Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩

Kommentit (1338)

Vierailija
781/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buddha ei vie taivaaseen Jeesuksen kanssa. Jeesus on se ahdas portti. Matt. 7: 13-14.

Mutta mitä sitten, ole siitä iloinen. Tuskin hän haluaisi olla siellä sinunkaltaisten n tunkeilijoiden kanssa taivaassa. Tämä ei ole kristillinen palsta. Sinä terrorisoit täällä taas.

Vierailija
782/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kirjoittaa mitä vaan, mutta meillä on vain tämä yksi elämä ja sen jälkeen iankaikkisuus. Näin sanoo Raamattu.

Jos taivaassa on kaltaisiasi ihmisiä, taivaasta tulee välittömästi alin helvetti, ja kaikki valitsevat vapaaehtoisesti helvetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kirjoittaa mitä vaan, mutta meillä on vain tämä yksi elämä ja sen jälkeen iankaikkisuus. Näin sanoo Raamattu.

Jos taivaassa on kaltaisiasi ihmisiä, taivaasta tulee välittömästi alin helvetti, ja kaikki valitsevat vapaaehtoisesti helvetin.

Juuri sillä tavalla.

Vierailija
784/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys ja omahyväisyys on todella huono yhdistelmä. Useimmat uskovaiset oikein löyhkää molempia. Kuitenkaan en ole ikinä kasvotusten tavannut niin vähä-älyisiä uskovaisia kuin täällä. Tuskin on edes peruskoulukäytynä.

Ehkä sinun kannattaisi käydä ensin rippi-ja peruskoulu loppuun, ennen kuin otat kantaa asioihin, joita et itse ymmärrä. Sananl. 9:10 ja Joh 8:38 sekä 8:47.

Olen käynyt rippikoulun, mutta erosin kirkosta heti 18-vuotta täytettyäni. Minulla on myös ylempi korkeakoulututkinto, joten en usko enää hyötyväni peruskoulusta. Sinulle kuitenkin suosittelisin sitä. Saattaisit oppia jotain oikeasta maailmasta, jos et täyttäisi päätäsi pelkästään tuolla huuhaalla.

Ylempi korkeakoulututkinto mutta silti kirjoitat "18-vuotta". Se on joko 18 vuotta, tai 18-vuotias

Vierailija
785/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on jumalan sana jonka hän on antanuy ihmuskunnalle ihmiskäsien kautta, kuten ymmärrän tapahtuneen.

Jos raamatun säkeistä sitten tuleekin esiin ristiriitaisuuksia ja muita ihmeellisyyksiä, niin miksi jumala ei ole päivittänyt tätä tietoa ihmiskunnalle?

Tarkoitan, miksi ihmeessä raamattu on niin tulkinnanvarainen? Eikä selkokielinen?

Uskoisi että kaikkivoipa jumala pystyisin siihen ihan hupsista vain?

Silloinhan ei olisi enää mitään riitoja kristinuskon sisällä, ja tulisipa tuo kristinuskokin todistettua ainoaksi oikeaksi kertakaikkiaan??

Amen

Vierailija
786/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on jumalan sana jonka hän on antanuy ihmuskunnalle ihmiskäsien kautta, kuten ymmärrän tapahtuneen.

Jos raamatun säkeistä sitten tuleekin esiin ristiriitaisuuksia ja muita ihmeellisyyksiä, niin miksi jumala ei ole päivittänyt tätä tietoa ihmiskunnalle?

Tarkoitan, miksi ihmeessä raamattu on niin tulkinnanvarainen? Eikä selkokielinen?

Silloinhan ei olisi enää mitään riitoja kristinuskon sisällä, ja tulisipa tuo kristinuskokin todistettua ainoaksi oikeaksi kertakaikkiaan??

Amen

"Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä.

Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus:

– Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.

Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.

Sillä paatunut on tämän kansan sydän,

vain vaivoin he kuulevat korvillaan

ja silmänsä he ovat ummistaneet,

jotta he eivät silmillään näkisi,

eivät korvillaan kuulisi

eivätkä sydämellään ymmärtäisi,

jotta he eivät kääntyisi

enkä minä parantaisi heitä."

(Matt: 13:13 - 15)

Vierailija
787/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon lauseen perusteella et voi päätellä minusta juuri mitään muuta kuin että olen uskossa. Kaikki muu on ylitulkintaa.

Vierailija
788/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buddha ei vie taivaaseen Jeesuksen kanssa. Jeesus on se ahdas portti. Matt. 7: 13-14.

Mutta mitä sitten, ole siitä iloinen. Tuskin hän haluaisi olla siellä sinunkaltaisten n tunkeilijoiden kanssa taivaassa. Tämä ei ole kristillinen palsta. Sinä terrorisoit täällä taas.

Tämä palsta on myös kristillinen. Mainostat Buddhaa ja siteeraat Raamattua. Se on omituista.

Vierailija
789/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on toisten ihmisten kunnioitus, olipa suuntauksesi mikä tahansa?

Vierailija
790/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen

Nykyajan ihminen ei ymmärrä helpolla Raamatun ajan tapaa ajatella ja puhua vertauksin. Esim Danielin enkeli Gabrielilta saama ennustus Jerusalemin ja temppelin uudelleenrankentamisesta, Messiaan tulosta jne oli yhteensä 70 vuosiviikkoa. Tiedetään ne hallitsijat jolloin Daniel ja Israel oli Babyloniassa vankeudessa. Toisessa kohtaa Raamattu vuosiviikom sanotaan olevan 7 vuotta. Lasketaan 70 vuosiviikkoa, joka on 490 vuotta. Päästään Jeesukseen aikaan jne. Nämä ovat helppoja niille, jotka malttavat perehtyä edes hieman sen ajan kulttuuriin ja tapoihin.

Vierailija
791/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on "Uskovaiset, miks juuri teidän uskonlahkosuuntaus se ainoa oikea". Tänne mahtuvat kaikki. Perustelut vain ovat monella kehnoja ja kun ei keksitä mitään hyvää sanottavaa, alkaa toisten lyttääminen.

Vierailija
792/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensaatio.

Kristinuskon samankaltaisuudet hindulaisuuden kanssa

https://fi.eferrit.com/kristinuskon-samankaltaisuudet-hindulaisuuden-kan...

Saattaa olla yllättävää, että suuri osa kristinuskosta on peräisin Intiasta. Itse asiassa vuosisatojen ajan lukuisat historioitsijat ja viisaat ovat huomauttaneet, että hindulaisuudella ei ole ainoastaan hallitseva vaikutus kristinuskoon, vaan monet kristityt rituaalit voisivat suoraan lainata hindujen ( Vedic ) Intiasta.

Kristuksen ja kristittyjen pyhien vertaaminen hindujen opetuksiin

Ranskalainen historioitsija Alain Danielou oli huomannut jo vuonna 1950, että "suuri määrä tapahtumia, jotka ympäröivät Kristuksen syntymää - kuten se liittyy evankeliumiin - kummallisesti muistutti meitä Buddhan ja Krishnan legendoista." Danielou lainaa esimerkkeinä kristittyjen kirkon rakennetta, joka muistuttaa buddhalaisen Chaityan; tiettyjen varhaisten kristittyjen lahkojen tiukka asketismi, joka muistuttaa Jainin ja buddhalaisten pyhien askeettisuutta; pyhän veden käyttö, joka on intialainen käytäntö, ja sanan "Amen", joka tulee hindujen (sanskrit) " OM: sta ".

Toinen historioitsija, belgialainen Konraad Elst, huomauttaa myös, että "monet varhaiset kristilliset pyhät, kuten Roopan Hippolytus, saivat intiimiä tietoa brahmanismista". Elst jopa lainaa kuuluisaa Saint Augustinea, joka kirjoitti: "Me emme koskaan lakkaa katsomasta Intiaan, jossa monia asioita ehdotetaan ihailuksi."

Vierailija
793/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää itsessään pitää kunnioittaa, mutta kunnioittaisinko minä ihmisten pahoja tekoja, vai hyviä tekoja? Minä kunnioitan Jumalaa, koska Hän yksin on hyvä. Me kaikki muut olemme lopulta pahoja, vaikka kuinka väittäisin me olevamme hyviä. Jumalan edessä meidän parhaatkin tekomme ovat itsekkäitä. Kuitenkin kunnioittaa voin ihmisiä, jotka taistelevat syntiä ja pahuutta vastaan. Toisten syntejä vastaan ei niinkään kannata taistella, vaan oman sydämensä pahuutta vastaan pitää taistella. Koska sydämestä nousevat pahat teot ja ajatukset. Olenko minä parempi kuin toinen ihminen? En ole. Onko joku toinen ihminen parempi kuin minä? No ei ole. Kaikki olemme vajavaisia ja tarvitsemme Jumalan armoa ja ohjausta.

"Jumala yksin on hyvä". Olisiko joku ihminenkin (ihmiseksi) hyvä samanlaisella tappamistaustalla kuin jumalalla on?

Hitleriäkin varmaan luonnehdittaisiin hyväksi, jos hän olisi julistautunut rakkaudelliseksi diktaattoriksi, vaikka ehtikin sitä ennen m u r h a t a miljoonia ihmisiä. 🤣

Vierailija
794/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri poistettiin taas yksi  keskusteluketju, jossa kyseenalaistettiin kristinusko.Kristityt olivat jatkuvasti mukana keskusteluketjussa, vaikka ketjun   aiheena oli hindulaisuus. Näin ollen loputtomasti poistetaan keskusteluja, joissa yritetään analysoida ja pohtia. Olemmeko  kristittyjen  valvovan silmän alla. Mitä he haluavat saavuttaa käyttäytymisellään? Se vain  aiheuttaa  vastenmielisyyttä  heitä  ja heidän uskonta kohtaan.

Vierailija
795/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri poistettiin taas yksi  keskusteluketju, jossa kyseenalaistettiin kristinusko.Kristityt olivat jatkuvasti mukana keskusteluketjussa, vaikka ketjun   aiheena oli hindulaisuus. Näin ollen loputtomasti poistetaan keskusteluja, joissa yritetään analysoida ja pohtia. Olemmeko  kristittyjen  valvovan silmän alla. Mitä he haluavat saavuttaa käyttäytymisellään? Se vain  aiheuttaa  vastenmielisyyttä  heitä  ja heidän uskonta kohtaan.

Älä huoli, kristittyjen käytös on jo saanut julkisuutta. Onneksi on muitakin foorumeita ja blogeja, joissa voit estää häiritseviä elementtejä. Kaikki tiedot tallennetaan.

Vierailija
796/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

Vierailija
797/1338 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat aika itsekkäitä ja epäempaattisia, kun kuvittelevat heidän jumalansa haluavan tuhota kuileman jälkeen ne ihmiset jotka eivät usko heidän jumalaansa. Miettikää, millaisia ihmisiä!

Oma elämänkatsomukseni on, että kaikkia kuolema armahtaa, olemme inhimillisiä.

Vierailija
798/1338 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää itsessään pitää kunnioittaa, mutta kunnioittaisinko minä ihmisten pahoja tekoja, vai hyviä tekoja? Minä kunnioitan Jumalaa, koska Hän yksin on hyvä. Me kaikki muut olemme lopulta pahoja, vaikka kuinka väittäisin me olevamme hyviä. Jumalan edessä meidän parhaatkin tekomme ovat itsekkäitä. Kuitenkin kunnioittaa voin ihmisiä, jotka taistelevat syntiä ja pahuutta vastaan. Toisten syntejä vastaan ei niinkään kannata taistella, vaan oman sydämensä pahuutta vastaan pitää taistella. Koska sydämestä nousevat pahat teot ja ajatukset. Olenko minä parempi kuin toinen ihminen? En ole. Onko joku toinen ihminen parempi kuin minä? No ei ole. Kaikki olemme vajavaisia ja tarvitsemme Jumalan armoa ja ohjausta.

"Jumala yksin on hyvä". Olisiko joku ihminenkin (ihmiseksi) hyvä samanlaisella tappamistaustalla kuin jumalalla on?

Vaikka tästä:

Jer. 19:9 ”Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”

Osoittaako tämä hyvyyttä?

2. 4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

Ei vanhan Testamentin lakiliitto koske uuden liiton kristittyjä.

Mutta vanhassa ja uudessa testamentissa on kyse samasta jumalasta, jolla on kovin julma luonne. Vai onko kyseessä kokonaan eri jumala? Tiedän, että kristityt puhuvat Jeesuksesta ja Jeesus on tietenkin hyvä. Mutta miten voitte hyväksyä kaikkea, kun tiedätte, että kyseessä on kovin julma jumala? Ja palvotte pelon takia, jotta ette joutuisi ikuiseen helvettiin. Rakkaus, ei pelko, pitäisi olla motiivi.

Vierailija
799/1338 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tästä:

Jer. 19:9 ”Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”

Osoittaako tämä hyvyyttä?

2. 4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

Ei vanhan Testamentin lakiliitto koske uuden liiton kristittyjä.

Mutta vanhassa ja uudessa testamentissa on kyse samasta jumalasta, jolla on kovin julma luonne. Vai onko kyseessä kokonaan eri jumala? Tiedän, että kristityt puhuvat Jeesuksesta ja Jeesus on tietenkin hyvä. Mutta miten voitte hyväksyä kaikkea, kun tiedätte, että kyseessä on kovin julma jumala? Ja palvotte pelon takia, jotta ette joutuisi ikuiseen helvettiin. Rakkaus, ei pelko, pitäisi olla motiivi.

Vanhassa Testamentissa Jahve tulee ja sanoo hebrealaisille, isänne eivät tunteneet minua tällä nimellä ( Jahve ). Jeesus sanoi fariseuksille etteivät he tunne hänen isäänsä, ja että juutalaiset ovat isästä perkeleestä. Jeesus toimi päinvastoin kuin Jahve. Jeesus ei koskaan käyttänyt Jumalasta muita sanoja kuin Isä ja ristillä Eli joka on arameankielinen muoto sanasta El. Raamattu alkaa sanoilla Elohim loi ( heprealaisessa Raamatussa ) Elohim on monikkomuoto sanasta El. Suomeksi Jumalat loivat.

Egyptin Amen Ra ja Jeesus sanoi Ilmestyskirjassa olevansa Amen. Jumala ilmoitti itsestään aikoinaan eguptiläisille. Eräässä kohdassa Raamattu sanoo Egypti, minun kanssani ja Israel minun perintöosani. Enkelien ja Israelin nimet. GabrieEl, MikaEl, Is Ra El.

Jeesus sanoi ettei hänen isäänsä ole kukaan nähnyt, mutta vanhan testamentin profeetat väittivät nähneensä Jumalan. Kun Israelilaiset vaelsivat autiomaassa vuosikymmeniä ja heillä oli nälkä, niin Jahve rankaisi lähettämällä myrkkykäärmeitä pistämään heitä. Jeesus sanoi "millainen isä antaa lapselleen käärmeen, jos hän pyytää leipää?"

Oletko kristitty tai oletko  kiinnostunut muinaisuskonnosta?

Olen kristitty ja historian tutkija.

Vierailija
800/1338 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astro-teologia - osa 1: Neitsyestä syntynyt

https://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2014/12/astro-teologia-…

https://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2014/12/astro-teologia-…

Astro-teologia - osa 3: Aikakausien symbolit

Oletteko koskaan ihmetelleet miksi kristinuskossa käytetään niin paljon kala-symbolia? Tai miksi muinaiset jumalhahmot kuvattiin joskus pässeinä tai härkinä?

Moni vain kohauttaa olkiaan nähdessään näitä symboleja, koska olemme kadottaneet kykymme ymmärtää uskontojen astrologista taustaa. Kaikki uskonnot ovat astrologiaa muodossa tai toisessa.

Tämä tarina on useita tuhansia vuosia pitkä. Aloitetaan atonistien arkkivihollisesta Amon aurinkojumalasta. Muinaisessa Egyptissä Amonin vanha symboli oli härkä. Kun Raamatun tarinassa Mooses raivostui israelilaisten tekemästä kultaisesta härästä / vasikasta, se oli raivoa Amonin ikivanhan symbolin palvonnasta. Raamattu tosin ei kerro mitä jumalaa kultainen vasikka edustaa, koska Aton-kultti ei halua paljastaa menneisyyttään Egyptissä.

Filistealaiset ja babylonialaiset palvoivat härkäpäistä miestä, jolle uhrattiin lapsia. Sumerilaisten kulttuuri oli kauan ennen egyptiläisten kulttuuria. Tuo eliitinesoteerikko luulee keksineensä pyörän uudestaan, mutta hän kompastuu omaan nokkeluuteensa. Pelkkiä salaliittoja koko sivusto täynnä ja taikauskoisia kyhäelmiä, koska yrittänyt reppana yhdistellä monia eri uskontoja.

Hän on kuitenkin ottanut tietoja muista lähteistä eikä ole keksinyt niitä. Se, että hän uskoo joihinkin salaliittoihin, ei mitätöi hänen pätevyyttään muissa asioissa.

Jos esimerkiksi Putin juo teetä tai kahvia, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki, jotka myös juovat teetä ja kahvia, ovat samanlaisia, kuin Putin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi