Voi masennus! Mua luultiin kuusikymppiseksi.
Aamulla koiranulkoiluttajamies, jota näen harva se päivä, aloitti keskustelun elokuvista. Mies on kuusikymppinen, koska raportoi pyöreistä syntymäpäivistään muutama viikko sitten.
Käytti sanamuotoa: me kun ollaan samanikäisiä, niin varmasti olet käynyt elokuva-arkistossa katsomassa leffoja nuoruudessasi...
Apua.. mä oon kymmenen vuotta nuorempi! Tiedän, että olen kulahtaneen näköinen kyllä, mutta silti kauhistuin.
Lohduttakaa edes vähän!
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:22"]Mua luultiin 32-vuotiaana viisikymppiseksi. Työkaveri jonka vieressä istun luuli. Nyt kun olen nelikymppinen, jotkut luulevat että olen kohta jo eläkkeelle pääsemässä lähiaikoina. Hiljattain eräs lounaalla alkoi puhua kuinka hänellä on enää 1,5 vuotta työelämässä, ja kyseli että ei mullakaan varmaan enää kovin kauaa. Ei, 25 vuotta vaan... [/quote] Hui. Onko joku tietty syy mistä luulet tämän johtuvan?
[/quote]
Hiukset alkoi harmaantua jo 25-vuotiaana. Mulla on mustanruskea tukka, joka alkoi tosiaan noin nuorena jo ohimoilta harmaantua. Kolmekymppisenä oli jo puolet harmaita. Nyt olen melko hopeanvärinen kokonaan. Hiusvärejä käyttäisin jos voisin, mutta olen yliherkkä PPD:lle joten en pysty värjäämään normaaleilla väreilä, ja kasvivärit tms ei riitä harmaan peittämiseen.
Lisäksi mulla on jotenkin tosi roikkuvat naamanpiirteet. En ymmärrä oikein miksi, en ole ylipainoinen enkä elänyt epäterveellisesti, mitä nyt opiskeluaikana tuli muutama vuosi biletettyä vähän liikaa. Mutta mulla oli nuorena sellainen pyöreä söpö babyface, mutta kolmessakympissä pyöreät posket alkoivat roikahtaa alaspäin ja nyt on kunnon heltat leuan ja leukaperien alla ja koko yleisilme on tosi valahtanut.
[/quote]
Sori, oletin tyhmänä, että olet nainen. Kaikesta päätellen mies. Sitten ehkä perun puheeni. Miehissä vaihteluväli on suurempi.
Monetkin kolmikymppiset miehet voivat näyttää liki viisikybäsiltä, kun hiukset pakenevat päälaelta ja harmaannutaan. Naiset yleensä värjäävät hiuksensa ja nehän eivät hevillä lähde kuin vasta tosi vanhana harventuvat kyllä.
ap
[/quote]
Kyllä minä nainen olen, valitettavasti. Hiuksia en tosiaan pysty värjäämään, kun teininä värjäilin vähän liikaakin ja sain pahan allergisen reaktion, jonka aiheuttajaksi todettiin PPD jota on käytännössä kaikissa harmaita peittävissä väreissä.
Sattuneesta syystä olen jäänyt myös vanhaksipiiaksi, eipä ole kukaan vanhan tekoista huolinut, eikä ihme. Olin jotenkin vanhan näköinen jo teininä, koska muistan kuinka ylpeä olin siitä että 14-vuotiaana pääsin aina ilman paperien kysymistä yökerhoon jonne oli ikäraja 21, ja muut luokkakaverini ei päässeet.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:22"]
Mua luultiin 32-vuotiaana viisikymppiseksi. Työkaveri jonka vieressä istun luuli. Nyt kun olen nelikymppinen, jotkut luulevat että olen kohta jo eläkkeelle pääsemässä lähiaikoina. Hiljattain eräs lounaalla alkoi puhua kuinka hänellä on enää 1,5 vuotta työelämässä, ja kyseli että ei mullakaan varmaan enää kovin kauaa. Ei, 25 vuotta vaan...
[/quote]
Ok, tilanteeni ei siis ole kovin paha!
Toivottavasti kertomasi ei ole totta kuitenkaan. Jokainen täysipäinen kyllä erottaa kolmikymmpisen viisikymmpisestä eli olisikohan kyseessa ollut klassinen vittuilu?
ap
[/quote]
En usko. Kyseessä sellainen hiljainen itse noin viisikymppinen mies, jonka kanssa olin hyvä työkaveri. Tulipa vaan sitten joskus maininneeksi että on kiva kun on samanikäinen tyyppi vieressä, olisi ollut tylsä joutua "noiden nuorten" kanssa, ei niiden kanssa ole mitään puhuttavaakaan... Ei siinä tiimissä juuri minua nuorempia muistaakseni edes ollut.
Joo monet naiset poksahtaa kolmekymppisenä mummoiksi. Sitä on treffeillä saanut välillä ihmetellä kun olen etsinyt saman ikäistä seuraa. Olen lisäksi henkisesti 16 vuotiaan tasolla, joten siinä tulee jo sellaiset "Come to mama" vibraatiot selkäpiihin. Ehkä se on luontevaa alkaa pitämään 10 vuoden ikereroa hiljalleen. Osa kyllä on 40 kymppisenä vielä todella nuorekkaita. Tasan ei putoa pallot geenilotossa. No se sisäinen kauneushan on tärkeintä ap :)
Saattoipa ukko olla myös ihan tahaallaan veemäinen ja loukata sinua, ilkeitä miehiä löytyy.
Aikuisiässähän ei ole oikeastaan mitään väliä onko 50 vai 60, parikymppisenä eron huomaa selkeämmin. Ehkä mies ajoi takaa tuota..?
Se mies tuskin vittuili vaan elää vilpittömässä harhassa, että vanheneminen ei koske häntä itseään. Kun katsoo peiliin, näkee komean nuoren miehen, kun muut näkevät ukkoutuneen kaljamahaisen ja kaljuuntuvan miehen. Paljon vetoa, että se mies yrittää iskeä parikymppisiä tyttöjä, kun luulee itsellään oikeasti olevan mahkuja heihin :)
Törppö mies, naisen ikää ei koskaan saa olettaa ja tuoda sitä esiin.
Eräs taksikuski luuli mua muutama vuosi sitten kun olin n 35v jo suunnilleen 50-60v. Puhui kuinka nuorena poikana 60-luvun alussa oli remontoinut vanhempiensa katon oli silloin ollut n 20v. Ihmetteli kun minä en muista 60-luvun alusta mitään, no olen syntynyt vasta 1973. Kun sitten sain vauvan ja sitä kuljetin turvakaukalossa terveyskeskuksessa ihmetteli mistä sen olen ottanut. Sanoin sitten että ihan oma on. Nyt olen 42v ja monet luulee vähintään 52v.
No minäpä yritän. Kymmenen vuotta ei ole paljon mitään. Samaa sukupolvea. Sun ikäisistähän ne kuusikymppiset vaimon ottaa, eivätkä ajattele mitenkään erityisesti nuoremman kanssa olevansa.
Ehkä sä oot kiva luonne! Tai varmaan ootkin, jos koirapolulla saa tollastakin juttuseuraa.
Itse olen koiran kanssa kävellyt vuosikaudet ja kehenkään ole tutustunut. Ihan sellasta parin sanan pyörittelyä jostain koirista, ei muusta.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:22"]Mua luultiin 32-vuotiaana viisikymppiseksi. Työkaveri jonka vieressä istun luuli. Nyt kun olen nelikymppinen, jotkut luulevat että olen kohta jo eläkkeelle pääsemässä lähiaikoina. Hiljattain eräs lounaalla alkoi puhua kuinka hänellä on enää 1,5 vuotta työelämässä, ja kyseli että ei mullakaan varmaan enää kovin kauaa. Ei, 25 vuotta vaan... [/quote] Hui. Onko joku tietty syy mistä luulet tämän johtuvan?
[/quote]
Hiukset alkoi harmaantua jo 25-vuotiaana. Mulla on mustanruskea tukka, joka alkoi tosiaan noin nuorena jo ohimoilta harmaantua. Kolmekymppisenä oli jo puolet harmaita. Nyt olen melko hopeanvärinen kokonaan. Hiusvärejä käyttäisin jos voisin, mutta olen yliherkkä PPD:lle joten en pysty värjäämään normaaleilla väreilä, ja kasvivärit tms ei riitä harmaan peittämiseen.
Lisäksi mulla on jotenkin tosi roikkuvat naamanpiirteet. En ymmärrä oikein miksi, en ole ylipainoinen enkä elänyt epäterveellisesti, mitä nyt opiskeluaikana tuli muutama vuosi biletettyä vähän liikaa. Mutta mulla oli nuorena sellainen pyöreä söpö babyface, mutta kolmessakympissä pyöreät posket alkoivat roikahtaa alaspäin ja nyt on kunnon heltat leuan ja leukaperien alla ja koko yleisilme on tosi valahtanut.
[/quote]
Sori, oletin tyhmänä, että olet nainen. Kaikesta päätellen mies. Sitten ehkä perun puheeni. Miehissä vaihteluväli on suurempi.
Monetkin kolmikymppiset miehet voivat näyttää liki viisikybäsiltä, kun hiukset pakenevat päälaelta ja harmaannutaan. Naiset yleensä värjäävät hiuksensa ja nehän eivät hevillä lähde kuin vasta tosi vanhana harventuvat kyllä.
ap