Mulla on ihan järjetön vauvakuume. Ihan järjetön.
Ja kiusaan itseäni katsomalla kaikkea äitiyteen liittyviä ohjelmia ja seuraamalla kaikkia vauva-, lapsi- ja perheaiheisia instatilejä. Olen lukenut vauvakuumeesta, raskaudesta ja vauva-/lapsiperhearjesta. Itkettää aina kun näen söpön vauvan tai lapsen kuvan jossain.
Tämä pahenee päivä päivältä ja tulen kohta varmaan hulluksi. Ostin kaupungilta suloisen bodyn, koska en voinut jättää sitä kauppaan. Hävettää edes täällä myöntää, mutta mä myös slittelen mun vuosia vanhaa lelupupua ja kannan sitä kaikkialle mukanani. Kotona vain -sen hullummaksi en ole onneksi vielä tullut.
Olen aina pitänyt lapsista ja tiennyt että haluan äidiksi. Viimeaikoina en kuitenkaan enää ole voinut ajatella mitään muuta kuin omaa lasta. Näen uniakin, jossa olen raskaana tai kannan sylissäni pientä vauvaa... Valmistun keväällä yliopistosta. En tiedä vaikuttaako se tähän kuumeen pahenemiseen. Millä saan tätä lievennettyä? Miehen opinnot loppuvat parin vuoden päästä ja olemme puhuneet että silloin on sopiva aika. Pitäisi siihen asti malttaa odottaa ja olla ahdistelematta miestä tämän asian suhteen. En vain oikeasti voi tälle itse mitään. Ihan sama mitä teen niin tämä asia pyörii mielessä ihan 24/7...
Kommentit (66)
On minullakin mutta miehenä en uskalla avautua kuin aivan kaikkein läheisimmille, koska tällainen vain ei ole tapana.
Ei kannata odottaa jos lapsia haluatte, koskaan ei tule täydellistä ajankohtaa :)
Seuraavaksi haluat varmaan yhden piikkiproteiineistani.
Kokemuksesta sanon, että sitä pahemmaksi se menee, mitä pidemmälle vauvakuume etenee. Puhu miehesi kanssa, varmasti keksitte jotain. Ja onnea tulevan valmistumisen johdosta!
Olen noin 40 vuotias en tiedä uskallanko enää haaveilla ja unelmoida omasta jälkikasvusta kun en ole onnistunut haaveistani, unelmistani ja yritksistäni huolimatta löytämään ja kohtaamaan ketään, jonka kanssa jakaa haave ja unelma omasta jälkikasvusta, kun en ole halukas olemaan lapselle lähtökohtaisesti hänen ainoa huoltaja.
Toivon, että saat jonain päivänä kovasti toivomasi vauvan ❤️
Olet siis nainen parhaassa synnytysiässä. Paras lisääntymisikä on noin 25 molemmin puolin. Tsemppiä odotukseen joka alkaa tänä vuonna👍🥰
Opiskeluaikana miehesi voi olla paremmin lapsen elämässä mukana kuin työelämässä. Helpompi joustaa.
Parempi kai se niitä lapsia on tehdä silloin vielä kun on nuori ja jaksaa. Vanhemmiten se ei enää olekaan niin tärkeää, tuo lasten saaminen.
Hyvähän kun olet opiskelut saanut suoritettua, mutta arjen sujuvaisuuden kannalta olisi miehellä hyvä olla työpaikka kun lapsia tulee. Ja voisi miettiä sitäkin, haluaako esim matkustella tai tehdä vapaammin jotain yhdessä muutamat vuodet ennen lapsia?
Sitäkun lapsi tulee, niin mitään muuta elämää ei yleensä ole. Vaikka jotkut jättävät lapset hoitamatta ja kasvattamatta, mutta ongelmiahan siitä tulee.
Entä jos kaikki ei menekään hyvin?
Se pahenee vain. Eiköhän miehesikin pian huomaa, että olet sairastunut oikeasti vauvakuumeeseen :) se voi myös tarttua. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa.
Ja jos haluat hetken koittaa tosi toimissa äitinä olemista niin voit tulla pariksi päiväksi katsomaan mun kullanmurujen perään ;D siinä luulisi vauvakuumeen karisevan, jos se on karistuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä valmistut keväällä? Miksi et heti hankkiudu raskaaksi? Tai viimeistään heti sitten, kun olet valmistunut? Sinähän sen vauvan kanssa olet. Siitä vain, kuule. Ja sano tuo myös miehellesi, heh.
Niin, nuorilla naisillahan on tapana hankkiutua raskaaksi heti kun he saavat vakituisen työpaikan. Petyn, jos en saa alapeukkuja.
Kiitos paljon näistä kommenteista ja tsemppiviesteistä. Mukava kuulla että näin moni ihminen pystyy samaistumaan tähän tilanteeseen. Ihan hullua, miten mieli voi mennä näin "sekaisin" vauvakuumeesta. Aiemmin luulin, että vauvakuumetta ei ole olemassakaan. Perun puheeni :)
Ja täytyy puhua miehen kanssa. Meillä on jo yhteisiä vuosia takana ja samanlaiset haaveet tulevasta, vaikkakin vähän erilaiset aikataulut.
Ap
Onko sulla ap niin, että kostut enemmän kun harrastatte seksiä? 😉
Aika selviä merkkejä sopivasta lisääntymisiästä. Lapsi olisi ainakin haluttu ja tervetullut 🥰
Kunhan mies heivaa sen kalenterinsa mäkeen ja keskittyy itse asiaan👌
Osta kaupasta vauva nukke. Pääset paljon helpommalla.
Sinä valmistut keväällä? Miksi et heti hankkiudu raskaaksi? Tai viimeistään heti sitten, kun olet valmistunut? Sinähän sen vauvan kanssa olet. Siitä vain, kuule. Ja sano tuo myös miehellesi, heh.