Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilkeät hoitajat (15v tyttäreni tuleva kesätyöpaikka)

Vierailija
12.05.2015 |

Miksi suurin osa hoitajista on kamalan ilkeitä? Olen havainnut tämän ennenkin ja ajatellut vain yhtenä ilkeänä yksilönä, mutta näemmä heitä on enemmänkin. Arvostan hoitajien työtä suuresti ja osaan kuvitella, että se on stressaavaa, mutta on harmillista miten stressi purkautuu aggressiivisuutena.
{
Kiltti ja positiivinen tyttäreni, 15v, sai kunnan arvottavan kesätyöpaikan vanhainkodista. Tytär kävi muutama päivä sitten ilmoittautumassa ja allekirjoittamassa työsopimuksen. Hän oli kysynyt kohteliaasti pahoittelujen kera paikalla olleelta hoitajalta päällikön toimiston sijainnista. Vastassa oli n. 30-vuotias hoitaja, joka oli tiuskinut, että mitä asiaa tytöllä muka olisi päällikölle. Kun tytär kertoi saaneensa kunnan arvotun kesätyöpaikan, hoitaja sanoi hänelle makeasti nauraen: "Mistä lähtien kesätyöntekijät on arvottu, kyllä sustakin heti huomaa ettet oo tosissaan tänne tulossa, turha tulla käytävän tukkeeksi kun meillä olisi oikeitakin hakijoita." Loppujen lopuksi tyttö pääsi kuitenkin päällikön luokse, joka oli onneksi mukavampi kuin häntä edeltänyt perushoitaja.
{
Tyttärelle jäi kuitenkin ensimmäisen kesätyöpaikkansa ja tämän henkilökunnan ensitapaamisesta huono olotila. Hän on ystävällinen ja kohtelias kaikkia kohtaan, ehkä aluksi hieman ujo ja epävarma, mutta alkukankeuden jälkeen varmasti ahkera ja hyvä työntekijä. Tapaamisen jälkeen hän on miettinyt koko ajan, mikä hänessä on vikana. Olen koittanut tukea ja kannustaa, mutta hän ei saa asiaa mielestään, mikä on mielestäni inhimillistä saamiensa kommenttien jälkeen. Onko jonkun nuorella ollut samankaltaista tilannetta kesätyöpaikan työntekijöiden suhteen? Anteeksi sulkumerkeistä, kirjoitan mobiililla enkä saa kappalejakoja näkyviin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 16:33"]Monet kollegat meilläkin kyykyttävät opiskelijoita, harjoittelijoita ja apulaisia mikä on surullista. Meillä oli TET-harjoittelussa eli yläkoululaisten työ tutustumisessa viime syksynä aivan ihana nuori tyttö. Todella lämminsydäminen ja vastuuntuntoinen joka hoiti kaikki annetut tehtävät kunnolla loppuun saakka, välillä jopa paremmin kuin olisi ollut tarpeen. Hän oli oma-aloitteinen ja niin mukava kun vaan voi olla. En ole varmaan koskaan tavannut yhtä ystävällistä teiniä kuin hän oli. Siitä huolimatta hän sai kokoajan paskaa niskaansa. Kävi niin paljon sääliksi, kun tyttö teki parhaansa ja enemmänkin, mutta kollegat nipottivat ja etsimällä etsivät hänen tekemiään virheitä. Olin ainut hoitaja, jolta hän uskalsi loppua kohden tulla kysymään jos jokin painoi mieltä. Kiitin häntä tetin päätteeksi oikein halaamalla, kaikki hoitajat eivät edes sanoneet hänelle moikka vaikka näkivätkin tytön lähtevän. Harmittaa etten pahoitellut kollegojen puolesta, toivottavasti tyttö ei muistele tettiä pahalla.
[/quote]

Ihanaa että sinunlaisiakin on. Olen itse päiväkodissa töissä ja sielä kyllä näitä sadisteja löytyy.

Vierailija
2/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paremmat kappalejaot kun laitat välilyönnin tuon sulun tilalle.

Näin.

Ja tällälailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilillakin saa kappalejaot

Vierailija
4/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuon hoitajan kanssa ole töissä tekemisissä, niin käske unohtaa vain koko juttu.

Vierailija
5/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökunta on tunnetusti katkeraa sakkia. Sitä se naisvaltaisella alalla työskentely teettää - pahanpuhuminen ja juoruaminen alkaa kun vähänkin kääntää selkäänsä, pahimmassa tapauksessa haukutaan päin naamaa.

Nimim. entinen sh

Vierailija
6/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa.

Vierailija
7/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroi makeasti?? Liioittelun makua Porvoossa.

Vierailija
8/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on valitettavasti arkipäivää hoitoalalla... Kaikkeen tottuu, ei kannata ottaa itseensä

Vierailija
9/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:47"]

Toi on valitettavasti arkipäivää hoitoalalla... Kaikkeen tottuu, ei kannata ottaa itseensä

[/quote]

Minusta taas kaikkeen ei kannata tottua. Syitä siihen miksi tyytymättömyys purkautuu työtovereihin tai potilaisiin/asukkaisiin/omaisiin kannattaa toki pohtia, mutta tämän aloituksen jätän omaan arvoonsa.

Vierailija
10/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kälyltäni. Osaa kuulemma olla tosi ilkeä harjoittelijoille. Hyvänäkin päivänä kamala mutta huonona pirukin olisi parermpi työkaveri. Mutta oikeille henkilöille osaa käyttäytyä niin on tähän asti selvinnyt seurauksitta. En viitsi paikkakuntaa laittaa mutta pienehkö kaupunki.. Tsemppiä ap:n tyttärelle.

Vierailija
11/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua hommaa, valitettavasti. Liian usein jopa kekkalle tulevat kollegat koetaan riippakivena, kun pitäisi perehdyttää. Nakellaan niskoja ja vältelään. Paetaan kiireen taakse. Toivottavasti tyttäresi saa työtehtäviinsä kunnollisen perehdytyksen. Ei ole ihan helppoon paikkaan kyllä kesätöihin päässyt.

Vierailija
12/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Ala-arvoista käytöstä. Ei ole oma pää kunnossa sellaisella joka nuorelle tuollaista laukoo.

Vierailija
13/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko hoitajan käytös oli erittäin epäasiallista. Minun on vaan todella vaikeaa kuvitella, että asia olisi mennyt juuri em.kuvatulla tavalla. Silti se on ollut tyttärelle epämiellyttävä tilanne = ei hyvä.

Toinen asia mikä kiinnitti huomioni. Enpä usko, että mihinkään hoitoalan paikkaan pääsee 15-vuotiaana. 18 on kyllä alaikäraja alan hommiin.

Vierailija
14/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa taas tapahtuu.

Vierailija
15/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:58"]Ko hoitajan käytös oli erittäin epäasiallista. Minun on vaan todella vaikeaa kuvitella, että asia olisi mennyt juuri em.kuvatulla tavalla. Silti se on ollut tyttärelle epämiellyttävä tilanne = ei hyvä.

Toinen asia mikä kiinnitti huomioni. Enpä usko, että mihinkään hoitoalan paikkaan pääsee 15-vuotiaana. 18 on kyllä alaikäraja alan hommiin.
[/quote]
Kyllä pääsee ulkoluttajaksi, tiskien laittajaksi, ruokailussa avustajaksi jne. ns. kesäapulaiseksi.

Vierailija
16/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia idiootteja on ihan oikeasti olemassa. Olen itse hoitaja ja kunnalla töissä, arvostan jokaista apukättä - koulutettua tai ei. No, viimekesänä oli meilläkin näitä koulukkaita kesätöissä ja jotkut hoitajat/hoitoapulaiset kehtasivat valittaa että kannattaako noiden tehdä mitään kun eivät kumminkaan osaa ja "älä aloita edes tyhjentämään tiskikonetta jos et tiedä minne astiat menevät" ym sontaa. Eivät auttaneet yhtään! Olen todella pahoillani tästä koska itse olin todella iloinen että saimme jonkun joka pystyi viemään vanhuksia ulos, pitämään heille seuraa, lukemaan päivän lehtiä ym. Toisille tärkeintä on vain se että työntekijä joka tulee niin tulee kahlaamaan sinne p*skaan missä me muutkin joudutaan kahlaamaan. Ovat varmaan kateellisia tai jotain. Onneksi minutkin on siirretty nyt toiselle osastolle, pomo näki että nuori ja elämänmyönteinen hoitaja menee aivan hukkaan tuollaisten negatiivisten käpyjen joukossa. Toivottavasti tyttäresi ei lannistu. Onnea kesätöihin!

Vierailija
17/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:58"]Ko hoitajan käytös oli erittäin epäasiallista. Minun on vaan todella vaikeaa kuvitella, että asia olisi mennyt juuri em.kuvatulla tavalla. Silti se on ollut tyttärelle epämiellyttävä tilanne = ei hyvä. Toinen asia mikä kiinnitti huomioni. Enpä usko, että mihinkään hoitoalan paikkaan pääsee 15-vuotiaana. 18 on kyllä alaikäraja alan hommiin. [/quote] Kyllä pääsee ulkoluttajaksi, tiskien laittajaksi, ruokailussa avustajaksi jne. ns. kesäapulaiseksi.

[/quote]

Ei pääse ainakaan meidän kaupungissa vaan vaaditaan 18 vuoden ikä.

(Ihan hyvä sinänsä  tietää ettei ollut kyse ainakaan omasta työpaikasta jos noin oli että 15 mahdollisuus valituksi oli tulla)

Vierailija
18/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodin hoitsuilla on (ainakin siellä, missä itse olin harjoittelijana) tapana laittaa ilkeys kiireen piikkiin. Todellisuudessa heillä ei tunnu olevan mikään kiire, kun on aikaa istua valehtelematta 2 tuntia päivässä juomassa kahvia. Ei ihme, että vanhusten huonoista oltavista on aika ajoin juttua lehdissä.

Olen itse myös lähihoitaja, mutta olen erikoistunut lasten ja nuorten hoitoon &kasvatukseen. Tiesin heti vanhusten parissa suoritetun topin jälkeen, etten halua työskennellä vanhainkodissa. Pää ei kestäisi niin huonoa työilmapiiriä.

Vierailija
19/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni hoitaja on vittuuntunut siihen että ei ole riittävästi osaavaa henkilökuntaa, vaan on harjottelijoita, siviilipalvelusmiehiä ja tukityöllistettyjä, joilla ei ole motivaatiota tehdä töitä ja heistä on oikesti töissä enemmän vaivaa kuin apua, pitää koko ajan opastaa ja vielä vahtia etteivät tee mitään vahinkoa.

Vierailija
20/54 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:42"]Hoitohenkilökunta on tunnetusti katkeraa sakkia. Sitä se naisvaltaisella alalla työskentely teettää - pahanpuhuminen ja juoruaminen alkaa kun vähänkin kääntää selkäänsä, pahimmassa tapauksessa haukutaan päin naamaa.

Nimim. entinen sh
[/quote]

Miehet ne on vielä pahempia paskan puhujia!