Muita vl äitejä paikalla?
Minulla on 2 pientä lasta, ja olen ymmärtänyt että minusta ei ole suurperheen äidiksi. Tunnen sen sydämessäni, ja myös arki kahden pienen kanssa on sen näyttänyt. On naivia väittää, että kaikilla olisi samanlaiset valmiudet ison lapsikatraan vanhemmiksi. Minulla on huonot hermot, ja kestän huonosti hälyä. Haluan todella olla hyvä äiti lapsilleni, joten miksi ajaisin perheemme siihen tilanteeseen, jossa vanhempien voimavarat loppuvat. Minusta meidän pitää itse kantaa vastuu elämästämme, ja lapsistamme. Tiedän liikaa onnettomia suurperheitä, en halua olla yksi niistä. Tai laittaa kaikki yli yksi vuotiaat hoitoon, ja olla itse vauvan kanssa kotona, koska muuten ei jaksaisi. Näin monet nykyään tekevät. Millaisia ajatuksia muilla vl äideillä?
Kommentit (24)
Täällä yksi vl äiti. Meille tulossa kolmas. Tämä jää viimeiseksi.. koska olen huomannut juuri samat asiat kuin sinäkin. Myös pikkuhiljaa olemme mieheni kanssa miettineet uskon asioita ja niitä mitkä ovat meille tärkeitä.
Nykyään taitaa ehkäisy olla paljon yleisempää kuin luullaan. Niistä puhutaan yleensä vain anonyyminä netissä. Ja aviopareidenhan välinen asia se onkin. Minulle ehkäisy ei ole uskonopillinen asia, ja raamatun kohdat, joilla ehkäisyä yritetään perustella, ovat todella kömpelöitä, koska ne ovat irrotettu asia yhteydestä kokonaan. Suoraan sanottuna vanhoillislestadiolaisuudesta on tehty liian lakihenkinen usko, jolloin se olennaisin ja tärkein saattaa unohtua.
Ei taida vl:t tällä palstalla pyöriä?