Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v ja joka iltainen kiukuttelu!!!

Vierailija
13.05.2015 |

Taas sama kuin joka ilta. Ähisee sängyssä,heittää tyynyjä,peittoa,unikaveriaan lattialle,itkee,ähisee,potkii jaloilla sänkyä. Olen antanut jo yhden rangaistuksen huomiselle koska haukkuu minua. Rangaistus on hänelle tärkeä rekka pois mutta silläkään ei ole enää mitään vaikutusta.

Alkaa hermo olemaan jo aika kireällä tähän. Alkanut ehkä kaksi kuukautta sitten. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet viikonloppuna Hoplopiin, jos lapset osaa ruveta ihan hiljaa nukkumaan. Meilläkään ei mitkään tarrat toimineet, on pitänyt olla jotain erityistä.

Nukutin esikoista 4-vuotiaaksi saakka, siinä saattoi mennä satuillessa ja laulaessa tuntikin. Sitten hän sai pikkusiskon, enkä enää ehtinyt nukuttamaan. Ja tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun en ehtinyt. Lahjoin vaikka millä, että opittiin nukahtamaan itse. Toisen kanssa en ole edes aloittanut iltarumbaa, koska siitä oppiminen pois on liian vaikeaa! Luen sadut muulloin ja illalla on pelkät iltatoimet, pusut ja halit. Joskus joku itkee lyhyesti, kun ei nukuta tai on muka jano, mutta 9/10 iltaa on hyviä ja molemmat nukahtavat alle vartissa.

Vierailija
22/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 5 v poika, joka haluaisi että jään viereen, kunnes nukahtaa. Mutta ollaan tehty niin, että iltarutiinien jälkeen jään istumaan 5-10 minuutiksi viereen. Siinä voi hetken puhua jos on mielessä jotain, mutta jos pulina vaan jatkuu, niin sitten sanotaan, että loput jutut huomenna nyt on aika nukkua. Sitten lähtiessä vielä hyvät yöt ja huoneen ovi jää auki. Usein kuuluu että mua pelottaa tms ja tarvittaessa voin käydä kerran paijaamassa, ettei mitään hätää. Usemmiten pelkkä rauhoitteleva huikkaus kaikki ok, täällä ollaan riittää.

Toki lapset erilaisia, mut katson, että mun velvollisuus on auttaa lasta uneen, kun illan ja yön maailma voi lapselle olla aika pelottavakin. Itsellenikin tulee hyvä mieli aamulla nähdään toivotuksesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on viivähtää siinä lapsen luona se pieni tovi illalla, silittää tukkaa tai hieroa selkää? Kertoa satu tai laulaa? Muutama vuosi eteenpäin niin sama lapsi käskee sun häipyä huoneestaan, ja pian hän jo muuttaa kotoa. 

Vierailija
24/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:34"]

Entä jos siirtyisit rankaisemisesta palkitsemiseen? Annathan runsaasti huomiota iltaisin ja iltarutiinien aikaan? Iltasatu yms?

[/quote]

Olen aina antanut lapsille paljon aikaa mutta nyt lähiaikoina ollut niin kiireistä ja hektistä että jäänyt vähemmälle. Parannettavaa tuossa on,tiedän sen itsekkin ja siihen panostankin nyt. 

Haluan pitää kyllä rangaistuksetkin koska niin hänen käytös muuten hieman paremmaksi kun ottaa päiväksi pois jotain jolla tykkää leikkiä. Olen antanut päivän tv kieltoja sekä pleikkari kieltoja. Olemme ennen paljon lukeneet iltasatuja mutta jäänyt nekin vähemmälle nyt.. 

Tiedän että voi olla periksi antamista mutta tuo hiljainen lohduton itku tekee pahaa ja tekisi mieli taas mennä lapsen viereen silittämään. 

Ap
[/quote]

No niin. Tämän viestin alussa taisikin tulla syy muuttuneeseen käytökseen. Lapsihan tuo vielä on, Anna aikaasi, rakkautta, pidä lähellä, lue paljon. 5-vuotias alkaa jo ymmärtämäänkin niin paljon, tulee kaikenlaisia pelkoja. Noi rangaistukset kuulostaa ihan kohtuuttomilta.

Vierailija
25/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:41"]

Minullakin on viisivuotias poika, joka on jo monta vuotta osannut mennä yksin nukkumaan. Nyt on välillä alkanut pyytää, voisinko istua illalla huoneessa nukahtamisaikaan. Kyllä olen joka kerta mennyt, ja menen jatkossakin aina jos lapsi minua tarvitsee. Neuvoisin että mene sinäkin. Syy pitää tietysti aikuisten päivällä miettiä (olisiko aika lopettaa päiväunet) mutta illalla äitiä huutavaa lasta pitää hoitaa ja rakastaa.

[/quote]

Menin taas lapsen viereen ja hän nukahti 5minuutissa kuten aina jos menen viereen. 

Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos menen lapsen viereen kun hän sitä tarvitsee. Kysyin lapselta miksi hän itkee ja vastaus oli ettei uskalla nukkua yksin ja haluaa minut viereen. Jäin silittimään selkää 5minuutin ajaksi ja lapsi nukkui heti. Ihana tunne. :)

Täytyy miettiä noita päiväunia mutta sitäkin kokeiltu ja lapsi tulee todella kiukkuiseksi jos päiväunet jätetään jo pois. 

Ap

Vierailija
26/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:59"]

Mikä ongelma on viivähtää siinä lapsen luona se pieni tovi illalla, silittää tukkaa tai hieroa selkää? Kertoa satu tai laulaa? Muutama vuosi eteenpäin niin sama lapsi käskee sun häipyä huoneestaan, ja pian hän jo muuttaa kotoa. 

[/quote]

Näin itsekkin olen ajatellut ja toimin jatkossakin samalla tavalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi