Vaimo kiukuttelee äitienpäivän takia edelleen, onko syytä?
Se pyysi lahjaksi lasten tekemän kortin ja yhden kirjan. No en saanut lapsia tekemään sitä korttia enkä voinut itekään sitä tehdä kun se halusi nimenomaan lasten tekemän kortin, joten ei annettu korttia ollenkaan. Toivotettiin kyllä hyvää äitienpäivää heti aamusta. Kirjaa en saanut ostettua sillä tajusin liian myöhään ettei kaupat olleet auki äitienpäivänä, sanoin kyllä että voin joskus myöhemmin ostaa sen. Vaimo kiukuttelee edelleen ettei saanut korttia ja lahjaa, eikös se ole vähän turhaa kun kyse ei kuitenkaan ollut minun välinpitämättömyydestä vaan muista syistä?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 01:07"]
Se pyysi lahjaksi lasten tekemän kortin ja yhden kirjan. No en saanut lapsia tekemään sitä korttia enkä voinut itekään sitä tehdä kun se halusi nimenomaan lasten tekemän kortin, joten ei annettu korttia ollenkaan. Toivotettiin kyllä hyvää äitienpäivää heti aamusta. Kirjaa en saanut ostettua sillä tajusin liian myöhään ettei kaupat olleet auki äitienpäivänä, sanoin kyllä että voin joskus myöhemmin ostaa sen. Vaimo kiukuttelee edelleen ettei saanut korttia ja lahjaa, eikös se ole vähän turhaa kun kyse ei kuitenkaan ollut minun välinpitämättömyydestä vaan muista syistä?
[/quote]
No,onhan se vähän sinun syysi jos et hankkinut lahjaa ajoissa,mutta myös ihme nipotusta vaimolta jäädä kiukuttelemaan asiasta.Oli pettynyt äitienpäivää,mitä sitten.Ensi vuonna pakotat lapset tekemään kortin ja hankit ajoissa toivotun lahjan.
Ymmärrän AP:ta. Oma vaimoni veti taas kerran kauheat pimppikilarit, kun en huomioinut häntä äitienpäivänä. Viimeksi veti vielä pahemman sekarin, kun en naistenpäivänä ollut hänen seremoniamestarinsa. Jumalauta en minä muista tuollaisia tyhjänpäiväisyyksiä. Minulla on tärkeämpää mietittävää ja tekemistä, kuin orkestroida jotain kekkereitä jonain täysin hatusta temmattuna "juhlapäivänä". No ei sillä nyt niin väliä. En ole aikeissa vetää tuota kivirekeä mukanani kauaa enää muutenkaan.
Miksi ap teki tämän avauksen? Jos vaimo kiukuttelee,ainakin hänen mielestään siihen on syytä.Mitäs meiltä kyselet.Ja kyllä,sinun olisi pitänyt huomioida vaimoa,edes hankkimalla lahja jota pyysi. Miten se,että et hankkinut lahjaa ajoissa voisi olla olematta sinun syytäsi?
Törkeää käytöstä. Toivottavasti olet tänään käynyt ostamassa sen kirjan ja kukkapuskan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 01:19"]
Entä kakku ja kukat? Ei mitään? Voi vaimo parkaa.
[/quote]
Oliko sunnuntaina vaimonpäivä?
Olen tosi pahoillani vaimosi puolesta, kuulostat todella avuttomalta. Ihme tekosyitä oman saamattomuuden peittelemiseksi.
Turhaan kiukuttelee vaimo. Jos lapset eivät halunneet itse tehdä kortti, olisit tietysti voinut käydä heidän tukenaan hankkimassa kortin kaupasta. Mutta hän ei ole sinun äitisi, vaan vaimosi, joten ei sinun kuulukaan hänelle lahjoja ja kukkia ynnä kakkuja hommata. Sinä viet lahjat ja kukat omalle äidillesi, samoin kuin vaimosi vie omalle äidilleen. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi puolisoiden pitäisi ostaa toisilleen äitienpäivä- tai isänpäivälahja. Ainut ymmärrettävä on hyvän äitienpäivän / isänpäivän toivotus.
Turhaa kiukutella tuosta, se on tosiaan lasten tehtävä hankkia kortti ja lahja, ei miehen.
Aika pienet toiveet eikä niiden toteutuminen onnistunut...srv kerralla tee homma paremmin. Itse kyllä loukkaantuisin. Eikö edes kukkasia?? No romantiikan takia vaimosi ei valinnut sinua
Mä en saanu tänä vuonna mitään. Pyysin mieheltä kukkaa pihalle ja siivousta. Kumpaakaan ei ole tapahtunut. Mutta tässä on nää jääkiekon mm-kisat ja kaikkee, en jaksa pingottaa. :D mutta nuo kukat kuolee tuolla ruukussa ja uusia en osta vaan mies ostaa, enkä myöskään siivoa, saapi hoitaa senkin. :) en mä jaksa mieltäni pahoittaa. 3v antoi kukan ja kortin ja sehän riittää. :) miehen oma äiti ei saanut edes onnitteluja joten tais mieheltä muutenkin lipsahtaa tämä äitienpäivä mielestä. :D
No vähän ylireagointia kiukutella vieläkin. Mutta miksi et ostanut sitä kirjaa jo eilen? Ja eikö lapset ole tarhassa? Minä ainakin tein aina tarhassa kaikki äitien- ja isänpäiväkortit. Ala-asteellakin vielä askarreltiin. Etkö arvosta vaimoasi ollenkaan? Jos lapset eivät halua muistaa omaa äitiään edes yhtenä päivänä vuodessa, niin johtuuko se siitä, että annat heille välinpitämättömyyden mallin? Ainakin vaikutat vähän välinpitämättömältä, jos et edes yhtä kirjaa saa ajoissa ostettua. Ja olisit hyvin voinut huijata sen kortin kanssa, tai tosiaan vähän pakottaa lapsia askartelemaan sitä korttia. Entäs kodinhoito siltä päivältä? Aamiainen? Ravintolaruokailu? Jotain muuta kuin ylisulanut jäätelökakku ja väkisin sanottu äitienpäivätoivotus.
Itse asiassa olisin minäkin vielä vihainen.
Urpot, kyllä vanhempien tehtävä on ensinnäkin opettaa lapsilleen käytöstapoja ja muiden huomioimista. Ainakin siihen asti, että päiväkodissa tai koulussa aletaan siihen ohjata niin sitten ei tarvitse omia lapsiaan laiskojen edes kasvattaa. Itse ainakin haluan isänpäivänä myös kiittää miestäni yhteisestä vanhemmuudesta ja osoittaa pienellä muistamisella, että arvostan sitä millainen isä hän lapsillemme on.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:10"] Vaimon on täysin turha kiukutella. Äitienpäivänä täytyy tyytyä siihen mitä lapset ikä huomioiden isiensä avustuksella tarjoaa. Jollette ole tyytyväisiä, niin tulosa on isänpäivä syksymmällä. Lähtekää naisporukalla vaikka Tallinnan risteilylle. Ostakaa palveluja, nauttikaa tanssimisesta ja hemmotteluista. Oliskohan paras päivä se jonka itselle suunnittelee ja siltäpohjalta toteuttaa. Kukaan muuhan siihen ei kykene.
No tosiasiassa ei taida sellaista lasta olla olemassakaan joka ei olisi täpinöissään askarrellakseen äidileen korttia. Mies taitaa sepustella omiaan.
En minäkään saanut mitään korttia kymmenvuotiaaltani. Erityislapsi. Ihmiset ovat erilaisia.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:09"]Kyllä, äitienpäivä on monelle äidille tärkeä. Yksi päivä vuodessa, kun odottaa kiitosta ja pientä palkkiota äitiydestä. Ei miehet aina tajua miten iso asia se siis voikaan naiselle olla! Mutta ei se kirjoittajasta huonoa miestä tee. Nyt vaan lepyttely kukat ja vilpitön anteeksipyyntö niin eiköhän mamma taas piristy :)
[/quote]
Yksi päivä vuodessa? Tän palstan mukaan äitejä pitää muistaa, kiitellä, ylistää ja lahjoa joka päivä. Jouluna, äitienpäivänä ja synttäreillä pitää sitten lahjoa vielä jollain superkalliilla ja tehdä päivästä mahtava numero
Ei ole muuta syytä kuin ainun välinpitämättömyytesi, ap. Lapset voi houkutella askartelemaan vaikka miten ja siinä tehdessään he innostuvat. Olet kokenut elämässäsi niin monta äitienpäivää, että tiedät kyllä ihan hyvin kauppojen olevan silloin kiinni.
Vaimo on ilmeisesti kotona lasten kanssa (koska lapset eivät tehneet tarhassa kortteja), ja tuntee itsensä varmaan jonkinsortin kodinkoneeksi. Pieni huomionosoitus ei varsinkaan silloin ole kohtuuton vaatimus.
Viesti on kirjoitettu 12.5., joka taisi olla tänä vuonna äitienpäivä. Sehän on aina toukokuun toinen sunnuntai. Joten mistään "edelleen" kiukuttelusta ei ole kyse, vaan välittömästä reaktiosta mielipahaan.
Ap on ääliö tai provoilee ääliönä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 06:07"]Herranen aika, millanen mies. R-kiskat ja sivat olis ollu auki. Joten olis luullu hakevan jotain korvaavaa jutskaa. Voi kamala millainen mies, vaimo varmaan häärää kaikki isienpäivä ja synttärit potenssiin viisi!
Ei vaiskaan, akat luulee et ne on jotain todella erityistä, aika iso osa on synnyttänyt ja hoitanut kodin yms. monia vuosia, niin se vaan menee. Naisten kuuluu pystyä siihen.
Kotikasvatus on mitä on. Eikä ihminen osaa kasvattaa itse itseään, kun aikuiseksi tulee. Se on se sama totuttu tapa, huomioiko toista vai ei. Ja jos nyt ostat kirjan, ens vuonna se on timanttikoru, jne. Ihan sama mitä teet, vaatimukset suurenee.
Joissain perheissä miehet tekee kaikki, häärää kodin sisältä ja ulkoa ja muija vaan marisee. En yhtään ihmettele, et miehet lähtee harrastamaan kavereiden kanssa. Kuka sitä marinaa jaksais kuunnella, en minä ainakaan.
Katsotaan nyt sitten miten uudet sukupolvet osaa huomioida vaimojaan. Tulevat isät eivät enempiä mieti, en usko nykykasvatuksen johtavan muuhun kun hillittömään kilpavarusteluun. Tarkoittaa, että tulevat isät ostaa itselleen sen kirjan, varmaankin jopa kaksi, kun on sitten enemmän kun kaverilla.
Eikä lahjukset sitä suhdetta kasassa pidä. No lapsellinenhan vaimo on, no vie se kirja jälkikäteen ja sano et löysit sen kirpparilta. Katso reaktiota, jos marina suurenee, eikä käsitä vitsiä, niin voi olla parempi, että katsot vaimoasi uudemman kerran. Ja tee päätelmäsi.
[/quote]
Täyttä puppua. Mitä oikein koitit sanoa?
Varmaan, että olet mies, joka ei kuitenkaan ke kasvanut aikuiseksi eikä ole osannut luoda rasa-arvoista parisuhdetta
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:10"]
Vaimon on täysin turha kiukutella. Äitienpäivänä täytyy tyytyä siihen mitä lapset ikä huomioiden isiensä avustuksella tarjoaa. Jollette ole tyytyväisiä, niin tulosa on isänpäivä syksymmällä. Lähtekää naisporukalla vaikka Tallinnan risteilylle. Ostakaa palveluja, nauttikaa tanssimisesta ja hemmotteluista. Oliskohan paras päivä se jonka itselle suunnittelee ja siltäpohjalta toteuttaa. Kukaan muuhan siihen ei kykene.
No tosiasiassa ei taida sellaista lasta olla olemassakaan joka ei olisi täpinöissään askarrellakseen äidileen korttia. Mies taitaa sepustella omiaan.
[/quote]
Ei taida ap edes olla mies vaan nainen :) Tapahtuma sinänsä saattaa olla totta. Edellyttää kyllä että lapset eivät ole koulussa alaluokilla, tai päivähoidossa.
Naiset sinänsä sattavat ottaa verisesti nokkiinsa juuri äitienpäivästä ja synttäreistään. Jos on sillä mallilla niin ei mikään kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:57"]
Turhaan kiukuttelee vaimo. Jos lapset eivät halunneet itse tehdä kortti, olisit tietysti voinut käydä heidän tukenaan hankkimassa kortin kaupasta. Mutta hän ei ole sinun äitisi, vaan vaimosi, joten ei sinun kuulukaan hänelle lahjoja ja kukkia ynnä kakkuja hommata. Sinä viet lahjat ja kukat omalle äidillesi, samoin kuin vaimosi vie omalle äidilleen. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi puolisoiden pitäisi ostaa toisilleen äitienpäivä- tai isänpäivälahja. Ainut ymmärrettävä on hyvän äitienpäivän / isänpäivän toivotus.
[/quote]
Kyllä se on toisen vanhemman tehtävä opettaa lapset siihen, että äitiä, isää tai puolisoa muistetaan merkkipäivinä. Jos lapsuudenkodissa ei merkkipäiviä muisteta, niin silloin kasvaa näitä "ei ole ollut tapana" -ihmisiä.