Olen 20v, isäni katselee tilitietojani, onko ok?
Ei suostu ottaa katseluoikeutta pois. Jos käyn vaikka kympillä alkossa tai syömässä niin tulee valittamaan. Voi herranjumala. Omat palkkarahat.
Kommentit (36)
Miten toi voi olla mahdollista? Eikö sulla pitäisi aikuisena olla oikeus muuttaa katseluoikeutta itse?
Ei ole. Avaa uusi tili itsellesi niin ei pääse urkkimaan sinne.
Ei ole oikeutta. Olet aikuinen ja omavarainen, isäsi ei lie edunvalvojasi? Ota itse yhteys pankkiin. Joko katseluoikeus pois tai sitten tilin tai pankin vaihto.
Kai se nykyään on kun vanhemmat hoitaa aikuisten lastensa riitatilanteetkin ja työpaikka-asiat.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:57"]
Ei suostu ottaa katseluoikeutta pois. Jos käyn vaikka kympillä alkossa tai syömässä niin tulee valittamaan. Voi herranjumala. Omat palkkarahat.
[/quote]
Miten niin ei suostu? Ei sinun isän suostumusta tarvita siihen että käyt poistamassa tilisi hänen nettipankistaan. Tai sitten haet uuden tilin ja siirrät rahaliikneteesi sille.
Meillä kaksi vanhinta täysi-ikäistä lastamme ovat jättäneet tilinsä nettipankkiini, jotta voin tarvittaessa siirtää heille rahaa kuten omalle tilille, eli viiveettä.
Asutko omillasi vai vanhempien nurkissa?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:57"]
[/quote]
Miten niin ei suostu? Ei sinun isän suostumusta tarvita siihen että käyt poistamassa tilisi hänen nettipankistaan. Tai sitten haet uuden tilin ja siirrät rahaliikneteesi sille.
Meillä kaksi vanhinta täysi-ikäistä lastamme ovat jättäneet tilinsä nettipankkiini, jotta voin tarvittaessa siirtää heille rahaa kuten omalle tilille, eli viiveettä.
[/quote]
Riittää että on samassa pankissa tili, että ei ole viivettä rahan siirrossa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:57"]
[/quote]
[/quote]
Riittää että on samassa pankissa tili, että ei ole viivettä rahan siirrossa.
[/quote]
Ja se parin päivän viivekin opettaa suunnitelmallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:57"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne rahat siirtyy viivettä, vaikka lapsesi tilit eivät näkyisikään sulla. Aina, kun tilit ovat samassa pankissa, niin rahat siirtyvät samantien. Ei mun lapsen ( ja äidin ) tilit näy mulla ja silti samalla sekunnilla on siirtyneet, kun painan "hyväksy" -nappia. Monia vuosia tullut siirreltyä rahaa (Nordean sisällä) ja koskaan ei ole "myöhästynyt".
Ei ole ok. Tuon ikäisenä voit itse pankissa poistaa omalta tililtäsi vanhempien käyttöoikeudet, siihen ei vanhemman lupaa tarvita. Mikäli tili on isäsi nimissä, avaa johonkin pankkiin oma tili. Pankkitunnuksia ei kerrota muille, joten pidä ne omana tietonasi jossain hyvässä jemmassa. Vastaukseni perustuu siihen olettamukseen, ettet ole edunvalvonnassa, mutta silloinkin voidaan tehdä sopimuksia esim. 20e viikossa vapaaseen käyttöön...
Pystynkö nordean nettipankissa poistaa katseluoikeuden?
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:12"]Pystynkö nordean nettipankissa poistaa katseluoikeuden?
Ap
[/quote]
Meillä lähti automaattisesti, kun lapsi täytti viime vuonna 18v. Mutta joo, pystyy tietenkin. Mene pankkiin selvittämään asia.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:11"]
Ei ole ok. Tuon ikäisenä voit itse pankissa poistaa omalta tililtäsi vanhempien käyttöoikeudet, siihen ei vanhemman lupaa tarvita. Mikäli tili on isäsi nimissä, avaa johonkin pankkiin oma tili. Pankkitunnuksia ei kerrota muille, joten pidä ne omana tietonasi jossain hyvässä jemmassa. Vastaukseni perustuu siihen olettamukseen, ettet ole edunvalvonnassa, mutta silloinkin voidaan tehdä sopimuksia esim. 20e viikossa vapaaseen käyttöön...
[/quote]
Jos tili on isän nimissä, niin iskä varmaan maksaa lahjaverot lapsensa palkasta :)
Rivien välistä olen lukevinani että keskustelun aloittaja asuu samassa taloudessa isänsä kanssa? Suosittelen itsenäistä elämää, muuttamaan omilleen.
Avaa uusi tili ja siirrä rahat sinne.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:12"]Pystynkö nordean nettipankissa poistaa katseluoikeuden?
Ap
[/quote]
En tiedä ulkoa, kirjaudu pankkiin ja katso sieltä.
Ei ole oikeutta ja sinä siitä katseluoikeudesta päätät ei isäsi