Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä joutuu itsekin ajoittain miettimään tästä näkökulmasta. On vaan sellainen varmuus ja yhteys sydämessä. Rukousvastaukset myös vahvistaa omaa uskoa.
Hei mua kiinnostaisi tosi paljon tietää millaisia nuo rukousvastaukset on? Olemme lapsettomuushoitojen avulla yrittäneet kovasti lasta ja olen myös rukoillut sitä Jumalalta. Olen pyytänyt että jos Taivaanisä haluaa näyttää minulle jonkin muun tien kuin vanhemmuuden tai haluaisi minun tekevän jotain muuta erityistä ennen lasta kun en vielä ole sitä saanut, niin johdattaisi minua.
Olen yrittänyt kuulostella ja pyytänyt että Taivaanisä vaikka unessa näyttäisi minulle tietä jos en muuten häntä kuule, mutta mitään erityistä vastausta en ole saanut.
Hoidot ovat tällä kertaa menneet kaikenlaisista pienistä kommelluksista huolimatta aivan nappiin ja pidän käteni ristissä, että tämä olisi se vastaus että nyt onnistumme, mutta en tiedä. Jotkin kommelluksista ovat olleet sellaisia, että ajattelin jo seinän nyt tulleen vastaan, mutta sitten täysin sattumankauppana ne järjestyivätkin juuri oikein ja ajallaan, ajattelin sitä johdatuksena?Kertokaa te joilla on parempia kokemuksia?
Oma tahto ei ole aina sama kuin Jumalan tahto. Jos oikein kovasti jotain toivoo, tekee helposti mielensä mukaisia tulkintoja eri "merkeistä".
Näin on, mutta mitä nämä rukousvastaukset sitten ovat? Ihan vain se, että me saisimme nyt sitten lapsen? vai onko jollain ymmärrystä jostain toisenlaisista vastauksista?
-sama
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.
Kuten Isä Meidän rukouksessa rukoilemme: taphtukoon Sinun, (siis Jumalan) tahto. Se ei aina hyvissäkään asioissa jostain syystä ole sama kuin meidän. Kun taivaaseen pääsen on minullakin muutama asia joihin haluaisin saada "vastauksen":). Tai ehken, kun on hyvä olla, ei siellä enää ole kyyneleitä, eikä murhetta, vaan kaikki entinen on mennyt.
Heipä hei!
AP täällä, pitkästä aikaa.
Kiitos kaikille jotka ovat yrittäneet vastata kysymykseeni jonka alunperin esitin.
Keskustelussa noin 450 viestiä tässä ketjussa, ja yhden käden sormilla laskettavissa vastaukset alkuperäiseen kysymykseeni.
Se että lainaatte raamattua (siis täysin ilman kontekstia jakeita tai kokonaisia kappaleita) vastaukseksi ei oikeastana avaa yhtään sitä ajatusmaailmaa miksi juuri teidän suuntauksenne on "se oikea".
Kysyn tätä täysin kunnioittaen vastauksianne ja mielipiteitänne, ja harmittaa hieman että pääasiassa jankataan eestaas mitä raamatussa on sanottu, tai ei sanottu.
Palataan juurille, kuten uskossa kannattaa usein tehdä, ja mietitään yhdessä alkuperäistä kysymystäni, omin sanoin perustellen, ei lainauksin tai vastakkainasetteluin:
Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
Kiitos, ja pysyttäydytään asiallisina :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä joutuu itsekin ajoittain miettimään tästä näkökulmasta. On vaan sellainen varmuus ja yhteys sydämessä. Rukousvastaukset myös vahvistaa omaa uskoa.
Hei mua kiinnostaisi tosi paljon tietää millaisia nuo rukousvastaukset on? Olemme lapsettomuushoitojen avulla yrittäneet kovasti lasta ja olen myös rukoillut sitä Jumalalta. Olen pyytänyt että jos Taivaanisä haluaa näyttää minulle jonkin muun tien kuin vanhemmuuden tai haluaisi minun tekevän jotain muuta erityistä ennen lasta kun en vielä ole sitä saanut, niin johdattaisi minua.
Olen yrittänyt kuulostella ja pyytänyt että Taivaanisä vaikka unessa näyttäisi minulle tietä jos en muuten häntä kuule, mutta mitään erityistä vastausta en ole saanut.
Hoidot ovat tällä kertaa menneet kaikenlaisista pienistä kommelluksista huolimatta aivan nappiin ja pidän käteni ristissä, että tämä olisi se vastaus että nyt onnistumme, mutta en tiedä. Jotkin kommelluksista ovat olleet sellaisia, että ajattelin jo seinän nyt tulleen vastaan, mutta sitten täysin sattumankauppana ne järjestyivätkin juuri oikein ja ajallaan, ajattelin sitä johdatuksena?Kertokaa te joilla on parempia kokemuksia?
Oma tahto ei ole aina sama kuin Jumalan tahto. Jos oikein kovasti jotain toivoo, tekee helposti mielensä mukaisia tulkintoja eri "merkeistä".
Näin on, mutta mitä nämä rukousvastaukset sitten ovat? Ihan vain se, että me saisimme nyt sitten lapsen? vai onko jollain ymmärrystä jostain toisenlaisista vastauksista?
-samaIsä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.
Kuten Isä Meidän rukouksessa rukoilemme: taphtukoon Sinun, (siis Jumalan) tahto. Se ei aina hyvissäkään asioissa jostain syystä ole sama kuin meidän. Kun taivaaseen pääsen on minullakin muutama asia joihin haluaisin saada "vastauksen":). Tai ehken, kun on hyvä olla, ei siellä enää ole kyyneleitä, eikä murhetta, vaan kaikki entinen on mennyt.
Näin minäkin olisin kirjoittanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun sävy on nyt pilkallinen. Ap aloitti kutakuinkin asiallisesti ja sai asiallisia vastauksia. Nyt kristittynä, ei huvita keskustelussa olevaa Jumalan pilkkaa kuunnella.
Surullista.
Lopeta moisen pikkumaisen sadistimulkun palvonta niin ei sureta enää. Etkä ole myöskään enää osa ongelmaa.
Tuossa joku jo ehti sanoa: ei täällä pilkata. Siis jos tämä yllämainittu arvio ei ole pikaa ja haukkumista, niin mitä se sitten on? Sinä nimittelet ilkeästi,minun ihanaa Jeesustani, joka on myös sinun Vapahtajasi jos niin haluat. Etkö osaa kunnioittaa minun uskoani niinkuin minäkin annan sinun olla ateisti mikä lie oletkin, ihan vapaasti, ilman että pilkkaan Marxia tms.
Mene hoitoon. Ei ole normaalia loukkaantua satuolentojen puolesta. Ja ei, en kunnioita uskoasi tipan vertaa niin kauan kun uskosi toivoo ikuista kidutusta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa joku jo ehti sanoa: ei täällä pilkata. Siis jos tämä yllämainittu arvio ei ole pikaa ja haukkumista, niin mitä se sitten on? Sinä nimittelet ilkeästi,minun ihanaa Jeesustani, joka on myös sinun Vapahtajasi jos niin haluat. Etkö osaa kunnioittaa minun uskoani niinkuin minäkin annan sinun olla ateisti mikä lie oletkin, ihan vapaasti, ilman että pilkkaan Marxia tms.
Jos Jeesus on olemassa jumalan osana kuten kristityt kuvaavat, häntä ei voi pilkata. Sellainen olento on täysin kaiken ihmisenkeksimän pilkan ulottumattomissa.
Jos siis jumalasi on olemassa, sinun ei tarvitse lainkaan huolestua ihmisten pilkasta.
Jos taas epäilet, että jumalaasi ei ole ja pilkka tuntuu osuvan, kannattaa miettiä miksi niin on?
Ja Marx:han ei liity mitenkään ateismiin ja toki kaikkea ateismiin liittyvää saa vapaasti pilkata.
APlle, Kun siteeraan ramattua, kerron miksi kristinusko on se oikea. Johonkin oikean uskon on pohjattava, ja Kristuksen täytettyyn työhön pohjaava usko, sillä on ikikestävä pohja.
Siksi se on oikeaa uskoa. Oikea uskonsuunta, ainoa johon itse luotan. Jos menet seurakuntaan suomessa, afriikassa tai vaikka Koreassa, jumalanpalvelus voi olla hyvinkin erilaista kuin toisessa maanosassa. Kuitenkin ne kaikki ovat oikeaa uskoa, silloin kun niiden kaikkien perusta löytyy raamatusta, joka on Herran meille antama opas. Opas, löytääksemme elämän ja toivon, sen uskon kautta, jonka Herra itse meille lahjoittaa, kun sitä Häneltä anomme.
En itse ainakaan voi ihmismielipitein perustuen asettaa mitään uskoa toisen edelle, ellei sen perusta ole niin ylivoimainen että sitä voi kutsua totuudeksi. Sellainen perusta raamattu on. Kelpaa se sinulle tai ei.
Vierailija kirjoitti:
APlle, Kun siteeraan ramattua, kerron miksi kristinusko on se oikea. Johonkin oikean uskon on pohjattava, ja Kristuksen täytettyyn työhön pohjaava usko, sillä on ikikestävä pohja.
Siksi se on oikeaa uskoa. Oikea uskonsuunta, ainoa johon itse luotan. Jos menet seurakuntaan suomessa, afriikassa tai vaikka Koreassa, jumalanpalvelus voi olla hyvinkin erilaista kuin toisessa maanosassa. Kuitenkin ne kaikki ovat oikeaa uskoa, silloin kun niiden kaikkien perusta löytyy raamatusta, joka on Herran meille antama opas. Opas, löytääksemme elämän ja toivon, sen uskon kautta, jonka Herra itse meille lahjoittaa, kun sitä Häneltä anomme.
En itse ainakaan voi ihmismielipitein perustuen asettaa mitään uskoa toisen edelle, ellei sen perusta ole niin ylivoimainen että sitä voi kutsua totuudeksi. Sellainen perusta raamattu on. Kelpaa se sinulle tai ei.
AP täällä.
Kiitos kommentistasi.
Kysymys ei ole se kelpaako jokin minulle tai ei.
Olen täysin tarkoituksellisesti pitänyt oman vakaumukseni keskustelun ulkopuolella.
Mutta kaipaisin vähän enemmän "lihaa luille" kommenttiisi.
Miksi omasta mielestäsi kristinusko, ja juuri oma suuntautumisesi sen sisällä (evlut, katolinen jne) on se oikea?
Miten vertaat sitä esimerkiksi Juutalaisuuteen? Tai Mormonien uskoon?
Jotka periaatteessa ovat sitä samaa kuin itselläsikin, vain ykistyiskohdat ovat erilaiset.
Ja mitä mieltä uskonnoista jotka ovat VANHEMPIA kuin kristinusko? Siis huomattavasti vanhempia. Minkälaisen arvon annat niille?
Kiitos jo etukäteen.
"Vanhempia kuin kristinusko".
Raamatullinen uskoni on että Luojajumala on kaiken alku. Ei ole vanhempia jumalia tai uskontoja. kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Raamatullinen uskoni on että Luojajumala on kaiken alku. Ei ole vanhempia jumalia tai uskontoja. kommentoija
Kiitos vastauksesta.
Oletko siis sitä mieltä että maailma on luotu samanaikaisesti kun kristinusko on ilmestynyt (pahoittelut termistä) meille?
Raamatun tiettyjen tulkintojen mukaan maailma olisi n. 6000-8000V vanha, joten sen tiimoilta kristinuskon luojajumalaan sopisi kuvailusi kaiken alkuna.
Mutta miten sitten se maailma joka on ollut sittenkin olemassa ennen 8000V sitten? Ja ne lukuisat jumalat joita on palvottu ennen tätä kyseistä Vanhassa testamentissa kuvailtua ystäväämme?
Mooseksen kirjassa puhutaan jumalasta alunperin nimellä Elohim, joka on suoraan käännettynä monikko, eli jumalat.
Vai olisko tämä lähinnä vain ihmisten kirjoittama kohta tekstissä jossa "painovirhe"-tyyppinen :)
Raamattu alkaa luomisesta ,ei ollut mitään.
Elohim on Isä ,Poika ,Pyhähenki.kolmiyhteinen Jumala,kolme persoonaa,1 jumala.
Tämä Jumala loi ensinmäiset ihmiset paratiisiin.
Tämä sama Jumala on koko Raamatun Jumala myös uudentestamentin Jeesusjumalapyhähenki.
Näinollen ei ole mitään uskontoja eikä epäjumalia ennen Luojajumalaa.
Se mitä on ollut ennen 6000v ihmisen luomisen ,ei ole ihmisille ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama Jumala on koko Raamatun Jumala myös uudentestamentin Jeesusjumalapyhähenki.
Eri:
Tämä pyhä kolmiyhteys on luotu vastauksena Raamatun ensimmäisten kappaleiden mainintaan, mutta vasta n. 300 vuotta Jeesuksen oletetun elinajan jälkeen.
Miten sovitat ihmisten ja aikojen muutokset raamatun teksteihin?
Monelta osin käännösten ja alun perin käsin kopioitujen tekstien sanoja, sanamuotoja ja jopa tarkoituksia on muutettu ihmisten toimesta.
Jos vaikka raamattu on ollut kirjaimellisesti jumalan sana alunperin, näetkö että 2000-luvun raamattu on edelleen sitä?
Vierailija kirjoitti:
No se nyt ei ole mikään uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on noin 2 miljoonaa vuotta vanha. Nykyihminen noin 300000 vuotta vanha. Että kyllä meitä vähän pidempään kuin tuo 6000 vuotta on ollut. Ja historiammekin on varsin hyvin tunnettua viimeisten 40-50000 vuoden ajalta.
Ei se olekaan. Ihmiset kuvittelevat kaikenlaista kuoleman pelossaan.
Kuitenkin ihminen muuttuu maaksi kuten kaikki muukin elollinen.
Eläimet eivät ole " uskossa" vaikka niilläkin on tunteita ja tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan. Ihmiset kuvittelevat kaikenlaista kuoleman pelossaan.
Kuitenkin ihminen muuttuu maaksi kuten kaikki muukin elollinen.
Tietyst imuuttuu maaksi ,kun Jumala sanoi että maasta olet tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri:
Jos vaikka raamattu on ollut kirjaimellisesti jumalan sana alunperin, näetkö että 2000-luvun raamattu on edelleen sitä?
Joo, Laista ei katoa ainoakaan merkki.Ikuisesti pysyy talletettuna taivaassa.sinun sanasi on totuus.
On alku ja lopun tapahtumatkin on toteutumassa silmiemme edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri:
Tämä pyhä kolmiyhteys on luotu vastauksena Raamatun ensimmäisten kappaleiden mainintaan, mutta vasta n. 300 vuotta Jeesuksen oletetun elinajan jälkeen.
Miten sovitat ihmisten ja aikojen muutokset raamatun teksteihin?
Monelta osin käännösten ja alun perin käsin kopioitujen tekstien sanoja, sanamuotoja ja jopa tarkoituksia on muutettu ihmisten toimesta.
Alussa oli Sana ja Sana oli Jumala /Jeesus ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.tämä on koko 66kirjan sanoma.