Onko 163 cm nainen lyhyt Suomessa?
Kommentit (85)
Suunnilleen keskipituinen. Ei sitä muutaman sentin heittoa sinne tai tänne huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160 cm pitkä ja harvemmin tulee lyhyempiä vastaan. Kuitenkin silloin tällöin aina. Se on muuten itselleni ihan hirveän outo tunne olla jotain aikuista pidempi, tunnen itseni silloin jotenkin karskiksi, karskiksi 50-kiloiseksi naiseksi :D olisi hauska tietää tuleeko muille tällaista oloa vai onko 170-senttisenä vain jo tottunut olemaan melko monta pidempi ja monta lyhyempi ettei tule mitään oloja siitä sitten?
No mitäpä luulet, ääliö?
N 183, joka 24/7 miettii outoa tunnetta
Olen 169 cm ja kulkiessani kaupoissa yms. väittäisin, että 80 % vastaantulevista naisista on lyhyempiä kuin minä. Jonkun verran tulee samanmittaisia vastaan. Harvassa ovat minua pitemmät.
163 senttinen nainen ei ole lyhyt Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160 cm pitkä ja harvemmin tulee lyhyempiä vastaan. Kuitenkin silloin tällöin aina. Se on muuten itselleni ihan hirveän outo tunne olla jotain aikuista pidempi, tunnen itseni silloin jotenkin karskiksi, karskiksi 50-kiloiseksi naiseksi :D olisi hauska tietää tuleeko muille tällaista oloa vai onko 170-senttisenä vain jo tottunut olemaan melko monta pidempi ja monta lyhyempi ettei tule mitään oloja siitä sitten?
Harvemmin? Eihän sitä tarvii kun nousta bussiin tai junavaunuun, tai käydä ostarilla..
Riippuu iästä.
"Vuonna 2011 julkaistujen uusien kasvukäyrien mukaan suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 180,7 senttimetriä ja nuorten naisten keskipituus 167,5 senttimetriä."
Mun teinityttö on 165 cm ja kokee olevansa lyhyt. Mutta asutaan lounaisrannikolla, jossa ollan muutenkin vähän pidempiä kuin muualla Suomessa.
Itgse olen 161cm, ja mielestäni olen ihan keskimitttainen. Paljon näkee lyhyempiä, ja paljon pitempiä. Tietysti tässä on se, että +-5cm:ä ei huomaa mitenkään kanssaihmisistä, ellei mene viereen seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
170-senttisenä on just tuo olo; yleensä saman pituinen kuin muut tai pidempi, mutta nuoremmissa ihmisissä tulee vastaan pidempiä. Silloin tuntee itsensä kerranki taskuvenukseksi hauskalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 169 cm ja kulkiessani kaupoissa yms. väittäisin, että 80 % vastaantulevista naisista on lyhyempiä kuin minä. Jonkun verran tulee samanmittaisia vastaan. Harvassa ovat minua pitemmät.
Asutko jossain Kainuussa?
Itse koen olevani keskimittainen, monet kavereistakin pidempiä kuin minä.
Olen 172 cm (Turku)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa aikuisen naisen keskipituus on tällä hetkellä 167 senttiä ja miehen 180 senttiä.
Mieheni on 185cm. Oman ikäistensä parissa hän on pitkä, mutta nykynuorison rinnalla jää monesti toiseksi. Kyllä tämän ihmisten pitenemisen ihan huomaa elävässä elämässä.
Yli 170 cm suomalainen nainen on harvinainen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eläkeläiskerhoissa. Menepä vaikka jonkun lukion käytävälle katsomaan...
Vierailija kirjoitti:
Itgse olen 161cm, ja mielestäni olen ihan keskimitttainen. Paljon näkee lyhyempiä, ja paljon pitempiä. Tietysti tässä on se, että +-5cm:ä ei huomaa mitenkään kanssaihmisistä, ellei mene viereen seisomaan.
Totta. Muutaman sentin eroa ei todellakaan huomaa.
Ja itse ennen aina käytin kenkiä (en mitään korkkareita,vaan saappaita) joilla pituus saattoi muuttua nopeasti 5-10 cm.
T:162cm
Oma sisko esim. 4 cm lyhyempi,mutta itse en tätä hahmota.
Mieheni vitsailee aina lyhyydestäni, vaikka olen 160cm, eli mielestäni vielä hyvinkin normimittainen, ja yleensä joka kauppareissulla on joku minua lyhempi. Hän itse on 190cm, että ehkä johtuu siitä.
Minusta tuntuu että pituus on myös kokemuksellinen asia. Tiedän itseäni pitempiä naisia jotka vihjailevat olevansa tosi pieniä ja lyhyitä, ja pitkiä naisia jotka ajattelevat että suurin osa miehistäkin on heitä lyhempiä)vaikka eivät itse olekin jotain 172 cem pitkiä)
Jos kysyjä tarkoittaa onko 163 cm viehättävä pituus naiselle, niin on. Se on. Paras mahdollinen. Olen itse 185 cm, ja jokin 175 cm on aivan liian pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eläkeläiskerhoissa. Menepä vaikka jonkun lukion käytävälle katsomaan...
Ai 25 + mielestäsi eläkeläinen?
Ja miehessä varsinkin. T. Tohtorinainen