Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työttömällä olla luottokorttia?

Vierailija
13.05.2015 |

Vai voidaanko kortti (Visa/MasterCard) ottaa pois, jos ihminen jää työttömäksi? Ainakaan uutta korttia ei kai voi saada?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että ne seuraa kyllä sitä tulovirtaa sille pankkitilille jolle se kortti on (mulla siis credit/debit) ja ottaa pois jos rahaa ei näy. Siksi täytyi siirtää palkka tulemaan käyttötilille säästötililtä...

Vierailija
2/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:37"]

Mulle sanottiin, että ne seuraa kyllä sitä tulovirtaa sille pankkitilille jolle se kortti on (mulla siis credit/debit) ja ottaa pois jos rahaa ei näy. Siksi täytyi siirtää palkka tulemaan käyttötilille säästötililtä...

[/quote]

Ei ole tällaista käytäntöä ainakaan tavallisissa suomalaispankeissa.

Vierailija
4/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain luottokortin kun otin asuntolainen. Nettotuloni ovat 1500 € kk niin mulla ei ole kauheasti käyttöä kortin muistaakseni 2500 luottorajalle ja lisäksi en matkustele niin se on käytännössä tarpeeton. Ainoa misstä sitä voisi kaivata on kaupassa käynti tai auton tankkaaminen jos Electron ei toimi. Olipa tuo luottoraja taas yksi muistutus siitä että olen persaukinen:D

Vierailija
5/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eihän se työttömyys vaikuta mitenkään siihen kuinka vastuullisesti hoitaa raha-asiansa. Saahan opiskelijatkin luottokortteja vaikka tulot on pienemmät kuin työttömällä.

Vierailija
6/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin opiskelija voi saada luottokortin, vaikka ei olisi töissä (työkaveri sai ennen kuin sai työpaikan), mutta en tiedä riippuuko tämä sitten pankista vai virkailijasta.

Vierailija
7/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija voi saada, mutta jos olet työtön sitä ei sulle myönnetä. sitä ei kuitenkaan oteta pois jos jäät työttömäksi.

Vierailija
8/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on aikanaan luottokortti myönnetty, niin ei sitä työttömyyden takia pois oteta. Toki luotto tulee edelleen hoitaa moitteettomasti.

Vierailija
9/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Mä olen ollut työtön 2½v ja mulla on 3 luottokorttia. Olen työtön, mutta en tuloton. Ja olen osanut hoitaa raha-asiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän