Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua

Vierailija
13.05.2015 |

Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:46"]

Ihan kamala asenne täällä ihmisillä! :( Hirveää haukkumista heti, kun toinen kertoo ongelmasta, joka ei todellakaan koske kaikkia ihmisiä. Itse olen myös samassa tilanteessa, eli kyllä, elän sossun rahoilla. Äitini on yksinhuoltaja ja hän on työkyvytön sairauden vuoksi. Kaikki raha, mitä tulee (asumistuki yms) menee vuokraan ja ruokaan, juuri mitään ei säästöön voi laittaa. Itse en töitä ole lukioaikana saanut, ja sossu on onneksi auttanut kirjojen kanssa + valmistujaisiin maksoi lakin ja mekon, josta olen todella kiitollinen. Luen nyt yliopiston pääsykokeisiin, jotta saisin parhaan mahdollisen koulutuksen ja voisin maksaa mm. valtiolle takaisin tarvitsemani avun. Voin rehellisesti sanoa, että ilman sossun apua en olisi valmistunut lukiosta! Tuntuu todella pahalta lukea haukkumisia laiskaksi, loiseksi yms. Oletteko ajatelleet, ettei köyhyys ja työttömyys ole (aina) valintakysymys, josta varsinkaan lapsia pitäisi rankaista? N18

[/quote] Ihana kirjoitus. Kiitos tästä. Itse yritän kyllä jotenkin vielä saada pojalle ees jonkimmoisen puvun ja juhlat järjestettyä. (13 ei siis AP)

Vierailija
2/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"]

HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa!

pistää vihaksi tällasetidiootit.

[/quote] Kiitos nimittelystä. Esim minä olen vaikean sairauden vuoksi eläkkeellä joten siksi se työhön meno ei nyt oikein onnistu. Poika olisi kyllä mennyt töihin jos vain olisi onnistunut jostakin paikan saamaan. Emme ole laiskoja emmekä pummeja, joskus elämä vain tuo eteen sairautta jne. 

Niin ja olisi se kiva kun me "valkoisetkin" joskus saataisiin edes pientä avustusta vaatteisiin kun  kumminkin Suomessa mainostetaan sitä tasa-arvoa ja romanitkin saavat hamerahaa monia kertoja elämänsä aikana.  (13)

[/quote]

Ei pitäisi kustantaa yhtään kenenkään hepeniä, ei romanien eikä kantasuomalaisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä viestejä, kun nää teidän kutsumat "loiset" osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein, mutta te haukkujat ette osaa edes isoa alkukirjainta laittaa. Kunnon low life

Vierailija
4/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:47"]

No ikävä kyllä tämä ketju vaikuttaa säälipisteiden kerjuulta eikä oikealta ongelmanratkaisunyritykseltä.

[/quote] No minä en ainakaan kerjäile pisteitä ja kerroin puvun koonkin joka olisi hakusessa ja AP:lle tarjosin pojan vahaa pukua joka siis pojalle nyt ihanm liian pieni. Vastausta en tosin saanut AP:ltä mutta en kyllä keltään pukua tarjonneeltakaan. (13)

Vierailija
5/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pojalla olla niin iso housukoko ettei perusvalikoimasta löydy? Oikeasti köyhänä ei pahemmin lihoamaan pääse..

Vierailija
6/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele äkkiä itse?
Miksei pojan isän puvut kelpaa? Tai pojan isoisien edes?

Vierailija
7/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:52"]

Miten voi pojalla olla niin iso housukoko ettei perusvalikoimasta löydy? Oikeasti köyhänä ei pahemmin lihoamaan pääse..

[/quote] Jaa a, jos nyt oikein muistan niin koko pitäis olla 52 ja olikohan se C..mutta ei ollut nouissa halvoissa kuin 48 asti. Pojalla mieheksi pyöreä perä ja "isot" reidet . Eli ei kiinni niinkään vyötärön ympäryksestä vaan "perän".

Vierailija
8/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:17"]Meillä sama tilanne ja lisäksi poika sen kokoinen ettei pukua edes saa mistään alle 200e (kun pitää ostaa takki ja housut eri kokoa). Kellään sukulaisellakaan ei ole läheskään sopivaa eikä ole löytynyt mistään huutiksesta tms (varmaankin juuri siksi että pitäis olla erikokoinen ala kuin yläosa). Lisäksi pitäisi ostaa myös paita, kengät ja lakki...eli 300e nyt ainakin ois tarve. Ajattelin että jos sossusta ois saanut edes osan niin jotenkin ois yrittänyt loput mutta ...   :(

Minkä kokoisen puvun poikasi tarvitsisi? Meillä on pojan vanha puku joka erittäin hyvässä kunnossa (mutta siis ihan liian pieni pojalle) , voisin antaa sen jos koko vaan natsaa. 
[/quote]

Halonen. Saa edullisemmin takki ja housut eri kokoa. Lakin ei tarvitse olla oma.

Vierailija
9/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"]

HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa!

pistää vihaksi tällasetidiootit.

[/quote] Kiitos nimittelystä. Esim minä olen vaikean sairauden vuoksi eläkkeellä joten siksi se työhön meno ei nyt oikein onnistu. Poika olisi kyllä mennyt töihin jos vain olisi onnistunut jostakin paikan saamaan. Emme ole laiskoja emmekä pummeja, joskus elämä vain tuo eteen sairautta jne. 

Niin ja olisi se kiva kun me "valkoisetkin" joskus saataisiin edes pientä avustusta vaatteisiin kun  kumminkin Suomessa mainostetaan sitä tasa-arvoa ja romanitkin saavat hamerahaa monia kertoja elämänsä aikana.  (13)
[/quote]

Ei pidä kenellekkää mitää tamineira ostaa. Hamerahatkin pois

Vierailija
10/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:54"]

Ompele äkkiä itse? Miksei pojan isän puvut kelpaa? Tai pojan isoisien edes?

[/quote] Ei ole siitä kiinni, koot vaan ei ees sinnepäin että sopisivat. Oikeasti ainoa ees jotenkuten sopivan puvcun olisimme löytäneet Dresmannilta (199) josta löytyi housutkin jotka sentään mahtui "perän" kohdaltakin. Liikkeessä vaan sanoivat että "kun nää valmispuhut suunnitellaan niin että on ylä ja alaosa samaa kokoa" ja että "kyllä meillä on täällä hycinistuvia malleja jotka sopii" ja sitten alkoi esittely n 500e puvuista ylöspäin.

Vierailija
11/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas..mistähän noita c kirjaimia oikein pompsahteli ;) (60 eli 13)

Vierailija
12/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei tainnut kellään sitten oikeasti ollakaan mitään pukua tarjota, vaikka jokunen lupailikin, joten poistun paikalta. (13)

Vierailija
13/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"] HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa! pistää vihaksi tällasetidiootit. [/quote] Kiitos nimittelystä. Esim minä olen vaikean sairauden vuoksi eläkkeellä joten siksi se työhön meno ei nyt oikein onnistu. Poika olisi kyllä mennyt töihin jos vain olisi onnistunut jostakin paikan saamaan. Emme ole laiskoja emmekä pummeja, joskus elämä vain tuo eteen sairautta jne.  Niin ja olisi se kiva kun me "valkoisetkin" joskus saataisiin edes pientä avustusta vaatteisiin kun  kumminkin Suomessa mainostetaan sitä tasa-arvoa ja romanitkin saavat hamerahaa monia kertoja elämänsä aikana.  (13) [/quote] Ei pidä kenellekkää mitää tamineira ostaa. Hamerahatkin pois

[/quote]tamineira??????????????????

Vierailija
14/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille tulee edes mieleen pyytää tuollaisia sossusta?

Jos itse olisin tuossa tilanteessa niin ei juolahtaisi edes mieleen pyytää tuollaista jostain virastosta, vaan kyselisin läpi kaikki ystävät/tutut/fb-kaverit, etsisin kirppikseltä tai myisin vaikka jotain omia tavaroita että saisin sen puvun hankittua.

Vierailija
15/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkään vaikka kuinka olisit sairas ja eläkkeellä ym ym. miten et voinut yhtä euroa päivässä pistää sivuun, että pojalla olisi nyt puku ylppäripäivänä....oot vaan odottanut, että sossu maksaa...poika parka. Tunnen myötätuntoa poikaasi kohtaan, oma tyttäreni saa myös lakin ja ollaan ajoissa hommattu kaikki, tyttö saa ansaitsemansa juhlat ja ikimuistoisen päivän

Vierailija
16/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin hienoa heittäytyä marttyyriksi, kun on oikein sairauksia ja kaikkea. Miksi sosiaalihuollon tarvitsisi siitäkään huolimatta auttaa kuin akuuteissa asioissa? Se on ihan ok, että annetaan rahaa ruokaan, asuntokin on hyvä olla, tavalliset vaatteet tarvitsee päälleen ja koulukirjoissakin on hyvä avustaa. Mutta juhla-asu? Ei, se ei kuulu perusasioihin. Kummasti sitä vain silti itketään kun sossu ei auta, kuitenkaan ei olla itse vaivauduttu edes koittamaan kirppareita, nettikirppareita, tuttuja, sukulaisia jne. Täältäkin on hyvä lähteä marttyyriviitta päällä kun ei saa 'haluamaansa' vastausta viiden minuutin sisällä keskellä yötä. Voi voi teitä.

Vierailija
17/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:07"]

edelleenkään vaikka kuinka olisit sairas ja eläkkeellä ym ym. miten et voinut yhtä euroa päivässä pistää sivuun, että pojalla olisi nyt puku ylppäripäivänä....oot vaan odottanut, että sossu maksaa...poika parka. Tunnen myötätuntoa poikaasi kohtaan, oma tyttäreni saa myös lakin ja ollaan ajoissa hommattu kaikki, tyttö saa ansaitsemansa juhlat ja ikimuistoisen päivän

[/quote] Katsos kun se eurokin päivässä voi joskus olla liikaa, esim silloin kun on useampi leikkaus ja syöpähoito viimeisen 2 vuoden aikana eikä rahat riitä aina edes ruokaan ja lääkkeisiin. Joskus se elämä voi heitellä sinuakin vielä niin että yllätyt. Toivon kumminkin ettei näin pahasti kuin mitä minulla nyt. 

Ja nyt siis poistun kun nuo tarjotut puvutkin näköjään oli "huuhaata". (13 ei AP)

Vierailija
18/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:11"]

On se niin hienoa heittäytyä marttyyriksi, kun on oikein sairauksia ja kaikkea. Miksi sosiaalihuollon tarvitsisi siitäkään huolimatta auttaa kuin akuuteissa asioissa? Se on ihan ok, että annetaan rahaa ruokaan, asuntokin on hyvä olla, tavalliset vaatteet tarvitsee päälleen ja koulukirjoissakin on hyvä avustaa. Mutta juhla-asu? Ei, se ei kuulu perusasioihin. Kummasti sitä vain silti itketään kun sossu ei auta, kuitenkaan ei olla itse vaivauduttu edes koittamaan kirppareita, nettikirppareita, tuttuja, sukulaisia jne. Täältäkin on hyvä lähteä marttyyriviitta päällä kun ei saa 'haluamaansa' vastausta viiden minuutin sisällä keskellä yötä. Voi voi teitä.

[/quote] 1. tarjouksesta kylläkin jo yli 40 minuuttia. Siksi toiseksi MINÄ kerroin kyllä että ollaan kierretty kaikki lähialueen kirpparit, Huutiksen olen katsonut useita kertoja, kysellyt sukulaiset ja tutut. Eli on kyllä "vaivauduttu". Sinä sen sijaan et ilmeisesti vaivautunut lukemaan viestejäni kun asia ei kerran sinulle selvinnyt mutta korjattakoon se nyt tällä jos ehkes tämän luet. 

AP ei ilmeisesti oikeasti edes apua halunnut koska ei minullekaan vastannut vaikka tarjosin pojan hyväkuntoista pukua. Minä sen sijaan kerroin koon kun sitä kysyttiin mutta vastausta en sitten saanut. 

Kiitos kuitenkin niille muutamalle jotka muuten kirjoittivat asiallisesti ja nyt hyvää yötä! (13)

Vierailija
19/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti tuon ikäinen poika voi lainata joltain kaveriltaan puvun? Meillä ainakin lukioporukassa usein lainailtiin toisiltamme vaatteita ja urheiluvälineitä.

Vierailija
20/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]Farkut ja kauluspaita? Vai onko liian amis? Vai eikö näitäkään löydy?
[/quote]
Amiksen valmistujaisissakin on pukukoodina puku.
T. Amiksesta valmistuva