Onko 166cm ja 68kg nainen lihava?
Kommentit (51)
Ei ole. Normaali.
Laiha on joidenkin näkemyksen mukaan normaali, mutta kyläl se on niin, että on olemassa laiha, normaali ja lihava ja toki jos on luiseva ja siitä lihoo normaaliksi, niin eron huomaa, mutta ei se aina pahasta ole.
Just joo, kaikki jotka toteaa että tolla pituus-painolla ei ole kovin hoikka ja VOI olla ylimääräistä, huom. SAATTAA OLLA, saa alapeukkuja? Eikö täällä saa todeta faktoja, BMI 24 on normipainon ylärajalla, ei hoikassa päässä. Ei se silti lihavuutta tarkota.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:45"]
Mä oon 162/48 ja oon hoikka. Nii toi on varmaa vähän pullea..
[/quote]
Kyllä sun kestää paljonkin liho ennen kuin olet pullea. Nykyisellään tuskin olet pelkästään hoikka, vaan pikemminkin luiseva.
No itse olen 167/71 nyt viimeisilläni raskaana, enkä silti näytä miltään ihan jättiläiseltä, joten ei nuo aloituksen mitat nyt lihavan mitat ole. Ei hoikankaan, mutta ei lihavan.
Mä oon 172/54 ja olen hoikahko mutta en laiha.
Ja tämähän ei sitten ole mikään mielipide kysymys, joten älkää heitelkö niitä arvioitanne, kun asian voi ihan laskeakkin...
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:43"]Kyllä aika lihavalle kuullostaa, itse olen raskaana rv 34 ja painan 59 kg, senttejä 165, eli muutama vähemmän, mutta siinä osviittaa. ...
[/quote]
Miksi sain niin paljon alapeukkuja tähän? ? Ennen raskautta painoin 50 kg enkä todellakaan mikäön hullun laiha ollut, ihan normaalin näköinen. Joskus johonkin kroppakeskusteluun linkittänyt kuvankin ja kovin läskiksi haukuttiin :D
Riippuu henkilön vartalonmuodosta! Itse olen 160cm ja painan 67-68kg. Vatsaa, reisiä jne löytyy, mutta vartalon muoto on tiimalasi ja hyvin tasapainossa. En koe näyttäväni ylipainoiselta, mutta en hoikaltakaan. Olen normaalisti 10kg laihempi ja fiilis on tällä hetkellä sama, ainoa vaan, että farkkukoko ja rinnanympärys on nykyisin isompi. Tuolta mybodygallerystä näkee juuri aika hyvin miten sama pituus ja paino voi näyttää hyvin erilaiselta eri vartalotyypeissä. Jollain mun pituisella ja painoisella voi kerääntyä kaikki ylimääräinen vatsaan (hoikat jalat ja pienet rinnat), jolloin henkilö on lihavan näköinen. Mulla taas paino jakautuu tasaisesti ja erityisesti pyllyyn ja rintoihin.
Ainoa asia mikä noissa deittiprofiileissa yleensä on, että harva laittaa oikean painonsa, jos on vähänkään pyöreä. Voi olla, että deittiehdokkaasi on ainakin viidellä kilolla pyöristänyt oikeaa painoonsa alaspäin. Voin tietysti olla väärässä, mutta uskon, että suurin osa naisista valehtelee painonsa alakanttiin, vaikka olisi normaalipainoinen tai jopa hoikka.
:)
Ei ole lihava, jonka miellän siis merkittäväksi ylipainoksi, mutta ylipainoinen kyllä. Kymppi liikaa, jos ei mistään voimanostajasta ole kyse.
Jännää että naiset ajattelee tätä painoasiaa noin analyyttisesti ja insinöörimäisesti vaikka muut asiat vedetään intuiotiolla. Joo 166cm 68kg nainen on tosiaanakin BMI mukaan normaalipainoinen mutta katsokaapa peiliin jos olette sen kokoisia... kyllä sitä läskiä löytyy aika paljon :P
Terveydellinen ylipaino ja esteettinen ylipaino ovat aivan eriasioita.
Riippuu todellakin paljon ruumiinrakenteesta. Naisilla BMI:iäkin tärkeämpää olisi tietää vyötärön ympärys. Jos se on yli puolet pituudesta, eli tässä tapauksessa yli 83 senttiä, niin ylipainoa on. Minä olen paria senttiä pidempi, ja 68 kiloa olisi todellakin minulle liikaa, koska kerään rasvaa helposti vatsaan, eikä vyötärönympärykseni ollut edes laihana teininä koskaan alle 70 senttiä. Parilla ystävällä, jotka olivat silloin tismalleen saman pituisia ja melkein saman painoisia, mutta vyötärönympärys lähes kymmenen senttiä pienempi, tilanne on nytkin toinen, vaikka painoa saattaa olla vaa'an mukaan jopa enemmän kuin minulla.
Minä olen 168/68 ja vyötärö taitaa olla 76 cm joten tuolla mittarilla olen "normaali". Mutta onhan nämä minun reidet aivan hirveät.
Ei lihava eikä vielä ylipainoinen, mutta pullea kieltämättä (jos paino ei tule lihaksista).
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:37"]
Nettiprofiilissa ei kuvaa.
[/quote]
normaali
Pitää olla sopivasti muotoja.
BMI on väestötasolla käytettävä indikaattori, yksilötasolla sillä voi pyyhkiä hanurinsa. Ihan pelkkä peiliin katsominen kertoo yksilötasolla enemmän kuin mikään BMI.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:14"]
Ei lihava eikä vielä ylipainoinen, mutta pullea kieltämättä (jos paino ei tule lihaksista).
[/quote]
Mikä on pullea, jos ei ylipainoinen? Ihme lässytystä, läskit ämmät ovat yhtäkkiä "isoja tyttöjä" vaikka tyttövuodet vietettiin viime vuosituhannella. Ei se laardi sievistelemällä sula, miksi ei asioista voida puhua ihan niiden oikeilla nimillä?
Sanoisin, että noilla mitoilla nainen on juuri sopivan pantava.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:37"]
Nettiprofiilissa ei kuvaa.
[/quote]
normaali
Pitää olla sopivasti muotoja.
[/quote]
Nojoo, onhan läskimakkarakin tietysti jonkin muotoinen, mutta mielestäni niiden sopiva määrä on ihan se nolla kappaletta.
Mä oon 162/48 ja oon hoikka. Nii toi on varmaa vähän pullea..