Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 35-vuotias, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
12.05.2015 |

Nykyään tuntuu, että ikä on peruste olettaa, että ihmisiä kiinnostaa kysellä, joten avasinpa minäkin oman keskusteluni. Kaikkia kiinnostaa varmasti ihan hirveästi, joten kysykääpä nyt.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisit vielä kehittää itsetuntemustasi? Esim. missä asioissa? 

Vierailija
22/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:35"]

Oletko opiskellut saksaa?

[/quote]

Ja, ein bischen. Deutsch ist schön!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:36"]

Näkyykö sun ihossa vanhenemisen merkkejä? Ryppyjä silmäkulmissa? Harmait hiuksia? Itse olen nämä tovi sitten havainnut, iskee kriisi :(

N-80

[/quote]

Kyllä mulla on hieman juonteita silmäkulmissa, mutta ei harmaita hiuksia - mä tykkäisin harmaasta! Ikä näkyy jo ihosta.

Ap

Vierailija
24/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:36"]

Pelkäätkö vanhenemista? Tunnetko itsesi nuoreksi vai vanhaksi?

[/quote]

Nyt olen alkanut pelätä vanhenemista. Sairastan jonkinlaista masennusta, ja se saa tulevaisuuden vaikuttamaan ajoittain mustalta. En tunne itseäni enää nuoreksi, sanotaanko näin.

Ap

Vierailija
25/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:39"]

Miten voisit vielä kehittää itsetuntemustasi? Esim. missä asioissa? 

[/quote]

Voi, vaikka missä. Olen tällä hetkellä niin solmussa itseni kanssa, että hirvittää. En ole hyvä puhumaan tunteistani. EN oikein tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Olisi tärkeää lasten kannalta o´päästä tästä tilanteesta eteenpäin.

Ap

Vierailija
26/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ihmissuhteet, esim. ystävyyssuhteet, muuttuneet paremmiksi vai huonommiksi iän myötä? Onko sinulla esim. enemmän vai vähemmän ystäviä kuin aiemmin?

Vierailija
27/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:37"]

Oletko onnellinen? Toivoisitko olevasi onnellisempi? (Tai kuvittelitko joskus olevasi nyt onnellisempi?)

[/quote]

En ole, mutta pystyn kyllä tuntemaan hetkittäistä onnea ja iloa, esim. lapsista. Toivoisin olevani, en vain tiedä, miten pääsisin siihen pisteeseen. En ole kauheasti kuvitellut elämääni etukäteen, yritän pitäytyä nykyhetkessä, mutta ehkä kuvittelin, että en masentuisi uudelleen. Ajattelin, että se on jo koettu.

Ap

Vierailija
28/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämä tylsää? Haluaisitko sen olevan jännittävämpää? 

Vierailija
29/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:45"]

Ovatko ihmissuhteet, esim. ystävyyssuhteet, muuttuneet paremmiksi vai huonommiksi iän myötä? Onko sinulla esim. enemmän vai vähemmän ystäviä kuin aiemmin?

[/quote]

Olen muuttanut kauas ystäväpiiristäni, joten sikälikin tilanne on muuttunut. Jollakin tavalla olen lähentynyt joitain ystäviäni, kun esim. ollaan saatu lapsia ja kokemus vanhemmuudesta on yhdistänyt. Mutta masennus taas on karkottanut mua poispäin ihmisistä, eristänyt. 

Ehkä mulla on vähemmän ystäviä kuin aiemmin, mutta mulla on kyllä tullut ihan hyviäkin kavereita täältä uudelta paikkakunnalta.

Ap

Vierailija
30/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla yhä useammin sellainen olo, että elämäsi jumittaisi etkä tiedä mitä sille tekisi? 

Uskotko saavasi eläkettä :)? 

Ja yksi vielä: oletko kokenut ikärasismia? Milloin se mahdollisesti alkaa? 

Vierailija
31/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotukoiran haluaisit? Tyttö vai poika? Nimi?

Vierailija
32/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:46"]

Onko elämä tylsää? Haluaisitko sen olevan jännittävämpää? 

[/quote]

Ei se tylsää ole, mutta tällä hetkellä toivoisin, että saisin enemmän omaa aikaa harrastusten parissa. Kaipaan tiettyjä asioita takaisin elämääni, mutta en ehkä jännittävyyttä. Mutta aika aikaa kutakin, nyt mulla on vauva, joka on itsessään ihan jännittävä.

Ap

Vierailija
33/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:49"]

Onko sinulla yhä useammin sellainen olo, että elämäsi jumittaisi etkä tiedä mitä sille tekisi? 

Uskotko saavasi eläkettä :)? 

Ja yksi vielä: oletko kokenut ikärasismia? Milloin se mahdollisesti alkaa? 

[/quote]

Kyllä tuon masennuksen takia on. Toisaalta se jokapäiväinen arki vie niin vahvasti eteenpäin, ettei ihan hirveästi voi jäädä pohtimaan sitä jumitusta. 

Uskon saavani eläkettä, mulla on yrittäjän eläkevakuutus.

Olen nuorempana kokenut ikärasismia, en tiedä, missä se alkaa uudelleen. Väittävät, että naisten kohdalla siinä viisissä kymmenissä.

Ap

Vierailija
34/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:49"]

Minkä rotukoiran haluaisit? Tyttö vai poika? Nimi?

[/quote]

Mulla on rotukoira, poika, nimeä en kerro. En tiedä, millaisen koiran haluaisin seuraaavaksi... ehkä islanninlammaskoiran.

Ap

Vierailija
35/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt, että jotakuta kiinnosti kysellä! Tein tämän avauksen ihan vitsillä, ajattelin, että kukaan ei kysy mitään tai korkeintaan vittuilee. Kysyitte hyviä kysymyksiä. Kiitos niistä! Nyt lähden ulos lenkillä ja heiluttamaan kahvakuulaa.

Ap

Vierailija
36/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:57"]

Olen hämmästynyt, että jotakuta kiinnosti kysellä! Tein tämän avauksen ihan vitsillä, ajattelin, että kukaan ei kysy mitään tai korkeintaan vittuilee. Kysyitte hyviä kysymyksiä. Kiitos niistä! Nyt lähden ulos lenkillä ja heiluttamaan kahvakuulaa.

Ap

[/quote]

Kiitos itsellesi, N35 joka kirjoitti suurimman osan kysymyksistä. Kyselin ihan itsekkäistä syistä ;P 

Vierailija
37/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö Strngejä vai Hipster alushousuja?!

Vierailija
38/38 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olet vielä elossa kun olet noin vanha? :-0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi