Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua
Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.
Kommentit (254)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:41"]
Onko ap:n ideana nyt taas vinkua (oletko peräti sama, joka itki, ettei ollut vaatteita pikkujouluihin?) hätäänsä vai haluatko oikeasti ratkaista ongelman? Kerro pojan vaatekoko ja luo joku sähköpostiosoite, niin katsotaaan. Jollakin voi hyvinkin olla kaapissa ylimääräinen tai vääränkokoinen puku. Meillä ainakin mies laittaa parin vuoden välein pukuja kiertoon uusien tilalta.
Tee jotain, äläkä jää surkuttelemaan! Kyseessä on kuitenkin tärkeä päivä poikasi elämässä.
[/quote]
Täällä myös olisi tarjolla kerran käytetty puku, valkoisia kauluspaitoja, kraka kaupan päälle. Helsinki, kantakaupunki.
Jos takki tai housut natsaa, joltain muulta saisit toisen puolen? aika viime tipassa olet liikkeellä, mutta käytä nyt somea hyväksi, varmasti saat apua! Meiliosoite tänne:).
UFFilla ois tänä vkl 1ekaikki vaatteet.
Niin ja missäpäin Suomea ap on tämän puvun tarpeessa? Olen tuo 203 puvuntarjoaja. En tiedä kokojutuista mitään miesten puvuissa. Mieheni puku, jota tarjosin, on varastossa, en jaksa lähteä tsekkaamaan, sori. Mieheni koko tuolloin oli 193cm ja 100kg. Se ehkä auttaa vähän, oisko sopivaa? Paitahan voi olla vähän vääränkin kokoinen, sehän on takin alla ja vain muutaman tunnin päällä.
Yo-lakin lainasin itse aikoinaan vuotta vanhemmalta kaverilta.
Oikeasti kuka nuori nykyään pukeutuu mihinkään pukuun?
Ehkä uskovaiset ja konservatiivit, mutta oikeesti???
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:08"]
[/quote]
Mitä niillä sitten siellä yo-juhlissa on? Farkut?
[/quote]
Farkut, verkkarit tai samenttihousut. T-shirt causual pullover you name it. Kaikki menee paitsi puvut jotka ovat ihan out of season eli pappakamaa.
Harva nykyään ostaa puvun jotain typerää juhlaa varten, jota ei edes myöhemmin vuosien päästä edes muista.
Vuokraus on ihan ok vaihtoehto, jos ei uskalla rikkoa vanhoja junttimaisia tapoja pukeutua modernisti.
Harva nuori nykyään pukua laittaa. Oletteko tosiaan noin pihalla nykymuodista???
O_o vai oletteko kaikki konservatiivejä?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:49"]
Harva nuori nykyään pukua laittaa. Oletteko tosiaan noin pihalla nykymuodista???
[/quote]
LOL. Googlaapa huviksesi "ylioppilaat 2014". Silmiini ei osu yhtään poikaa, jolla EI olisi puku päällä.
Voi tietysti olla, että muoti on vuodessa muuttunut niin radikaalisti, että tänä vuonna on ihan must juttu mennä verkkareissa yo-juhliin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:49"]
[/quote]
LOL. Googlaapa huviksesi "ylioppilaat 2014". Silmiini ei osu yhtään poikaa, jolla EI olisi puku päällä.
Voi tietysti olla, että muoti on vuodessa muuttunut niin radikaalisti, että tänä vuonna on ihan must juttu mennä verkkareissa yo-juhliin.
[/quote]
Köyhemmät menee verkkareissa tai farkuissa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:39"]
Harva nykyään ostaa puvun jotain typerää juhlaa varten, jota ei edes myöhemmin vuosien päästä edes muista.
Vuokraus on ihan ok vaihtoehto, jos ei uskalla rikkoa vanhoja junttimaisia tapoja pukeutua modernisti.
[/quote]
Totta. Ihmisten pitäisi olla rohkeampia. Ei yo-juhlat ole mitenkään arvokkaat. Puvuista voisi jo luopua.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]
Farkut ja kauluspaita? Vai onko liian amis? Vai eikö näitäkään löydy?
[/quote] kuuluu olla tumma puku kun haetaan todistus ja yo lakki koululla tai kirkossa. Oon yh mutta meillä oli varaa vuokrata puku (ei kannata tässä vaiheessa ostaa uutta) ja autokoulunkin kävi viime vuoden puolella.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:08"]
[/quote]
Mitä niillä sitten siellä yo-juhlissa on? Farkut?
[/quote] niissä juhlissa missä minä oon ollut niin ovat viimesen päälle puettuja eli kuuluu olla tumma puku pojilla.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:29"]
[/quote]
Totta. Ihmisten pitäisi olla rohkeampia. Ei yo-juhlat ole mitenkään arvokkaat. Puvuista voisi jo luopua.
[/quote] nuoren elämässä yo juhlat ovat arvokkaimmat
[/quote]
[/quote]
Minun itsetuntoni kyllä kestää olla vaikka millaisessa asussa juhlissa. Ei tuo puku ole mikään pakollinen juttu. Hauskahan se on että näkee muitakin kuin pingviinejä. Rajoja on hyvä rikkoa ettei homma käy liian tylsäksi.
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:06"]
Olen työni puolesta seuraamassa lakkiaisia ja kyllä pojilla on puvut päällä.
Enemmän huolissani olen muutamista tytöistä joilla kangasta on liian vähän ylhäällä ja alhaalla, noloja ilmestyksiä. Äitien pitäisi puuttua siihen miten tyttäret pukeutuvat suurena juhlapäivänään. Tietty osa äideistäkin on pissaliisoja joten ei kait tytöiltäkään voi muuta odottaa.
[/quote]
Joo tytöille sama uniformu vaikka haalarit päälle niin ei kukaan pahastu.
me saatiin hautajaisiin noin 150 euroa, eli matkaraha, asut ja kukkavihko. appi kuoli.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote] nuoren elämässä yo juhlat ovat arvokkaimmat
[/quote]
Nuorille olisi hyvä kertoa että ei se elämä niihin juhliin lopu. Sen jälkeen pitää käydä lisää kouluja ja samalla töissäkin. Järkyttävää miten lopullisia nuo yo-juhlat ovat vieläkin. Täysin yliarvostettu juttu ja kuulostaa niin lopulliselta. Ei ihme jos nuorikin alkaa uskomaan samoin, kuin pahvipää vanhempansa.
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:16"]
No ap sanoi, että ei ole satasta laittaa. Vuokraus maksaa sen satasen. Mahtaa nuorta hävettää, kun äiti on tuollainen sossupummi. Jos ei kolmessa vuodessa saa satasta säästettyä niin.....
[/quote]
Tunnen tapauksen joka häpesi yh-äitinsä köyhyyttä niin paljon että eristäytyi omaan huoneeseensa ja teki myöhemmin itsemurhan...
Tuli jotenkin paha mieli viestistäsi ja halusin muistuttaa että köyhiä on olemassa.
Miksi porukka pukee lapsensa kuin hautajaisiin?
ei se elämä pääty Yo-juhliin. Antakaa nuorten pukeutua luonnollisesti omiin juhliinsa :D
Tänään yks mies toi puvun Manskun Pelastusarmeijan myymälään.
Itse ostin puvun housut 2 eurolla Uffista.
Ja ostan ehkä puvun takinkin eurolla huomenna.