Onko 163 cm nainen lyhyt Suomessa?
Kommentit (85)
Riippuu varmaan näkökulmastakin. Mielestäni 163cm pitkä nainen on lyhyt ja onhan se naisten keskipituuden (167cm) alapuolella. Itse olen 180cm pitkä niin minun näkökulmasta alle 165 on kyllä tosi lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 170 cm suomalainen nainen on harvinainen
Ehkä eläkeläiskerhoissa. Menepä vaikka jonkun lukion käytävälle katsomaan...
Ovatko kengän koot kasvaneet myös?
Itse olen siis 162cm ja viimeksi kun menin ostamaan lenkkareita ja hinta puuttui niin kassa luuli niiden olevan lastenosastolta.. koko oli kyllä 37🙄
On nykynuoriakin lyhyitä esim geenit vaikuttaa jos vanhemmat ovat lyhyitä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan näkökulmastakin. Mielestäni 163cm pitkä nainen on lyhyt ja onhan se naisten keskipituuden (167cm) alapuolella. Itse olen 180cm pitkä niin minun näkökulmasta alle 165 on kyllä tosi lyhyt.
No itse olet liian pitkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olet liian pitkä
Ok? En tainnut kuvailla ketään liian lyhyeksi kommentissani.
Ihan tavallinen pituus on, olen 164 ja taitaa ikäisissäni olla keskipituus, kun olen 35+. Täällä idässä näkee paljon niitä ketkä on lyhyempiäkin, yleensä itseä vanhempia. Myös miehiä, ketkä ei juuri pitempiä ole. Pieneksi minua kyllä sanotaan, kun olen hyvinkin sirorakenteinen. Kenkä 36 ja hanskatkin aina lastenosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olet liian pitkä
Eihän ole, vaan juuri sellainen kuin hänen pitää ollakin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olet liian pitkä
Kommenttisi kuulosti vähän ylimieliseltä
Pienet naiset on niin siroja ja ihania ja kertakaikkiaan täydellisiä seksikkyyden perikuvia. No ainakin omasta mielestään. Jalatkin kuin thaitytöillä. Lol.
Lyhyt nainen pullukkana on vähän säälittävä täti, mutta pitkä nainen pullukkana on aika pelottava täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olet liian pitkä
Kommenttisi kuulosti vähän ylimieliseltä
Äitis kuulosti kun sua teki.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt nainen pullukkana on vähän säälittävä täti, mutta pitkä nainen pullukkana on aika pelottava täti.
nykyään ne on lyhyt kehopositiivinen ja pitkä kehopositiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa aikuisen naisen keskipituus on tällä hetkellä 167 senttiä ja miehen 180 senttiä.
Mieheni on 185cm. Oman ikäistensä parissa hän on pitkä, mutta nykynuorison rinnalla jää monesti toiseksi. Kyllä tämän ihmisten pitenemisen ihan huomaa elävässä elämässä.
Totta, mutta nyt kun täällä on enemmän ulkomaalaisia kuin ennen, niin heidän myötään on myös enemmän lyhyitä. Minulle tämä on ollut ilahduttavaa, koska ennen oli kurjaa olla aina se lyhyin. Nyt on sentään muita omanpituisiakin.
Lyhyt on yhtä lyhyt niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160 cm pitkä ja harvemmin tulee lyhyempiä vastaan. Kuitenkin silloin tällöin aina. Se on muuten itselleni ihan hirveän outo tunne olla jotain aikuista pidempi, tunnen itseni silloin jotenkin karskiksi, karskiksi 50-kiloiseksi naiseksi :D olisi hauska tietää tuleeko muille tällaista oloa vai onko 170-senttisenä vain jo tottunut olemaan melko monta pidempi ja monta lyhyempi ettei tule mitään oloja siitä sitten?
Olen hoikka 168 ja kyllä, tunnen itseni valtavaksi pienempikokoisten ihmisten seurassa. Tätä tapahtuu siis todella usein. Tuntuu että suurin osa naisista on minua pienempiä, ja iso osa miehistäkin. Jotenkin huojentavaa aina kun kohtaa oikeasti pitkän ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pituutta tärkeämpää on oikeanlaiset mittasuhteet kehossa eli pituuden jakaantuminen optimaalisesti. T. Tohtori
Totta. Olen itse vain 157 cm, mutten tunne oloani lyhyeksi eikä kukaan minua sellaisena pidä. Jopa samanpituiset naiset luulevat 10 cm pidemmäksi. Mulla on pitkät ja hoikat raajat, jotka hämäävät näyttämään pidemmältä. Samanpituiset pitkäselkäiset ja lyhytraajaiset tuntuvat oikeasti lyhyiltä.
Olen juuri 163 cm pitkä ja aina lyhimpien joukossa, mutta en niin selvästi, että minua kuvailtaisiin lyhyeksi. Riippuu tietysti ikäluokastakin, kuusikymppisten ympäröimänä olisi helppo näyttää keskimittaiselta ja teinien (suomalaisten siis) vieressä pikkuiselta.
N28
Mä olen 164,5 cm pitkä niin kuin taisi joku toinenkin tässä ketjussa olla. Ja minusta tuntuu, että suurin osa naisista, joita tuolla nyt päivittäin näkee, on suurin piirtein tämän mittaisia. Eli 163 cm sujahtaa oikein hyvin samaan kategoriaan. Ja jos alettaisiin summata ketjun vastauksia, varmaan päädyttäisiin keskiarvoon jossakin 160 ja 170 cm:n välillä.
Mummoikäiset ovat yleensä 160-160 cm