Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut jaksaa synnyttää 7-8 lasta?

Vierailija
14.05.2015 |

Mietin sitä Serttilää kun eikös sille jo 6. vai 7. lapsi synny? Ja ikää 30 vai 31v.

Samoin mietin sitä Eteläniemen rouvaa jolla myös 6 tai 7 lasta ja hän on alle 30v.

Tuntuu että itselleni riitti yksi synnytys. Siitäkin jo 5 vuotta aikaa ja ikää mulla nyt 32v.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohta 7 lasta. En kyllä ole mikään "professional mom", minulla on paljonkin kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia ollut vuosien varrella. Lapset on "sarjoissa" isot ikäerot joten ei ole jatkuvasti pikkulapsivaihe päällä.

Itse taas voisin ihmetellä että miksi joku ei. Vanhimmat lapset on aikuisia ja asuvat omillaan jo. Olisipa outoa olla tässä vaiheessa ilman lapsia talossa :o Tuntuisi tosi tyhjältä ja oudolta. Tai jos olisi vain yksi,  kaksi, kolme lasta. Joku toinen omistaa elämänsä uralleen on se sitten mitä tahansa, minä tykkään kasvattaa lapsia. Ei siinä mitään jaksamista ole, tuntuu siltä että saan vaan lisää elinvuosia ja virtaa.  Vähän niinkuin ei vanhenisi kun elää "samaa" vaihetta uudestaan.

Tykkään myös siitä että elämässä on haasteita, en oikein osaisi olla jos elämä olisi liian helppoa. En jotenkin koe että synnyttämiset olisi niin kamalia ettei niitä kestäisi. Tai onhan ne, mutta sen jälkeen on vaan voittajafiilis. Vaikka on ollut ongelmia,  mutta silti. Jokainen lapsi on rakas, tärkeä, ainutlaatuinen yksilö. Ei vain "yksi lapsista". En voisi kuvitellakaan että joku lapsistani ei olisi olemassa. 

Kyllä minulle ihmetellään välillä ihan päin naamaakin että miten sä jaksat. Öö, no vähän sama kuin kysyisi joltain miten jaksaa tehdä töitään, harrastaa juoksua tai leipoa kakkuja huvikseen. Ihmiset jaksavat asioita joista tykkäävät. Joku jaksaa treenata maratoniin kun joku toinen ei jaksa edes kävellä kauppaan. Kokemus myös tuo sellaista rutiinia että asiat sujuvat omalla painollaan eivätkä vie niin paljon energiaa kuin esim ensimmäisen lapsen kanssa kun kaikki piti opetella alusta saakka ja stressasi enemmän että tekeekö nyt kaiken oikein jne. 

Vierailija
22/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"] Mikä teitä riepoo siinä että jollakulla on enemmän lapsia? Ettekö ole tyytyväisiä omiin päätöksiinne?  [/quote]   Ei mikään niin kauan kuin lapsista pidetään huolta ja uusia lapsia synnytetään siksi että itse halutaan, eikä siksi kun joku satuolento käskee! [/quote] Sinä siis yleistät että kaikkien lestojen lapset ovat hunningolla ja heistä ei pidetä huolta? [/quote] Piti laittaa peukku ylös.. vahingossa painoin väärää.

[/quote]

Lestat taas nokka kiinni koneessa, menkää hoitamaan niitä prkleen jumalan lahjojanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"] Mikä teitä riepoo siinä että jollakulla on enemmän lapsia? Ettekö ole tyytyväisiä omiin päätöksiinne?  [/quote]   Ei mikään niin kauan kuin lapsista pidetään huolta ja uusia lapsia synnytetään siksi että itse halutaan, eikä siksi kun joku satuolento käskee! [/quote] Sinä siis yleistät että kaikkien lestojen lapset ovat hunningolla ja heistä ei pidetä huolta? [/quote] Piti laittaa peukku ylös.. vahingossa painoin väärää.

[/quote]

Lestat taas nokka kiinni koneessa, menkää hoitamaan niitä prkleen jumalan lahjojanne.

[/quote]Toivottavasti sinä et hanki lapsia, kun koet lapset perkeleen lahjoiksi...

Vierailija
24/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:14"]

Täytyy olla helpon puoleiset raskaudet ja synnytykset jos noin paljon lapsia tekee.

[/quote]

Ei itseasiassa ole ollenkaan helppoa. Raskaana oleminen on kamalaa. Väsymys, pahoinvointi, liitoskivut, kauhea närästys, epämääräiset vaivat,  anemia, kuntokin on laskenut tässä raskaudessa ihan järjettömästi kun jo ihan arkipuuhat vie kaikki voimat ja tavallisissa puuhissa hengästyy niinkuin olisi lenkin juossut. Lisäksi kohtutulehdukset useamman synnytyksen  yhteydessä,  munuaisaltaantulehdus yhden aikana. Ekan jälkeen kuitenkin synnytykset suht nopeita. 

Mutta tämä epämukavuus vaan kuuluu asiaan jos lapsen haluaa, joten en sitä sen enempää märehdi vaan hyväksyn. Vielä n. 2,5kk pitää jaksaa.. 

20

Vierailija
25/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]

:D Mene itse :D minulla on tosi vai yksi lapsi joka on nyt mummin kanssa uimassa :D t.nelonen

Vierailija
26/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuusi sisarusta ja oon nuorin :) on kyllä tainnu äitillä olla rankkaa kun ottaa nytkin tossa päikkäreitä:D

Vierailija
27/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
28/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä... Oon itse opiskellut ja löytänyt unelmatyöni kolmen lapsen nuorena äitinä. Rehellisesti olis ollut kyllä vähän helpompaa yhden tai kahden kanssa, mutta kolmas raskaus alkoi vahingossa ennen valmistumista (kumi hajos enkä imettäessä uskaltanut hakea je:tä, ei ollut vielä kiertoakaan, eihän se ihan 100 % vahinko ollut sitten joo...mut hyvä munkki, siinäkin että niin ihana lapsi). Mutta sitten jos hankkii lapsia jo todella nuorena noin monta, just alle 30 v niin kouluttaudupa siinä sitten tai perusta oma yritys? Tiedän toki yhden äidin, jolla noin pyöreesti 10 lasta ja opiskelee joo nyt kun osa lapsista muuttanut kotoa, mutta voi olla vaikea löytää oikeasti mielekästä työtä tältä hyvin heikosti työllistävältä alalta, millä toimitaan lähinnä yrittäjinä itse, kun ikää pian 50 ja työkokemus 0. Tietysti voi olla hänelle ihan vain harrastus ja oma juttu, mutta silti tuntuu, että vaiva menee vähän hukkaan jos osaamista ei pääse enää syventämään valmistumisen jälkeen? Mut toisilla on eri prioriteetit. Kuitenkin, onhan se aika usein naiselle itselleenkin, lasten lisäksi, huono valinta eikä ihan neutraali, mihin kannustaa. Jos työelämä tms. pelottaa niin tuon lapsimäärän hankkiminen ei ole terve tapa vältellä vaan sitä työelämää.

Vierailija
29/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 10 lasta ja täällä aurinkorannikolla makoilen. Lapseni jo aikuisia. 😀

Vierailija
30/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi prkl serttiläkö taas raskaana menis hoitoon koko tyyppi :(

Mitä se sinulle kuuluu! Pidäpä huoli omista ongelmistasi.

Vierailija
31/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 4 lasta hyvin nuorena ja vasta nuorimman jälkeen jatkoin peruskoulun jälkeisiä opintoja. Esikoinen syntyi kun olin 16v ja nuorimmainen ollessani 21v. Tietysti oli välillä rankkaa opiskella itse kun lapset pieniä mutta selvisin siitä ja nyt tiedän etten enää halua lisää lapsia. Ikää minulla nyt 32v.

Vierailija
32/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se synnytys vaan se kasvatus.

t. 4 lasta perheessä

Vierailija
33/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

Mikä teitä riepoo siinä että jollakulla on enemmän lapsia? Ettekö ole tyytyväisiä omiin päätöksiinne? 

Kunhan edes maksaisivat ne lapsensa itse.

Edelleen nelonen täällä, veikkaanpas kuule että isälläni on enemmän rahaa kuin yhdelläkään teistä, anteeksi nyt vain.

Sinun isäsi siis maksaa kaikki lastesi kulut? Miksi et itse elätä lapsiasi omilla rahoillasi?

Vierailija
34/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei tarvitse päkistää kaikkia yhdellä kerralla. Se auttaa.

Vierailija
35/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa elämän hukkaanheittämistä tuollainen holtiton lisääntyminen. Eipä siinä äiti ehdi enää muuta elämässään tehdä kuin huolehtia lapsista ja sitten ollaankin jo vanhuusiän kynnyksellä. Sääliksi käy.

Vierailija
36/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa käskeettiin täyttämään maapallo

Vierailija
37/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa elämän hukkaanheittämistä tuollainen holtiton lisääntyminen. Eipä siinä äiti ehdi enää muuta elämässään tehdä kuin huolehtia lapsista ja sitten ollaankin jo vanhuusiän kynnyksellä. Sääliksi käy.

Jotkut ne vaan lisääntyvät ja sekös sinua kismittää. 👍

Vierailija
38/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron. 8 lasta meillä on , ja onnellisia olemme heistä kaikista. Terveenä jaksaa vaikka mitä, tänäänkin olimme usean km lenkillä, nuorimmaista lykkäsin vaunuissa, osa on päiväkodissa ja loput koulussa.

Koneet pesee pyykit ja astiat. Lapset on opetettu tekemään normi kotiaskareita, kuten sänkyjen petaus, likapyykit likavaatekaappiin, astiat osaavat laittaa jo kuuden vanhasta koneeseen ja kaikilla on vuorot , kuka milloinkin tyhjentää koneen. Puhelimella ja padeilla ollaan tarpeen mukaan. Johan koulukin sen vaatii.

Lapset ulkoilee myös keskenään paljon, omakotitalossa kun asutaan maalla.

Elämä on aivan ihanaa ja sitä ns laatuaikaa kyllä järjestyy . Ruokia teen isoissa satseissa.

Ei tarvitse illalla unta odottaa ,nukahtamistapletteja ei ole koskaan tarvittu😄, eikä ehdi masentua , kun nauttii ELÄMÄSTÄ.

Vierailija
39/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä, ei siinä elämään kyllä muuta mahdu jos hyvä vanhempi haluaa olla. Kaks on ihan maksimimäärä mitä kenenkään kannattaisi hankkia.

Vierailija
40/43 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ne vaan lisääntyvät ja sekös sinua kismittää. 👍

Eipä se mitenkään kismitä, ihmetyttää vain miten niin moni nainen heittää elämäsä hukkaan lasten takia. Jokainen lisääntyköön miten haluaa, mutta omien lasten kulut tulisi maksaa itse eikä vinkua lisää etuuksia ja verovähennyksiä. Lapsiperheitä tuetaan muutenkin tässä maassa ruhtinaallisesti. Lapsia pitäisi tehdä sen verran että ne pystyy itse elättämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi