Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Olen kristitty , yhtenä aamuna Jumala sanoi että rukoile suojelusta käärmeenpistolta.
Ihmettelin ja rukoilin ettei käärme pistäisi.
Menin päivällä ulos pihaan paljain jaloin .Juuri kun olin astumassa jonkun mustan päälle ,huomasin sen ja lähdin pois.
Se oli kyykäärme.
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty , yhtenä aamuna Jumala sanoi että rukoile suojelusta käärmeenpistolta.
Ihmettelin ja rukoilin ettei käärme pistäisi.
Menin päivällä ulos pihaan paljain jaloin .Juuri kun olin astumassa jonkun mustan päälle ,huomasin sen ja lähdin pois.
Se oli kyykäärme.
Psalmi
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel = Is+Ra+El (kolme jumalaa)
Is = Isis eli Rakkaus
Ra = Aurinko eli Valo
El = Luoja eli Sana
Israel on rakkauden ja valon luoja eli sana.
Israel kirjoitetaan hepreaksi Yisrael meidän kirjaimillamme, muttei sillä on sinänsä merkitystä, koska latinaksi ja kreikaksi Jeesus ei ole Jeesus vaan Iesus/Iesous. Kyllä, Israel tulee juuri noista sanoista eli Isis Ra ja Ei, niinkuin mainitsit. Näistä voidaan ymmärtää kristinuskoa eli Isis kuvastaa Jumalan Henkeä, femiinistä olentoa joka synnyttää elämää, Ra kuvastaa Jumalan poikaa Jeesusta ja El on Isä Jumala. Sananlaskut 8 puhuu feminiinisestä hengestä, joka oli Jumalan tykönä, kun maailma ja ihmiset luotiin. Maapallo oli tuon Sophiaksi sanotun viisauden leikkikenttä ja ihmiset hänen ilonsa. Osa uskoo että tämä kuvaa Jeesusta, englanninkielinen käännös on uskollisempi alkutekstille kuin suomalainen käännös, koska siinä puhutaan selvästi Sophiasta ( kristikunnan suurin kirkko oli Hagia Sophia kunnes muslimit ottivat sen omaan käyttöönsä ). Luomiskertomuksia Raamatussa on kaksi, joista toisessa sanotaan että mieheksi ja naiseksi hän loi heidät, omaksi kuvakseen. Toisessa kerrotaan kuinka Adam tehtiin ensin ja sitten Eva. Heidän on kerrottu erään teorian mukaan olevan Ankhenaten ja Nefertiti, mutta se on epätodennäköistä. Joka tapauksessa jostain syystä maailmaan ilmestyi sinisilmäisiä ihmisiä noin 6000 vuotta sitten mustanmeren alueen lähistölle, ehkä nykyisen Turkin alueelle. Sinisilmäisillä on geeni joka on geenitutkimuksissa paikallistettu saaneen alkunsa tuolta alueelta suunnilleen. Israelista on löydetty muutama vuosi takaperin sinisilmäisiä ihmisiä, jotka on ajoitettu tulleen sinne noin 6000- 6500 vuotta sitten. DNA testien perusteella he ovat tulleet sinne nykyisen Iranin alueelta. Nykyisillä juutalaisillakin on monella siniset silmät. Kyseessä oli luultavasti geneettinen sopeutuminen, tai sitten enkelit suorittivat geneettistä manipulaatiota. Monet kulttuuri puhuvat "tähdistä tulleista". Eräs eristyksissä oleva afrikkalainen heimo osasi jo 1900 luvun alussa kertoa, että Siriuksella on kuu. Se ei näy paljaalla silmällä, ja viimeisinä vuosikymmeninä se löydettiin. He sanoivat että Siriuksen lähettyviltä tuli jumalia, kunnes ne lähtivät jonkin aikaa maassa asuttuaan takaisin.
Ekstraterrestriaalit ovat tainneet vierailla tuon heimon luona. Muistatko mikä heimo on kyseessä?
Dogon heimo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dogon_people
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel = Is+Ra+El (kolme jumalaa)
Is = Isis eli Rakkaus
Ra = Aurinko eli Valo
El = Luoja eli Sana
Israel on rakkauden ja valon luoja eli sana.
Israel kirjoitetaan hepreaksi Yisrael meidän kirjaimillamme, muttei sillä on sinänsä merkitystä, koska latinaksi ja kreikaksi Jeesus ei ole Jeesus vaan Iesus/Iesous. Kyllä, Israel tulee juuri noista sanoista eli Isis Ra ja Ei, niinkuin mainitsit. Näistä voidaan ymmärtää kristinuskoa eli Isis kuvastaa Jumalan Henkeä, femiinistä olentoa joka synnyttää elämää, Ra kuvastaa Jumalan poikaa Jeesusta ja El on Isä Jumala. Sananlaskut 8 puhuu feminiinisestä hengestä, joka oli Jumalan tykönä, kun maailma ja ihmiset luotiin. Maapallo oli tuon Sophiaksi sanotun viisauden leikkikenttä ja ihmiset hänen ilonsa. Osa uskoo että tämä kuvaa Jeesusta, englanninkielinen käännös on uskollisempi alkutekstille kuin suomalainen käännös, koska siinä puhutaan selvästi Sophiasta ( kristikunnan suurin kirkko oli Hagia Sophia kunnes muslimit ottivat sen omaan käyttöönsä ). Luomiskertomuksia Raamatussa on kaksi, joista toisessa sanotaan että mieheksi ja naiseksi hän loi heidät, omaksi kuvakseen. Toisessa kerrotaan kuinka Adam tehtiin ensin ja sitten Eva. Heidän on kerrottu erään teorian mukaan olevan Ankhenaten ja Nefertiti, mutta se on epätodennäköistä. Joka tapauksessa jostain syystä maailmaan ilmestyi sinisilmäisiä ihmisiä noin 6000 vuotta sitten mustanmeren alueen lähistölle, ehkä nykyisen Turkin alueelle. Sinisilmäisillä on geeni joka on geenitutkimuksissa paikallistettu saaneen alkunsa tuolta alueelta suunnilleen. Israelista on löydetty muutama vuosi takaperin sinisilmäisiä ihmisiä, jotka on ajoitettu tulleen sinne noin 6000- 6500 vuotta sitten. DNA testien perusteella he ovat tulleet sinne nykyisen Iranin alueelta. Nykyisillä juutalaisillakin on monella siniset silmät. Kyseessä oli luultavasti geneettinen sopeutuminen, tai sitten enkelit suorittivat geneettistä manipulaatiota. Monet kulttuuri puhuvat "tähdistä tulleista". Eräs eristyksissä oleva afrikkalainen heimo osasi jo 1900 luvun alussa kertoa, että Siriuksella on kuu. Se ei näy paljaalla silmällä, ja viimeisinä vuosikymmeninä se löydettiin. He sanoivat että Siriuksen lähettyviltä tuli jumalia, kunnes ne lähtivät jonkin aikaa maassa asuttuaan takaisin.
Ekstraterrestriaalit ovat tainneet vierailla tuon heimon luona. Muistatko mikä heimo on kyseessä?
Dogon heimo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dogon_people
Tuossa artikkelissa kerrotaan heidän tietämyksestään Siriuksesta.
https://www.historicmysteries.com/the-dogon-tribe-sirius-b/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Henki on todistanut sydämelleni, että Jeesus ja ristinkuolema on totuus <3
Mutta ymmärrän hyvin että jos et usko, et usko, vaikka kuka menisi millaiselle solmulle. Vaikka kuolleet tulisivat helvetistä varoittamaan, niin ihmiset eivät (suurin osa) tekisi parannusta. Sellaisia me ihmiset ollaan, ylpeitä, omahyväisiä ja oikeastaan jumalia itse, ainakin parempia kuin Raamatun Jumala.
On itse maksettava omista synneistään. Miksi muiden pitäisi maksaa siitä?
Tee syntiä, kyllä Jeesus maksaa niistä.
jos ehdoin tahdoin tekee syntiä ,ei ole sovitusta.
Synti on kapinaa Jumalaa vastaan.
Joten rukoilu pyytääkseen jotain jumalalta on syntiä. Se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Sinä vääristät kaikki.
Rukoillessasi haluat muuttaa jumalan tahdon. Etkö haluakaan hänen tahtonsa toteutuvan? Yritä nyt edes vähän ajatella johdonmukaisesti.
Oikea rukous on Jumalan tahdon tapahtumisen pyytämistä.?
Osaatko isämeidän rukouksen.tapahtukoon sinun tahtosi..
Varjele käärmeen pistolta.Onko epäselvää?
Jos jumala haluaa käärmeen pistävän sinua, niin mikä sinä olet hänen tahtoaan kyseenalaistamaan? Hoksaatko? Sinulle jää vain lause tapahtukoon sinun tahtosi rukoiltavaksi. Sekin kuulostaa vähän ylimieliseltä kehotukselta kaikkivaltiaalle.
Se on todella erikoista, koska Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa.
Rakastava Jumala on ilmoittanut tahdokseen varjella ja suojella ja siunata.
Hänen tahtonsa on myös että sitä pyydetään häneltä.
Jos pyydät se ilmaisee että haluat turvata Jumalan lupauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärrän hyvin että jos et usko, et usko, vaikka kuka menisi millaiselle solmulle. Vaikka kuolleet tulisivat helvetistä varoittamaan, niin ihmiset eivät (suurin osa) tekisi parannusta. Sellaisia me ihmiset ollaan, ylpeitä, omahyväisiä ja oikeastaan jumalia itse, ainakin parempia kuin Raamatun Jumala.
Joten rukoilu pyytääkseen jotain jumalalta on syntiä. Se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Sinä vääristät kaikki.
Rukoillessasi haluat muuttaa jumalan tahdon. Etkö haluakaan hänen tahtonsa toteutuvan? Yritä nyt edes vähän ajatella johdonmukaisesti.
Jos jumala haluaa käärmeen pistävän sinua, niin mikä sinä olet hänen tahtoaan kyseenalaistamaan? Hoksaatko? Sinulle jää vain lause tapahtukoon sinun tahtosi rukoiltavaksi. Sekin kuulostaa vähän ylimieliseltä kehotukselta kaikkivaltiaalle.
Jos ei pyydä, niin ei ole suojelusta?
Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekkin.
On kuitenkin ero jumalattomalla ja uskovalla.
Uskovat ovat ylivertaisia, eks niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ierailija]Mooseksen on täytynyt oppia kaikki nämä temput Egyptissä. Jos hän ylipäätään oli juutalainen.
Tästä juutalaisuudesta on tullut toisen maailmansodan takia jonkinlainen taikasana ihmisille. Juutalaiset ovat vain ja ainoastaan yksi Israelin kahdestatoista heimosta eli Juudan heimo.
Israelin 12 heimoa ovat :
-Ruuben
-Simeon
-Juuda
-Isaskar
-Sebulon
-Bemjamin
-Dan
-Naftal
-Gad
-Manesse
-Efraim
-Aser
-Ei ole.
Historia ei ole sitä, mitä meille on kerrottu ja mitä on Raamatussa.
Voi olla, että seuraava tarina ei ole totta. Kukas tietää, liian paljon aikaa on kulunut ja sitä ei pystytä tarkistamaan.
Egypti jaettiin Ylä-Egyptiin ja Ala-Egyptiin. Korkeampaan papistoon kuului 22 pappia, hierofantteja - ennustajia. 11 hierofaania Ylä-Egyptissä ja 11 Ala-Egyptissä. Näistä 11 papista 1 pappi oli vastuussa. Kaikki 22 hierofanttia kokoontuivat, kaksi heistä oli korkeimpia ja tekivät..., ja jokaisella oli 10 avustajaa... Koko Egyptin hallitsemiseksi käytiin usein sotia alemman ja ylemmän tason välillä. Näissä sodissa he puhdistivat orjia väkivaltaisilta, veivät satoa, kultaa ja muita tavaroita pappisyhteisölle.
Egyptillä oli armeija ja paljon orjia. Armeijat oli maksettava, orjista oli huolehdittava. Naapurit tekivät ryöstöretkiä Egyptiin ja veivät satoa maakunnista.
Egyptiläiset papit keskittivät armeijansa puolustamaan länsirajoja.
Papit keräsivät osan orjistaan, jakoivat niihin 11 eri heimoa, ja 12. heimosta tuli itse pappeja. Tähän viitataan Israelin 12 heimona ja yhtenä tärkeimpänä heimona, leeviläisinä, joihin papit piiloutuivat. Leviläisten symboli on leijona. Tämän orjalauman he veivät erämaahan ja kouluttivat heitä siellä 40 vuoden ajan. Papit tekivät heille ympärileikkauksen 7. päivänä? ja niin he tulivat orjallisesti kuuliaisiksi.
Ympärileikkaus ei ole juutalaisten liitto Jumalan kanssa, vaan egyptiläinen tapa orjia varten. Kun juutalainen ympärileikataan kahdeksantena syntymäpäivänä, lapsi sekoaa kivusta ja hänen psyykkensä muuttuu.
Ymmärrän että ihmiset jotka eivät ole uudestisyntynyt ylhäältä, ja eivät usko Jeesuksen olevan Jumalan poika, haluavat uskoa kaikenlaisiin tarinoihin milloin Egyptistä ja milloin Intiasta, ja että jokin "paha juutalainen tai kristillinen salaliitto" olisi kaiken takana. Miksi ihmeessä olisi salaliittoa? Jos Jumala on kaikkivaltias, miksi Egypti on ollut kauan aikaa muslimien valtaama ja loistonsa menettänyt? Miksi Intia on yksi maailman köyhimpiä ja kurjimpia maita nykyään? Mutta kristinuskoiset maat ovat pääsääntöisesti hyvinvoivia, ja pääsääntöisesti niissä kunnioitetaan ns hyviä arvoja ja demokratiaa. Lapsen ympärileikkaus tehtiin tuona päivänä sen takia, koska silloin perimätiedon mukaan paraneminen on nopeinta. Ei siinä ollut kyse lapsen kidutuksesta. Yksi syy oli myös hygienia, ja se että joillakin pojilla on liian ahdas esinahka. Toki nykylääketieteen aikakaudella sitä ei turhaan tehdä, vain ja ainoastaan lääketieteellisistä syistä se pitäisi tehdä. Koska niinkuin Paavali sanoi "sydämen ( sielun ) ympärileikkaus on tärkeintä, eikä fyysinen ympärileikkaus. Vanha laki kuoli Jeesuksen annettua henkensä ja noustua ylös. Jeesus noudatti vanhaa lakia siihen asti, kunnes oli ristillä. Sillä laki teki tiettäväksi sen, mitä synti on. Mutta se laki oli kuolemaksi ja kirous ihmiskunnan synnistä. Sen tähden vanha liitto on poistettu, ja uusi liitto Kristuksessa on nyt voimassa.
Voit siinä puhua mitä vaan. Erilaisia selityksiä löytyy puoleen ja toiseen. Ehkä totuus on jossain siltä väliltä. Se, että etsin yhtäläisyyksiä muinaisten tekstien välillä, ei millään tavoin vähennä kunnioitustani Jeesusta kohtaan. Tämä ei tarkoita, että olisin Jeesusta vastaan. En ole koskaan ollut enkä tule olemaan Jeesusta vastaan. Kunnioitan häntä edelleen, aivan kuten vuosia sitten. Mutta olisi myös hyvää kehittyä ja lukea muutakin kuin Raamattua.
Tässä keskusteluketjussa on myös eräs historiatutkija, joka on samalla myös kristitty, ja hänen näkemyksensä ovat hyvin mielenkiintoisia. Hän ei noudata pinttyneitä dogmeja, vaikka hän uskoo Jeesukseen ja pitää Raamattua suuressa arvossa. Hän on ennakkoluuloton ja kiinnostunut lukemaan ja oppimaan uutta kristinuskon historiasta. Hänen viestinsä ovat kuin raikas tuulahdus tähän keskusteluketjuun.
Miksi te muut kristityt ette ole samanlaisia ja miksi tulkitsette kaiken sanasta sanaan. Jos joku esimerkiksi kirjoittaa vaikka yhden kirjaimen Raamatusta väärin, niin siitä tulee riita. Lukekaa muitakin kirjoja kuin Raamattua.
Aivan niin. Lukekaa muitakin kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vääristät kaikki.
Jos ei pyydä, niin ei ole suojelusta?
Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekkin.
On kuitenkin ero jumalattomalla ja uskovalla.
Uskovat ovat ylivertaisia, eks niin?
Ne kuuluu lammaslaumaan ,jota johdatetaan.Siihen pyydetään liittymään.
Mun uskonto: kaikilla ihmisillä on taipumus uskoa suurempaan voimaan. Tällä voimalla on monta nimeä tai esikuvaa: Jumala, Jahve, Muhammed, jne.
Uskontoni sallii kaikki uskonnot, mutta pyrkii lisäämäämään tietoa ja tasa-arvoa.
Maailmankaikkeudenuskonto, mikä ei vain rajoitu meidän pallollemme vaan on läsnä myös tuolla avaruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kristittyjen lahjakkuus siinä, että he osaavat kopioida koko Raamatun tähän viestiketjuun?
Siihen heidän älynsä näyttää riittävän, ei mihinkään muuhun. Ei alkeellisimpaankaan keskusteluun.
Vuosikymmenen olen uskonur jonkinlaiseen ykseyteen, ja olen omaksunut paljon buddhalaisia ja myönnettäköön, myös uushenkisiä uskomuksia.
Viimeaikoina olen kuitenkin tuntenut Jumalan ja Pyhän Hengen minussa. Vaikea selittää, mutta moista rauhaa en ole kokenut ennen.
Lapsena rukoilin kristinuskon Jumalaa vaikka en ole saanut kristillistä kasvatusta. Jeesus armossaan on ottanut minusta pois neurooseja ja piinaavat pakkoajatukseni. Vain kun niin pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jeesuksen ristinkuolema sovittanutkaan kaikkia ihmisten syntejä, sekä menneitä että tulevia?
Kyllä mutta siitä ei ole mitään hyötyä ihmiselle ,joka ei ota sitä vastaan.
Ei voi ottaa vastaan kun on jo ennen syntymää Jumalan tiedossa kuka pelastuu ja kuka ei. Jos ei kuulu valittujen joukkoon niin ei kuulu, turha taistella Jumalan tahtoa vastaan. Jos taas kuuluu pelastuviin, niin kyllä se siltä läpsähtää ihan yrittämättäkin. Tässä on vain lastu laineilla, kykenemätön vaikuttamaan omaan pelastumiseensa.
Minä tiedän 100% varmaksi oman elämänkatsomukseni olevan oikeassa. Minun elämänkatsomukseni on, että ei voi tietää. Joku voi olla oikeassa, tai voi olla että kukaan ei ole oikeassa. Mitään keinoa todistaa yhtäkään uskontoa ei ole. Kaikki on yhtä mahdollista, ja yhtä mahdotonta yhtä aikaa. Uskon kaikkeen ja en mihinkään.
Ainoa varmasti tiedetty tieto, joka koskee kaikkia uskontoja, on: Emme tiedä mitään
Yksinkertainen predestinaatio
Raamatussa kerrotaan, että Jumala on armonsa mukaisesti määrännyt ihmisen pelastumaan Jeesuksessa Kristuksessa. Tätä on kutsuttu ”yksinkertaiseksi predestinaatioksi”.
Kaksinkertainen predestinaatio
Kalvinistisessa kristillisyydessä kannatetaan ns. ”kaksinkertaisen predestinaation” ajatusta. Siinä Jumala määrää toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen. Ihminen ei voi mitään Jumalan suvereenille päätökselle ja valinnalle.
Valtaosa kristityistä torjuu tämän tulkintamallin, koska Raamatussa Jumala selvästi sanoo, että hän tahtoo kaikkien pelastuvan. Siksi hän ei ole ennakolta määrännyt ketään kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kristittyjen lahjakkuus siinä, että he osaavat kopioida koko Raamatun tähän viestiketjuun?
Siihen heidän älynsä näyttää riittävän, ei mihinkään muuhun. Ei alkeellisimpaankaan keskusteluun.
Ateistit poistaa typerimmät kommentinsa eikä osaa vastata kysymykseen.
Monissa aiemmissa keskusteluketjuissa on myös poistettu tietoa, joka on nimenomaan Vedalaista -tietoa.
Tarkoitat siis luuloa.
Vierailija kirjoitti:
Kristittynä en pitäisi ristiä kaulassa. Syy on siihen, että risti on kuoleman eikä elämän symboli. Pahinta on katolilaisilla, jotka pitävät kuvaannollisesti Jeesusta ristillä krusifiksissa. Vanhoissa kirjoituksissa, Kuolleenmeren kirjakääröissä pedon luvuksi annetaan joko 616 tai 666. Kummatkin täsmäävät keisari Neroon. Mutta me luemme väärin. Katolilaisissa kirkoissa, ja freskoissa ortodokseilla maalauksissa on luettavissa tämä pedon luku. Se ei ole numero, vaan kreikkalaiset kirjaimet. Miltä ne näyttävät? Näppäimistössäni ei ole kreikkalaisia kirjaimia joten googlettakaa itse. Ei Jeesus olekaan peto, mutta ristillä Hän tuli synniksi. Koko maailman synnit tulivat yhteen ihmiseen, kunnes Hän oli kuollut. Ensin Jeesus laskeutui helvettiin, ja nousi sitten kuolleista ja meni taivaaseen. Nykyajan ihmiset emme helpolla ymmärrä muinaista tapaa ilmaista asioita.
Jokainen tulee autuaaksi omalla uskollaan. Niin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tykkää kun yksi ja sama ihminen dominoi ketjua ja jankkaa samaa esoteriaa päivästä toiseen.
Useimmat ihmiset, jotka kirjoittavat esoteerisuudesta. Mutta miksi kristityt sitten hallitsevat hindulaisia keskusteluketjuja. He eivät ole tervetulleitä sinne. Mitä kristitty teki hindulaisessa viestiketjussa? Lopulta koko ketju muuttui demoniseksi kristityn takia, vaikka aiheena oli hindulaisuus. Kristitty otti koko ketjun haltuunsa kirouksillaan ja vihallaan ja nautti vihastaan. Erityisesti uskonnot vol2.
Aivan niin.
Se oli kyllä synnin työ, sillä ketju oli todella mielenkiintoinen. Mutta, ihailen kyseisen kristityn vakaumusta pysyä uskossaan. Ei hän enää muuta voi. Olisin halunnut tietää, minkälaisessa uskonnollisessa ympäristössä hän oikein on kasvanut.
Minä en ihaile. Hänestä tuli vaikutelma, ettei hän varsinaisesti ollut vahva vakaumuksessaan, vaan hädissään ja huomatessaan uskontonsa murentuvan jalkojensa alta, hän ryhtyi poistattamisoperaatioon. Sitä mitä ei tarvitse lukea, ei vaivaa mieltä ja saa epäilyksen siemeniä itämään mieleen. Jos on oikeasti uskossaan vahva, kristinuskoa kritisoivat viestit saavat olla rauhassa koska ne eivät hetkauta.
Oli miten oli, mutta eikö jokaisen uskossaan vahvan, sellaisen, jota mikään kritisoiva viesti ei hetkauta, pitäisi rukoilla hänen puolestaan? Jos kerran kyseisen henkilön henkinen hätä on tunnistettavissa?