Mieheni vanhemmat pitävät minua tyhmänä
Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa teini-iästä alkaen. Hänen vanhempansa ovat kultturelleja, arvokkaita ja varakkaita. Oma perheeni pienituloinen, mutta lämminhenkinen, huumorintajuinen ja rakastava.
Mieheni on saanut hyvin sivistävän kasvatuksen aina klassisesta musiikista maalaustaiteeseen. Minäkin olen kiinnostunut esim. runoudesta ja kirjallisuudesta, keskustelen niistä mielelläni ja koen olevani mieheni kanssa samanhenkinen. Ongelma on, kuten sanoin, miehen vanhemmat.
Luulen, että he ensimmäisen kerran tuomitsivat minut kun kuulivat vanhempieni duunariammateista. He olivat myös selvästi pettyneitä poikansa tyttöystävän kiinnostukseen humanistisia aineita kohtaan, koska eihän niillä hankita kovapalkkaista työtä. He varmasti arvaavat poliittisten mielipiteideni eroavan radikaalisti heidän ajatuksistaan, mutta silti jatkuvasti loukkaavat minua puhumalla vähättelevään sävyyn esim. pienituloisista (kuten vanhempani).
He saattavat kesken keskustelun alkaa selittää minulle mitä yksinkertaisimpia asioita, tyyliin: "Tiedäthän sinä ,"AP", mikä on evoluutioteoria/psykologia/maailmansota/joku säveltäjä?". He ovat suoraan ilmoittaneet, että tuskin pääsen haluamalleni alalle yliopistoon, ja että minun kannattaisi harkita helpompia aloja. He ovat vihjailleet siitä, että minum ja mieheni kannattaisi muuttaa eri kaupunkeihin opiskelemaan, varmaankin taka-ajatuksena toive meidän erosta.
Ja mikä pahinta, minä hyydyn hiljaiseksi, nyökkäileväksi ja naurahtelevaksi hissukaksi heidän seurassaan, heidän harjoittamansa asenne on todella purrut. Vihaan tätä.
Kommentit (64)
Tuskin muuttuu ikinä. Ei oo Meilläkään muuttunut. En ollut semmonen mitä oltiin kaavailtu. Silti yhdessä ollaan miehen kanssa. Kasvata hyvä itsetunto.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:42"]
Niin et ole enää se kiltti teinityttö vaan olet aikuinen nainen ja sinun itse on lunastettava se paikkasi tässä maailmassa.
Poikaystävänkin on kasvettava mieheksi ja autettava sinua edes sen verran ettei hyväksy kiusaamista ja piilovittuilua ja vähättelyä.
Pidä asialliset välit, pidä puolesi, älä lannistu, älä usko muiden vähättelyjä ja älä ikinä kerro mitään henkilökohtaista koska se käännetään myöhemmin sinua vastaan!
Ole mahdollisimman vähän tekemisissä. Jos tulevat kylään niin lähdet välillä omiin menoisi vaikka kaverin kanssa kahville...poikaystävä voi viihdyttää vanhempiaan 24/7 jos haluaa...sinun ei tarvitse.
Älä nöyristele! Ole rohkeasti oma itsesi ja jos jollekulle ei kelpaa niin se ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]
Joo, anna kaks kertaa kovemmin takas!
[/quote]
niin just vittuperkele. Moraa kylkiluiden väliin, sit käsiaseet hankintaan appivanhempien kostoa odotellessa ja taktiset ydinaseet tilaukseen loppuhuipennusta varteen. Mikään ei yhdistä perheitä paremmin kuin kasvava vihanpidon kierre...
Fiksu ihminen äänestää jaloillaan. Poistu paikalta, kun appivanhemmat ovat tulossa. Ehkäpä sinulla on muuta menoa. Ei sinun ole mikään pakko viettää jatkuvasti aikaa heidän kanssaan.
Toisaalta avoin konflikti lienee hyödytön. Tuskin he myöntäisivät asennettaan, ehkä eivät edes itselleen. On toki mahdollista keskustelussa antaa heidän sivistyneesti rivien välissä maistaa omaa lääkettään, mutta se on jo taitolaji.
Ennen kaikkea sinun on kasvatettava paksumpi nahka. Maailma on valitettavasti täynnä pissapäitä. Kaikkia ei voi miellyttää.
Etkä vie lapset niille enää edes näytille
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:09"]
Niin et ole enää se kiltti teinityttö vaan olet aikuinen nainen ja sinun itse on lunastettava se paikkasi tässä maailmassa.
Poikaystävänkin on kasvettava mieheksi ja autettava sinua edes sen verran ettei hyväksy kiusaamista ja piilovittuilua ja vähättelyä.
Pidä asialliset välit, pidä puolesi, älä lannistu, älä usko muiden vähättelyjä ja älä ikinä kerro mitään henkilökohtaista koska se käännetään myöhemmin sinua vastaan!
Ole mahdollisimman vähän tekemisissä. Jos tulevat kylään niin lähdet välillä omiin menoisi vaikka kaverin kanssa kahville...poikaystävä voi viihdyttää vanhempiaan 24/7 jos haluaa...sinun ei tarvitse.
Älä nöyristele! Ole rohkeasti oma itsesi ja jos jollekulle ei kelpaa niin se ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]
[/quote]
niin just vittuperkele. Moraa kylkiluiden väliin, sit käsiaseet hankintaan appivanhempien kostoa odotellessa ja taktiset ydinaseet tilaukseen loppuhuipennusta varteen. Mikään ei yhdistä perheitä paremmin kuin kasvava vihanpidon kierre...
[/quote]
Huh, mikä kauhea ihminen oletkaan
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huh, mikä kauhea ihminen oletkaan
[/quote]
Hei, sarkasmitutkasi on epäkunnossa, käythän huoltamassa sen, tai jos sitä ei ole, voit hankkia sen Gigantin tarjouksesta...
Onpas vittumaista porukkaa! Kerro miehellesi tästä.
Voi olla, ettei kukaan olisi riittävän hyvä heidän pojalleen. Ei tämä välttämättä liity sivistykseen, eikä sen puutteeseen. Sellaisia jotkut ovat.
Oma isäni pääsi todella korkealle yhteiskunnan rattaissa, ja ensimmäinen mieheni ei tullut hänen kanssaan oikein toimeen. Sain kotona kuulla, kuinka sitä oltiin taas niiin kyldyrellejä ja ylimielisiä. Nykyinen mies on toista maata, hän ottaa rennosti, ja isä on mielissään.
Yritän sanoa, että oma asenne ratkaisee paljon! Vahvoista ennakkoluuloista on vaikea päästää irti. Tämä toimii molempiin suuntiin.
Olen puolellasi ap. Yritän sanoa, että myös oma asenteesi voi kaivata tarkistusta.
Ei tosta kannata mitään välittää. Ei ne ole sun perhettäs. Turha ottaa stressiä.
Jätät vastaamatta puheluihin ja kekkereihin et enää mene. Sulla nyt vaan sattuu olemaan jotain muuta tekemistä silloin
Sinulla on varmaankin aihepiirejä, joissa olet heitä paljon tietävämpi. Brassaile niillä tiedoilla ja alista takaisin.
Kuvauksestasi päätellen miehesi on ollut ja on vanhempiensa tossun alla, ja halunnut vapautta valitsemalla kaltaisesi rennomman ihmisen. Vanhempiensa palvomista hän ei silti koskaan tule lopettamaan.
Kauheaa kun saa miniän myötä wt-sukulaisia. Näen silmissänne millainen farssi appivanhempien tapaaminen on. Puhumattakaan käytöstavoista häissä, ristiäisissä ym. Perhejuhlissa. Lika barn leker bäst. Peräänny ajoissa.
Hiljainen protesti. Osta nenärengas, joka ei mene läpi, sujautat sen sieraimeen ennen vierailua. Liimatatuointi kaulaan seuraavan kerran. Dildo käsilaukkuun ja kun etsit laukusta puhelinta niin nostat sen hetkeksi pöydälle. Sitten vain kohautat olkapäitä ja sanot, että kaikillahan näitä on. Asennehivutusta.
Avioliitolla jossa molemmilla on samantasoinen tausta on suurempi todennäköisyys onnistua. Ihan tutkittu fakta. Nuorena näitä ei niin hahmota.
Avioehto miehen omaisuuden turvaamiseksi.
Kun ensihuuma haihtuu niin toisen moukkamaisuus alkaa ärsyttämään. Siinä vaiheessa mies etsii puolison omasta sosiaaliluokastaan. Tämä on nähty niin monta kertaa...
Panosuhde. Kun on avioliiton aika kumppani etsitään omista piireistä.
[/quote]
Tuohan se varmaan on taustalla, että olette molemmat olleet teinejä, kun seurustelu alkoi. " Appivanhemmat" suhtautuvat teihin kumpaankin edelleen keskenkasvuisina. Eihän poikaystäväsikään uskalla nousta vanhempiaan vastaan, vaan on edelleen se 17 v poika, joka vaikenee vanhempiensa edessä. Kasvakaa kumpikin aikuiseksi ja tehkää parisuhteellenne selvät rajat.