Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ihan järjetön vauvakuume. Ihan järjetön.

Vierailija
16.01.2022 |

Ja kiusaan itseäni katsomalla kaikkea äitiyteen liittyviä ohjelmia ja seuraamalla kaikkia vauva-, lapsi- ja perheaiheisia instatilejä. Olen lukenut vauvakuumeesta, raskaudesta ja vauva-/lapsiperhearjesta. Itkettää aina kun näen söpön vauvan tai lapsen kuvan jossain.

Tämä pahenee päivä päivältä ja tulen kohta varmaan hulluksi. Ostin kaupungilta suloisen bodyn, koska en voinut jättää sitä kauppaan. Hävettää edes täällä myöntää, mutta mä myös slittelen mun vuosia vanhaa lelupupua ja kannan sitä kaikkialle mukanani. Kotona vain -sen hullummaksi en ole onneksi vielä tullut.

Olen aina pitänyt lapsista ja tiennyt että haluan äidiksi. Viimeaikoina en kuitenkaan enää ole voinut ajatella mitään muuta kuin omaa lasta. Näen uniakin, jossa olen raskaana tai kannan sylissäni pientä vauvaa... Valmistun keväällä yliopistosta. En tiedä vaikuttaako se tähän kuumeen pahenemiseen. Millä saan tätä lievennettyä? Miehen opinnot loppuvat parin vuoden päästä ja olemme puhuneet että silloin on sopiva aika. Pitäisi siihen asti malttaa odottaa ja olla ahdistelematta miestä tämän asian suhteen. En vain oikeasti voi tälle itse mitään. Ihan sama mitä teen niin tämä asia pyörii mielessä ihan 24/7...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pillerit pois ja ilmoita miehelle vahingosta. Et olisi ensimmäinen.

Vierailija
22/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selviä merkkejä sopivasta lisääntymisiästä. Lapsi olisi ainakin haluttu ja tervetullut 🥰

Kunhan mies heivaa sen kalenterinsa mäkeen ja keskittyy itse asiaan👌

Ihanaa nähdä että miehelläkin on selvä rooli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.  - Kerroin jo edellä, että on minullakin miehenä vauva kuume ja miten en ole tavannut avautua siitä liiemin koska sellainen ei ole tapana. Mutta niin kai se on, että edelleen on mies helpommin pakotettavissa isäksi kuin nainen äidiksi.

Minusta vastuutonta ja moraalitonta. Vaikka tähän varmaan saan kuulla, että miten miehenä voi oikeasti ymmärtää, että millaista naisten kokema järjetön vauvakuume on. - Ja näi todetessaan ovat aivan oikeassa. Vaan saattaako kukaan ymmärtää miehen vastaavan suuntaista tunnetta?

Tai vaikka sen, että kaikki eivät edes kohtaa ketään, jonka kanssa jakaa tämän haaveen ja unelman?

Vai onko se sittenkin pienempi haave ja unelma, jollei pyri ja tavoittele sen toteuttamista vaikka sitten yksin, jollei viereltä löydy "tekijäkumppania"

Vierailija
24/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä valmistut keväällä? Miksi et heti hankkiudu raskaaksi? Tai viimeistään heti sitten, kun olet valmistunut? Sinähän sen vauvan kanssa olet. Siitä vain, kuule. Ja sano tuo myös miehellesi, heh.

Niin, nuorilla naisillahan on tapana hankkiutua raskaaksi heti kun he saavat vakituisen työpaikan. Petyn, jos en saa alapeukkuja.

Onko siinä sinusta sitten jotain ihmeellistä?

Vierailija
25/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaat illalla seksiä mutta ilman kortsua. Siitä se 20v velvollisuus lähtee

Vierailija
26/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Voihan mennä vaikka puoli vuotta tai vuosikin että tulet raskaaksi. Sitten vielä 9kk odotus. Moni kokee valitettavasti keskenmenojakin. Turha odottaa täydellistä hetkeä, sitä ei koskaan tule.

Vierailija
27/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut koko ajan paheneva vauvakuume jo pari vuotta. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana se tosiaan on mennyt jo siihen pisteeseen, että seuraan somessakin vauvajuttuja, luen keskusteluja, suunnittelen käytännön juttuja... Nyt mieskin jo viimein aloitti keskustelun, että mikä olisi ajankohta? Keskusteltiin asiasta ihan tosissaan. Toivon, ettei enää pitkittäisi... Keskustelun jälkeen ei ole vielä oltu ilman ehkäisyä puuhissa. Aloitin jo foolihappolisän varmuuden vuoksi, jos se yritys voisi viimein alkaa :)

Mutta luulen, että sulla tuo kuume on jo mennyt siihen pisteeseen, että se on hyvin haastavaa pistää hyllylle vuodeksi pariksi. Pitäisi löytyä jokin huippukiva uusi työpaikka, muutto uuteen paikkaan tai muu elämän osa-alue, johon joutuisi keskittymään enemmän. Silti se kuume tykyttää taustalla koko ajan :(

Puhu miehellesi. Olkaa rehellisiä toisillenne, niin saat kenties häneltä tukea ja ymmärrystä.

Vierailija
28/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi mennä hoitoon. Joku kallonkutistaja voisi auttaa

Vierailija
29/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vauvakuume, ollaan onneksi miehen kanssa sovittu että hankitaan vauva vaikka AMK opinnot on molemmilla vielä kesken. Aiotaan ryhtyä vauvan tekoon ensi syksynä/vuoden päästä, riippuu vähän mikä mun tilanne on terveyden kanssa. (Mulla on vähän terveys ongelmia atm, mutta en niistä sen enempää jaksa puhua kun ikävä aihe)

Vierailija
30/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5-vuotias lapsi. Ja nyt keväällä yritämme toista lasta aluilleen. Tiedän kyllä tunteen itse vauva kuumeilin yli vuoden!

Vierailija
31/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vauvakuume, ollaan onneksi miehen kanssa sovittu että hankitaan vauva vaikka AMK opinnot on molemmilla vielä kesken. Aiotaan ryhtyä vauvan tekoon ensi syksynä/vuoden päästä, riippuu vähän mikä mun tilanne on terveyden kanssa. (Mulla on vähän terveys ongelmia atm, mutta en niistä sen enempää jaksa puhua kun ikävä aihe)

ja ainiin aloin syömään foolihappoa varmaan jo vuosia sitten, kun mulla on ollut jo pitkään tää kuume :D ja yleensä seksin alussa ei käytetä kondomia ja laitetaan vasta loppuvaiheessa ja kuukautisten aikaan ei käytetä ollenkaan ehkäisyä. Kun ei se mikään maailman loppu meille ois jos vahinko sattuikin

mies on siis vähitellen alkanut vähentämään ehkäisyä. Ennen mulla oli kauhee epätoivo tästä vauva kuumeesta, mutta nyt oon alkanut odottaa jo innolla kun jos mun terveysjutut menee hyvin, niin päästään jo tänä vuonna vauvan tekoon. Ku ei tarvii enää ajatella että "vasta ensi vuonna" niin odottaakin enemmän innolla kuin ahdistuksessa. Lähinnä mun terveysjutut ahdistaa, jos niitten takia joudutaan kun lykkäämään suunnitelmaa :s

Vierailija
32/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.  - Kerroin jo edellä, että on minullakin miehenä vauva kuume ja miten en ole tavannut avautua siitä liiemin koska sellainen ei ole tapana. Mutta niin kai se on, että edelleen on mies helpommin pakotettavissa isäksi kuin nainen äidiksi.

Minusta vastuutonta ja moraalitonta. Vaikka tähän varmaan saan kuulla, että miten miehenä voi oikeasti ymmärtää, että millaista naisten kokema järjetön vauvakuume on. - Ja näi todetessaan ovat aivan oikeassa. Vaan saattaako kukaan ymmärtää miehen vastaavan suuntaista tunnetta?

Tai vaikka sen, että kaikki eivät edes kohtaa ketään, jonka kanssa jakaa tämän haaveen ja unelman?

Vai onko se sittenkin pienempi haave ja unelma, jollei pyri ja tavoittele sen toteuttamista vaikka sitten yksin, jollei viereltä löydy "tekijäkumppania"

Kyllähän sen voi ymmärtää, että miehillä on myös joskus vauvakuume, mutta koska miehet eivät itse siitä puhu niin monikaan ei arvaisi. Ylipäätään enemmän ihmetyttää, miksi miehet puhu vauvakuumeestaan, jos sitä on. Silloin lisäisi mahdollisuuksiaan löytää samanlainen nainen. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, aika suuri osa miehistä myös inhoaa lapsia ja tuo sen myös ilmi. Tutkimusten mukaan puolet miehistä ei halua lapsia ja 80 % lapsista syntyy naisen jonkinlaisen painostuksen tai suostuttelun ansiosta. Mies on sikäli itse vastuussa kertoessaan, jos hänellä on vauvakuume, koska se ei ole kovin yleistä.

Vierailija
33/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika selviä merkkejä sopivasta lisääntymisiästä. Lapsi olisi ainakin haluttu ja tervetullut 🥰

Kunhan mies heivaa sen kalenterinsa mäkeen ja keskittyy itse asiaan👌

Ihanaa nähdä että miehelläkin on selvä rooli

Tottakai on. Tämän kirjoittaja on mies, jolla oli vauvakuume ennen vaimoa ja joka odotteli malttamattomana. Ja myöhemmin jäi hoitovapaallekin.

Vierailija
34/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt että se mies valmistuu, äläkä pilaa miehesi tulevaisuutta.

Rittäin suuri riski ajallaan valmistumiselle, jos vauvaruletti pyörähtää käyntiin.

Vierailija
35/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainoa...

Vierailija
36/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota nyt että se mies valmistuu, äläkä pilaa miehesi tulevaisuutta.

Rittäin suuri riski ajallaan valmistumiselle, jos vauvaruletti pyörähtää käyntiin.

Mut vauva on syy, jonka takia saa valmistua myöhässä eikä vaikuta esim opintolainan hyvityksiin :o

Vierailija
37/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä kieroja tekevät kaikkensa vauvan hankkimiseksi. Mieti miestä mihin tilanteeseen hänet laitat.

Vierailija
38/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuume, ihan järjetön kuume.

Vierailija
39/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että teitä harmittaa parin vuoden päästä, vaikka aikaistaisitte vauvaa parilla vuodella. Voithan markkinoida miehelle asian niin, että olisit pari vuotta kotona lapsen kanssa ja sitten kun hän valmistuisi, lapsi olisikin kätevästi jo päivähoitoiässä. Helpompi kuvio miehelle kuin vastavalmistuneena olla uudessa työssä pikkuvauvan isänä.

Vierailija
40/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli lievä vauvakuume mikä helpottui vauvalla ❤️ no sitten lapsen ollessa vajaa 3-vuotias alkoi ihan järkyttävä vauvakuume. Keväällä pää meni ihan pyörälle 😂 no talvella tärppäsi ja toivoin että kuumeilut loppuisi ihan käytännönsyistä, työt, asunto, raha, jaksaminen jne.

No nyt on taas ehkä puolisen vuotta pyörinyt vauvajutut päässä joka päivä kun toka on 2,5-vuotias... Mietin nimiä ja päiväkotijuttuja, aina tarkkailen kun näen 3 lapsisia perheitä että mitkä ikäerot jne.

Toivoisin että kerran vielä saisin kokea sen kaiken vaikka raskaana olikin ihan kamalaa ja synnyttäminen se vasta hirveää onkin. Mutta omat lapset on parasta maailmassa ja sisarussuhde on ihana asia minkä voi lapselle tarjota.

Muiden kanssa samoilla linjoilla että yrittämään vaan, täydellistä ajankohtaa on todella harvinaista löytää ja tosiaan voihan siinä kestää. Tsemppiä!