Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto-opiskelu ja työssä käynti, onnistuuko?

Vierailija
14.05.2015 |

Eli tilanne on se että olen vakituisessa työssä osa-aikaisena (sopimuksessa min 30h/viikko, mutta todellisuudessa noin 35h/viikko, kesällä täysipäiväisesti) ja olen alkanut haaveilla vähän korkeammasta tutkinnosta kun työni alkaa tympiä. Tilanne on se että minulla on mieheni kanssa asuntolaina, enkä voi siis pelkäksi opiskelijaksi enää ryhtyä. Kuinka paljon yliopistolla ollaan paikalla, eli toisinsanoen kuinka paljon pystyn olemaan töissä? Tiedän että riippuu ihan tiedekunnasta ja opiskeltavasta alasta, mutta onko tuollainen työmäärä (vähän pystyn vähentämään) ja yliopisto-opiskelu ihan mahdoton yhtälö?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista voi testata lukemalla tosissasi yliopiston pääsykokeisiin työn ohella. Joka päivä ainakin muutamia tunteja töiden jälkeen (mieluiten 4-6 tuntia), joka viikonloput. Siitä saat hieman tuntumaa siihen, millaista on opiskella työn ohella. Samantapaista se on, kun on pakko lukea tentteihin, käydä luennoilla ja tehdä palautettavat tehtävät aikataulussa työn ohella. Ainakin jos tähtäät hyviin arvosanoihin ja hyvään oppimiseen, pitää motivaation olla tosia hyvä. Jos huonot numerot riittävät, pääset paljon helpommalla. Itse tein ammattikorkeatutkinnon työn ohella. Raskasta oli, mutta selvisin. Töissä yritin aina keskittyä työasioihin ja unohtaa koko koulun. Ja koulussa toisinpäin. On myönnettävä, että monesti aamuisin ja päivän mittaan ajattelin kaiholla petiä. Väsytti välillä vietävästi. Tein myös itselleni pieniä välitavoitteita. Esim. opintojen puolivälin ylittämisen jälkeen tuntui jo henkisesti siltä, että voiton puolella ollaan.

Vierailija
22/22 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kauppakorkeassa maisterin tutkinnon neljässä vuodessa ja koko ajan kävin 8-16 töissä. Muutakin elämää oli, toki jouduin tinkimään menoista ja hiukan valitsin kursseja ajan ei niinkään kiinnostuksen vuoksi eli ihan mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi