Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut jaksaa synnyttää 7-8 lasta?

Vierailija
14.05.2015 |

Mietin sitä Serttilää kun eikös sille jo 6. vai 7. lapsi synny? Ja ikää 30 vai 31v.

Samoin mietin sitä Eteläniemen rouvaa jolla myös 6 tai 7 lasta ja hän on alle 30v.

Tuntuu että itselleni riitti yksi synnytys. Siitäkin jo 5 vuotta aikaa ja ikää mulla nyt 32v.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl serttiläkö taas raskaana menis hoitoon koko tyyppi :(

Vierailija
2/43 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi lasta. 9v ja 6v.
Mä 36v. Ja tuntuu että olis vauvakuume. Vähän kyllä mietityttää. Ja veikkaan ettei mies innostuis. Edelliset raskaudet ollu vähän hankalia, synnytykset ihan ok.
Hienoa että jotkut jaksaa ison lapsimäärän kanssa. Ja ihan ok jos on yksi tai kaksi tai kolme lasta. Eihän sillä määrällä ole väliä kunhan hoitaa ja välittää. Kaikki oman jaksamisensa ja kiinnostuksensa mukaan luultavasti jokainen on lapsensa saanut.
Tsemppiä kaikille äideille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihmettelen ihan samaa, miten joku viitsii pukata uutta penikkaa kun ei jaksa entisistäkään pitää huolta. Lestat nimittäin. Mutta kun jumala on antanut käskyn niin siksi.

Vierailija
4/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinja kuka haluaa koko elämänsä sitten omistaa vaan lasten kasvatukselle. Siihen se loppuelämä nimittäin menee jos lapsia on noin paljon. Jotenkin säälittää nää "professional mom":it, joiden elämässä ei ole mitään muita kiinnostuksen kohteita kuin perhe.
T. Yhden lapsen yh

Vierailija
5/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:57"]Mietin sitä Serttilää kun eikös sille jo 6. vai 7. lapsi synny? Ja ikää 30 vai 31v.

Samoin mietin sitä Eteläniemen rouvaa jolla myös 6 tai 7 lasta ja hän on alle 30v.

Tuntuu että itselleni riitti yksi synnytys. Siitäkin jo 5 vuotta aikaa ja ikää mulla nyt 32v.
[/quote]

Serttilän kaikki lapset on huostaanotettuja ja varmasti tuo tulevaki lapsi huostaanotetaan. Nainenhan ei käy ihan täysillä.

Minun äitini on synnyttänyt kymmenen lasta ja jaksoi isän kanssa hoitaa meitä kaikkia. Lapsuuteni oli erittäin onnellinen,eikä minulta puuttunut mitään. Vanhempani ovat lestadiolaisia.

Vierailija
6/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:57"]Mietin sitä Serttilää kun eikös sille jo 6. vai 7. lapsi synny? Ja ikää 30 vai 31v.

[/quote]

Piti siis kirjoittaa että 7. vai 8. lapsi.

Ap

Vierailija
7/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:05"]

Niinja kuka haluaa koko elämänsä sitten omistaa vaan lasten kasvatukselle. Siihen se loppuelämä nimittäin menee jos lapsia on noin paljon. Jotenkin säälittää nää "professional mom":it, joiden elämässä ei ole mitään muita kiinnostuksen kohteita kuin perhe. T. Yhden lapsen yh

[/quote]

No totta puhuen, ei tavisäitikään niillä yhdellä tai kahdella lapsellaan saa elämässään aikaan mitään sen suurempia vaikka periaatteessa hänellä on lasten kasvattua rajattomasti aikaa kehittää itseään. :D Ja itse olen siis kahden lapsen äiti, mut ei mun "ylimääräinen" aika mene mihinkään niin ihmeelliseen (mnee siis nettailuun), että mulla ois jotenkin varaa halveksia muita, niitä jotka mieluummin hoitavat lapsiaan kuin esmes vaikka roikkuvat av:llä.

Vierailija
8/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä se raskausaika. Itse en ainakaan nauttinut yhtään koko raskausajasta! Synnytys meni ihan ok mutta kyllä koin että se yksi kerta riitti!

Vielä tosiaan sekin minkä 3 mainitsi että koko elämä on yhtä lapsenkasvatusta. Sitä ei tosin ole noilla joiden lapset huostaanotetaan. Mutta miksi tehdä lisää lastenkotilapsia tähän maailmaan kun niitä on jo ennestään ihan tarpeeksi?

Ap

Vierailija
9/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla helpon puoleiset raskaudet ja synnytykset jos noin paljon lapsia tekee.

Vierailija
10/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:12"]Niin ja vielä se raskausaika. Itse en ainakaan nauttinut yhtään koko raskausajasta! Synnytys meni ihan ok mutta kyllä koin että se yksi kerta riitti!

Vielä tosiaan sekin minkä 3 mainitsi että koko elämä on yhtä lapsenkasvatusta. Sitä ei tosin ole noilla joiden lapset huostaanotetaan. Mutta miksi tehdä lisää lastenkotilapsia tähän maailmaan kun niitä on jo ennestään ihan tarpeeksi?

Ap
[/quote]

Ai niin, koska on "kivaa olla suurperheen äiti" ja sillä meriitillä saa sitten kehua itseään. :D

Ap

Vierailija
11/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:05"]Niinja kuka haluaa koko elämänsä sitten omistaa vaan lasten kasvatukselle. Siihen se loppuelämä nimittäin menee jos lapsia on noin paljon. Jotenkin säälittää nää "professional mom":it, joiden elämässä ei ole mitään muita kiinnostuksen kohteita kuin perhe.
T. Yhden lapsen yh
[/quote]

No minun äidilläni ainakin on muita kiinnostuksen kohteita. Ja hän nyt vaan sattuu rakastamaan lapsia ja työskentelee lto:na, nuorin sisaruksistani on 9-vuotias. Luuletko tosiaan että kaikille se lasten kasvatus ja perhe-elämä on jotenkin itseltään pois tai pakkopullaa? Toiset haluaa ison perheen, toiset ei. -nelonen

Vierailija
12/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:12"]Niin ja vielä se raskausaika. Itse en ainakaan nauttinut yhtään koko raskausajasta! Synnytys meni ihan ok mutta kyllä koin että se yksi kerta riitti!

Ap
[/quote]

Ai niin, koska on "kivaa olla suurperheen äiti" ja sillä meriitillä saa sitten kehua itseään. :D

Ap
[/quote]

Entä jos joistakin on kivaa olla suurperheen äiti?

Vierailija
13/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä riepoo siinä että jollakulla on enemmän lapsia? Ettekö ole tyytyväisiä omiin päätöksiinne? 

Vierailija
14/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

Mikä teitä riepoo siinä että jollakulla on enemmän lapsia? Ettekö ole tyytyväisiä omiin päätöksiinne? 

[/quote]

Kunhan edes maksaisivat ne lapsensa itse.

Vierailija
15/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

[/quote]

Ei mikään niin kauan kuin lapsista pidetään huolta ja uusia lapsia synnytetään siksi että itse halutaan, eikä siksi kun joku satuolento käskee!

Vierailija
16/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

[/quote]

Kunhan edes maksaisivat ne lapsensa itse.
[/quote]

Edelleen nelonen täällä, veikkaanpas kuule että isälläni on enemmän rahaa kuin yhdelläkään teistä, anteeksi nyt vain.

Vierailija
17/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

[/quote]

Ei mikään niin kauan kuin lapsista pidetään huolta ja uusia lapsia synnytetään siksi että itse halutaan, eikä siksi kun joku satuolento käskee!
[/quote]

Sinä siis yleistät että kaikkien lestojen lapset ovat hunningolla ja heistä ei pidetä huolta?

Vierailija
18/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 lasta. Enkä jaksanutkaan synnyttää kuin 5, nuorimmat leikattiin.
Enkä koe olevani mikään elämäntapaäiti, professional mum tai varsinkaan superäiti.
Mulla on ihan vakituinen työpaikkakin jonne taas pian palaan.
Lapset on rikkaus mut ei mun elämä niiden ympärillä pyöri varmaan enempää kuin 1-2 lapsen äideilläkään, pidemmän aikaa toki perheessä pikkulapsiaikaa yms yms mutta kukin tavallaan.
En missään nimessä koe olevani mitenkään parempi äiti kuin muut tms.

Vierailija
19/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä asun täällä Ruotsissa. Täällä ei kukaan katso kieroon ja vingu jos jollain sattuu olemaan enempi lapsia kuin se standardimäärä.

Ihme porukkaa kun pitää vaivata päätänsä sillä miks jollakin on 7 lasta ja jollakin ei..

Vierailija
20/43 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:19"]

[/quote]

[/quote]

Sinä siis yleistät että kaikkien lestojen lapset ovat hunningolla ja heistä ei pidetä huolta?
[/quote]

Piti laittaa peukku ylös.. vahingossa painoin väärää.