Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko töissä "omia itsejänne"?

Vierailija
16.01.2022 |

Vai onko teillä työrooli, ja miten paljon työroolinne eroaa omasta itsestänne? Minua kuormittaa töissä eniten tämä suuri ero oikean minun ja työminän välillä, joka siis johtuu siitä että työnteko ei ylipäänsä kiinnosta pätkän vertaa enää ja kuitenkin on 8 h päivässä näyteltävä että kiinnostaa (joskus muinoin olin oma itseni ja valitin koko työpäivän mutta se ei saanut hyvää vastaanottoa, eri työ kuin nykyinen).

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä hillitty ja tunnollinen versio itsestäni.

Vierailija
42/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ero ei kovin suuri, mutta käytöstä pitää muuttaa töissä. Samoin kuin sillon kun tapaa sukulaisia tai uusia ihmisiä aloittaa sillä työminällä ja katsoo mihin päätyy missäkin tilanteessa.

Työminän jutut pyörivät työasioiden lisäksi asiauutisissa ja vastaavissa. Vapaa-aika minä puhuu peleistä, julkkijuoruista ja kertoo härskejä vitsejä. Työminä ei kiroile, vapaa-aika minä kiroilee kuin merimies. Työminä on ystävällinen ja huomioonottava, vapaa-ajan minä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole niiiin kiinnostunut esim. säästä tai koronasta vapaa-ajalla. Sille joka epäili että olemme pirtsakoita vain rahan takia, olet oikeassa, mutta luulenpa että ne asiakaspalvelijat ovat aika vähissä jotka eivät joutuisi edes joskus pyristelemään ollakseen sellaisia kuin työssään kuuluu.

Se oiskin kivaa jos aina voisi olla aito koska se kuulostaa tältä: "ei kiinnosta tämä puheenaihe", "olet kymmenes saman vitsin kertoja tänään", " olet nyt kyllä ihan väärässä", "pärjäät varmaan ilman tuotetta x koska se on turhake muutenkin". Tämä ei tietenkään poissulje sitä että olen muuten mukava ihminen.

Vierailija
44/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoiteltu työminä. Olen toimitusjohtaja, ja siinä hommassa ei voi olla oma itsensä. Kaikkea sanomaasi tarkkaillaan ja tulkitaan. On oltava positiivinen ja rauhallinen, koska johtajalla pitää aina olla homma hanskassa ja näyttää se. Pitää olla kiinnostunut kaikista ihmisistä, mutta samalla on varottava, ettei astu liiaksi toisen reviirille, koska se koetaan epämukavaksi ja tungetteluksi. Nuorallatanssia koko työpäivä.

Vierailija
45/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaille kyllä on työminä, työkavereille voin yleensä olla oma itseni.

Vierailija
46/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oma itseni, mutta suodatan sitä vähän. Eli en heitä kamalaa läppää kuin ihan lähimpien työkavereiden kanssa. Mietin enemmän sanamuotoja millä ilmaisen kritiikkiä. Muuten olen oma itseni, tätä työtä tehdään omalla persoonalla. (Kehitysvammaohjaaja)

Vierailija
47/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa luonteeltani olen töissä oma itseni, eli kiltti ja empaattinen, avulias ja muita kannustava, mutta ihmiset eivät tiedä kuinka huonosti mulla oikeasti menee.

Olen alkoholiongelmainen, erakoitunut ja masentunut. Toki töissä esitän ettei minulla ole mitään ongelmia. En sitten tiedä kuinka hyvin esitykseni menee läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi