APUA, vuokranantaja ei suostu palauttamaan vuokravakuutta. Mitä tehdä?
Olen muuttanut asunnosta pois, ja vuokranantaja haki avaimet r-kioskilta, eli emme ole tavanneet vuokra-asunnossa avaintenluovutus hetkellä. Minulla on kaksi kissaa asunut kanssani asunnossa, ja ne ovat tietysti vähän rapsineet tapetteja. Olohuoneesta pari pientä soiroa ja makuuhuoneesta myös vähän. Vuokranantajan mielestä siellä täytyy vaihtaa kaikki tapetit, eikä ole antanut minulle mahdollisuutta itse korjata jälkiä. Lisäksi mielestäni jäljet ovat niin pieniä, että eivät haittaa mitään. Vuokranantaja ei suostu palauttamaan vuokravakuutta, vaan sanoi että saan vain pari kymppiä takaisin 530 eurosta, että hänen poikansa on juuri tapetoimassa asunnolla! Ei mitään muuta! Okei, minua ei haittaa maksaa tapetoinnin kuluja mutta hän ei ole esittänyt mitään kuitteja eikä mitään. Mitä tehdä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistamme 16 asuntoa. Kaikissa on ei lemmikkieläimiä. Asiasta ei jousteta.
Tietenkin vuokralaiset ovat tuoneet salaa.Kilpikonna naarmutti lattiat. Tuli kallis lasku. Yksi perhe toi akvaarion. Tuli vesivahinko.
Ehdottomasti huippu. Yhdellä oli käätmeitä ja 1 karkasi. Vasta, kun käärme löytyi, hän tunnisti.Yhdelle joustin. On ex tuökaverini ja papereissa lukee korvaa kaikki.
On asunut nyt jo 15 v, en valita.
Asuntosijoituksessa 2 hyvää periaatetta :
Luottotiedot kunnossa + ei Kelan takuuta ja ei lemmikkieläimiä
VVO hyväksyy lemmikit eli vuokraan asunnon heiltä.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, asuntoja tyhjenee joka viikko sekä omistus että vuokra
Luuletko ettei VVO pidätä vuokravakuuttasi itsellään, jos lemmikkisi tuhoaa kämppää?
Luulet hyvin, hyvin väärin.
530e on aika pieni summa, kun kissojen raapima asunto haisee kissankuselta ja paskalta ja tapetoijat saavat vielä toksoplasmoosin poistaessaan kissanrepimiä tapetteja
Et sä mitään voi tehdä. Ei ensinnäkään ole sun asiasi päättää haittaako vai ei, asunnon omistaja päättää sen. Jos oikeesti olisit halunnut itse korjata tai korvata ne repimiset, olisit maininnut siitä kun luovutit avaimet. Nyt on myöhäistä rypistää. Ja juu, tee vaan rikosilmoitus niin poliisit saa hyvät naurut.