Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩

Kommentit (1338)

Vierailija
901/1338 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kysymys on mitä puhtainta provoa. 

Joka tapauksessa, itse en voi edes vastata siihen, koska olen saamani kasteen perusteella kristitty, vaikka en uskoisi mihinkään opinkappaleisiin tai metodeihin tai sääntöihin, joita evlut-seurakunnissa vallitsevat. Seurakuntalaisista myös löytyy heitä, jotka ovat joka asiassa löytäneet sen ainoan oikean totuuden, sitten on niitä jotka seuraavat ja matkivat edellä mainittuja kaikkitietäviä oikein-uskovia. Lahkot taas ovat aivan oma lukunsa, siskoni on lahkolainen ja hän se vasta tietääkin mitä jumala kenenkin kohdalla tahtoo ja tarkoittaa.

Mahtavaa kun maassamme on uskonnonvapaus - ja melkein on vapaus myös tehdä uskonnolla mitä huvittaa: jos huvittaa lyödä toista raamatulla päähän, niin siitä vaan.

Ei Suomessa ole todellista uskonnonvapautta se on vastaava fraasi, kuin sananvapaus, oikeusvaltio tai yhdenvertaisuus.

Vierailija
902/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa, itse en voi edes vastata siihen, koska olen saamani kasteen perusteella kristitty, vaikka en uskoisi mihinkään opinkappaleisiin tai metodeihin tai sääntöihin, joita evlut-seurakunnissa vallitsevat. Seurakuntalaisista myös löytyy heitä, jotka ovat joka asiassa löytäneet sen ainoan oikean totuuden, sitten on niitä jotka seuraavat ja matkivat edellä mainittuja kaikkitietäviä oikein-uskovia. Lahkot taas ovat aivan oma lukunsa, siskoni on lahkolainen ja hän se vasta tietääkin mitä jumala kenenkin kohdalla tahtoo ja tarkoittaa.

Mahtavaa kun maassamme on uskonnonvapaus - ja melkein on vapaus myös tehdä uskonnolla mitä huvittaa: jos huvittaa lyödä toista raamatulla päähän, niin siitä vaan.

tämä on vähän omituista uskoa, että jos et raamatun oppeihin usko, mutta miellät itsesi kristityksi? Eikö sitä tultu uskoon suun tunnustuksella ja ilmeisesti raamattuunkin piti uskoa? Voikohan sitä kukaan olla kristitty ilman raamattua tai raamatun lauseita? Ehkä voi, jos se on sitä puhdasta rakkautta ja totuutta.

Ihminen on kristitty, koska hänet on rekisteröity kirkkonsa jäseneksi. Siis kaikki kirkon jäsenet eivät välttämättä ole hengellisesti seurakuntansa jäseniä, saati että olisivat uskovaisia. Elätkö todellisuudessa ollenkaan, kun et tätä tiedä tai tiedosta?

On olemassa sellainen termi kuin tunnustuksellinen kristitty - ja se tarkoittaa, että ihminen joka on kirkon jäsen, myös uskoo kirkkonsa opetuksiin. Kristinusko on maailman laajin uskonto, mutta se ei tarkoita että oppia noudattavia uskovaisia olisi siinä uskonnossa eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ei ole uskonnottomille tarkoitettu, ilmeisesti. Meitä on paljon, jotka uskomme omalla tavallamme. Emme kuulu henkisesti mihinkään tiettyyn suljettuun ryhmään. Haluamme olla vapaita ajattelussamme, etsimisessämme ja niinkin abstraktissa asiassa kuin uskomisessamme.

Joka puolelta toki tyrkytetään oppeja. Kukaan ei voi tuonpuoleisista todistaa mitään, jolloin on vedottava ihmisen ns hyväuskoisuuteen, kun hänelle kerrotaan vetoavia tai hämmästyttäviä asioita joistakin uskonnoista (jotka ovat aina ihmisen perustamia).

Koska kristinusko on meille tunnetuin ja se on ympärillämme, sanon siitä että päähenkilö ja jumala Jeesus Kristus ei perustanut uskontoa. Vaan sen perustivat ihmiset. Totuus julistettiin, säännöt luotiin, seurakuntia perustettiin ja niiden johdossa oli aina mies. 

Uskon Jeesukseen suurena opettajana. Hän on myös mystinen ja kyseenalainen hahmo, koska hänestä on kirjattu ylös kaikenlaisia tilanteita, joita ei voi oikeasti todentaa tapahtuneiksi. Näihin kuitenkin monet takertuvat ja puhuvat kuin ne olisivat totta.

Esitän pienen kysymyksen (tavanomaista meille, jotka kyseenalaistamme): miten on mahdollista, että Jeesus ei elämänsä aikana kohdannut yhtäkään tietyn vähemmistön edustajaa, emmekä näin ollen voi lukea, miten hän olisi kohdellut ja miten puhunut tälle? Syntisten naisten kanssa kohtaamisista voimme kyllä lukea.

Vierailija
904/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui vuosina 66-70 jKr mistä Jeesus puhui. Jerusalem piiritettiin, oli se ahdistuksen aika, ja ihmiset söivät nälissään jopa lapsiaan. Historioitsija Josephus kertoo näistä myös.

Luukas 21:

"Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. 21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin. 22 Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen."

Matteus 24:21

"Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule."

Daniel 12:2

"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,

toiset iankaikkiseen elämään,

toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Matteus 27:25

"Kaikki huusivat yhteen ääneen: Hänen verensä saa tulla meidän ja meidän lastemme päälle!"

5 Mooseksen kirja 28:53

"he piirittävät teitä niin ankarasti, että te nälkänne ahdistamina syötte omia lapsianne, poikianne ja tyttäriänne, jotka olette saaneet Herralta, Jumalaltanne."

5 Mooseksen kirja 28:57

"57eikä anna heille lapsia, jotka hän synnyttää, eikä jälkeisiään, jotka tulevat hänen kohdustaan, vaan syö ne itse salaa nälkänsä pakottamana siinä hädässä ja ahdingossa, johon kaupunkejanne piirittävä vihollinen on teidät saattanut"

Vierailija
905/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui vuosina 66-70 jKr mistä Jeesus puhui. Jerusalem piiritettiin, oli se ahdistuksen aika, ja ihmiset söivät nälissään jopa lapsiaan. Historioitsija Josephus kertoo näistä myös.

Luukas 21:

"Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. 21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin. 22 Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen."

"Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule."

"Kaikki huusivat yhteen ääneen: Hänen verensä saa tulla meidän ja meidän lastemme päälle!"

"he piirittävät teitä niin ankarasti, että te nälkänne ahdistamina syötte omia lapsianne, poikianne ja tyttäriänne, jotka olette saaneet Herralta, Jumalaltanne."

"57eikä anna heille lapsia, jotka hän synnyttää, eikä jälkeisiään, jotka tulevat hänen kohdustaan, vaan syö ne itse salaa nälkänsä pakottamana siinä hädässä ja ahdingossa, johon kaupunkejanne piirittävä vihollinen on teidät saattanut"

Englannin kieltä taitaville linkki tähän, kannattaa lukea, ei ole pitkä teksti, mutta selventää asiaa.

http://ecclesia.org/Truth/mat05.html

Vierailija
906/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ei ole uskonnottomille tarkoitettu, ilmeisesti. Meitä on paljon, jotka uskomme omalla tavallamme. Emme kuulu henkisesti mihinkään tiettyyn suljettuun ryhmään. Haluamme olla vapaita ajattelussamme, etsimisessämme ja niinkin abstraktissa asiassa kuin uskomisessamme.

Joka puolelta toki tyrkytetään oppeja. Kukaan ei voi tuonpuoleisista todistaa mitään, jolloin on vedottava ihmisen ns hyväuskoisuuteen, kun hänelle kerrotaan vetoavia tai hämmästyttäviä asioita joistakin uskonnoista (jotka ovat aina ihmisen perustamia).

Koska kristinusko on meille tunnetuin ja se on ympärillämme, sanon siitä että päähenkilö ja jumala Jeesus Kristus ei perustanut uskontoa. Vaan sen perustivat ihmiset. Totuus julistettiin, säännöt luotiin, seurakuntia perustettiin ja niiden johdossa oli aina mies. 

Uskon Jeesukseen suurena opettajana. Hän on myös mystinen ja kyseenalainen hahmo, koska hänestä on kirjattu ylös kaikenlaisia tilanteita, joita ei voi oikeasti todentaa tapahtuneiksi. Näihin kuitenkin monet takertuvat ja puhuvat kuin ne olisivat totta.

Esitän pienen kysymyksen (tavanomaista meille, jotka kyseenalaistamme): miten on mahdollista, että Jeesus ei elämänsä aikana kohdannut yhtäkään tietyn vähemmistön edustajaa, emmekä näin ollen voi lukea, miten hän olisi kohdellut ja miten puhunut tälle? Syntisten naisten kanssa kohtaamisista voimme kyllä lukea.

Tarkoitatko ei heteroseksuaaleja vähemmistöllä? Kirjoitin aiemmin tänne, mitä Raamattu sanoo seksistä, homo/lesbosuhteista oikeasti, eikä niin mitä Raamatun kuvitellaan sanovan. Tuossa edellä on dokumentoituja tapahtumia, jotka edeltäkäsin ennustettiin, ja josta Jeesuskin puhui. Historioitsija Jisephusta pidetään suuressa arvossa ja luotettavana. Kannattaa tuo englanninkielinen echlesia sivu lukaista.

Vierailija
907/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ärsyttävää, että jotkut tuputtavat uskoaan/suuntaustaan.

Suomessa on uskonnonvapaus, joten lopettakaa se tuputtaminen.

Vierailija
908/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli juutalainen ,eli Israelin kansassa ,joka noudatti tarkkaan Mooseksen lakia. Maantieteellisesti kansansa alueella.

Jos joku on voinut todella tutkiaa asiaa, muulaltakin kuin evankeliumeista, niin todennäköisesti tähän saadaan vastaus. Mutta Jeesus toi opin omalle kansalleen, ei muille.

Vierailija
909/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2012, jolloin ihmiset pelkäsivät maailmanloppua (Maya kalenterin mukaan). Tuohon aikaan, no, eräällä Veda-tieto luennolla luennoitsija kertoi vitsin: "Maailmanloppu on tulossa. Oletteko jo valmistautuneet siihen? Oletteko jo ostaneet kynttilöitä jne. Koska seuraava luentomme on heti maailmanlopun jälkeen." Kaikki tietysti nauroivat, koska tiedämme, että Vedojen mukaan maailmanloppua ei ole odotettavissa. Niin hyvältä tuntui nauraa. Nauru on hyväksi terveydelle.

Oikeassa olet. Mutta ei naurattanut yhtään, kun oppilas aivan totisena ja peloissaan kysyi tätä asiaa. Oli siinä vastauksessa miettimistä, etenkin ettei loukkaisi lasta.

Oletko opettaja, minkä alan?

Olin, opetin historiaa, yhteiskuntaoppia ja elämänkatsomustietoa.

Vierailija
910/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vedenpaisumuksessa hukkuivat kaikki Nooaa ja hänen perhettään lukuunottamatta, niin ihmistenhän olisi pitänyt kuolla sukupuuttoon?

Jumala suuttui myös Israelin kansaan ,ja sanoi Moosekselle etät tuhoaa sen kansan .Mooseksesta tekee uuden kansan.Israel oli niskurikansa ja palveli epäjumalia.

Mooses rukoili kansan puolesta ja Jumala ei toteuttanut tätä.Kansa teki välillä parannuksen

Eihän tämä liity ollenkaan vedenpaisumukseen. Ja mitä Moosekseen tulee, rukoili hän kuinka paljon tahansa, ei silti päässyt luvattuun maahan.

Vierailija
911/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä palstaa varsin kauan, ja ihmetellyt sitä, mihin itseään kristittyinä pitävät ovat hylänneet anteeksi antamisen? Minä pääseen taivaaseen, minä olen valittu, minä, minä, minä, mutta vaikka ne omat synnit, alkuun veriruskeat nyt villanvalkeat, olisivat anteeksi annetut, niin muita ihmisiä tämä ei siis koske?

Vierailija
912/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vedenpaisumuksessa hukkuivat kaikki Nooaa ja hänen perhettään lukuunottamatta, niin ihmistenhän olisi pitänyt kuolla sukupuuttoon?

Ne teki lapsia lisää keskenään. Ihmiset lisääntyvät yllättävän nopeasti.

Siis insesti.

Kyllä. Aikoinaan ihmisen elinikä oli paljon pidempi Raamatun mukaan. Eräs suomalainen tutkija muutama viikko takaperin lehdessä kertoi, että kuolema johtuu solujen vanhenemisesta, ja jos solujen vanhenemista saadaan hidastettua, voi ihminen biologisesti elää kevyeen 1000 vuotta. Joka sukupolvi meille tulee lisää geenivirheitä. Mistä ne geenivirheet alunperin johtuvat? Sisäsiittoisuudesta. Kun ihminen lankesi syntiin alunperin, jokin meni vikaan kammottavalta tavalla, ja oli pakko ihmissuvun selviämisen kannalta tehdä lisää jälkikasvua. Mooseksen laissa kiellettiin insesti vasta sitten, kun samaan aikaan ilmoitettiin, että ihmisen elinikä olkoon korkeintaan 120 vuotta. Elinikä oli jo lyhentynyt sisäsiittoisuuden takia. Raamatussa on monia patriarkkoja, jotka ottivat vaimokseen läheisen sukulaisensa. Saarakin oli Aabrahamin sisarpuoli. Silloin sitä käytäntöä ei ollut vielä kielletty, vaan oli Jumalan hyväksymä asia.

Vierailija
913/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä on vähän omituista uskoa, että jos et raamatun oppeihin usko, mutta miellät itsesi kristityksi? Eikö sitä tultu uskoon suun tunnustuksella ja ilmeisesti raamattuunkin piti uskoa? Voikohan sitä kukaan olla kristitty ilman raamattua tai raamatun lauseita? Ehkä voi, jos se on sitä puhdasta rakkautta ja totuutta.

Mitä on totuus? Mitä on puhdas rakkaus?

Vierailija
914/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä palstaa varsin kauan, ja ihmetellyt sitä, mihin itseään kristittyinä pitävät ovat hylänneet anteeksi antamisen? Minä pääseen taivaaseen, minä olen valittu, minä, minä, minä, mutta vaikka ne omat synnit, alkuun veriruskeat nyt villanvalkeat, olisivat anteeksi annetut, niin muita ihmisiä tämä ei siis koske?

Jep, olen myös huomannut, että palstalla ei hyväksytä valtavirrasta poikkeavia tulkintoja Raamatusta. "Totiset kristityt" kai kuvittelevat omistavansa Raamatun, eikä siitä ja sen sisältämien sanojen tulkinnasta ja merkityksestä sallita poikkeavia mielipiteitä. Onko olemassa vain yksi ainoa tulkinta? Eikö kauneus ole katsojan silmässä? Onko Raamatun ja sen sisältämien sanojen subjektiivinen tulkinta julkisesti aina "pilkkaa"?

Vierailija
915/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luukas 21:

Preterismiä ei opeteta kirkoissa nykyään, koska kirkot haluavat pitää ihmisiä vallassaan uskottelemalla, että Jeesuksen puhumat asiat tapahtuvat juuri meidän aikanamme, vaikka Jeesus puhui oman sukupolvensa ajasta. Näin kristittynä surullista huomata ja kuulla, kun kristityiksi itseään väittävät monet eivät tunne noita ylhäällä olevia Raamatun kohtia ja ymmärrä, että ne ovat jo tapahtuneet. Olemme uudessa ajassa nyt, emme enää siinä vanhassa ajassa, joka oli Jeesuksen ja apostolien aikana. Monet kristityt eivät ole koskaan kuulleet edes Jerusalemin tuhosta, temppelin hävityksestä, historioitsija Josephuksesta jne. On kaikenmaailman lopun aikojen saarnaajia ja antikristuksesta höpisijöitä, jota yrittävät kääntää ensimmäisen vuosisadan tapahtumat 2000 luvun aikajanalle.

24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 

24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu. jne....

70v ja maailmanaikakaudenloppu on täysin eri asia. 

Vierailija
916/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli juutalainen ,eli Israelin kansassa ,joka noudatti tarkkaan Mooseksen lakia. Maantieteellisesti kansansa alueella.

Jos joku on voinut todella tutkiaa asiaa, muulaltakin kuin evankeliumeista, niin todennäköisesti tähän saadaan vastaus. Mutta Jeesus toi opin omalle kansalleen, ei muille.

Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

12

»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Tietylle kansalle ja tiettyyn aikaan.

Vierailija
917/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ateisti ei perustele apinasuuntaustaan? Eivätkö keksi mitään järkevää selitystä apinateorialle?

Vierailija
918/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luukas 21:

Preterismiä ei opeteta kirkoissa nykyään, koska kirkot haluavat pitää ihmisiä vallassaan uskottelemalla, että Jeesuksen puhumat asiat tapahtuvat juuri meidän aikanamme, vaikka Jeesus puhui oman sukupolvensa ajasta. Näin kristittynä surullista huomata ja kuulla, kun kristityiksi itseään väittävät monet eivät tunne noita ylhäällä olevia Raamatun kohtia ja ymmärrä, että ne ovat jo tapahtuneet. Olemme uudessa ajassa nyt, emme enää siinä vanhassa ajassa, joka oli Jeesuksen ja apostolien aikana. Monet kristityt eivät ole koskaan kuulleet edes Jerusalemin tuhosta, temppelin hävityksestä, historioitsija Josephuksesta jne. On kaikenmaailman lopun aikojen saarnaajia ja antikristuksesta höpisijöitä, jota yrittävät kääntää ensimmäisen vuosisadan tapahtumat 2000 luvun aikajanalle.

24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 

24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu. jne....

70v ja maailmanaikakaudenloppu on täysin eri asia. 

Kyllä, mutta näissä tarvitaan historian aikajanan ymmärrystä ja historian tuntemusta. Maailmanloppu tulee sitten kun maa palaa tulessa, niinkuin Pietari sanoi, että tämä maailma on tulelle talletettu. Jeesus sanoi opetuslapsille Matteuksen 10:22 :

"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee"

Israelin alue on niin pieni, että kävelemällä sen kiertää porukalla hyvin muutamassa viikossa saarnaamisineen. Uusi Jerusalem on jo täällä, Jumalan valtakunta ei ole näkyvä valtakunta, vaan sisäisesti ihmisissä, niinkuin Jeesus opetti.

Vierailija
919/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

12

»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Tietylle kansalle ja tiettyyn aikaan.

Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden--on oma tulkintasi.

Päinvastoin,hän julistaa sen minkä kuulee täydelliseltä isältä.

Ah ja voi.

Kun Jeesus oli mennyt taivaaseen ,hän lähetti Pyhän Hengen ,joka opettaa teidät kaikkeen totuuteen, opettaa lisää. Se opetus on kaikissa uuden testamentin kirjeissä,

Se ei ole mitään salaista tietoa.Kaikki muu joka ei pohjaudu Raamattuun on eri oppia ,joka on kirottu.

Vierailija
920/1338 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole todellista uskonnonvapautta se on vastaava fraasi, kuin sananvapaus, oikeusvaltio tai yhdenvertaisuus.

Uskonnonvapaus lähtee ihmisten asenteista samoin kuin usko. Uskoon ei tarvita lakia, eikä todellista uskonvapautta ole olemassa, niin kauan kuin uskontoja suojaamaan tarvitaan lainsäädäntöä.  Ihmisen laki ei suojaa kenenkään uskoa vain uskontoja.

En ole asiantuntija, mutta nopeasti tulkittuna, näyttäisi myös siltä, että uskonnonvapauslaki on ristiriidassa perustuslailla säädetyn yhdistymisvapauden ja uskonnonvapauden sekä yhdenvertaisuuden kanssa. Perustuslain mukaan jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys. Uskonnonvapauslain mukaan tarvitaan vähintään 20 henkilöä, jotta voi perustaa rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan. Yhdyskunnan perustajan tulee olla lisäksi 18 vuotta täyttänyt. Rikoslaki suojaa vain uskonnonvapauslaissa uskonnonvapauslaissa tarkoitettujen kirkkojen tai uskonnollisten yhdyskuntien "uskonrauhaa". Perustuslain mukaan jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus ja Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Näin ollen näyttäisi, että "perustuslailla" säädetyistä "oikeuksista" huolimatta, ihmisellä ei kai ole oikeutta perustaa rekisteröityä uskonnollista yhdyskuntaa yksin, eikä siten myöskään saada "uskonrauhaa" rekisteroimälleen uskonnolliselle / aatteelliselle yhdistykselle, koska se ei ole uskonnonvapauslaissa tarkoitettu uskonnollinen yhdyskunta?

Näyttäisi myös siltä, että rekisteröidyn aatteellisen yhdistyksen perustamiseen vaaditaan vähintään kolme henkilöä. Joten kukaan ei kai saa edes harjoittaa tunnustamaansa aatetta / uskontoa julkisesti yksin, eikä "yhtyä" Jumalaan julkisesti yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän