissä, enkä mene.
[/quote]
En syö vihanneksia -,kun mun sisäinen uhmaikäinen jotain päättää niin sehän pitää