Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Koska minä olen lesta ja aivopesty sellainen sen takia minun lahkoni on juuri se oikea ja kaikki muut on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Kuulun hollantilaiseen PASTAFARI uskontoon, meidän uskontunnus on spagettisiivilä päässä, palvomme Lentävää spagettinuudelihirviötä, tämä on Hollannissa rekisteröity virallinen uskonto. Googlaa, jos et usko.
Tätä ei kysytty, vaan sitä miksi juuri sinun suuntauksesi on se oikea
Etkö heikkoälyinen ymmärrä sarkasmia?
No itseasiassa olisin halunnut vain kuulla perustellun vastauksen miksi spagettihirviö on juuri se oikea uskonto, mutta sitä en taida saada kun koko "uskonto" taitaa olla perustettu vain protestiksi ja osoittamaan uskontojen päättömyyttä.
Miten spagettihirviö on ilmoittanut itsensä?
No tietenkin päässä olevan spagettisiivilän kautta.
Ei se ole tietenkään ainoa oikea.
Olen ev. lut.
se tunne että täytyy olla jotain suurempaa on se juttu. ei niinkään se että olis kans, vaan pelkästään se tunne.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloitus on hyvä, mutta rakentavan keskustelun käyminen "uskovaisten" kanssa on mahdotonta. Valitettavasti.
Olisitko vain tavannut sellaisia uskovaisia? Muunkinlaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloitus on hyvä, mutta rakentavan keskustelun käyminen "uskovaisten" kanssa on mahdotonta. Valitettavasti.
Olisitko vain tavannut sellaisia uskovaisia? Muunkinlaisia on.
kai kaikki tietää että uskontoansa älyllisesti pohtiva on kerettiläinen
eppujen coctail baar- biisissä oli ajatus että rock on kuin hopeinen ja norsunluinen rasia-mutta tyhjä sellainen. kun näet sen upean rasian, ajattelet tottakai että tuossa täytyy olla sisällä jotain tosi mahtavaa- mutta eip. vaan se rasia on se juttu. ja siitä rasiasta välittyvä TUNNE että on jotain hienoa. vaikka rasia onkin tyhjä. mielestäni uskonnossa on paljon samankaltaista.
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Kuulun hollantilaiseen PASTAFARI uskontoon, meidän uskontunnus on spagettisiivilä päässä, palvomme Lentävää spagettinuudelihirviötä, tämä on Hollannissa rekisteröity virallinen uskonto. Googlaa, jos et usko.
No itseasiassa olisin halunnut vain kuulla perustellun vastauksen miksi spagettihirviö on juuri se oikea uskonto, mutta sitä en taida saada kun koko "uskonto" taitaa olla perustettu vain protestiksi ja osoittamaan uskontojen päättömyyttä.
Sitten se jää toiseksi,kun Luoja on luonnut kaiken ja ilmoittanut millainen on ja millainen ihminen ja luomakunta on kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ev. lut.
Etkö siis usko että kristinusko on ainoa oikea uskonto?
Ihmettelee toinen ev.lut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ev. lut.
Etkö siis usko että kristinusko on ainoa oikea uskonto?
Ihmettelee toinen ev.lut
Sama kirjoittaja pyyttää anteeksi. Luin ensin otsikon huonosti. Ei lue vain uskonto, vaan myös suuntaus y.m. Ymmärrän nyt mitä tarkoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit käänsivät väärin aramean kielen Jumalaa tarkoittavan sanan Elah allahiksi ja muutenkin vääristelivät kirjoituksia. Jeesus puhui äidinkielenään arameaa, koska se oli puhekieli Israelissa silloin, ja hebrea oli kirjakieli. Ristillä Jeesuksen Eli Eli, lama sabakhtani - Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit, oli elah mutta kun riippuu ristillä on vaikea hengittää. Tosin eli on myös arameaa ja abba on isä jne. Sen takia juutalaiset luulivat Jeesuksen huutavan Eliasta, koska arameaksi ne kuulostavat hyvin samalta. Jeesus on englanninkielinen versio arameankielen sanasta joka käännettiin ensin latinan iesus sanaksi, koska latinassa ei ole j kirjainta
Hetkonen, ymmärsinkö oikein:
Muslimit käänsivät aramean kielen Jumalaa tarkoittavan sanan Elah Allahiksi, joka tarkoittaa Jumalaa ja tämä oli väärin käännetty? Sana joka tarkoitti Jumalaa käännettiin Jumalaksi, mikä siinä meni väärin?
Se ei ole kieliopillisesti oikein käännetty. Aramea, heprea ja arabia ovat sukulaiskieliä, ja joissain sanoissa täytyy olla tarkkana, ettei tule väärinymmärryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Sitten se jää toiseksi,kun Luoja on luonnut kaiken ja ilmoittanut millainen on ja millainen ihminen ja luomakunta on kirjallisesti.
Minun mielestä spagettihirviö on luonut kaiken ja ilmoittanut siivilällä kaiken tärkeän tiedon maailmasta, joten luoja jää auttamatta toiseksi.
Mitään muuta oikeaa uskoa ei ole,kuin Raamatusta löytyvä. "Usko HERRAAN Jeesukseen,niin sinä pelastut."Sen lisäksi on luovuttava parannuksen teon kautta synneistä,jotka saa selville 10 käskystä. Ja omatuntokin on asiassa apuna. Koteja on erilaisia ja niissä murrosikäiset uskovat vielä kiistelevät keskenään, kuten muissakin ihmisyhteyksissä tapaa olla
. Ei maan päällä kukaan täydellinen ole. Lue itse 1930- luvun Raamattua,niin et ole ihmisten opeista ja käskyistä riippuvainen.
Olen evankelis-luterilainen ja opiskellut teologiaa ja koinee-kreikkaa opiskelen edelleen atiivisesti.
Aika usein mielletään, että luterilainen kirkko on avoin, suvaitseva ja hengellisesti laaja joka ei pikkuasioihin tartu, uskova mikä uskova, mutta minun täytyy myöntää että olen minä tavannut myös sellaisia "tunnustuskirja-faq-idioo tteja" jotka oikeasti pitää Lutherin tulkintoja absoluuttisesti ja ainoina oikeina ja kaikkea muuta uudestika stamisharhana- paitsi tiettyjä metodisteja ja anglikaaneja, koska kirkolliskokouksessa on päätetty ehtoollisyhteydestä heidän kanssaan- jopa ihan ei-herätysliikkeissä!
Kerran kalahti oikeinkin kunnolla yhden papin kanssa kun mainitsin helluntailaiset hyvässä valossa, pää punaisena paasasi ha rhaopista, josta ei tahdo kuulla mitään, äärimmäisiä fana atikkoja kaikkine helarit! Sitte kysyin yhdestä Raamatun kohdasta se sanoi että venaas, tarkistan Lutherin selitysteoksesta. Pappi ei siis hallitse edes itse oppejaan, joita pitää täysin oikeina totuuksina!
No joo, nää on vähän poikkeuksia kuitenkin.
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Minun mielestä spagettihirviö on luonut kaiken ja ilmoittanut siivilällä kaiken tärkeän tiedon maailmasta, joten luoja jää auttamatta toiseksi.
Sitten sinun täytyy antaa se ilmoitus että voi tutustua onko se oikea jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit käänsivät väärin aramean kielen Jumalaa tarkoittavan sanan Elah allahiksi ja muutenkin vääristelivät kirjoituksia. Jeesus puhui äidinkielenään arameaa, koska se oli puhekieli Israelissa silloin, ja hebrea oli kirjakieli. Ristillä Jeesuksen Eli Eli, lama sabakhtani - Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit, oli elah mutta kun riippuu ristillä on vaikea hengittää. Tosin eli on myös arameaa ja abba on isä jne. Sen takia juutalaiset luulivat Jeesuksen huutavan Eliasta, koska arameaksi ne kuulostavat hyvin samalta. Jeesus on englanninkielinen versio arameankielen sanasta joka käännettiin ensin latinan iesus sanaksi, koska latinassa ei ole j kirjainta
Hetkonen, ymmärsinkö oikein:
Muslimit käänsivät aramean kielen Jumalaa tarkoittavan sanan Elah Allahiksi, joka tarkoittaa Jumalaa ja tämä oli väärin käännetty? Sana joka tarkoitti Jumalaa käännettiin Jumalaksi, mikä siinä meni väärin?Se ei ole kieliopillisesti oikein käännetty. Aramea, heprea ja arabia ovat sukulaiskieliä, ja joissain sanoissa täytyy olla tarkkana, ettei tule väärinymmärryksiä.
Mitä eroa on Jumalalla ja Jumalalla kieliopillisesti? Mikä olisi ollut oikea käännös Jumalalle, jos Jumala on väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on totuus. Kun lukee moukkaamatonta uutta testamenttiä niin siellä on kaikki mitä nykyään on maailmassa menossa. Ei noita juttuja voi vain keksiä. Pelkästään sekin kertoo että Jeesus on Jumala kun hänen nimensä aiheuttaa niin paljon vihaa ihmisissä.
Juuri näin! Lisäisin vielä että Jeesus-nimeä kohtaan tunnettu viha ei kerro ainoastaan siitä että Hän on Jumalan Poika, vaan myös siitä mikä on ihmisten perusasenne Jumalaa kohtaan.
Ompas huolimatonta luomistyötä kun tekee sellaisen ihmisen joka automaattisesti vihaa luojaansa.
Kaikki mitä Jumala loi oli hyvää. Ihminen lankesi ja oppi mitä on pahuus. Jumala loi ihmiseen vapaan tahdon, koska rakautensa voi lahjoittaa oikeasti vain omasta tahdostaan, ei jonkun pakottamana. Niinpä siis meidän pahuutemme syy olemme me itse, sekä paholainen joa myös on langennut enkeli joka halusi/ haluaa olla niinkuin jumala.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Sitten sinun täytyy antaa se ilmoitus että voi tutustua onko se oikea jumala.
Pistä se siivilä päähän, niin saat tietää totuuden.
Moon oikees, soot vääräs.