Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩

Kommentit (1338)

Vierailija
481/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olis iihan oikeesti toimiva mikälie- taika- ihme hommeli niin eiköhän sen jo kaikki tietäis. tää varmuus että on joku/jokin, joka ei näy missään mitenkään mutta silti satavarmalla vaan on, vaikuttaa aika...

Luuletko että sanomalehdessä on :kuolleista heräsi ,dokumentit ja kuvat  ja Suomessakin käynny .

Vierailija
482/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos olis iihan oikeesti toimiva mikälie- taika- ihme hommeli niin eiköhän sen jo kaikki tietäis. tää varmuus että on joku/jokin, joka ei näy missään mitenkään mutta silti satavarmalla vaan on, vaikuttaa aika...

Luuletko että sanomalehdessä on :kuolleista heräsi ,dokumentit ja kuvat  ja Suomessakin käynny .

Miksi jokainen uskishörhö kirjoittaa kuin pullopersesika? ÄO pienempi kuin kengännumero?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokainen uskishörhö kirjoittaa kuin pullopersesika? ÄO pienempi kuin kengännumero?

kirjoita selvemmin.

Vierailija
484/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidin uskovaisia vain tyhminä. Jostain syystä pystyin nauramatta kuuntelemaan noita juttuja - ehkä koulun aivopesun vuoksi?

Nykyään en pystyisi osallistumaan mihinkään uskonnolliseen tilaisuuteen - en pystyisi pidättelemään naurua.

Miten ihminen voi olla noin sekaisin?

Vierailija
485/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pidin uskovaisia vain tyhminä. Jostain syystä pystyin nauramatta kuuntelemaan noita juttuja - ehkä koulun aivopesun vuoksi?

Nykyään en pystyisi osallistumaan mihinkään uskonnolliseen tilaisuuteen - en pystyisi pidättelemään naurua.

Miten ihminen voi olla noin sekaisin?

Kiinnostaisi vilpittömästi ,mikä on ensinmäisenä ,toisena hulluinta?

Vierailija
486/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyit entä esim mormoonit, heillä on raamatun lisäksi omia kirjoituksia joiden kautta heidän raamatullista uskoaan kanavoidaan osin harhaan, heitä en siis laske klassiseksi kritityksi.

Lehti nimeltään Luominen  kertoon hyvin tuosta ihmesen luomisesta yms kristillisestä näkökulmasta.  Sieltä voi lukea, ja sinne voi lähettää myös kysymyksiä.

Vierailija
487/1338 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityiksi  siis, kirj. virhe.

Vierailija
488/1338 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä entisen missin Raaatunopetusta (,Ei kannattaisi kyllä huutaa.)

Vierailija
489/1338 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen ja samaan Jumalaan uskotaan niin monissa uskonnoissa ja niissä ei joitain pikku lahkoja lukuunottamatta väitetä, että toisen uskonnon edustajat eivät aidosti palvelisi samaa Jumalaa, mutta eri normien, kulttuuriperinnön ja byrokratian kautta. Kristityillä, muslimeilla, juutalaisilla, bahailla, mormoneilla, monilla buddhisteilla ym. ym. on sama perusta ja sama Jumala.

Eräs intialainen tuttavani selitti, että hindulaisuuden monijumalaisuuskin on enemmän pintapuolista ja kouluttamattomien ihmisten käsitys. Hinduistakin osa katsoo palvelevansa yhtä Jumaluutta jonka eri ilmenemismuotoja oppimattomat pitäävät erillisinä jumalina.

Moita kuppikuntariitoja ihmiset on mestareita kehittämään. Taivaaseen tullessamme meiltä ei ehkä tivatakaa että mihin kirkkoon tai seurakuntaan sitä kuuluttiin vaan miten elimme ja kohtelimme kanssaihmisiämme.

Vierailija
490/1338 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen olkoon uskossaan autuas.

Vierailija
491/1338 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kristinusko ei olisi ainoa oikea?  Aina ja joka asiassa joku käsitys on oikeampi kuin muut. Miksei uskonnossakin?

Vierailija
492/1338 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin skeptikko enkä usko oikein mihinkään ei kongreettiseen.

Kaverini taas hihhuloi jossain budhalaisuudessa joogaten ja uskoen uudelleen syntymiseen. On pistänyt ihan sairaasti rahaa kaikenmaailman entisten elämien tukintoihin ja uskoo pölvästi ihan aukottomadti kun joku kertoo milloin ja minkälaisena hän on elänyt aiemmin.

Julistaa jatkuasti omia oppejaan muille, on hyvin hyökkäävä ja ehdoton esim kristinuskoa kohtaan.

Ärsyttää kun välillä alkaa mullekin julistamaan oppejaan ja vaikka sanon että höpö höpö... usko sinä mihin haluat mutta se ei ole absoluuttinen totuus, äläkä siis tunge minulle minulle uskomuksiasi.

Yhtälailla joku voisi pitää Roope Ankan elämänoppeja ainoana totuutena ja alkaa puskemaan niitä muille.

Olen aina sanonut että minä ajattelen omilla aivoillani, teen itse ratkaisuni omien oppieni ja arvojeni perusteella, elän kuten haluan - minun ei tarvitse niitä mistään kirjasta lukea.

Vierailija
493/1338 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinä harhainen, miksi et usko vaikka sammakkoon, ääliö

Vierailija
494/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin huomaat tästä videosta, paras on kristinusko.

Vierailija
495/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että on vain yksi Jumala. Se, miksi joku uskoo johonkin tiettyyn, on kulttuurusidonnaista. Alkulähde on sama.

On myös kulttuurisidonnaista uskoa moniin  jumaliin ja jumalattariin.

Vierailija
496/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo se video. Ja tämä on kristinusko?

Vierailija
497/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain uskovaisissa on kumma piirre kun he julistaa auliisti omia näkemyksiään muille ja tietävät miksi toisille käy elämässä huonosti tms ( tuomitsevat myös herkästi), mutta sitten kun omalle kohdalle tai lähipiiriin sattuukin jotain negatiivista niin sit nämä opit ei pädekään enää.

Häh!

Vierailija
498/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa on se video.

Vierailija
499/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli nyt vaikkapa pääministerimme tulisi uskoon tai joku yleisesti homoja ja lesboja suosiva poliitikko, häntä todennäköisesti halveksittaisiin, mutta kohta ylistettäisiin. Ihmiset ovat laumasieluja!

Vierailija
500/1338 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun minä ja mun kaverit ollaan oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Eläköön, lentävä spagettihirviö! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi