Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvalla elävien elintaso kertoo valtion velkaantumisen taustoista

Vierailija
13.05.2015 |

Siitä, millaiseen yltäkylläisyyteen ihmiset ovat tottuneet. Helsingin sosiaalivirasto on lanseerannut sivustolleen ohjeen: näin rakennat skannerin älypuhelimestasi, jotta voit skannata toimeentulotukihakemukset. "Vähäosaiset" kuluttavat samoja tuotteita ja käyttävät samoja vaatteita kuin parempiosaisetkin. Jokainen varmasti tuntee jonkun tulonsiirroilla elävän, jolla on varaa kummasti käydä ulkomaanreissulla.

Sosiaaliset tulonsiirrot eivät todellakaan ole ainoa syy valtion velkaantumiseen, mutta ne kuvastavat hyvin niitä asenteita ja vaatimuksia leväperäisen taloudenpidon taustalla. Suomi on käyttänyt rahansa kuin 15 vuotias teini ostaessaan ensimmäisen kesätyöviikon jälkeen kaikilla rahoilla tupakkaa ja karkkia.

Ei ihmekään, että EU komissio tulee antamaan varoituksen, ja porvarihallitus sätkynukkena toimii leikkurin roolissa. Sitä saa, mitä tilaa. Suomalaiset on pilalle passattu.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossurahat ovat valtion suurin menoerä. Te ette vain tajua mitä kaikkea siihen summaan kuuluu.

Tiedättekö:

Kuinka monta ihmistä ja toimitilaa tarvitaan käsittelemään sosiaalisia tukia?

Että myös kaikki palvelut joita tarjotaan ilmaisina työttömille maksavat?

Kuinka paljon erilaisia tukia nauttivia ihmisiä Suomessa on ja miten erilaisin nimin niitä tukia kutsutaan. Kaikista ei ensikuulemalla uskoisi että kyseessä on tuki.

Ihan tähän aluksi vain...

Sinulle joka valitat että tuet ovat vain alle 500 euroa. Jos sulle 500 euroa on VAIN, niin varmasti tienaat sen kätevästi kädenkäänteessä itse! Vai olisko niin että ilman tukea sitä viittäsataakaan ei sinne tilille ilmestyis? Ihan sun omasta takaa. Niin että mitäpä jos kunnioittaisit sitä että joku sulle ilmaiseksi laittaa sen rahan. On tainnut vähän elämän realiteetit hämärtyä. Joo ja muualla maailmassa ihmiset on kodittomia jos eivät saa itse rahoja aikaiseksi. Paljon on kerjääjiä. Suomen sosiaalituet ovat estäneet tämän ilmiön syntymisen isommasti Suomessa mutta todellisuudessa sosiaalitukien käyttäjä on ihan samaa luokkaa kuin ulkomailla kerjäävät kodittomat. Näin vaan on asiat.

-Jos ihmisillä ei ole rahaa, asuntoa, ruokaa ym mitä kuvittelet ihmisten tekevän siinä vaiheessa?

En esitä enempää kysymyksiä tuo edellä mainittu kertoo jo lähes kaiken.

Vierailija
22/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppuu tämä riitely!

Jokainen joka katkerana seuraa sossunpummeja: Olkaa hyvä, ja menkää itse luukulle kokeilemaan sitä "mukavaa" elämää, jota luulette tukien varassa elävien nauttivan. Jättäkää työnne kamaline veronmaksuvelvollisuuksineen jollekin tukien varassa elävälle. Tulijoita on aina. 

Miksi ihmeessä pitää ihmisten kituuttaa elämäntilanteessa jonka ovat itse saaneet valita kun on vaihtoehtojakin? Ja vielä sellaisia vaihtoehtoja joilla joku sossunpummi saataisiin töihin niiltä tuilta loisimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:28"]

Nyt loppuu tämä riitely!

Jokainen joka katkerana seuraa sossunpummeja: Olkaa hyvä, ja menkää itse luukulle kokeilemaan sitä "mukavaa" elämää, jota luulette tukien varassa elävien nauttivan. Jättäkää työnne kamaline veronmaksuvelvollisuuksineen jollekin tukien varassa elävälle. Tulijoita on aina. 

Miksi ihmeessä pitää ihmisten kituuttaa elämäntilanteessa jonka ovat itse saaneet valita kun on vaihtoehtojakin? Ja vielä sellaisia vaihtoehtoja joilla joku sossunpummi saataisiin töihin niiltä tuilta loisimasta.

[/quote]

Ei tällä palstalla ole oikeita työssäkäyviä. 

Vierailija
24/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:10"]

Sossurahat ovat valtion suurin menoerä. Te ette vain tajua mitä kaikkea siihen summaan kuuluu.

Tiedättekö:

Kuinka paljon erilaisia tukia nauttivia ihmisiä Suomessa on ja miten erilaisin nimin niitä tukia kutsutaan. Kaikista ei ensikuulemalla uskoisi että kyseessä on tuki.

Sinulle joka valitat että tuet ovat vain alle 500 euroa. Jos sulle 500 euroa on VAIN, niin varmasti tienaat sen kätevästi kädenkäänteessä itse! Vai olisko niin että ilman tukea sitä viittäsataakaan ei sinne tilille ilmestyis? Ihan sun omasta takaa. Niin että mitäpä jos kunnioittaisit sitä että joku sulle ilmaiseksi laittaa sen rahan. On tainnut vähän elämän realiteetit hämärtyä. Joo ja muualla maailmassa ihmiset on kodittomia jos eivät saa itse rahoja aikaiseksi. Paljon on kerjääjiä. Suomen sosiaalituet ovat estäneet tämän ilmiön syntymisen isommasti Suomessa mutta todellisuudessa sosiaalitukien käyttäjä on ihan samaa luokkaa kuin ulkomailla kerjäävät kodittomat. Näin vaan on asiat.

-Jos ihmisillä ei ole rahaa, asuntoa, ruokaa ym mitä kuvittelet ihmisten tekevän siinä vaiheessa?

En esitä enempää kysymyksiä tuo edellä mainittu kertoo jo lähes kaiken.

[/quote]

Ai että, minkähänlaista olisi elää maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa. Varmaan oikein mukavaa ja turvallista. Olenkin kyllästynyt siihen että köyhät on enimmäkseen sisätiloissa.

Vierailija
25/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossurahat on häviävän pieni osa valtion menoista. Ainoa mistä voi leikata kunnolla on julk.sektorin toimihenkilöiden (opet, kytät, sh:t) palkat ja keskiluokan eläkkeet. Muualta tulee vain pieniä liruja.

Vierailija
26/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.Sossutuella Helsingissä eläminen onkin varmaan mahtavaa luksusta.Vielä herkumpaa se on tällä opintotuella (kaikki tuet alle 500e).Oikein hemmottelua sanoisko!

Vierailija
27/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Toivottavasti eläntapatyöttömiltä kiristetään. Ansiosidonnaista puolestaan ei saa lyhentää, senon tarkoitettu meidän työssäkäyvien väliaikaiseen tarpeeseen jotta emme putoaisi pois työelämästä ja normaalielämässä väliaikaisen työttömyyden vuoksi.

Ps. Olen itse "hyvässä ammatissa" vaikka vastavalmistuneena tienaan vain 4000€/kk enkä raski ostaa uutta älypuhelinta rikkoontuneen tilalle tällä hetkellä!

Vierailija
28/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne köyhemmät suurimmaksi osaksi ostaa halvempia tuotemerkkejä, jättävät reissailut pois ja asuvat huonommilla alueilla kuin rikkaat. ap ei taida oikeita köyhiä tuntea tai sitten voisit keksiä paremman provon keskiviikkoaamua piristämään.

Vierailija
29/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh.Älkääs nyt hätäilkö.Sossu ei kustanna älypuhelimia.

Vierailija
30/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa voi skannata nuo hakemukset ilmaiseksi. Ei niiden skannaaminen ole merkki että elintaso on korkea. Jos köyhä ostaa sossurahoilla dösälipun niin omistaako se sun mielestä sen dösän sitten?

Vierailija
31/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö:

Vierailija
32/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hakemuksia skannata, vaan ne on jo valmiiksi sähköisessä muodossa sossun nettisivuilla. Jotain liitteitä voi joutua skannaamaan.

Vierailija
33/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on "tilannut" tuon naurettavan huomautuksen EU:sta, jotta sen varjolla voidaan poisstaa kansan palveluita.

Muut maat ovat rikkoneet kaikki vakaussäännöt laman aikana ja siitä seurasi niille tukipaketteja.

Vierailija
34/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on alle 1% julkisista menoeristä. Sen sijaan iso summa on "sosiaali- ja terveysmenot", jotka on enimmäkseen palkkoja ja eläkkeitä.

Vierailija
35/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sosiaaliturvalla pidä voida tehdä mitään hauskaa? Ei ole mitään kallista ulkomaanmatkailu, kaksi kertaa enemmän menee kuussa ruokaan kuin Berliinin lentoihin.

Vierailija
36/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:55"]

Tiedättekö:

[/quote]

Tällaista paskaa kirjoittaa yleensä ne jotka ovat nettosaajia mutta eivät edes itse tajua sitä. Kerroppa vähän itsestäsi niin käsitellään sinun osuus yhteiskunnassa.

Vierailija
37/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei kerro muuta kuin sen ettei aloittaja ymmärrä näistä asioista mitään. Ei tämä Suomen tilanne mistään sossun tuista johdu. Toki jos on niitä lampaita jotka uskovat kaiken mitä heille syötetään niin silloin ymmärrän ap:n tietämättömyyden,kun ei itse viitsitä ottaa asioista selvää vaan toistetaan sitä mitä luetaan jostain.

Vierailija
38/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 mä olen se joka saa vain sen (alle) 500 e opintotukea.Et oo koskaan opintotukea nostanut,ohos?

Kyllä mäkin oon töitä tehnyt ja teen.Olen maksanut veroja ja maksan.Opiskelen yliopistossa,ei siinä käden käänteessä ehdi tekemään rahaa,opinnoissa on pakko pysyä mukana.Eikä opiskelija edes saa tienata paljon mitään,koska tuloraja.

Hoh hoi,että oli tyhmä toi sun viestin sisältö...

Vierailija
39/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:13"]

8 mä olen se joka saa vain sen (alle) 500 e opintotukea.Et oo koskaan opintotukea nostanut,ohos? Kyllä mäkin oon töitä tehnyt ja teen.Olen maksanut veroja ja maksan.Opiskelen yliopistossa,ei siinä käden käänteessä ehdi tekemään rahaa,opinnoissa on pakko pysyä mukana.Eikä opiskelija edes saa tienata paljon mitään,koska tuloraja. Hoh hoi,että oli tyhmä toi sun viestin sisältö...

[/quote]

Kyllä opiskelija saa tienata niin paljon kuin vain ikinä duunista irti saa. Tukea ei luonnollisestikaan silloin tarvi koska pärjää omillaankin.

Vierailija
40/70 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä faktaa Suomen rikkaista, tällä palstalla kun ei asiantuntijoita taida käydä;http://www.soste.fi/ajankohtaista/tiedote-vahimmaisturva-on-liian-niukka-eivatka-kaikki-edes-osaa-sita-hakea.html