Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 163 cm nainen lyhyt Suomessa?

Vierailija
16.01.2022 |

Vai yleinen pituus?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163cm ja minusta se on juuri hyvä pituus. Minulla on tilaa autossa ja junassa, työtasot on hyvällä korkeudella ja jos en johonkin yllä, voin ottaa jakkaran. Mieheni on 184 ja sanonut aina, että olen juuri sopivan mittainen kun mahdun seisomaan niin, että pääni on juuri leuan alla.

Vierailija
62/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä.

"Vuonna 2011 julkaistujen uusien kasvukäyrien mukaan suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 180,7 senttimetriä ja nuorten naisten keskipituus 167,5 senttimetriä."

Mun teinityttö on 165 cm ja kokee olevansa lyhyt. Mutta asutaan lounaisrannikolla, jossa ollan muutenkin vähän pidempiä kuin muualla Suomessa.

Kasvukäyrä? Eli toi on vaan nykylasten projektoitu aikuuspituus??

Lisäksi tuo oli muistaakseni vain espoosta missä on keskimäärin muuta suomea varakkaampaa porukkaa. Sinne tulee myös paljon opiskelijoita muualta suomesta ja tunnetusti yliopisto koulutuksen omaavat ovat keskivertoa pidempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pituutta tärkeämpää on oikeanlaiset mittasuhteet kehossa eli pituuden jakaantuminen optimaalisesti. T. Tohtori

Eikä sekään ole kovin tärkeää.

Olemme kaikki ihan riittävän hyviä juuri sellaisina kuin olemme. Ulkonäöstä stressaaninen on täysin tarpeetonta.

Vierailija
64/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pituutta tärkeämpää on oikeanlaiset mittasuhteet kehossa eli pituuden jakaantuminen optimaalisesti. T. Tohtori

Eipä noille kehon mittasuhteillekaan voi mitään, jos ei pituudellekaan.

Vierailija
65/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 170 cm suomalainen nainen on harvinainen

Ehkä eläkeläiskerhoissa. Menepä vaikka jonkun lukion käytävälle katsomaan...

Ovatko kengän koot kasvaneet myös?

Itse olen siis 162cm ja viimeksi kun menin ostamaan lenkkareita ja hinta puuttui niin kassa luuli niiden olevan lastenosastolta.. koko oli kyllä 37🙄

Ovat kengän kootkin kasvaneet. Naisillakaan ei joku 42 numeron jalka ole enää mikään harvinaisuus.

Vierailija
66/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lyhyehkö, mutta ihan normi pituus. Itäsuomalais- ja ulkomaalaistaustaiset naiset usein tuon mittaisia tai lyhyempiä. Samoin vanhemmat naiset. Läntiset geenit omaavat nuoret naiset keskimäärin selväsyi pidempiä.

Vierailija
67/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nykynuoriakin lyhyitä esim geenit vaikuttaa jos vanhemmat ovat lyhyitä

Kyllä keskimittaakin lyhyempiä on.

Vierailija
68/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei ole ongelma vaan paino 🤔

Vierailija
69/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole.

Vierailija
70/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eläkeläiskerhoissa. Menepä vaikka jonkun lukion käytävälle katsomaan...

Ai 25 + mielestäsi eläkeläinen?

Harva tuonikäinen on enää lukiossakin. Yli 170 senttinen nainen ei ole harvinaisuus 1980 ja sen jälkeen syntyneissä.

Vierailija
71/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan näkökulmastakin. Mielestäni 163cm pitkä nainen on lyhyt ja onhan se naisten keskipituuden (167cm) alapuolella. Itse olen 180cm pitkä niin minun näkökulmasta alle 165 on kyllä tosi lyhyt.

No itse olet liian pitkä

Liian pitkä on silloin, kun pituudesta on jotkakinmahittaa, ei löydä vaatteita, ei mahdu kulkuneuvoihin jne. Tuskin tuo vielä on ongelmana 180 senttiselle naiselle.

Vierailija
72/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikapuut keksitty, so not

Vierailija
73/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt on yhtä lyhyt niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa.

Ei idä paikkaansa. Esimerkiksi Aasiassa 163 cm nainen on pitkähkö.

Vierailija
74/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 162 cm ja olen aina ollut luokassa niiden lyhyimpien joukossa, joten mielestäni 163 cm pitkä nainen on lyhyt, varsinkin jos puhutaan nuoremmista sukupolvista.

-Nuori nainen

Vierailija
75/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 160 cm pitkä ja harvemmin tulee lyhyempiä vastaan. Kuitenkin silloin tällöin aina. Se on muuten itselleni ihan hirveän outo tunne olla jotain aikuista pidempi, tunnen itseni silloin jotenkin karskiksi, karskiksi 50-kiloiseksi naiseksi :D olisi hauska tietää tuleeko muille tällaista oloa vai onko 170-senttisenä vain jo tottunut olemaan melko monta pidempi ja monta lyhyempi ettei tule mitään oloja siitä sitten?

Kiitoa kysymästä. Kun 173cm nainen pääsee aikuisikään, hän on huomannut, että on juuri sopivan kokoinen ostamaan vaatteensa vielä tavallisesta myymälästä ja ihmistä ovat aina joko pidempiä tai lyhyempiä. En mie pituuttani.

Vierailija
76/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 160 cm pitkä ja harvemmin tulee lyhyempiä vastaan. Kuitenkin silloin tällöin aina. Se on muuten itselleni ihan hirveän outo tunne olla jotain aikuista pidempi, tunnen itseni silloin jotenkin karskiksi, karskiksi 50-kiloiseksi naiseksi :D olisi hauska tietää tuleeko muille tällaista oloa vai onko 170-senttisenä vain jo tottunut olemaan melko monta pidempi ja monta lyhyempi ettei tule mitään oloja siitä sitten?

Sama! Olen 161cm ja tulee tuo fiilis, jos toinen nainen on esim 155cm. Jos suunnilleen saman pituinen, niin sillon ei tule. Mutta varmasti tottumuskysymys: on tottunut olemaan muita hieman lyhyempi tai sitten saman mittainen.

Vierailija
77/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoinen tonttu. lyhyet naiset nyt muutenkin ovat erikoisen näköisiä lyhyine paksuine jalkoineen ja omenavartaloineen

Vierailija
78/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

185cm mies 

Tykkään x pituisesta naisesta, kunhan hän tykkää minusta.

Muun pituiset tykätköön muista.

Vierailija
79/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimittaa lyhyempi (160 cm) ja tykkään siitä että olen pieni. Maailmaa on kiva katsella juuri tältä korkeudelta. Kaupan ylähyllyille ja ylemmille vaaterekeille en ylety itse. Vaatteet on pääsääntöisesti liian isoja mittasuhteiltaan, hihat ja lahkeet aina liian pitkiä.

Jos olisin 180 cm tai pitempi, tykkäisin varmaan katsella maailmaa siltäkin korkeudelta. Ylettyisin kaikkialle mihin haluaisin. Lahkeet ja hihat olisivat liian lyhyitä.

Tykkään x pituisesta miehestä ja hän tykkää minusta. Kukaan ei ole liian lyhyt eikä liian pitkä Suomessa.

Vierailija
80/85 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lyhyehkö, mutta ihan normi pituus. Itäsuomalais- ja ulkomaalaistaustaiset naiset usein tuon mittaisia tai lyhyempiä. Samoin vanhemmat naiset. Läntiset geenit omaavat nuoret naiset keskimäärin selväsyi pidempiä.

Ai se on ihan faktajuttu. Länsi-Suomessa käydessä pisti silmään että naiset siellä oli pitkiä ja tosi vaaleita, osa oikein riskejä tapauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme