Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni Koffin twiitti oli hauska. Olen nainen.

Vierailija
13.05.2015 |

Ensinnäkään, en itse koskaan olisi julkaissut vastaavaa mainosta tai twiittiä, koska tiedän millainen paskamyrsky siitä tässä mielensäpahoittajien maassa nousisi. Toisekseen, twiitin arvostelijan saanut palaute oli kohtuutonta ja ällöttävää.

Mutta puhutaanpa siitä twiitistä.

Ketään muita, jotka eivät henkilökohtaisesti kavahda sen sisältöä?

Olen itse nainen ja vieläpä sukupuolten ja seksuaalivähemmistöjen tasa-arvon puolustaja. Silti saatan läpällä neiditellä esimerkiksi filmaavaa jalkapalloilijaa tai jääkiekkoilijaa omille kavereilleni.

Ei mitään naisia vastaan. Huumori syntyy siitä, että feminiinisyyteen assosioituu herkkyys ja fyysinen hauraus. Ei hyvässä eikä pahassa vaan tämä on kulttuurillinen ja biologinen fakta. Se sitten kontrastina jääkiekkoilijassa arvostettaviin piirteisiin.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]

Olen lesbo, feministi ja maskuliininen nainen, ja minua nauratti Koffin tweetti ja pidän siitä loukkaantunutta tahoa vain huomionhakuisena ruikuttajana, joka feminismin varjolla tahtoi itselleen pätemistilaisuuden ja 15 minuutin julkisuuden. Näitä riittää, samaan aikaan kun somesankarit loukkaantumalla loukkaantuvat joka helvetin asiasta joutuvat naiset kohtaamaan ihan oikeaa alistusta oikeassa elämässä. Jopa toisilta naisilta. 

[/quote]

Ei muuten kiinnosta pätkääkään oletko lesbo, maskuliininen tai feministi. Tuo vitsi varmasti nauratti joitakin, mutta tuossa vitsissä voi helposti havaita, kuinka syvälle sukupuoliroolit ja feminiinisyyden alemmuus on juurtunut yhteiskunnassa.

[/quote]

Jaa. Minusta taas nämä loukkaantujat nimenomaan tuntuvat olevan niitä, jotka näkevät feminiinisyyden häpeällisenä asiana johon ei kuulu rinnastaa. Balettitanssijat ovat kurinalaisia urheilijoita kovilla voimilla, mutta eivät ikinä pärjäisi lätkässä sen brutaaliuden ja edellyttämän pelisilmän vuoksi. Mitä jos kyseessä olisi ollut balettitanssijanainen, joka olisi muokattu karvaiseksi ukoksi pilkatakseen tämän rotevaa ja tönkköä tanssia? Olisiko silloin huudettu pahoja syvään juurtuneita sukupuolirooleja, jotka implikoivat että mies ei voi olla sorja ja sulava? 

[/quote]

Todennäköisesti olisi, koska baletti on yhdistetty naisten ja homojen lajiksi....  Ja tässä on ainoastaa kritisoitu sitä, miksi koff laittoi juuri mekon kuvaamaan venäjän huonoutta, edes läpällä? Miksi se ei voinut laittaa vaikka yhtä suomalaista kiekkoilijaa vastaan 10 venäläistä ja tekstiksi vaikkapa jotain siihen suuntaan että yksi leijona vastaa kymmentä venäläistä?

[/quote]

Tietääkö kukaan näistä valittajita vitsin lähteneen siitä, että pilkattu venäläispelaaja oli juuri ennen ottelua itse pilkallisesti kutsunut leijonia tytöiksi? Ei tuo ollut mikään Koffin keksimä pilkka vaan vittuilu tätä pelaajan lausuntoa kohtaan. 

[/quote]

Ei varmaan niin moni tiennyt. En tiedä itsekään, mutta kuvaa katsomalla ei voi päätellä, että siinä loukattaisiin naissukupuolta, ellei sitten itse ajattele naissukupuolesta pahasti.

t. Nainen

Vierailija
2/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:18"]

Olen lesbo, feministi ja maskuliininen nainen, ja minua nauratti Koffin tweetti ja pidän siitä loukkaantunutta tahoa vain huomionhakuisena ruikuttajana, joka feminismin varjolla tahtoi itselleen pätemistilaisuuden ja 15 minuutin julkisuuden. Näitä riittää, samaan aikaan kun somesankarit loukkaantumalla loukkaantuvat joka helvetin asiasta joutuvat naiset kohtaamaan ihan oikeaa alistusta oikeassa elämässä. Jopa toisilta naisilta. 

[/quote]

Ei muuten kiinnosta pätkääkään oletko lesbo, maskuliininen tai feministi. Tuo vitsi varmasti nauratti joitakin, mutta tuossa vitsissä voi helposti havaita, kuinka syvälle sukupuoliroolit ja feminiinisyyden alemmuus on juurtunut yhteiskunnassa.

[/quote]

Jaa. Minusta taas nämä loukkaantujat nimenomaan tuntuvat olevan niitä, jotka näkevät feminiinisyyden häpeällisenä asiana johon ei kuulu rinnastaa. Balettitanssijat ovat kurinalaisia urheilijoita kovilla voimilla, mutta eivät ikinä pärjäisi lätkässä sen brutaaliuden ja edellyttämän pelisilmän vuoksi. Mitä jos kyseessä olisi ollut balettitanssijanainen, joka olisi muokattu karvaiseksi ukoksi pilkatakseen tämän rotevaa ja tönkköä tanssia? Olisiko silloin huudettu pahoja syvään juurtuneita sukupuolirooleja, jotka implikoivat että mies ei voi olla sorja ja sulava? 

[/quote]

Todennäköisesti olisi, koska baletti on yhdistetty naisten ja homojen lajiksi....  Ja tässä on ainoastaa kritisoitu sitä, miksi koff laittoi juuri mekon kuvaamaan venäjän huonoutta, edes läpällä? Miksi se ei voinut laittaa vaikka yhtä suomalaista kiekkoilijaa vastaan 10 venäläistä ja tekstiksi vaikkapa jotain siihen suuntaan että yksi leijona vastaa kymmentä venäläistä?

[/quote]

Tietääkö kukaan näistä valittajita vitsin lähteneen siitä, että pilkattu venäläispelaaja oli juuri ennen ottelua itse pilkallisesti kutsunut leijonia tytöiksi? Ei tuo ollut mikään Koffin keksimä pilkka vaan vittuilu tätä pelaajan lausuntoa kohtaan. 

[/quote]

Ei varmaan niin moni tiennyt. En tiedä itsekään, mutta kuvaa katsomalla ei voi päätellä, että siinä loukattaisiin naissukupuolta, ellei sitten itse ajattele naissukupuolesta pahasti.

t. Nainen

[/quote]

Tai ole antanut sellaista puhuvien puheiden tunkeutua omaan tajuntaan niin, ettei voi olla varma, että naissukupuolessa ei ole vikaa. Mikä on tietysti valitettavaa, mutta ongelma ei ratkea syyttämällä ketään vaan tajuamalla ITSE, että nuo puheet ovat puppua.

t. Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa vittuilua Malkinille, kun oli muita haukkunut, nauroin kun näin kuvan :D Mutta tässä maassa on ilmeisesti nauraminen kielletty, joten häpeän syvästi itseäni ja ruoskin ruoskalla 100 raipan iskua selkääni.

Vierailija
4/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein odotan, koska joku tulee sanoman, että niin mutta kun kyllähän naissukupuolessa ON vikaa :)  (Ja oli silti loukkaantunut tuosta kuvasta)

t. Nainen

Vierailija
5/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:22"]

Ei hyvässä eikä pahassa

Tässä on viestisi avainsanat. Sinä ja me muutkin naiset saatamme hyvinkin ajatella, että feminiiniset ja maskuliiniset piirteet ovat samalla viivalla, ikään kuin samanarvoisia, vaikkakin erilaisia. On silti päivänselvää, että jääkiekkopenkkiurheilijamiehet/pelaajat/Koffin miesmarkkinointitiimi arvottaa oletetut feminiiniset piirteet huonoiksi ja oletetut maskuliiniset piirteet hyviksi. Näin yksinkertaista se heille on. Petämme itseämme, jos kuvittelemme että meitä naisia ja meidän oletettuja naisellisia piirteitämme arvostetaan yhtälailla kuin jäykkäniska-macho-piirteitä. Siitä mielestäni on kyse: nainen yksinkertaisesti nähdään huonompana, siksi naiseksi tai tytöksi kutsuminen on loukkaus.

Newsflash.
Naiset ovat jääkiekossa huonompia kuin miehet ja itseasiassa varmaan miltei kaikissa muissakin urheilulajeissa. 
Jos et usko niin tarkista kaikki maailmanennätykset ym ja tule kertomaan ne lajit joissa naiset on tehnyt kovemmat tulokset.

Vierailija
6/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ees osannut ajatella että siitä joku loukkaantuisi. Minustakin se oli lähinnä huvittava, enkä ajatellutkaan pahana. 

Vierailija
7/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko siteerata twiitin tähän

Vierailija
8/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saatan kutsua filmaajia homoiksi. :D Kulttuurimme on muuttumassa neuroottiseksi

t.biseksuaali

Vierailija
9/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://nyt.fi/a1305954706314

Täältä löytyy koko stoori

Vierailija
10/153 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:53"]Hauskaa vittuilua Malkinille, kun oli muita haukkunut, nauroin kun näin kuvan :D Mutta tässä maassa on ilmeisesti nauraminen kielletty, joten häpeän syvästi itseäni ja ruoskin ruoskalla 100 raipan iskua selkääni.
[/quote]
Tämä! Jätkä kaatuilee omia aikojaan ja filmaa kontaktit (kalastelee jäähyjä) ja aukoo päätään kaikille. Nyt mammat on ottanut yhden kuvan hampaisiinsa tietämättä taustoja. Mutta jatkakaa toki. Pitää varmaan ripotella tuhkaa päälle ja pukeutua säkkiin.

Vierailija
11/153 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten jääkiekkoa jos katselee telkusta tai livenä niin se näyttää siltä kuin alle 10 vuotiaat pikkupojat pelais ja se vielä hidastettuna. Se on naislätkän taso. 

-Lätkävaimo 

Vierailija
12/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt edes olisikaan väittänyt että huono ja loukkaava huumori uppoaa vain miehiin? Ei kukaan.

Vierailija
13/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä kommentti. Klassista huumoria on iät ja ajat edustanut kun mies pukeutuu naiseksi. 

Harva on pahoittanut mielensä kun sitä viljellään esim sketseissä. Kaikki tästä ballerina kuvasta mielensä pahoittaneet, katsokaapa vaikka YouTubesta "Akkaa päälle" sketsejä, joissa miehille on kirjoitettu naismaiset roolit ja puhetapa. Hauska katsoa sitä kovin naismaista kohellusta.

En ajatellut Koffin mainoksessa olevan mitään kovin ihmeellistä. Malka varmaan on sitten katsojan silmässä. Jokainen näkee siinä sitten sen minkä haluaa. Jos siinä haluaa nähdä jonkin suuren loukkauksen koko naissukupuolta kohtaan niin sitten näkee. Itse en nähnyt.

Vierailija
14/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjattakoon vielä sen verran, että Koffin päivitys oli alun perin siis fb-postaus eikä twiitti. Asiasta sitten keskusteltiin twitterissä

ap

Vierailija
15/153 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:22"]

Ei hyvässä eikä pahassa

Tässä on viestisi avainsanat. Sinä ja me muutkin naiset saatamme hyvinkin ajatella, että feminiiniset ja maskuliiniset piirteet ovat samalla viivalla, ikään kuin samanarvoisia, vaikkakin erilaisia. On silti päivänselvää, että jääkiekkopenkkiurheilijamiehet/pelaajat/Koffin miesmarkkinointitiimi arvottaa oletetut feminiiniset piirteet huonoiksi ja oletetut maskuliiniset piirteet hyviksi. Näin yksinkertaista se heille on. Petämme itseämme, jos kuvittelemme että meitä naisia ja meidän oletettuja naisellisia piirteitämme arvostetaan yhtälailla kuin jäykkäniska-macho-piirteitä. Siitä mielestäni on kyse: nainen yksinkertaisesti nähdään huonompana, siksi naiseksi tai tytöksi kutsuminen on loukkaus.

Newsflash.
Naiset ovat jääkiekossa huonompia kuin miehet ja itseasiassa varmaan miltei kaikissa muissakin urheilulajeissa. 
Jos et usko niin tarkista kaikki maailmanennätykset ym ja tule kertomaan ne lajit joissa naiset on tehnyt kovemmat tulokset.

Siinähän alapeukutatte...  =D
Laittakaa nyt feministit niitä maailmanennätys faktoja tiskiin. Nainenhan on yhtä hyvä kun mies urheileen... vai eikö olekaan?? 
Maailmassa on tuhansia lajeja, joten jos vaikka nyt kerrotte 50 lajia alkuunsa. 

Vierailija
16/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvässä eikä pahassa

Vierailija
17/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ton kuvan linkattuna illalla ennen peliä, ja pidin sitä vaan hauskana. En nähnyt että siinä olisi vitsailtu tyttöjen huonommuudella vaan jääkiekkoilijoiden ja balettitanssijoiden eroilla. Lisäksi joku viittasi että Malkin itse olisi tytötellyt Leijonia ja tyttölyvitsi olisi lähtenyt siitä, en tiedä onko totta.

Tänään sitten luin kuinka asiasta "kansa raivostui" ja olin vähän häh kun en ollut itse tajunnut loukkaantua. Tosin enemmän "kansa" tuntui raivostuneen siitä että vitsiä oli kritisoitu, huorittelu ja haukkuminen oli taas täysin epäasialliasta ja oikeasti pelottaisi, jos ajattelisi tarkemmin että Suomessa on noinkin paljon miehiä jotka vihaavat noin paljon naisia. Ja kuinka vähän tarvitaan sytykettä siihen, että tuollainen viha roihahtaa liekkeihin.

Koffilta homma oli ihan ok hoidettu, heti pitääkin pahoitella jos huomaa aiheuttaneensa some-myrskyn, eikä murehtia siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Vrt Vannetukku...

Vierailija
18/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:15"]

Kuka nyt edes olisikaan väittänyt että huono ja loukkaava huumori uppoaa vain miehiin? Ei kukaan.

[/quote]

Heh, ihan samantasoinen läppä mistä itse loukkaannuit. Kaksinaismoralismi, much?

Vierailija
19/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä kommentti. Klassista huumoria on iät ja ajat edustanut kun mies pukeutuu naiseksi. 

Harva on pahoittanut mielensä kun sitä viljellään esim sketseissä. Kaikki tästä ballerina kuvasta mielensä pahoittaneet, katsokaapa vaikka YouTubesta "Akkaa päälle" sketsejä, joissa miehille on kirjoitettu naismaiset roolit ja puhetapa. Hauska katsoa sitä kovin naismaista kohellusta.

En ajatellut Koffin mainoksessa olevan mitään kovin ihmeellistä. Malka varmaan on sitten katsojan silmässä. Jokainen näkee siinä sitten sen minkä haluaa. Jos siinä haluaa nähdä jonkin suuren loukkauksen koko naissukupuolta kohtaan niin sitten näkee. Itse en nähnyt.

Osaatko sanoa, miksi miehen pukeutuminen naiseksi on hauskaa, mutta naisen pukeutuminen mieheksi ei?

Vierailija
20/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti Kissi Vähähiilari iski ihmisiin, mutta tälläisestä ulistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi