Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Kun matkustan junalla tai lentokoneella business- tai ykkösluokassa. Sellaiseen ei näköjään totu ollenkaan - se tuntuu aivan tolkuttomalta luksukselta ja tuhlaamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei, on liukkaat kelit täällä Helsingissä, joten on ihan luxusta kun voi tilata ruokia kotiin menemättä tuonne liukastelemaan. nastakengät on haussa, sekin olisi luxusta
olen simppeli nainen, nyt haen raikasta kylmää vettä keittiön hanasta, sekin on rikkaus.
Jäävesi on muuten helppoa tehdä (ihan kuin ravintoloissa): laittaa kraanavesikannun jääkaappiin viilenemään ja molskauttaa sekaan jääpaloja ennen ateriointia. Päihittää muuten kolat ja kaljat kun vaikka lenkkeilyn jälkeen asettuu lämmittelemään itselleen iltaeineen.
Jos haluaa hifistellä, voi käyttää tietenkin kivennäisvettä.
Kuulostaa hyvältä ,kiitti vinkistä!
t simppeli nainen
haistelen niitä lehtien välissä tulevia hajuvesiä. Tai jos oikein revittelen, niin käyn testeristä sumuttamassa kauppamatkalla kemppariosastolla. Samalla kun ottaa sellaisen hajulapun mukaan, voi haistella sitä pitkään kotona.
Onko tää mun meno vähän säälittävää?
Itse teen "zen spa" -tunnelman kotiini joka iltapäivä auringon laskettua. Samaa ilmapiiriä kestää, kunnes menen nukkumaan. Miten? Sytyttämällä kaksi kaunista kynttilää ja pitämällä huolta, että varastossa on aina kauniita kynttilöitä. Ne eivät maksa paljon varsinkaan, kun viimeksi ostin niitä Tallinnasta.
Vierailija kirjoitti:
haistelen niitä lehtien välissä tulevia hajuvesiä. Tai jos oikein revittelen, niin käyn testeristä sumuttamassa kauppamatkalla kemppariosastolla. Samalla kun ottaa sellaisen hajulapun mukaan, voi haistella sitä pitkään kotona.
Onko tää mun meno vähän säälittävää?
Ei ole säälittävää. Ne testerit on lehtien välissä just sitä varten. Ja myös ne testerit kaupoissa on tuoksuttelua varten. Jatka vaan!
Vierailija kirjoitti:
ihana mies osoitti vastakaikua, punastun... ei kun täähän on todella iso asia anteeksi mutta en kestä on pakko kirjoittaa johonkin. i'm in Love <3 <3
Ihana💕
Punastuin kun luin. Oli niin henkilökohtainen viesti... Tsemppiä teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihana mies osoitti vastakaikua, punastun... ei kun täähän on todella iso asia anteeksi mutta en kestä on pakko kirjoittaa johonkin. i'm in Love <3 <3
Ihana💕
Punastuin kun luin. Oli niin henkilökohtainen viesti... Tsemppiä teille
Oih, kiitos. tätä katsastelua on jatkunut jonkin aikaa meillä.. mulla pyörii nytkin rakkauslaulut Spotifyssa ja mietin vaan häntä. Ihanaa tammikuuta kaikille! <3
Tuore leipä. Vielä kun lämpimän leivän päälle laittaa oikeaa voita ja se vähän sulaa. Se maku on kyllä luxuxsta.
Kun tilipäivänä käy kaupassa ostamassa täydennykset tyhjiin ruokakaappiin ja jääkaappiin, on rikas olo kun kantaa monta kauppakassia autosta kotiin. Seuraavana aamuna on ihana syödä aamupalaa kun on mitä valita kaapista!!
Tuoremehua joskus, limsaa myös joskus. Toimiva koti ja puhtaat vaatteet. Oma sänky, inhoan hotellin sänkyjä.
Sauna ja puhdas vesi. Kylpytakissa hengailu saunan jlk.
Työpäivän aikana salaatilla käynti.
Ja parasta, en tarvitse paljoa. Se jo kun näen jotain upeaa pientä, mutten osta tuo älyytömän hyvän fiiliksen. Voisin ostaa mutta laitetaan säästöön. En tarvitse ulkomaan matkoja tai oikeastaan paljoakaan. Ensi syksynä olen töistä poissa ja aion kävellä paljon metsässä ja otan syksyn hajuja muistoon.
vanha kunnon roiskeläppipizza ( 1,20€ ) tuunattuna kirsikkatomaatinpuolikkailla, oreganolla ja juustoraastella. nam!
Jääkaapissa ja pöydässä ravitsevaa ruokaa. Kaupassa käydessään laittaa rahan kunnon ruokaan, tuore leipä.
Laadukas kahvi, vaikka maksaakin hieman enemmän. Siitä en luovu.
Marketin tulppaanit lahjaksi saadussa Aalto vaasissa.
Hyvät aamukahvit citymarketista ostetusta korkeasta punaisesta kahvikupista. Nautin yrittäjänä vapaista aamuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei, on liukkaat kelit täällä Helsingissä, joten on ihan luxusta kun voi tilata ruokia kotiin menemättä tuonne liukastelemaan. nastakengät on haussa, sekin olisi luxusta
olen simppeli nainen, nyt haen raikasta kylmää vettä keittiön hanasta, sekin on rikkaus.
Jäävesi on muuten helppoa tehdä (ihan kuin ravintoloissa): laittaa kraanavesikannun jääkaappiin viilenemään ja molskauttaa sekaan jääpaloja ennen ateriointia. Päihittää muuten kolat ja kaljat kun vaikka lenkkeilyn jälkeen asettuu lämmittelemään itselleen iltaeineen.
Jos haluaa hifistellä, voi käyttää tietenkin kivennäisvettä.
Mä tykkään lisätä sekaan pari siivua sitruunaa
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa ja pöydässä ravitsevaa ruokaa. Kaupassa käydessään laittaa rahan kunnon ruokaan, tuore leipä.
Laadukas kahvi, vaikka maksaakin hieman enemmän. Siitä en luovu.
Tuonkin nautinnon voi vielä upgreidata hommaamalla kahvimyllyn ja papuja, suosittelen sitä huokeaa saksalaista kauppaketjua tarjouksineen. Voi sitä sulotuoksua mikä vastajauhetusta kahvista tulee..
Paahtoleipä on toinen, mistä tulee viikonloppuolo.
Asuin 19-vuotiaaksi kotona: ei ollut sisävessaa, ei juoksevaa vettä ja puulämmitys. Vielä tänä päivänä, melkein 40 vuotta myöhemmin, olen melkein joka päivä onnellinen suihkusta, vesivessasta, lämmityksestä ja pyykinpesukoneesta!
Ihanan tuoksui en Doven suihkussippua, valot pois ja tuikkukynttilä päälle suihkussa. Meillä on 2,5neliön kylppäri, mutta ihana kun kaakelit kimmeltää kynttilän valossa ja lapset nukkuu. Vielä kun raaskisi ottaa yli 5min suihkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kun matkustan junalla tai lentokoneella business- tai ykkösluokassa. Sellaiseen ei näköjään totu ollenkaan - se tuntuu aivan tolkuttomalta luksukselta ja tuhlaamiselta.
Tää on muuten jännä juttu. InterCityyn pääsee ykkösluokkaan normilipun hinnalla. Lisäksi siellä on saatavilla päivän lehdet, kahvia, teetä ja keksejä.
Älysin ihan vahingossa kerran kun tilasin netistä lippua.
Lentokoneeseen selvin päin ja ystävällinen hymy ja tervehdys. Saattaa päästä herroiksi business-luokkaan. (Itsellä ei ole tärpännyt vielä, mutta toivossa on hyvä elää)
Ruoan kotiinkuljetus! Aloitin viisi vuotta sitten tilaamaan ruokakaupasta ja jopa hävetti, että joku ”palvelija” joutuu ne tuomaan. Edelleen tulee rikas olo, kun ruokalähetyksen saa vain purkaa kaappiin. (Ruokamenoihinkin tuli säästöä, meillä ei ole autoa ja isot kaupat on kauempana.)