voinko ottaa vakipaikan vastaan, mutta aloittaa vasta vuoden päästä?
Sain vakituisen viran mut nyt näyttääkin siltä et saisin tehdä vuoden sijaisuuden allalla, johon olen jatkokouluttautunut :o työkokemus tuolla alalla olisi mulle tärkeää.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:00"]Sain vakituisen viran mut nyt näyttääkin siltä et saisin tehdä vuoden sijaisuuden allalla, johon olen jatkokouluttautunut :o työkokemus tuolla alalla olisi mulle tärkeää.
[/quote]voinko siis ottaa vakipaikan vastaan mut anoa siirtoa vuodella eteenpäin, vaikka koeaikakin on tekemättä?
[/quote]
No kysy siltä työnantajalta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:00"]Sain vakituisen viran mut nyt näyttääkin siltä et saisin tehdä vuoden sijaisuuden allalla, johon olen jatkokouluttautunut :o työkokemus tuolla alalla olisi mulle tärkeää.
[/quote]voinko siis ottaa vakipaikan vastaan mut anoa siirtoa vuodella eteenpäin, vaikka koeaikakin on tekemättä?
[/quote]Kysy siltä työnantajalta. Hitostako me voidaan tuollaista luvata.
Mietipä itse työnantajan asemassa, palkkaisitko ihmistä joka on valmis aloittamaan vasta vuoden päästä, vai palkkaisitko mieluumminjonkun joka on heti käytettävissä?
Tuskin onnistuu. Eiköhän ne halua jonkun heti, etkä voi anoa virkavapaatakaan ennen kuin olet aloittanut.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:00"]Sain vakituisen viran mut nyt näyttääkin siltä et saisin tehdä vuoden sijaisuuden allalla, johon olen jatkokouluttautunut :o työkokemus tuolla alalla olisi mulle tärkeää.
[/quote]
No kysy siltä työnantajalta.
[/quote]
Niipä. Idioottia kysyä täällä, tapauskohtaista. En tosin usko et suostuvat, naurettavaa
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:02"]Mietipä itse työnantajan asemassa, palkkaisitko ihmistä joka on valmis aloittamaan vasta vuoden päästä, vai palkkaisitko mieluumminjonkun joka on heti käytettävissä?
[/quote]ok siis en.
Voit. Voit anoa viran vastaanottamisen siirtoa tai virkavapaata, mutta työnantajallasi on myös oikeus olla sitä myöntämättä. Riippuu virkaehtosopimuksesta ja siitä, täyttyvätkö virkavapaan myöntämiseen liittyvät edellytykset.
Kuin kauan pitää olla töissä et saa virkavapaata?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:02"]Mietipä itse työnantajan asemassa, palkkaisitko ihmistä joka on valmis aloittamaan vasta vuoden päästä, vai palkkaisitko mieluumminjonkun joka on heti käytettävissä?
[/quote]Eihän tuossa siitä ole kyse sillä ap on jo palkattu kun hän on saanut viran.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:04"]Kuin kauan pitää olla töissä et saa virkavapaata?
[/quote]Katso alan työehtosopimuksesta ja selvitä työpaikkakohtaiset käytännöt. Me ei voida tietää jälkimmäisiä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:00"]Sain vakituisen viran mut nyt näyttääkin siltä et saisin tehdä vuoden sijaisuuden allalla, johon olen jatkokouluttautunut :o työkokemus tuolla alalla olisi mulle tärkeää.