Mies sanoi tyyliäni poikamaiseksi
Ihan tavallisen neutraalisti pukeudun, mm. parkatakki ja farkut, kotosalla collegehousut. Kesällä pidin toisinaan vähän hippimäisempiä vaatteita ja pitkiä hameita.
Mies selvästi tykkäsi hametyylistäni ja toivoi, että käyttäisin enemmän hameita "noiden poikamaisten kangashousujen" sijasta.
Olenko hirveän pikkumainen, kun loukkaannuin? Mielestäni on olemassa eri tilanteisiin sopivia tyylejä, ja collegehousut sopivat kotona oleskeluun hyvin.
Kommentit (32)
Sano sille, että voit pukeutua mekkoihin kun hän vie sinut treffeille, joissa käyttää niitä mekkoja. Muuten pukeudut arjessa miten haluat. Niin ja mies saa luvan ostaa sinulle mekot ja hameet, kun hän niistä niin tykkää.
Miehesi ei arvosta vaatteitasi ja sinua, himoitsee naisellisempia..
poikamaiset tytöt upeita, sillai että ns suorat kangashousut ,valk kalupaita,mutta tukka vaikka pitkä ja kevyt meikki. kroppa hieman poikamainen, pienet rinnat max b kuppi, a olisi ok. hieman kulmikas elekieli, laiitautuu sopivasti,ei koko ajan peilin edessä,ei koko ajan sisusta. tykkää autoilla ja selkeä ajattelu,laaja näkemys ja monipuolinen lähestymistapa. ei hauku muita ja arvostele,,hieman älykkömäinen. lampsii metsässä eikä pelkää sade kastelee mut voi kauheeta
Koen tulleeni loukatuksi mutta en ihan tiedä miksi. Miehellä itsellään on hieman resuinen tyyli, mutta en ole arvostellut hänen pukeutumistaan koskaan. Kehunut olen silloin kun hän on näyttänyt tyylikkäältä.
- ap
Ei oo todellista! Arrgh! Onpahan ongelmat.
Kyllä mäkin olisin saattanut loukkaantua. Sympatiat sinun puolella ap.
Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka ajatteliskin jotain. Mieluummin kehuu, kun on aihetta!
Mies on joko urpo möläyttelijä tai sitten hän on vaan todella itsekeskeinen. Kokisin tuollaisen itsekin hyvin loukkaavana. Kenenkään ei pidä muuttaa itseään vain toista miellyttääkseen ellei kyse ole sitten siitä, että käyttäytyy huonosti. Eli tässä tilanteessa se on varmaan hänen paikka katsoa peiliin eikä sinun.
Et sinä tarvitse edes puolisolta hyväksyntää tyylillesi, kun ei ole edes mistään etikettitilaisuudesta kyse.
Itse olisin varmaan vastannut "kiitos", ihan vain kettuillakseni. Koska olen sinut tyylini kanssa, enkä välitä muiden mielipiteistä. Puolisollani ei ainakaan olisi varaa arvostella, sillä pukeudun paljon paremmin kuin hän, ja hän taitaa tietääkin tämän. Kuulostaa siltä, että teillä on sama tilanne.
Voit siis jättää tämän "tyylipoliisin" kommentin omaan arvoonsa.
Sekin on ihan naurettava ajatus, että pitäisi pyrkiä jotenkin sukupuolen mukaiseen pukeutumiseen. Todella ummehtunutta.
Ettei vaan ole meis seli jalkovälissä?
Lienee kuitenkin niin, että on hyväksyttävämpää pukeutua naisena "poikamaisesti" farkkuhin ja parkatakkiin tai vaikka niihin coolegehousuihin kuin miehenä pukeutua "tyttömäisesti" - Vai mitä mieltä olet Ap, jos poikaystväsi lähtisi kanssasi ostoksille minihameessa ja olkaimettomassa topissa? - Tai töihin legginseissä ja paitapuserossa?
Toisaalta oman kokemuskeni mukaan osa miehistä on osoittanut enempi ennakkoluuloisuuttaan ja vähän häämentävääkin käytöstä sen johdosta mitä on ollut ylläni. - En muista yhdenkään naisen esimerkiksi ns. homotelleen siski, että ovat nähneet minun kulkevan julksiella paikalla nahkahousuissa.
Tai kuinka yksikään mies ei ole lähetenyt perääni ja pyytänyt minua pysähtymään pyytääksen kumppaninsa (naisen) käytöstä anteeksi sen jälkeen kun olen ohittanut trikoissani ja trikooni olsivat menneet niin paljon naisen tunteisiin, että hän ei olisi saanut pidätellyksi itseään ja siksi olsi halunnut huutaa perääni jotain typerää, viittamalla samalla trikosiini.
Sinkkumies
Mun mielestä tökeröä kommentoida toisen tyyliä. Itsekin pukeudun poikamaisesti (kuulostaa mun korvaan ihan törpöltä sanoa noin), kaikilla on oma tyylinsä, ja itse vaan viihdyn paremmin housuissa yms.
Akoillahan ei ole tapana ikinä kommentoida, vaikka olisi millainen virta hepo. ;)
Toisten pukeutumista ei kommentoida ilman lupaa. Ei tuollaisen miehen kanssa kannata olla. Ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin olisin saattanut loukkaantua. Sympatiat sinun puolella ap.
Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka ajatteliskin jotain. Mieluummin kehuu, kun on aihetta!
Tämä.
Oma mies ei ole kommentoinut mitään, vaikka minun mökkiuniformuni jos mikä on poikamainen. Tälläkin hetkellä vietän lomapäivää mökillä. Päälläni on kuopuksen (poika) hieman rikkinäiset verkkarit, miehen pesussa kutistunut T-paita ja esikoisen (poika) vanha huppari. Eli ole todellakin tyyliltäni poikamainen😅
Ei rakasta lainkaan (enää) sinua.
Sä vain vitutat olemassaolossasi sitä.
On jo ihastunut tai sivusuhde!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tökeröä kommentoida toisen tyyliä. Itsekin pukeudun poikamaisesti (kuulostaa mun korvaan ihan törpöltä sanoa noin), kaikilla on oma tyylinsä, ja itse vaan viihdyn paremmin housuissa yms.
Oikeastaan kai tuollainen ilmaisu kertonee ehkä, jostain alitajuisista odotuksista. - Tämä käväisi mielessäpaljossa siksi, että Suomi on onneksi verraten hyvin tasa-arvoinen maa ja onni, ettei täällä tarvitse erityisemmin korostaa tai alleviivata sukupuoltaan pukeutumisvalintoja tehdessää ol sitten mies tai nainen. Olsi ehkä liian pitkälle menevää keittiöpsykologisointia kysyä, että onko mahdollsita, että Ap:n kertomalla poikaystävällä olisi itsellä vähän "miehisyys" hukassa, joka tulisi paremmin esiin, jos Ap olisi jotenkin erityisemmin jotain sellaista, mitä saatettaisiin kuvata, että on tyyliltäänä enempi "tyttömäinen" tai "naisellinen"
Sinkkumies
Hameet ja mekot miellyttävät miehen silmää. Ovat niin naisellisia. Onneksi vaimoni käyttää.
m41
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei arvosta vaatteitasi ja sinua, himoitsee naisellisempia..
Eiköhän hän pidä naisestaan naisellisimmillaan
Mitäs tuosta nyt loukkaantumaan. Mäkin kerron mun miehelle, mistä pidän hänen päällään. Ei se tarkoita etteikö hän saisi pukeutua, miten itse haluaa.