Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vl äitejä paikalla?

Vierailija
14.05.2015 |

Minulla on 2 pientä lasta, ja olen ymmärtänyt että minusta ei ole suurperheen äidiksi. Tunnen sen sydämessäni, ja myös arki kahden pienen kanssa on sen näyttänyt. On naivia väittää, että kaikilla olisi samanlaiset valmiudet ison lapsikatraan vanhemmiksi. Minulla on huonot hermot, ja kestän huonosti hälyä. Haluan todella olla hyvä äiti lapsilleni, joten miksi ajaisin perheemme siihen tilanteeseen, jossa vanhempien voimavarat loppuvat. Minusta meidän pitää itse kantaa vastuu elämästämme, ja lapsistamme. Tiedän liikaa onnettomia suurperheitä, en halua olla yksi niistä. Tai laittaa kaikki yli yksi vuotiaat hoitoon, ja olla itse vauvan kanssa kotona, koska muuten ei jaksaisi. Näin monet nykyään tekevät. Millaisia ajatuksia muilla vl äideillä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olit kun menit naimisiin? Oliko ammatti hankittu. Ehditkö olla ennen lapsiasi työelämässä? Kyselee vl-äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ammatti ammatti hankittuna ja kerkesin olla töissäkin. Reilu kaksikymppinen olin kun mentiin naimisiin. Ap

Vierailija
4/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte olemaan osa tuota miesvaltaista kulttia? Miksi alistutte?

Vierailija
5/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alistu. Vanhoillislestadiolaisuudessa on paljon hyvää, jonka takia haluan olla edelleen liikkeessä, mutta olen toisinajattelija, sillä uskon että myös liikkeen ulkopuolella on yhtälailla pelastusta. Joillakin on käsitys, että vl liike alistaa naista, mutta itse liikkeen sisällä en kyllä koe niin. Esim. naispappeutta ei hyväksytä, koska ajatellaan että raamattu kieltää sen. Itse kyllä ajatellen, että vaikka Paavali jossain kirjessään sanoo, että nainen vaijetkoon seurakunnassa, niin se on enemmän siihen aikaan sidottu juttu, kuin Jumalan tahto. Naisen asema nyt oli Paavalin aikaan pikkusen erilaisempi.

Vierailija
6/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö pelkää vayuvavarastoon jäävien pilttien ikuista itkua kadotuksessanne, kun ehkäisette?

Vierailija
7/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän mä tätä palstaa selailen aamukahvilla.. Odotan kahdeksatta.. Ja näen, että uskomme erilailla. Tosin tämä lapsikysymys ei ole ollu koskaan mulle vaikea. En kaipaa erityistä omaa aikaa, voin käydä lenkillä tai kirjastossa.. voin lukea kun lapset nukkuu, illalla tai aamulla. Jaan tämän kaiken mulle kovin rakkaan puolison kanssa. Välillä tuntuu, että loukkaan sillä toisia vanhempia, kun olemme halunneet ottaa lapset vastaan, että olen pysynyt mukana työelämässä ja siinä on auttanu merkittävästi se, että puolisoni on ollut valmis joustamaan urakehityksessään. Meillä on perusrauhalliset, hyvin nukkuvat, perusterveet lapset. Mulle on tärkeämpää olla läsnä lapsille kuin pitää koti edustuskunnossa. En arvostele ihmisten valintoja, jokainen vastaa omasta elämästään. Myös me omastamme. Se aina yllättää, kun joku tuntematon tulee onnittelemaan lapsista ja pitää hyvänä asiana lapsilukumäärää. Mutta lapsilukumäärähän ei ole autuaaksi tekevä asia..

Vierailija
8/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:30"]No, kyllähän mä tätä palstaa selailen aamukahvilla.. Odotan kahdeksatta.. Ja näen, että uskomme erilailla. Tosin tämä lapsikysymys ei ole ollu koskaan mulle vaikea. En kaipaa erityistä omaa aikaa, voin käydä lenkillä tai kirjastossa.. voin lukea kun lapset nukkuu, illalla tai aamulla. Jaan tämän kaiken mulle kovin rakkaan puolison kanssa. Välillä tuntuu, että loukkaan sillä toisia vanhempia, kun olemme halunneet ottaa lapset vastaan, että olen pysynyt mukana työelämässä ja siinä on auttanu merkittävästi se, että puolisoni on ollut valmis joustamaan urakehityksessään. Meillä on perusrauhalliset, hyvin nukkuvat, perusterveet lapset. Mulle on tärkeämpää olla läsnä lapsille kuin pitää koti edustuskunnossa. En arvostele ihmisten valintoja, jokainen vastaa omasta elämästään. Myös me omastamme. Se aina yllättää, kun joku tuntematon tulee onnittelemaan lapsista ja pitää hyvänä asiana lapsilukumäärää. Mutta lapsilukumäärähän ei ole autuaaksi tekevä asia..
[/quote]

Miksi tuosta lapsiasiasta sitten on tehty niin iso asia?Vaikka ei ole autuuden ehto. Liian moni ihminen kärsii oikeasti tästä. Aivan kuin olisi käskyissä.

Vierailija
9/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmiltään kysymys on siitä, uskallatko luottaa siihen, että Jumala tietää mikä sinulle on hyvä vai ajatteletko itse tietäväsi paremmin.

Mukavaa päivää toivottaa onnelinen 8 lapsen äiti

Vierailija
10/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]Perimmiltään kysymys on siitä, uskallatko luottaa siihen, että Jumala tietää mikä sinulle on hyvä vai ajatteletko itse tietäväsi paremmin.

[/quote]

Ja lääketiede voitaisiin heittää jorpakkoon kun luotetaan Jumalaan, kuoleman ja elämän Herra?

Vierailija
11/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapseton?

Vierailija
12/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet taivaslaulun? Mitå mieltä? Mielestäni on väärin lapsia kohtaan tehdä niitä enempää kuin jaksaa hoitaa.

Vierailija
13/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]Perimmiltään kysymys on siitä, uskallatko luottaa siihen, että Jumala tietää mikä sinulle on hyvä vai ajatteletko itse tietäväsi paremmin.

[/quote]

Ja lääketiede voitaisiin heittää jorpakkoon kun luotetaan Jumalaan, kuoleman ja elämän Herra?
[/quote]
Ei tietenkään. Ymmärtääkseni tässä ei ollut lääketieteellistä ongelmaa?

Vierailija
14/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]Perimmiltään kysymys on siitä, uskallatko luottaa siihen, että Jumala tietää mikä sinulle on hyvä vai ajatteletko itse tietäväsi paremmin.

[/quote]

[/quote]
Ei tietenkään. Ymmärtääkseni tässä ei ollut lääketieteellistä ongelmaa?

[/quote]

Entä jos tosiaan ei ole lääketieteellistä ongelmaa, niin mitä sitten? Uskomatonta, avaa silmäsi!

Vierailija
15/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan tässä 15 lastamme näin 42v ja oikein hyvin jaksan.

Vierailija
16/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]Perimmiltään kysymys on siitä, uskallatko luottaa siihen, että Jumala tietää mikä sinulle on hyvä vai ajatteletko itse tietäväsi paremmin. Mukavaa päivää toivottaa onnelinen 8 lapsen äiti [/quote] Ja lääketiede voitaisiin heittää jorpakkoon kun luotetaan Jumalaan, kuoleman ja elämän Herra? [/quote] Ei tietenkään. Ymmärtääkseni tässä ei ollut lääketieteellistä ongelmaa?

[/quote]

Kotonako kaikki kahdeksan pusasit, vai kelpasiko lääketiede? Eikö pelkkä luottamus Herraan riittänyt?

Vierailija
17/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:30"]No, kyllähän mä tätä palstaa selailen aamukahvilla.. Odotan kahdeksatta.. Ja näen, että uskomme erilailla. Tosin tämä lapsikysymys ei ole ollu koskaan mulle vaikea. En kaipaa erityistä omaa aikaa, voin käydä lenkillä tai kirjastossa.. voin lukea kun lapset nukkuu, illalla tai aamulla. Jaan tämän kaiken mulle kovin rakkaan puolison kanssa. Välillä tuntuu, että loukkaan sillä toisia vanhempia, kun olemme halunneet ottaa lapset vastaan, että olen pysynyt mukana työelämässä ja siinä on auttanu merkittävästi se, että puolisoni on ollut valmis joustamaan urakehityksessään. Meillä on perusrauhalliset, hyvin nukkuvat, perusterveet lapset. Mulle on tärkeämpää olla läsnä lapsille kuin pitää koti edustuskunnossa. En arvostele ihmisten valintoja, jokainen vastaa omasta elämästään. Myös me omastamme. Se aina yllättää, kun joku tuntematon tulee onnittelemaan lapsista ja pitää hyvänä asiana lapsilukumäärää. Mutta lapsilukumäärähän ei ole autuaaksi tekevä asia..
[/quote]
Aivan kuin minun kynästä.
Itsellä ei ole vasta kuin viisi lasta. Lisää saa tulla jos on tullakseen. Itse käytän aikani lastenhoitoon ja heidän kanssa olemiseen. Koti ei ole edustuskoti vaan meidän koti. Siisteys/järjestys taso vaihtelee. Välillä paikat kiiltää ja välillä ei. Lapset ovat iloisia ja hyvä käytöksisiä. Syliin pääsee aina.

Me eletään meidän elämää ja annetaan muiden elää omaansa.

Itse en pysty ehkäisemään. Minullekin on annettu elämisen lahja ja olen perheessäni seitsemäs lapsi. Elämäni on ollut hyvää. Minua on rakastettu, hoidettu ja kannustettu. Emme kylpeneet rahassa, taloudellisesti oli tiukkaa. Ei meiltä mitään puuttunut. Sisarusten välit ovat hyvät ja edelleen saan rakkautta, kannustusta ja henkistä tukea.
Itse ajattelen, että aika aikaansa kutakin. Tämä vaihe elämässäni kuuluu lapsille ja perheeseen keskittymiseen. Voimia kaikille äideille ja iseille ja kasvattajille tärkeään kasvatus- ja hoitamis"työhön".

Vierailija
18/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei käytetä ehkäisyvälineitä. Luonto hoitaa kun seksiä ei tee raskauden pelossa mieli. Vastenmielistä puuhaa.
Ei vain kovin hyvää tee parisuhteelle ja sitä kautta perheen hyvinvoinnille :(

Vierailija
19/24 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatteleepi vanhoillislestadiolaiset jotka ovat täysin sitä mieltä että lapsia tulee jos tulee eikä missään tapauksessa saa edes ajatella muuta? Voiko vielä tällaista olla?

Vierailija
20/24 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tulee keskustelua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi