Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkkejä pienituloiselle?

Vierailija
16.01.2022 |

Laittakaa alle kaikki vinkit! Pitäisi pienituloisena saada säästettyä kesää varten 1000e.

Kommentit (402)

Vierailija
81/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakon sanelemaa kirjoitti:

Mietin just koska oon viimeksi syönyt vihanneksia, mutta en saanut kaivettua muistin lokeroista sitä esiin, on siitä niin pitkä aika.

Monissa kaupoissa on hävikki -pusseja vihanneksista ja ne on aivan hyviä.  Viimeksi ostin salesta 50 sentin pussin vihanneksia, siinä oli 1 vihreä paprika, 3 punaista suippopaprikaa, 2 punaista chilipaprikaa ja 2 pussia naposteluporkkanoita. Varmaan viikko sitten sen ostin, vielä on jäljellä puolikas chilipaprika noista ja hyvin voi vielä ruokaan käyttää. Noin paprikatkin käytin ruoanlaittoon vaikka ihan hyviä olivat vaikka leivän päälle.

Myös kesäkurpitsa on edullista ja pakastevihannekset. Eurolla saa pari pussia. Ennemmin jättäisin leivän ostamatta tai ostaisin tuoreen leivän sijaan näkkileipää kuin luopuisin vihanneksista.

-

Jep. Meidänkin salesta noita alepusseja löytyy, mutta valtavasti sisältävät paprikaa, vaan kun sattumoisin kuuluvat paprikat kaikissa muodoissaan siihen lajiin mitä en voi syödä. En viitsi ostaa edes hävikkipussia, missä 90% on minulle sopimatonta tuotetta. Polte on järkky, jos paprikaa tai ylipäätään mitään tulista syön. Kaikki juureksetkin joudun kypsentämään tavalla tai toisella, kun ei sula pakissa niin ei. Hedelmistä ainoa mitä siedän on banaani, marjat menee muut paitsi puolukka. Monivitamiini on ihan lekurin määräyksestä käytössä, koska en pysty vitskuja hedelmistä saamaan.

Vierailija
82/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipidepaneeli esim, Yougov, Suomitutka, Crowst, Mobrog . Osasta voi valita lahjakortteina suoraan liikkeisiin, osasta menee pay pal-tilille, josta voi sitten siirtää rahat omaan pankkiin. Kyllä näistä vuodessa joitakin kymppejä saa, pienistä puroista jne. tai lisänä rikka rokassa, sanotaan.

Tuo pankkien mikrosäästäminen on myös hyvä. Tonniin pitää kyllä olla selkeämpi suunnitelma näin nopealla aikataululla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuka vaan voi venyttää pennii ns.Ei tartte olla mikään köyhä.Tää venyttää.Ei ehkä tarttes,säästän lääkärimenot,vaate kulutuspuoli,ihan kaikessa.Pakollisen hoidan senkin, kilpailutetaan.Teen vielä lisäsäästöt ns,kesäajaksi.En osta mitään ylimääräisiä,teen pienet pintaremontit itse.Ruokaostoksissa valikoiva, kaikki kalliit yleensä yli 2€, jää kauppaan, valmistaa itse ruokia,pakastaa.Tarjoukset hyödyntää.

Vierailija
84/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin just koska oon viimeksi syönyt vihanneksia, mutta en saanut kaivettua muistin lokeroista sitä esiin, on siitä niin pitkä aika.

Monissa kaupoissa on hävikki -pusseja vihanneksista ja ne on aivan hyviä.  Viimeksi ostin salesta 50 sentin pussin vihanneksia, siinä oli 1 vihreä paprika, 3 punaista suippopaprikaa, 2 punaista chilipaprikaa ja 2 pussia naposteluporkkanoita. Varmaan viikko sitten sen ostin, vielä on jäljellä puolikas chilipaprika noista ja hyvin voi vielä ruokaan käyttää. Noin paprikatkin käytin ruoanlaittoon vaikka ihan hyviä olivat vaikka leivän päälle.

Myös kesäkurpitsa on edullista ja pakastevihannekset. Eurolla saa pari pussia. Ennemmin jättäisin leivän ostamatta tai ostaisin tuoreen leivän sijaan näkkileipää kuin luopuisin vihanneksista.

-

Jep. Meidänkin salesta noita alepusseja löytyy, mutta valtavasti sisältävät paprikaa, vaan kun sattumoisin kuuluvat paprikat kaikissa muodoissaan siihen lajiin mitä en voi syödä. En viitsi ostaa edes hävikkipussia, missä 90% on minulle sopimatonta tuotetta. Polte on järkky, jos paprikaa tai ylipäätään mitään tulista syön. Kaikki juureksetkin joudun kypsentämään tavalla tai toisella, kun ei sula pakissa niin ei. Hedelmistä ainoa mitä siedän on banaani, marjat menee muut paitsi puolukka. Monivitamiini on ihan lekurin määräyksestä käytössä, koska en pysty vitskuja hedelmistä saamaan.

Jatkan vielä.

En ole ostanut leipää kaupasta aikoihin. Leipää on aina tarjolla ruokajakelussa.

85/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iltalapsi hoitoon tai vaikka noin silloin tällöin lapsenpiikana?

Vierailija
86/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene leipäjonoon

Vierailija
87/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin partaansa höylällä ajelevat voi säästää helvetin pitkän pennin jättämällä ylihintaiset Gilletten ja Wilkinsonin romut ostamatta. Itse aikoinaan noita kanssa käytin kunnes yhdellä duunireisulla huomasin että kotiin oli taas jäänyt. Paikallisessa S-marketissa olin uutta hakemassa kun päätin kuitenkin ostaa Rainbow tuotemerkin 5-teräisen version. Kas kummaa, laite kesti ainakin mun käytössä huomattavasti pidempään tylsymättä, ajotarkkuus huippuluokkaa ja hinta alle puolet Gillettestä. Tolla ja palasaippualla vaahdon sijasta säästää pitkän pennin ja laatu ei kärsi piiruakaan.

Olen ihmetellyt miksei naisille ole vastaavaa. 

Vierailija
88/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta matikkaa: säästä joka päivä 5,46 € niin 6 kk kuluttua 1000 euroa koossa. Karsi ruokakuluistako.

Vierailija
89/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EXCEL - luokittele menoryhmät, tee excel taulukko, merkitse aivan kaikki menot taulukkoon.

Tee semmoinen joka laskee yhteen viikoittain ja kuukausittain. ennakoi isot kulut kuten vakuutukset, sähkölaskut jne.

jo kuukauden kuluessa paljastuu mihin menee suhteettoman paljon rahaa ja mistä voi supistaa.

kahvit ulkona, ostosalaatti kun voisi tehdä eväät jne

jos on perhe ja syötte esim. paljon leipää ja pullaa, niin itse leipomalla ansaitsee parhaiten. kerralla iso taikina, leipää ja pullaa pakasteseen niin aina on mistä ottaa.

samoin keittojen tekeminen itse on tosi tuottoisaa sen sijaan että ostaa valmiina, parempiakin ovat.

Aloita excelistä äläkä huijaa itseäsi. merkitse luottokortilla ostetut ostopäivän mukaa, ei laskun mukaan.

Vierailija
90/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin partaansa höylällä ajelevat voi säästää helvetin pitkän pennin jättämällä ylihintaiset Gilletten ja Wilkinsonin romut ostamatta. Itse aikoinaan noita kanssa käytin kunnes yhdellä duunireisulla huomasin että kotiin oli taas jäänyt. Paikallisessa S-marketissa olin uutta hakemassa kun päätin kuitenkin ostaa Rainbow tuotemerkin 5-teräisen version. Kas kummaa, laite kesti ainakin mun käytössä huomattavasti pidempään tylsymättä, ajotarkkuus huippuluokkaa ja hinta alle puolet Gillettestä. Tolla ja palasaippualla vaahdon sijasta säästää pitkän pennin ja laatu ei kärsi piiruakaan.

Olen ihmetellyt miksei naisille ole vastaavaa. 

Siksi että naisille vain markkinoidaan eri tuotteita, mutta markkinointia ei tarvitse sokeana noudattaa. Naisena olen aina käyttänyt miesten partahöylää mihin saa terän vaihdettua. Edullisinta ja ekologisinta.

Vierailija
91/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ovat ruokamenot vähentyneet melkein puolella aiemmasta, kun olen alkanut nostaa kuukauden ruokarahat käteisenä yhdellä kertaa. Tämä on kannustanut käyttämään alkukuusta vähemmän rahaa ja miettimään edullisia ratkaisuja, ja loppukuusta nuukailu palkitaan. Myös menojen seuraaminen on helppoa kun rahat eivät ole vain numeroita tilillä.

Myös myymällä jotakin pois voi saada rahaa nopeasti käyttöön. Toki tässä on oma vaivansa, mutta jos tulot ovat pienet, ei välttämättä ole realismia saada koko summaa kasaan säästämällä. Itse olen myynyt hyvällä menestyksellä mm. huonekaluja, verhoja, mattoja, ammattikirjallisuutta, kausivaatteita ja pelejä. Jotkut ostavat varaosiksi myös vanhoja tietokineita, puhelimia ym.

Jos asut pk-seudulla, voi noiden tässä ketjussa mainittujen kyselyfirmojen kautta päästä ryhmähaastatteluihin ja tuotetestauksiin. Näistä saa paljon paremman korvauksen kuin nettikyselyistä, esim. 20-50 e s-kauppaan/kerta.

Mistä tuotetestauksista puhutte?

Vierailija
92/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä ma-pe, laita lähikaupan ilmoitustaululle, että teet kotisiivouksia lauantaisin. Tai levität tuttavapiirissä sanaa, että tarjoat kotisiivousta lauantaisin. Eli normaali imurointi, lattioiden pintojen moppaus, pölyjen pyyhintä. Kylpyhuoneet, useimmissa kohteissa riittää yhteensä pari-kolme tuntia. Kun se ilmoitus on lähikaupassa, ne siivouskohteet ovat myös lähellä. Meidän löhikaupan ilmoitustaululla on tälläkin hetkellä ilmoitus, jossa haetaan tällaiselle tekijää.

Jos olet siisti ja luotettava, tulet silloin kun sovitaan ja teet työsi hyvin, niin sinua tullaan suosittelemaan asiakkaiden tuttaville. Helpoti tällaisesta saa kuukaudessa sen 200 euroa.

Ennenkuin menet asiakkaan luo siivoamaan, käyt tietenkin hänen luonaan sopimassa ja samalla näet minkälaisesta ihmisestä ja kodista on kysymys.

Vierailija
93/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujenlopuksi on aika vähän asioita, missä voi säästää pakollisten menojen lisäksi. AP lienet jo niukasti elävä, lapsia on joten monissa asioissa olet varmasti joitunut menoja karsimaan.

Sanoit että elämäntilanteesi vaatii tietyn työajan. Tämä on haastava. Tein itse hoito alalla ratkaisun vaihtaa työaikani päivätyöstä 80% normaalisti 100% normaalista työajasta. Teen päivätyötä vain ma-to joka mahdollistaa jakamista paremmin tehdä keikka työtä vklppuisin, tietysti pyrin suosimaan pyhäpäiviä paremman palkan takia. Vaikka omassa työssäni siis menetän sen "normi perjantain" palkan, saan enemmän rahaa korvaamalla sen sunnuntain keikkavuoroon ja saan siitä sen kaksi päivää vapaata viikkoon. Itselläni on myös kaksi lasta, haluan pitää vapaata myös heidän kanssa.

Ruoka on asia, mistä pystyy hyvin säästämään. Isoja halpoja ruokamääriä jota syö useamman päivän. Padat, keitot, laatikot.... Hyödynnä tarjouksia, tee kasvispainotteista ruokaa hyödyntäen esim linssejä, herneitä... Kaikki "pikku sälä" pois, oikeaa ruokaa /Vain tiettyyn päivään.

Jos tulee lasten syntymäpäivää ym ja sukulaiset kyselee lahjatoiveita, hyödynnä ulkovaatteita, kenkiä, harrastustarvikkeita ym näistä. Lasten tarvikkeisiin ja harrastuksiin löytyy myös apua eri järjestöiltä (kuten ruoka-apuunkin). Kierrätys tietenkin- osta lasten vaatteet ym mitä voi käytettynä.

Onko sinulle tuttavaa jonka kanssa voi ns vaihtaa lasten pieneksi jääneitä vaatteita? Toinen antaa tietyn koon vaatteita ja toinen vastapuolisesti tietyn koon vaatteita? Itse teemme tätä ystävä piirissäni paljon.

Kilpailuta vakuutukset (onko kaikki tarpeellisia/ajan tasalla?) sekä puhelin liittymät

Vierailija
94/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että aloittaja on jo karsinut arjen kuluja aika lailla minimiin, jos ei palkkatyölläkään onnistu enempää ansaita on haastava tilanne.

- Itsellä opiskeluaikana oli suuri apu löytää kaupan roskikset. Uskomaton määrä hyvässä kunnossa olevaa leipää ja kasviksia, joskus kahvia ja ties mitä muutakin kun pakkaus hieman vaurioitunut. Osaan roskakatoksista pääsee ryömimään oven alta ja osaan sitten rohkea visiitti kun kauppa ja ovi on auki.

- Isoissa tapahtumissa pullojen keräilykin kannattaa kun niitä on valtavasti.

- Jos tunnet jonkun tuotteiden, esim. elektroniikan arvoa yhtään niin käy kauppaa. Aina joku myy halvalla jotakin arvokasta mistä voi saada voittoa. Työlästä toki ja vaatii perehtyneisyyttä.

- Jos sielu sietää heitä pari erotiikkakeikkaa, niillä saa tonnin kasaan nopeasti. Dominoille ja kaiken maailman vaipanvaihtajille on kysyntää internetin syövereissä ja aivan asiallisia pervoja löytyy asiakkaiksi. Turvallisuus kannattaa silti varmistaa esim. hotellijärjestelyillä (älä mene kenenkään asuntoon tai huoneeseen missä on voitu laitella kameraa tai tyrmäystä juomiin!), kerro jollekin tutulle kuka voi tarkistaa että olet linjoilla keikan jälkeen.

Vierailija
95/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan vaihto myös hieman haastavaa. Elämäntilanne on sellainen että pystyn tekemään tiettyä työaikaa joka on aika tarkka mutta sovitusti onnistuu nykytyössä.

Yksin säästäminen olisi helpompaa, kai sitä aikuinen söisi hyvin halvasti, mutta useampi lapsi on ja haluan että lapset syövät terveellisesti. Eli myös kasviksia, hedelmiä jne. Vaikkakin katson niissäkin tarkkaan hintoja.

Kauppalista on jo ja sitä noudatan. Pari nettipalvelua lopetettu. Tuntuu vaan että vähän kun saa säästöön niin se menee heti johonkin ylimääräinen esim lääkkeisiin tms.

-ap

Varaa aika sosiaalityöntekijälle. Sieltä saat apua akuuttiin pulaan ja pääset suunnittelemaan tulevaisuutta ilman paineita.

Vierailija
96/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee sijoittaa rahastoon vaikka 10-20€ kuussa 10v ajalle niin kertyy mukava potti.. kokemusta on

Vierailija
97/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntohan kannattaa omistaa, eikä vuokrata. 

Omistaminen kannattaa, jos sen maksaa itse. Vuokraaminen on edullisempi, jos sen maksaa yhteiskunta. Itse asun asumistuen kanssa kaksiossa, jonka ostaminen maksaisi 300000€. Ei olisi mitään mahiksia ostaa sitä.

Vierailija
98/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan avustajista on pula jokapuolella. Ei tarvitse tehdä hoidollista työtä ja yhden avustettavan kanssa tienaa jo tuon 200e/kk muutamalla tunnilla viikossa.

Vierailija
99/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaupunkiasunto vuokralle, lisäksi kesäauto kannattaa myydä. Kannattaa myös miettiä, että riittäisikö nyt keväällä vain kaksi lomamatkaa kaukomaille, kolmannen matkan rahat voi laittaa sukan varteen :)

Vierailija
100/402 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ovat ruokamenot vähentyneet melkein puolella aiemmasta, kun olen alkanut nostaa kuukauden ruokarahat käteisenä yhdellä kertaa. Tämä on kannustanut käyttämään alkukuusta vähemmän rahaa ja miettimään edullisia ratkaisuja, ja loppukuusta nuukailu palkitaan. Myös menojen seuraaminen on helppoa kun rahat eivät ole vain numeroita tilillä.

Myös myymällä jotakin pois voi saada rahaa nopeasti käyttöön. Toki tässä on oma vaivansa, mutta jos tulot ovat pienet, ei välttämättä ole realismia saada koko summaa kasaan säästämällä. Itse olen myynyt hyvällä menestyksellä mm. huonekaluja, verhoja, mattoja, ammattikirjallisuutta, kausivaatteita ja pelejä. Jotkut ostavat varaosiksi myös vanhoja tietokineita, puhelimia ym.

Jos asut pk-seudulla, voi noiden tässä ketjussa mainittujen kyselyfirmojen kautta päästä ryhmähaastatteluihin ja tuotetestauksiin. Näistä saa paljon paremman korvauksen kuin nettikyselyistä, esim. 20-50 e s-kauppaan/kerta.

Mistä tuotetestauksista puhutte?

Osa noista paneeleista soittelee tai kyselee tekstiviestillä kokeilemaan erilaisia tuotteita ja antamaan niistä palautetta lahjakorttikorvaista vastaan. Puolisono ramppaa näissä huvin vuoksi, viimeksi tällä viikolla kyseltiin jotain nugetteja testaamaan. Toimii kuitenkin luultavasti vain pk-seudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi