Kuinka tärkeänä pidätte avioliittoa?
Yhdessähän voi elää ilman juridisia sitoumuksiakin, mutta kiinnostaa, mitä avioliitto kenellekin merkitsee.
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:29"]
Voin harkita naimisiinmenoa kunhan ensin saadaan se tasa-arvoinen avioliittolaki pyörimään.
[/quote]
Ja lähisukulaisten välinen seksi pitää myös dekriminalisoida.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]Yhdessähän voi elää ilman juridisia sitoumuksiakin, mutta kiinnostaa, mitä avioliitto kenellekin merkitsee.
[/quote]
Ei merkitse yhtään mitään. Avoliitossa olen aina ollut. En kuulu mihinkään kirkkoon/ järjestäytyneeseen uskontoon.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:24"]
Häät on maailman turhin juhla. Jotkut naiset ovat vaan niin huomionkipeitä, että haluavat kokea sen "päivä prinsessana" -juhlan.
[/quote]
Joo, koska naiset haluaa aina sen juhlan.
Meillä mies halusi juhlan, minulle olisi riittänyt maistraattireissu. Toisaalta kun suostuin, ilahdutin muutamia parantumattomasti sairaita vanhoja sukulaisia joiden mielestä oli ihanaa päästä tutustumaan sulhon sukuun, nähdä suvun nuoria ja saada vaihtelua siihen raskaaseen arkeen. Ei ole kaduttanut.
Aika lapsellista olettaa että häissä olisi kyse naisten halusta olla huomion keskipisteenä.
[/quote]
Aika lapsellista olettaa, että.me uskotaan sun hyvää hyvyttään vanhuksia ilahduttaaksesi häät järjestäneen. Älä viitti -,aikuinen ämmä
Siellä oli yksi joka kertoi menneensä naimisiin aikaisessa vaiheessa, koska siten sai oleskeluluvan jne. Suomeen, ja sitten parisuhde ei toiminutkaan. No joo, eroja varmaan tulee ihan suomalaisillekin, olen kuullut? Minun avioliittoni oli kans aikainen samasta syystä, mutta siitä on jo yli 20 vuotta ja tuolla se mies kuorsaa vaan. Lapset ovat jo isoja ja kansainvälisiä.
Ei kiinnosta avioliitto. Ei kiinnostanut lasten isän kanssa eikä kiinnosta nykyisenkään kanssa. Kerran oon ollut naimisissa. Kyllä siinä tuli olo että mun perintöäkö kyttäät ja etsit äidilles omaishoitajaa.. Ei kiinnosta nykyisen miehen omaisuudet tai omistamattomuudet. Itseasiassa avoliittokaan ei toiminut ja muutetaan nyt asumaan erilleen. Kaikki aika me kyllä ollaan toistemme seurassa, mutta sitten kun toinen ottaa päähän niin haluan olla yksin ja samoin hän.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:02"]Avioliitto merkitsee minulle liittoa minun, miehen ja Jumalan välillä. Olemme menneet naimisiin iankaikkisuudeksi eli olemme naimisissa myös kuoleman jälkeen. Avioliitto on miehen ja naisen tulemista "yhdeksi lihaksi ". Mies on minun toinen puoliskoni ja minä hänen. Olemme sielunkumppaneita ja oikealla valtuudella Jumalan edessä sinetöidyllä avioliitolla varmistamme tämän kumppanuuden jatkumisen aina.
Vaikeat ajat avioliitossa on annettu voitettaviksi yhdessä.
[/quote]
Ette muute ole avioliitossa enää kuoleman jälkeen, jos uskotte alkuperäisen Raamatun Sanaan, siis ette ole jehovantodistajia ettekä mormoneja. Taivaassa ei ole enää avioliittoa. Ja vihkikaavassakin lupasitte "kunnes KUOLEMA meidät erottaa". Avioliitto päättyy toisen puolison kuolemaan ja toinen on aina sen jälkeen VAPAA joko menemään uudelleen naimisiin tai pysymään naimattomana. Vanhukset usein jäävät elämään yksin, nuoret lesket avioituvat yleensä uudelleen, mikä on esim pienten puoliorvoiksi jääneiden lasten kannalta hyvä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:41"]
Hääjuhlia en ole koskaan halunnut, mutta kivan vihkimisen, kauniin morsiuspuvun ja mieleisen päivämäärän kyllä.
[/quote]
On todella järkevää laittaa mahdollisesti paljonkin rahaa sellaiseen pukuun, jota käyttää vain kerran elämässään.
[/quote]
Mulla esimerkiksi oli vuokrapuku, joten ei siihen vuokraan paljon rahaa uponnut.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:46"]
Siellä oli yksi joka kertoi menneensä naimisiin aikaisessa vaiheessa, koska siten sai oleskeluluvan jne. Suomeen, ja sitten parisuhde ei toiminutkaan. No joo, eroja varmaan tulee ihan suomalaisillekin, olen kuullut? Minun avioliittoni oli kans aikainen samasta syystä, mutta siitä on jo yli 20 vuotta ja tuolla se mies kuorsaa vaan. Lapset ovat jo isoja ja kansainvälisiä.
[/quote]
Se vaan kun näitäkin on niin aika paljon http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1419304004731
Hienoa, jos teillä suhde toiminut hyvin!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:19"]
Avioliitto = perheen perustaminen, virallistaminen ja ylipäätään yhtenäisyys.
[/quote]
Tule pois sieltä 50-luvulta.
[/quote]
Nuoko eivät ole tätä päivää? :D
Pidän yhden miehen ja yhden naisen avioliittoa ainoana oikeana avioliittona. Muut versiot ovat vain feikkejä. Jos sinäkin pidät vain heteroavioliittoja ainoina oikeina avioliittoina, käy allekirjoittamassa Aito Avioliitto kansalaisaloite. Löytyy, kun laitat Googleen aitoavioliitto ry.
Minulle avioliitto on tärkeä. Olen saman miehen kanssa ollut jo 40 vuotta avioliitossa ja jatkamme siihen saakka, kunnes kuolema meidät erottaa. En tuomitse ketään eronneita tai avosuhteessa eläviä. Jokainen päättää itse elämästään. Avioliitto on mielestäni turvallisin lapsille ja mahdolliselle leskelle.
Pidän tärkeänä.
Olen toista kertaa naimisissa, vaikk yhteisiä lapsi emme tee. Meillä on avioehdot yms. Kyse on symbolisesta eleestä: haluaa osoittaa olevansa tosissaan ja sitoutunut.
Avioliitto on juridinen perusta perheelle ja perhe on tärkein asia elämässä.
Vertaisin avioliittoa kirjalliseen työsopimukseen. Ilmankin voi toimia, mutta fiksumpaa tehdä liitosta virallinen.
Minustasta tämä avioliiton vastaisuus on outoa. Ymmärrän, ettei sitä pidä tärkeänä, mutta en ymmärrä periaatteellista vastustamista. Mitä eroa sillä on, onko avoliitossa vai avioliitossa, jos aikoo muutenkin elää yhdessä toisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:19"]
Avioliitto = perheen perustaminen, virallistaminen ja ylipäätään yhtenäisyys.
[/quote]
Tule pois sieltä 50-luvulta.
[/quote]
Olipa typerä kommentti. Sukulaispariskunta reissasi useissa maissa miehen tohtorikoulutuksen aikana ja he ihan härskisti valehtelivat olevansa naimisissa ja kuuluvanasa luterilaiseen kirkkoon, vaikka olivat avopari, eivätkä kuuluneet kirkkoon, sillä joissakin maissa pakana-avopari ei voi olla vakavati otettava toimija yhteiskunnassa. Myöhemmin he kyllä menivät myös naimisiin.
Vaikka sinä et ymmärrä avioliiton merkitystä, niin ei ne hyödyt ole 50 luvusta juuri muuttuneet.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]Yhdessähän voi elää ilman juridisia sitoumuksiakin, mutta kiinnostaa, mitä avioliitto kenellekin merkitsee. [/quote] Ei merkitse yhtään mitään. Avoliitossa olen aina ollut. En kuulu mihinkään kirkkoon/ järjestäytyneeseen uskontoon.
[/quote]
Ei avioliitolla ole mitään tekemistä minkään uskonnon kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:28"]Pidän yhden miehen ja yhden naisen avioliittoa ainoana oikeana avioliittona. Muut versiot ovat vain feikkejä. Jos sinäkin pidät vain heteroavioliittoja ainoina oikeina avioliittoina, käy allekirjoittamassa Aito Avioliitto kansalaisaloite. Löytyy, kun laitat Googleen aitoavioliitto ry.
Minulle avioliitto on tärkeä. Olen saman miehen kanssa ollut jo 40 vuotta avioliitossa ja jatkamme siihen saakka, kunnes kuolema meidät erottaa. En tuomitse ketään eronneita tai avosuhteessa eläviä. Jokainen päättää itse elämästään. Avioliitto on mielestäni turvallisin lapsille ja mahdolliselle leskelle.
[/quote]
Sunlainen ihminen on se syy miksi naisilla on asiat huonosti. Toivottavasti sunkaltaisten mukana kuolee myös tuo 50-luvun asenne.
älkää sotketko häitä ja avioliittoa eikä avioliittoa ja sitoutumista :D
avioliitto (ja rekisteröinti) on (tällä hetkellä) ainoa viranomaisten hyväksymä tapa yhteiselon ilmaisuun,
miksi luulette että homot ovat taistelleet ja taistelevat edelleen homoavioliiton puolesta? prinsessahäiden vuoksi? :D :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 02:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]Yhdessähän voi elää ilman juridisia sitoumuksiakin, mutta kiinnostaa, mitä avioliitto kenellekin merkitsee. [/quote] Ei merkitse yhtään mitään. Avoliitossa olen aina ollut. En kuulu mihinkään kirkkoon/ järjestäytyneeseen uskontoon.
[/quote]
Ei avioliitolla ole mitään tekemistä minkään uskonnon kanssa.
[/quote]
Et voi olla noin tyhmä - tampio.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:44"]älkää sotketko häitä ja avioliittoa eikä avioliittoa ja sitoutumista :D
avioliitto (ja rekisteröinti) on (tällä hetkellä) ainoa viranomaisten hyväksymä tapa yhteiselon ilmaisuun,
miksi luulette että homot ovat taistelleet ja taistelevat edelleen homoavioliiton puolesta? prinsessahäiden vuoksi? :D :D
[/quote]
Ei toi nyt ihan pidä paikkaansa... Avoliitossa pystyy suurimman osan asioista sopimaan kuten avioliitossa. Puolison periminen ongelma jne.
Voin harkita naimisiinmenoa kunhan ensin saadaan se tasa-arvoinen avioliittolaki pyörimään.