Millainen on 'komia' nainen?
Onko tämä jonkun alueen murretta? Mitä se tarkoittaa?
Kommentit (61)
Komee nainen haha! :D Oisko vaikka hyvännäköinen? Se tulee ekana mieleen. Mua sanottiin joskus näppärän näköiseksi. XD
Siis hyvännäköinen? Ja on mustalaisten murretta
ap
Hyvännäköinen, mutta on pitkö tai omaa muita miesmäisiä piirteitä. Sirot ja naiselliset ovat sitten taas 'nättejä'.
Oulusa puhutaan komiasta naisesta ;D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:34"]
Oulusa puhutaan komiasta naisesta ;D
[/quote]
Eli onko se kohteliaisuus vai ei?
Ap
Komia nainen on pitkä, harteikas ja muodokas, raamikas. Paksut hiukset, hyvät hampaat, upea, ei välttämättä kaunis, eikä ainakaan missityyppinen. On reittä ja revaa, kuten Riitta Uosukainen aikoinaan kirjoitti kirjassaan. Siinä esimerkki komiasta rotunaisesta, ja älykäskin ilmeisesti vielä lisäksi. Poliittisesti en ota kantaa.
No mul o kans sanottu et komia, muttei ollu mustalaine eikä oulustakaa. Mä oon pitkä mut mus ei kyl oo mitää miesmäisyyttä, mul o nimittäi rinnat ja muutenki naisenmuodot
Komea nainen on sellainen vähän vanhempi nainen, omalla tavallaan seksikäs, mutta menettänyt jo nuoruuden hehkunsa ja tyttömäisyytensä. Komea nainen voi olla myös näyttävä pukeutuja. Lisäksi miellän komeaan naiseen ison koon, joko pituutta tai painoa on paljon, mutta silti jotenkin viehättävä.
Pohjanmaalla tarkoittaa näyttävää, kaunista naista.
Suomalaiset naiset monesti ovat. Tarkoittaa, että muuten kaunis, mutta miesmäiset piirteet. Leveät hartiat,jykevä leuka, lyhyet ja paksut kädet jne. Suomalaiset naisethan ovat kropaltaan miehekkäämpiä, kuin monet aasialaisten maiden miehet.
Ite näen komian naisen näyttävänä, ei minään suloisen herttaisena, vaan komean kauniina.
karismaattinen, näyttävä, hyväpiirteinen, tyylikäs, itsevarma. esim. Satu Silvo.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:45"]karismaattinen, näyttävä, hyväpiirteinen, tyylikäs, itsevarma. esim. Satu Silvo.
[/quote]tää oli hyvä esimerkki
Eli kai sitten kohteliaisuus...? Millaiset miehet yleensä pitää näistä komioista (?) naisista, osaatteko sanoa? Olen itse pitkä.
ap
Mustalaiset puhuu komiasta naisesta.