Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päärynän kesäpukeutuminen?

Vierailija
31.05.2015 |

Taas joka vuotinen ahditus kesäpukeutumisesta päällä :( Oon siis vartaloltani päärynämallia, siro yläkroppa, paksut reidet ja iso pylly. Vaatekauppoja on taas tullut epätoivoisesti kierrettyä ja on vaan pakko todeta, et mun kropalle ei istu mitkään sortsit, caprit tai hameet.. Täytyy varmaan koko kesä kulkea tummansinisissä pillifarkuissa, kuten kaikkina muinakin vuodenaikoina! Miten te muut samanlaisen kropan omaavat ajattelitte kesällä pukeutua?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kohtalontoveri. :) Ikävä tavata näissä merkeissä, mulla TÄYSIN sama ongelma.

Kaikki shortsit on todella nounou, mikään pituus tai leveys ei sovi, olen kokeillut.

A-mallinen hame on ainoa minkä olen havainnut kivaksi, hulmuava helma hieman häivyttää alavartalon leveää kohtaa. Harmi että muutamana kesänä on ollut hamemuoti kynähame-mallia, jonka me molemmat varmasti tiedetäänt tekevän ei-niin-positiivisia-juttuja vartalotyypillemme.

Maximekkoja yritän seuraavaksi metsästää, jospa kokeilemalla löytyisi kiva.

Vierailija
2/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että pillifarkut olisivat hyvä valinta päärynämalliselle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:08"]

[/quote]

Mulla on pitkät jalat ja aika kapeat pohkeet ja nilkat, joten oon todennut että parhaiten sopii pillit tai suorat lahkeet, jotka korostaa noita siroja kohtia jaloissa. Levenevät lahkeet sen sijaan saa mun jalat näyttämään valtavilta tukeilta, joten ne ei todellakaan sovi, varsinkin kun yläkroppa on suht lyhyt ja siro.

Maximekkoja/hameita olen itsekin katsellut. En vaan ole tottunut pitkiin helmoihin, joten vähän epäilyttää tulisiko kuitenkaan pidettyä, ainakaan arkikäytössä.

-ap  

Vierailija
4/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämänmallinen hyvä?

http://media.ginatricot.com/images/product/69882510602_m.jpg

Yläosa tasapainottaa ylävartalon ja alavartalon suhdetta kun helma taas hieman peittää leveää alaosaa?

Vierailija
5/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosa tasapainottaa ylävartalon ja alavartalon suhdetta kun helma taas hieman peittää leveää alaosaa?

Vierailija
6/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:08"]

[/quote]

Mulla on pitkät jalat ja aika kapeat pohkeet ja nilkat, joten oon todennut että parhaiten sopii pillit tai suorat lahkeet, jotka korostaa noita siroja kohtia jaloissa. Levenevät lahkeet sen sijaan saa mun jalat näyttämään valtavilta tukeilta, joten ne ei todellakaan sovi, varsinkin kun yläkroppa on suht lyhyt ja siro.

Maximekkoja/hameita olen itsekin katsellut. En vaan ole tottunut pitkiin helmoihin, joten vähän epäilyttää tulisiko kuitenkaan pidettyä, ainakaan arkikäytössä.

-ap  
[/quote]
Mahdatko sitten päärynä ollakaan, jos jalkasi ovat kapeat ja sirot... Päärynällä on yleensä myös paksut reidet ja pohkeet.

Vierailija
7/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä kuoret on. Ja huipulla jotain lehtiä.

Vierailija
8/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama ongelma! Shortseissa käytän sellasia joissa on suorat "lahkeet" ja muuten löysähköt. Mekoissa juuri maksipituutta ja a-linjaa... Olen myös havainnut hyväksi housut, jotka ovat kapenevat tai suorat, näillä mennään tämä kesä

Vierailija
11/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi todella selkeä päärynä. Maksimekot löysin viime kesänä. Luulin myös, että en olisi mekkotyyppiä, enkä osaisi käyttää pitkiä helmoja, mutta niin hyvältä se näytti päällä ja oli mahdottoman mukava, että todellakin tuli pidettyä ja täksi kesäksi ostin pari lisääkin. Toinen hyvä ja mukava setti on caprimittaiset legginsit tai muut kapeat housut ja A-linjainen tunika tai mekko. 

Vierailija
12/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei päärynä, täällä toinen kaltaisesi. En ole vuosiin käyttänyt mekkoja, kun en ole löytänyt sopivia. Kuitekin tänä keväänä otin asiakseni etsiä itselleni kesämekkoja ja onnistuin.

Päärynällä on kapea vyötärö ja leveä lantio. Etsi itsellesi mekkoja, joissa on selkeä vyötärökohta, joka on vyötäröllä tai hieman empirepaikassa.

Helman pitää leventyä suoraan vyöräröltä ja malli voi olla maksipitkäkin. Yläosassa pitää olla jotain volyymia lisäävää.

Ideana siis peittää leveä lantio niin, ettei lantion kohdalla ole kireää kangasta. Hartiat ja rinnat ovat pienet, joten suosi venekaulusta ja kaikenlaista röyhelöä ja laskosta. Ennemmin pieni kuin iso kaula-aukko.

Mulle sopii ainakin tämäntapainen mekko tosi hyvin:

http://www.halens.fi/naiset-mekot-maksimekot-26172/mekko-237271

En rupeasi noita edellä linkattuja Gina Trocotin telttoja käyttämään.

Vierailija
13/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sortseissa suosi leveitä / löysempiä malleja. Vyörärö näkyviin ja paidassa venepääntie, pieni vesiputous tai jotain röyhelöä.. Perhoshihat jne.

Ja muista: et ole valokuvamalli, joten voit käyttää ihan mitä vaatteita vaan. Oikeastaan oma asenne ratkaisee. Ihminen, joka kokee olevansa hyvännäköinen on hyvän näköinen.

Vierailija
14/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:27"]

[/quote]

Ei ole hyvä, säkkimäinen yläosa tekee päärynästä lihavan näköisen. Istuva yläosa on parempi. Esim. klassinen 50-luvun kellomekko on päärynälle tosi imarteleva. 

Vierailija
15/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

skater mallinen mekko on kaunis, yläosa istuu ja helma levenee. Ei kannata piilottaa vyötäröä.

Vierailija
16/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä usein caprimittaiset housut / farkut jossa käärityt lahkeet. Yläosana peffan peittävä pitkä paita, tunika, toppi tms.

Nro 13 linkissä oleva toimii myös, aika vähän empirelinjaa löytyy.

Ja jos muuten olet ihan normipainoinen niin eikös peppu ole vähän muotiakin eli välttämättä et tarvitse pitkää paitaa, itselläni ylipainoa niin täytyy olla peittoa.

Vierailija
17/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä vinkkejä on tullut :) Sopiskohan sellaiset väljät sortsit työpukeutumiseen (asiakaspalvelu-/toimistotyö)? Osassa linkatuissa mekoissa ainakin sen verran lyhyt helma, et itse en töihin pukisi...

-ap

Vierailija
19/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miks se vartalonmalli pitää piilottaa? Miksette ota kaikkea iloa irti siitä isosta pepusta esim kapealla maximekolla.

Vierailija
20/37 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:12"]

Mä en tajua miks se vartalonmalli pitää piilottaa? Miksette ota kaikkea iloa irti siitä isosta pepusta esim kapealla maximekolla.

[/quote]

Tiukat maximekot paljastaa valitettavasti kaikki ylimääräiset muhkurat, jos niitä sattuu olemaan esim. lantiolla.