Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Bhagavad Gita.
”Oi Arjuna, Minä olen Ylisielu, joka on läsnä jokaisen elävän olennon sydämessä. Minä olen kaiken Alku, Keskikohta ja Loppu”.
Luterilaisissa on varmaan aika vähän niitä, jotka ajattelevat että juuri luterilaisuus vie pelastukseen ja kaikki muut kadotukseen. En ainakaan itse ajattele niin.
Perustuuko kristinusko myyttisiin hahmoihin?
Ensimmäisellä vuosisadalla jKr. Rooman valtakunta käsitti suurimman osan Välimerta ympäröivästä alueesta, mukaan lukien osia Italiasta, Kreikasta, Egyptistä ja Juudeasta. Monet eri uskonnot kukoistivat tuona aikana ja tuossa paikassa - pakanalliset uskonnot, juutalaisuus ja kristinuskon alkeet.
Uskonnollinen synkretismi - erilaisten, jopa ristiriitaisten uskomusten ja käytäntöjen yhdistäminen - oli yleistä. ... Eri jumalat ja uskonnot sulautuivat toisiinsa ja erkanivat toisistaan koko ajan.
Ensimmäisen vuosisadan aikana kukoisti satoja mysteerikultteja. Mysteerikultti oli salainen uskonto, johon kuului jumalan (tai jumalien ja jumalattarien) palvonta. Monet näistä jumalista olivat pelastusjumalia, ja niihin kuului riittejä ja rituaaleja, joihin kuului kasteita, jumalan lihan ja veren symbolinen syöminen ja jumalan ylösnousemuksen juhliminen.
Kristinusko on saattanut alkaa mysteerikultina, tai se on saattanut omaksua vain osan näiden kulttien uskomuksista ja käytännöistä. Muinaisilla pakanallisilla kulttuureilla oli yhteisiä käsityksiä jumalista. Kristinusko on saattanut omaksua nämä ajatukset ja soveltaa niitä Jeesukseen. Vaikuttaa täysin mahdolliselta, että Jeesus Kristus alkoi taivaallisena jumalana, sitten hänestä tuli allegoristen tarinoiden hahmo ja lopulta häntä pidettiin historiallisena henkilönä, joka oli todella olemassa.
Rooman valtakunta
Alkoiko kristinusko auringonjumalan palvonnasta?
Kristinuskon "Kristus" on saattanut olla vain toinen taivaanjumala. Erilaisten pakanallisten/mysteeristen kulttijumalien ja kristinuskon välillä on useita yhtäläisyyksiä.
Useimpien auringonjumalien syntymäpäivä on joulukuun 25. päivä. Tämä on talvipäivänseisauksen päivämäärä, ja kirkko on hyväksynyt sen Jeesuksen Kristuksen syntymäpäiväksi. Joulukuun 25. päivä on annettu siitä huolimatta, että Raamatun mukaan paimenet olivat pelloillaan, kun Jeesus syntyi, mikä tarkoittaa, että Jeesuksen on täytynyt syntyä keväällä (Luuk. 2:8).
Talvipäivänseisauksen aikaan aurinko "kuolee" kolmeksi päiväksi alkaen noin 22. joulukuuta, jolloin se pysäyttää etelään liikkumisensa; se syntyy (herää henkiin) 25. joulukuuta, jolloin se aloittaa liikkumisensa pohjoiseen.
Auringon nähtiin kulkevan eläinradan 12 merkin kautta. On mahdollista, että Jeesuksen kaksitoista opetuslasta symboloivat eläinradan 12 merkkiä. Auringonjumalilla oli usein opetuslapsia tai avustajia (vaikkei heitä aina ollutkaan 12).
Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.
Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä kuten "Maailman valo", "Tie", "Hyvä paimen" jne. Näitä nimiä käytettiin myös Jeesuksesta Kristuksesta.
Pitävätkö kaikki raportoidut yhtäläisyydet Jeesuksen ja pakanajumalien välillä paikkansa?
Ei ihan kaikki.
On kuitenkin vain kolme jumalaa, joilla on useita yhtäläisyyksiä Jeesuksen kanssa. On monia muitakin, kuten Odysseus, Romulus, Dionysos, Herakles jne.
Se, että kristinusko omaksui monia pakanallisia uskomuksia ja rituaaleja, ei ole todiste siitä, ettei Jeesusta olisi ollut olemassa todellisena henkilönä. Siitä huolimatta yhtäläisyydet riittävät viittaamaan siihen, että Jeesuksen tarina sekoitettiin pakanallisten jumalien tarinaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6b428a73-5d51-4bfd-bd27-cb7a1deb4c87
Vatikaanin salaiset arkistot sisältävät synkkiä asioita – ja ne pysyvät pääosin piilossa.
Nyt kun ihmisen alkuperääkin ja syntyä jo pohditaan tieteellisestä näkökulmasta muillakin näkökannoilla kuin teologisesta tai evulutiivisesta näkökulmasta.
Miksi vatikaani haluaa pimittää tiedon ja salata uskontomme kehityshistorian?
Vierailija kirjoitti:
Joissain uskovaisissa on kumma piirre kun he julistaa auliisti omia näkemyksiään muille ja tietävät miksi toisille käy elämässä huonosti tms ( tuomitsevat myös herkästi), mutta sitten kun omalle kohdalle tai lähipiiriin sattuukin jotain negatiivista niin sit nämä opit ei pädekään enää.
Häh!
Niin.
Minulla on aina ollut hyvä asenne kristittyjä kohtaan ja olen kunnioittanut heitä. Vasta äskettäin, kun huomasin heidän suvaitsemattomuutensa toisia uskontoja uskottomia kohtaan, en enää kunnioita heitä. Olen varma, että on olemassa hyviäkin kristittyjä, mutta luettuani heidän vihamieliset viestinsä kaikkia muita uskontoja ja ateismia kohtaan mielipiteeni heistä muuttui yhtäkkiä. Ja sitä rakkauden sanomaako ne edustavat. Heidän käyttäytymisensä perusteella se on kuitenkin sanoma fanaattisesta vihasta ja suvaitsemattomuudesta toisia uskontoja kohtaan. Islamin kiihko uskottomia kohtaan kalpenee kristittyjen raivon rinnalla.
Aloituksen kysymykseen vastaus:
Ei ainakaan näissä videoissa esiintyvä suuntaus. Olen myös melko varma, että jokaisen lahkon jokainen jäsen väittää, että heidän kirkkonsa on ainoa ja oikea, joka mahdollistaa pelastuksen, ja että kaikki muut ihmiset, jotka eivät kuulu heidän kirkkoonsa, joutuvat ikuiseen helvettiin.
Kristinusko on vain kahden tuhannen vuoden historiansa aikana jakautunut yli kahteentuhanteen eri virtaukseen. Tämä osoittaa, ettei perinteen säilyttämiseen ja hengellisen tiedon välittämiseen ole olemassa mitään mekanismia. Jos tämä pirstaloitumisen suuntaus jatkuu, kristillisen opetuksen eheys katoaa täysin, ja tulevien sukupolvien on hyvin vaikea ymmärtää sen ydintä.
Koronarokote-uskovaiset
Ilmastohysteria-uskovaiset
Ukrainan sota on noistanut kaikkia hintoja satoja prosentteja - uskovaiset...
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa se kerrotaan mikä on oikea uskonto. Jeesus sanoi: " siitä teidät tunnetaan, että teillä on rakkaus keskuudessanne" on tunnetusti vain yksi uskonto jossa tämä todella näkyy ja joka myös ei osallistu sotiin missään maailman kolkassa.
:D oliko toi sota juttu vitsi
Rukoilkaa Herraa Jeesusta, niin silloin saatte avun.
Huom. muistakaa rukoilla.
Älkää pelkästään lukeko tietoja täältä, vaan muistakaa rukoilla Jeesusta avuksi.
Oletteko kuullut Juudaksen evankeliumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa se kerrotaan mikä on oikea uskonto. Jeesus sanoi: " siitä teidät tunnetaan, että teillä on rakkaus keskuudessanne" on tunnetusti vain yksi uskonto jossa tämä todella näkyy ja joka myös ei osallistu sotiin missään maailman kolkassa.
:D oliko toi sota juttu vitsi
Kristityt Jehovan todistajat kieltäytyvät sotimasta ja menemästä edes armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ne on säälittäviä. Ne yrittävät epätoivoisesti kaivamalla kaivaa kristinuskosta jotain aseeseen, jolla saavat Jumalaa pilkata. Itseasiassa moni ateisti tuntuu ajattelevan kristinuskoa enemmän kuin me kristityt itse. Jokainen uudestisyntynyt kristitty ymmärtää, että ne jotka vihaavat kristinuskoa ja kristittyjä, ovat saatanan omia, ja niissä vaikuttavat demoniset henget. Sieltä pahuudesta niiden viha nimenomaan kristittyjä kohtaa kumpuaa.
Jotkut ateistit ovat parempia ja jopa paljon moraalisempia kuin kristityt.
Kyllä. Jotkut ovat. Kaikki ateistit ja ylipäänsä kaikki ihmiset eivät pohdi moraalikysymyksiä. Mutta mikäli ateisti pohtii moraalikysymyksiä, niin hän ei lähde pohdinnoissaan taikauskoisista oletuksista ja vetoa satukirjoihin. Sikäli ateistin ajattelu on lähtökohtaisesti paremmalla perustalla kuin krisittyjen tai muiden uskovaisten.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on totuus. Kun lukee moukkaamatonta uutta testamenttiä niin siellä on kaikki mitä nykyään on maailmassa menossa. Ei noita juttuja voi vain keksiä. Pelkästään sekin kertoo että Jeesus on Jumala kun hänen nimensä aiheuttaa niin paljon vihaa ihmisissä.
Missä kohtaa siellä lukee Ukrainan sodasta tai festareiden tulevat artistit.
Tietenki jos kirjoitetaan mailmassa tapahtuvan hyvää ja pahaa sekä yön jälkeen tulevan aamu. Onhan se varmasti oikeassa. Mutta kukaan ei pysty todistaan mitään jeesustelua tapahtuvan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
"ja niin jeesus otti väkisin siskonsa jota oli himoinnut" -matteus 12:5
Miksi vääristelet Raamatun tekstiä? Oletko mielisairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ne on säälittäviä. Ne yrittävät epätoivoisesti kaivamalla kaivaa kristinuskosta jotain aseeseen, jolla saavat Jumalaa pilkata. Itseasiassa moni ateisti tuntuu ajattelevan kristinuskoa enemmän kuin me kristityt itse. Jokainen uudestisyntynyt kristitty ymmärtää, että ne jotka vihaavat kristinuskoa ja kristittyjä, ovat saatanan omia, ja niissä vaikuttavat demoniset henget. Sieltä pahuudesta niiden viha nimenomaan kristittyjä kohtaa kumpuaa.
Jotkut ateistit ovat parempia ja jopa paljon moraalisempia kuin kristityt.
Kyllä. Jotkut ovat. Kaikki ateistit ja ylipäänsä kaikki ihmiset eivät pohdi moraalikysymyksiä. Mutta mikäli ateisti pohtii moraalikysymyksiä, niin hän ei lähde pohdinnoissaan taikauskoisista oletuksista ja vetoa satukirjoihin. Sikäli ateistin ajattelu on lähtökohtaisesti paremmalla perustalla kuin krisittyjen tai muiden uskovaisten.
Jumalanpilkasta ihmiset eiväy pääse taivaaseen. Juuri tuollaisia varten helvetti on. Elämänne aikana täällä maanpäällä keskitytette kristittyjen ja Jumalan pilkkasmiseen ja ajatuksenne ovat kaiken aikaa pahat.
Jumala ilmestyi minulle palavana pensaana ja sanoi, että ateismi on ainoa oikea tie.
Ja kyllähän se täytyy Jumalaa uskoa! Siksi olen ateisti ja levitän sen ilosanomaa.