Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kysyi, mitä lapsemme haluaisi syntymäpäivälahjaksi?

Vierailija
20.09.2006 |

Sanoin,että leluja ja kirjoja on niin paljon, että mielellään esim. Eccon goretexkengät tai uusi marimekon kylpytakki, jotka oikeasti ovat ostoslistallamme. Anoppi siitä loukkaantui. Olisi varmaan, toivonut, että olisin sanonut, ettei me mitään tarvita ja sitten olisi voinut tuoda tarjoustalon -70% loppualesta haalitun hiekkaleikkisetin. Nyt hän on esittänyt asian miehelleni niin, että minä vaadin moisia kalliita lahjoja ja hänellä on niitä niin vaikea löytää (juu, varmasti hirveän vaikeaa, kun Hgissä keskustassa asuu, eikä rahasta ole pulaa. ;-).

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on leluista täysin eri kokemus. Lapseni leikkivät kaikilla leluvuoren leluilla ja meillä se leluvuori on ISO. Ja mihin ihmeeseen lapsi tarvitsee Marimekon kylpytakkia, kun halvemmatkin ovat ihan yhtä hyviä? Kannattais hommata ap:n itselleen hyvä palkkainen työpaikka, jos haluaa kalliisti lapsensa vaatettaa. Jokaisella täyspäisellä ihmisellä on tajua, että kalliit hommataan itse eikä niitä vaadita muilta. Ok, jos ostaa, mutta pitää myös tajuta, ettei voi sitä keneltäkään vaatia.

Vierailija:

Eivätkä ole mitään kroisoksia, normaaleja keskituloisia, mutta haluavat panostaa näihin lasten lapsiin ja ostavat nimenomaan sitä, mistä on tarvetta. Joskus ostavat leluja, jos niille on tarvetta.

29

Vierailija
2/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasit minun viestiäni ja luulit sitä ilmeisesti ap:n tekstiksi virheellisesti.

Me emme ainakaan VAADI mitään, mutta kun vanhempani kysyvät, mitä ostavat, niin tietenkin kerron, mistä on tarvetta. Jos ehdotan liian halpaa, haluavat kunnon hintaisen ehdotuksen. Tuskin kellään on pokkaa vaatia mitään.

29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taan.

Tokihan jokainen isovanhempi ym. saa pistää rahaa ihan mihin tahtoo niin paljon kuin tahtoo, mutta kyllä vanhemmilla itsellään pitää olla valmius ostaa kalliit tavarat itse, jos niitä kerta tahtoo eikä vaatia niitä muilta.

Vierailija:

Lainasit minun viestiäni ja luulit sitä ilmeisesti ap:n tekstiksi virheellisesti.

Me emme ainakaan VAADI mitään, mutta kun vanhempani kysyvät, mitä ostavat, niin tietenkin kerron, mistä on tarvetta. Jos ehdotan liian halpaa, haluavat kunnon hintaisen ehdotuksen. Tuskin kellään on pokkaa vaatia mitään.

29

Vierailija
4/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen perhe ostakoon lapsilleen kengät ja kylpytakit, muut lapsen läheiset voi hemmotella lasta esim. leluilla, kirjoilla, viemällä teatteriin tms.

Vierailija
5/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sitten anoppi päivitellä asiaa tuttavilleen ja ehkäpä siellä joku tajuaa, että hänellä olisi kyllä varaa ostaa kengät tai kylpytakki, mutta on pihi akka. Ehkäpä joku vaikka minun mieheni sukulainen, koska heillä on tapana tuoda juuri tuollaisia 3 euron halpislahjoja. Stressaa jo pojan seuraavat synttärit vaikka niihin aikaa 7 kk.

Vierailija
6/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä osaa esittää lahjatoiveita. Mutta kummilapseni äiti aina sanoo että kysytään lapselta kun olen kysynyt häneltä mitä lapsi toivoo lahjaksi.

Vierailija
7/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taan.

Tokihan jokainen isovanhempi ym. saa pistää rahaa ihan mihin tahtoo niin paljon kuin tahtoo, mutta kyllä vanhemmilla itsellään pitää olla valmius ostaa kalliit tavarat itse, jos niitä kerta tahtoo eikä vaatia niitä muilta.

Tietenkin ne isovanhemmat voivat olla ostamatta mitään, jos niin haluavat, mutta onko sulla jokin luetunymmärtämisongelma tai ymmärtämisongelma muutenkin.

Ensinnäkin anoppi kysyi, mitä ostetaan ja hänelle vastattiin, mitä on ajateltu hankittavan. Eihän se nyt kerro mitään siitä, onko vanhemmilla valmius ostaa vai ei. Jos joku tarjoutuu jotain ostamaan, niin kai hänelle voi sen mahdollisuuden antaa. Turha siitä on suuttua, jos kerran itse kysyy. Eiköhän se anoppi olisi kysynyt lapselta, mitä se haluaa, jos todella olisi halunnut ostaa jotain, mitä lapsi todella haluaa.

Toiseksi, eihän kyse ollut vaatimisesta, vaan ehdotuksesta. Jos kysytään, mitä voisi ostaa, ei kyse ole vaatimisesta. Kummallisia johtopäätöksiä sitä jotkut vetääkään.

Vierailija
8/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

taan.

Tietenkin ne isovanhemmat voivat olla ostamatta mitään, jos niin haluavat, mutta onko sulla jokin luetunymmärtämisongelma tai ymmärtämisongelma muutenkin.

Ensinnäkin anoppi kysyi, mitä ostetaan ja hänelle vastattiin, mitä on ajateltu hankittavan. Eihän se nyt kerro mitään siitä, onko vanhemmilla valmius ostaa vai ei. Jos joku tarjoutuu jotain ostamaan, niin kai hänelle voi sen mahdollisuuden antaa. Turha siitä on suuttua, jos kerran itse kysyy. Eiköhän se anoppi olisi kysynyt lapselta, mitä se haluaa, jos todella olisi halunnut ostaa jotain, mitä lapsi todella haluaa.

Toiseksi, eihän kyse ollut vaatimisesta, vaan ehdotuksesta. Jos kysytään, mitä voisi ostaa, ei kyse ole vaatimisesta. Kummallisia johtopäätöksiä sitä jotkut vetääkään.

Vierailija
9/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii. Anoppi voi soittaa kysyäkseen mikä suurinpiirtein voisi olla sellaista joka lapsesta on kivaa.

Vierailija:

Mielestäni enemmän osoittaa kasvamista vanhempana, kun ymmärtää, mitä se lapsi todella tarvitsee. Kyllä sille lapselle riittää yksi kiva lelu ja muut lahjat voi oikein hyvin olla jotain, mitä todella tarvitaan.

Kyllä sitä suhdetta lapseen voi kehittää kovin monella muullakin tavalla kuin lahjojen ostolla.

Noh, miten tän nyt sanoisi, olet ihan oikeassa ja noin minäkin ajattelen, mutta silti ymmärrän, että minä en voi toisaalta sanella lapseni ihmissuhteita enkä sitten määrätä millainen on se oikeanlainen mummous. Siis silloin kun se ei suoranaisesti ole haitallistakaan eikä uhkaa lapsen terveyttä tms.

Tämän tajuaa viimeistään silloin kun lapset alkavat olla sen ikäisiä, että sen oman [b]turhan määräilyn[/b] tajuaa ihan vaan vallankäytöksi. Sellainen vallankäyttö on tarpeellista silloin kun lapsi on pieni ja avuton koska sen tarkoitus on suojella lasta, mutta mitä vanhemmaksi se tulee sitä pidemmäksi se lieka pitää päästää.

Mummothan rakastavat lasta ja ovat kasvattaneet lapsia ja jolleivat ne ole selvästi sairaita(alkoholisteja, psyykkisesti tai muuten täysin vastuuttomia) niin minusta kannattaisi vähän luottaa siihen harkintakykyyn.

Vierailija
10/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta. Ei kukaan järkevä lapsen vanhempi käyttäydy tuolla tavoin eikä varsinkaan, jos on varaa itse ostaa ne kalliit tavarat.

Vierailija:

Vierailija:

taan.

Vierailija
11/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on ihan liikaa tavaraa, se on totta, mutta lahjajuttuun liitty myös ihmissuhteita ja niiden antaminen on myös antajalle tärkeää.

Vierailija
12/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisilla on omakotitalot ja mersut, mutta lahjat ovat aina jotain kammottavaa Prisma-kamaa. Tekisi mieli sanoa heille, ettei haluta sellaista paskaa ollenkaan. Ostaisivat vaikka kimpassa jotain laadukasta, jos ovat niin helvetin saitoja. Päätettiinkin miehen kanssa, ettei kutsuta enää heitä lapsemme synttäreille. Anoppi sentään osaa ostaa laatua omista sukulaisistani puhumattakaan. Me olemme korkeintaan keksituloisia, mutta en koskaan kehtaisi viedä lahjaksi jotain H&M-kamaa. Mieluummin ostan vaikka Marimekon ruokalapun tms... Lahjan nyt ei vain kuulu olla halpahallikamaa.

Vierailija
13/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavat pienen summan rahaa lastemme tileille kun on syntymäpäivä ja tuovat sittne jonkun pienen lahjan esim: lehden, auton, hiusjuttuja lapset kun ovat vielä pieniä ja eivät ymmärrä jos sanoisi että taletus tehty tilille. Sanoimme heti esikoisen syntyessä että näin toivomme tapahtuvan, koska niitä leluja kertyy jokatapauksessa ja ei meillä ainakaan kukaan ole ottanut siitä nokkinsaa tai suuttunut meille ja 4vuotta moista on takana. Ja positiivista on se että lapsille kertyy pikkuhiljaa rahaa vaikka ajokorttiin sitten kun se aika koittaa:)

Vierailija
14/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuhat kertaa mielummin haluaisin lapselleni jotain söpöä H&m:sta kuin jotain törkeetä Marimekko-ruokalappua...

Vierailija
15/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan tuon hintaluokan lahjoja lapselle pyydetä...

Goretex- kenkiä kyllä käytetään, mutta en pyytäisi lahjana...kyllä ne vanhemmat itse ostavat!

Voisit kyllä sanoa, että tarvetta on kylpytakille tai talvikengille.... ei kaiken tarvitse olla viimeistä huutoa, vähemmälläkin tulee erinomaisesti toimeen!!

Minusta olisi jo paljon vaikka lapset saisivat itse tehdyt villasukat, eikä muuta

Vierailija
16/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän suvussa isovanhemmat molemmilta puolilta kysyvät syntymäpäivien lähestyessä mitä isompia lapsen hankintoja on tarpeen. Sitten he hankkivat ne ja tietenkin jotain lelua, kirjan tms. myöskin, josta lapsi itse innostuu. Viimeksi tuli toisilta isovanhemmilta Artekin lastentuoli ja toisilta talvihaalari ja goretex-kengät. He haluavat auttaa siinä, missä tarvitaan ja heille voi myöskin suoraan sanoa mitä tarvitsemme. He eivät halua laittaa rahojaan mihinkään tarpeettomaan ja arvostan heidän anteliaisuuttaan kovasti.

Vierailija
17/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sanoa, että lapsi tarvitsee kylpytakin. Mutta se, että vain Marimekko kelpaa on todella moukkamaista.

Vierailija
18/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän kyllä vastata aina totuudenmukaisesti, kun kysyvät lahjatoiveita eli 6 v:lle toistaiseksi aina leluja, vaikka itse en enää lisää roinaa haluaisikaan...

Vierailija
19/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostavat sitten yhden edullisen jutun omilleen jos sitäkään kun saa muilta, niih, on se niin kätevää JA TÖRKEÄÄ!!

Vierailija
20/60 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat haluavat tukea lapsiperhettä, eikö ole vaan ihan järkevää sanoa mitä tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi