Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua
Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.
Kommentit (254)
On kai lapsella isä??? Olet tiennyt siitä lähtien kun poika meni lukioon että yo juhlat tulee. Olisit säästänyt 10 eu kuukaudessa kolmen vuoden aikana jotta saat bisketitkin pöytään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]
Farkut ja kauluspaita? Vai onko liian amis? Vai eikö näitäkään löydy?
[/quote] kuuluu olla tumma puku kun haetaan todistus ja yo lakki koululla tai kirkossa. Oon yh mutta meillä oli varaa vuokrata puku (ei kannata tässä vaiheessa ostaa uutta) ja autokoulunkin kävi viime vuoden puolella.
[/quote]
Minä olin töissä sen päivän, koska en halunnut tuhlata rahaa pukuun. Todistus tuli postitse.
Nuorelle suuri raha ja ihan turhaa tuhlausta käyttää satasia tai satasta yhden päivän takia.
Puku minulla nykyään on mutta en aina mahdu siihen hyvin. Pidän pukua epäkäytännöllisenä ja epämukavana asusteena jo värinkin puolesta. Äärimmäisen hiostava kesällä.
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:59"]
On kai lapsella isä??? Olet tiennyt siitä lähtien kun poika meni lukioon että yo juhlat tulee. Olisit säästänyt 10 eu kuukaudessa kolmen vuoden aikana jotta saat bisketitkin pöytään.
[/quote]
tuhlausta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:07"]
Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.
[/quote] oletko kolmen vuoden aikana kuinka kaljoitellut??? Polttanut tupakkaa?? Syönyt herkkuja ähkyksi asti?
[/quote]
Jos se on aasiassa pukutehtaalla töissä ja ei ole varaa ostaa pukua lapselleen, kun tunnetusti palkka ei ole kovin hyvä. Taitaa olla alle 8e tunti tai päivä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]
Farkut ja kauluspaita? Vai onko liian amis? Vai eikö näitäkään löydy?
[/quote] Farkuissa ylppäreihin kun kaikilla muilla on PUKU??????????? Joo, olis opet ja reksikin mielissään. Ei teillä paljon ole näköjään käsitystä siitä mikä sopii ja mikä ei. Tytöillä helpompaa kun mekkoja löytyy halvallakin mutta pojilla pakko olla puku.
[/quote]
No jos muuta ei ole? Itsellä oli ysin päättäjäisissä farkut ja joku t-paita ku pukuun ei ollut varaa, perheessä heikko rahatilanne. Opettajat tiesi tästä ja sen takia asia oli ihan fine heille.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:16"]
No ap sanoi, että ei ole satasta laittaa. Vuokraus maksaa sen satasen. Mahtaa nuorta hävettää, kun äiti on tuollainen sossupummi. Jos ei kolmessa vuodessa saa satasta säästettyä niin.....
[/quote]
Tunnen tapauksen joka häpesi yh-äitinsä köyhyyttä niin paljon että eristäytyi omaan huoneeseensa ja teki myöhemmin itsemurhan...
Tuli jotenkin paha mieli viestistäsi ja halusin muistuttaa että köyhiä on olemassa.
[/quote]
Suomessa ei todellakaan ole kansalaista joka tienaisi alle 1600e kuukaudessa. Sosiaalipummeja ovat alle sen rajan. Sano minulle ammatti jossa tienaa alle 1600e kuussa. Jos näin on niin ymmärrän kyllä ettei ole varaa pukuun.
Nro 13, missä päin Suomea asutte? Minkä kokoinen paidan pitäisi olla? Entä kenkien?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"] Farkut ja kauluspaita? Vai onko liian amis? Vai eikö näitäkään löydy? [/quote] Farkuissa ylppäreihin kun kaikilla muilla on PUKU??????????? Joo, olis opet ja reksikin mielissään. Ei teillä paljon ole näköjään käsitystä siitä mikä sopii ja mikä ei. Tytöillä helpompaa kun mekkoja löytyy halvallakin mutta pojilla pakko olla puku. [/quote] No jos muuta ei ole? Itsellä oli ysin päättäjäisissä farkut ja joku t-paita ku pukuun ei ollut varaa, perheessä heikko rahatilanne. Opettajat tiesi tästä ja sen takia asia oli ihan fine heille.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:05"]
No ap sanoi, että ei ole satasta laittaa. Vuokraus maksaa sen satasen. Mahtaa nuorta hävettää, kun äiti on tuollainen sossupummi. Jos ei kolmessa vuodessa saa satasta säästettyä niin.....
[/quote]
Tunnen tapauksen joka häpesi yh-äitinsä köyhyyttä niin paljon että eristäytyi omaan huoneeseensa ja teki myöhemmin itsemurhan...
Tuli jotenkin paha mieli viestistäsi ja halusin muistuttaa että köyhiä on olemassa.
[/quote]
Suomessa ei todellakaan ole kansalaista joka tienaisi alle 1600e kuukaudessa. Sosiaalipummeja ovat alle sen rajan. Sano minulle ammatti jossa tienaa alle 1600e kuussa. Jos näin on niin ymmärrän kyllä ettei ole varaa pukuun.
[/quote]
Freelancerit, yksityisyrittäjät ja muut itsensätyöllistäjät voivat hyvinkin tienata tuon alle.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tän kommentin on pakko olla provo, mutta vastaan siihen silti, jos vaikka joku idiootti oikeasti ajattelee näin... Vaikkapa siivooja, varsinkin kun useinkaan ei ole tarjolla täyttä työaikaa vaan esim. 3 tuntia päivässä. Postinjakajana tienasin sellaiset 1450€ / kk pari vuotta sitten. Todellisia matalapalkka-ammatteja on olemassa ja edelleen joistain töistä tienaa sen 8 € /h = 1280 € /kk. Yrittäjänä on välillä hyvä jos saa maksettua itselleen palkkaa edes tonnin kuussa, t: nimim. kokemusta on.
Ellei sossusta saa pukua niin ovat katsoneet että saat sen omillasi. Miksi et sääsätnyt??? Noin vähänkö arvostat lastasi????????
Kierrätyskeskuksessa on todella halvalla pukuja. Hinnat ovat parista eurosta, muutamaan kymppiin ja myy ne halvemmallakin kun pyytää :D
Samoin sieltä saa juhlakenkiä, paitoja ja kravaatteja parilla eurolla, taskuliinojakin monesti ollut.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minimipalkka Suomessa mitä, 8,30? 8,30X8=66,4. 66,4X20=1328. Pyöristetään nyt vaikka 1400 euroon, mutta siinä sulle vaikkapa kouluttamattoman siivoojan palkka, ennen veroja. Vitun idiootti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tän kommentin on pakko olla provo, mutta vastaan siihen silti, jos vaikka joku idiootti oikeasti ajattelee näin... Vaikkapa siivooja, varsinkin kun useinkaan ei ole tarjolla täyttä työaikaa vaan esim. 3 tuntia päivässä. Postinjakajana tienasin sellaiset 1450€ / kk pari vuotta sitten. Todellisia matalapalkka-ammatteja on olemassa ja edelleen joistain töistä tienaa sen 8 € /h = 1280 € /kk. Yrittäjänä on välillä hyvä jos saa maksettua itselleen palkkaa edes tonnin kuussa, t: nimim. kokemusta on.
[/quote]
Jep, ja esimerkiksi vammaisen henkilökohtaisena avustajana jää käteen n. 1400 euroa kuussa, vaikka olisi täydet työtunnit. Rankkaa työtä minimipalkalla. Kyllähän näitä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:07"] edelleenkään vaikka kuinka olisit sairas ja eläkkeellä ym ym. miten et voinut yhtä euroa päivässä pistää sivuun, että pojalla olisi nyt puku ylppäripäivänä....oot vaan odottanut, että sossu maksaa...poika parka. Tunnen myötätuntoa poikaasi kohtaan, oma tyttäreni saa myös lakin ja ollaan ajoissa hommattu kaikki, tyttö saa ansaitsemansa juhlat ja ikimuistoisen päivän [/quote] Katsos kun se eurokin päivässä voi joskus olla liikaa, esim silloin kun on useampi leikkaus ja syöpähoito viimeisen 2 vuoden aikana eikä rahat riitä aina edes ruokaan ja lääkkeisiin. Joskus se elämä voi heitellä sinuakin vielä niin että yllätyt. Toivon kumminkin ettei näin pahasti kuin mitä minulla nyt. Ja nyt siis poistun kun nuo tarjotut puvutkin näköjään oli "huuhaata". (13 ei AP) [/quote] Eihän se "elämisen tuen" perusosa muutu, vaikka olisi sata hoitoa ja leikkausta. Jos hoitoihin menee yli sen, mitä ihmisellä pitää olla elämiseen (vaatteet mukaanlukien), siihen saa tukea. Kukaan ei joudu Suomessa maksamaan hoidoistaan niin, että ruoka- ja vaaterahat menettäisi. Lisäksi Suomessa on maksukatto lääke- ja hoitokuluille.
[/quote]
Väärin. Monia sairauksia ei hoideta julkisella puolella, vaan pitää mennä yksityiselle. Niitä taas ei sossu maksa. On se hienoa kun voi huudella kultalusikka perseessä, vai mitä?
[/quote]
Mitä ovat nämä monet sairaudet?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:08"]
Jotenkin ärsyttävää, että ketjussa puvun tarvetta ja köyhyyttä itkenyt puhuu H&M:n puvuista _halpa_pukuina. Ehkä se paljasti sen, että ajatus on, että jonkun pitäisi lahjoittaa se Armanin puku yo-juhliin, koska köyhyys ja kurjuus...
[/quote] Totuushan on että puku ON halpa jos sen satasella saa! Siksipä noissa halvemmissa malleissa onkin kokoja vain tiettyyn rajaan asti koska ne ovat "liukuhihana työtä" eikä niissä vaadita minkäänmoista räätälöintiä. Noihan on tarkoitettu "pulkannaruille" ei miehen kokoisille.
Luultavasti myös kirjoittaja tarkoitti juurikin tuota koskapa mainitsi että myyjäkin oli käyttänyt tuota nimitystä(halpa) puheessaan. KUNNON PUKUAhan tuolla rahalla EI saa, siis sellaista joka oikeasti istuisi päälle, etenkään jos on vähänkin hartioita tms. Puku ei ole mikään yksinkertainen juttu valmistettavaksi. Huvitti täällä ihmiset jotka vastasi että, tee itse...monikohan oikeasti osaisi tehdä? Ei näytä ihmisillä olevan mitään hajua siitä mitä puvun valmistus vaatii ja millaisen koneen. No "joukossa tyhmyys tiivistyy".
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:10"]Ei ole varaa! Ostaa edes kirppikselta. [/quote] Hah hah. Nyt on Uffissa alepäivät. Parilla eurolla saa vaatteita.
[/quote]
Missäs tällainen Uffi on, ei ole meidän paikkakunnalla?
Olen työni puolesta seuraamassa lakkiaisia ja kyllä pojilla on puvut päällä.
Enemmän huolissani olen muutamista tytöistä joilla kangasta on liian vähän ylhäällä ja alhaalla, noloja ilmestyksiä. Äitien pitäisi puuttua siihen miten tyttäret pukeutuvat suurena juhlapäivänään. Tietty osa äideistäkin on pissaliisoja joten ei kait tytöiltäkään voi muuta odottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:07"]
[/quote] oletko kolmen vuoden aikana kuinka kaljoitellut??? Polttanut tupakkaa?? Syönyt herkkuja ähkyksi asti?