Pieniä asioita, joista tulee "rikas olo", vaikka rahaa olisi vähän?
Varmaan ihan turha juttu monille, mutta huomasin, että tulee sellainen suhteettoman äveriäs olo, kun ruokakaapissa on erilaisia keksejä, sipsejä ja karkkeja joka lähtöön. Sama tunne tulee kun pääsee uusiin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Että "tämä on hienompaa kuin hotellissa, kyllä voi köyhänkin elämä olla luksusta."
Mistä sinulle tulee rikas olo? :)
Kommentit (931)
Minulle tuli ihan älyttömän rikas olo, kun katsoin netistä Athena Calderon videot ja kuvat
Live Beatiful ja Cook Beatiful. Silmänruokaa.
En haluais omistaa, vain katsoa. Liikaa olis omistaa tuollaista. Liian rikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas useamman kilometrin kävelylenkki hyvillä kengillä ja ulkoiluvaatteilla, siihen päälle kylmää hanavettä ja loikoilua sekä suihku, kylpy tai sauna niin johan hyvänolon hormonit lisääntyvät. Tämän kun tekee pari, kolme kertaa viikossa niin on aina hyvällä ja tasaisella mielellä, ei koskaan masentunut.
Mutta tuleeko varakas olo? 🤔 Hyvä, ei-masentunut olo ei ole sama kuin varakas olo.
Kyllä minulle tulee varakas olo siitä, että kengät ja ulkoiluvaatteet on vimpan päälle sopivat tarkoitukseensa. Vaikka olisi vanhatkin, jos on laadukkaat sillä lailla, että voi oikeasti nauttia talvesta.
Kaunis kattaus tekee paljon. Se, ettei tarjoile mitään kaupan rasioista tai pusseista, missä ne ruokatarvikkeet on ostettu.
Vaikka söisi kaupan omaa merkkiä niin kun laittaa vaikka viikonloppuna aamupalan kauniisti esille, siitä tulee kiva olo.
Myös pöytämausteet kivoissa myllyissä tai pulloissa.
Suomidesign käyttötavaroissa. Vaikka se olis kirppikseltä ostettu liina :D
Vierailija kirjoitti:
Olin ensin opiskelijana köyhä, ja sitten niskaani tuli takausvelka ja jouduin ulosottoon. Ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ulosmitattiin ja rahat oli tiukalla.
Kävin ostoksilla alepassa, ruokavarastossa ja vaatteet ja lakanat kirppareilta.
Välillä hemmottelin itseäni ja menin fiilistelemään Stokkan herkkuun ja Manhattanin k-markettiin (Turku): paljon valikoimaa, erilaisia oliviöljyjäkin hyllyllinen, samoin teetä. Ja erilaisia juustoja minullekin sopivissa pikku paketeissa maistiaisksi. Tuote-esittelijöitä, maistiaisia. Hyvin pukeutuneita, hyvinvoivan näköisiä asiakkaita.
Ostin jonkun juuston, jonkun rahkaherkun , tuhlasin ehkä 10€, mutta sain nauttia vähän erilaisesta tunnelmasta kuitenkin.
Vähän erikoista käydä Alepassa köyhänä, on kyllä kallein kauppa minkä tiedän.
[/quote]
Kyllä minulle tulee varakas olo siitä, että kengät ja ulkoiluvaatteet on vimpan päälle sopivat tarkoitukseensa. Vaikka olisi vanhatkin, jos on laadukkaat sillä lailla, että voi oikeasti nauttia talvesta.[/quote]
Olen ollut tosi tosi köyhä mutta vihdoin olen saanut hankittua lämpimät kengät + takin.
Niin onnellinen kun tarkenen käydä kaupassa jopa 10⁰ pakkasella palelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ensin opiskelijana köyhä, ja sitten niskaani tuli takausvelka ja jouduin ulosottoon. Ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ulosmitattiin ja rahat oli tiukalla.
Kävin ostoksilla alepassa, ruokavarastossa ja vaatteet ja lakanat kirppareilta.
Välillä hemmottelin itseäni ja menin fiilistelemään Stokkan herkkuun ja Manhattanin k-markettiin (Turku): paljon valikoimaa, erilaisia oliviöljyjäkin hyllyllinen, samoin teetä. Ja erilaisia juustoja minullekin sopivissa pikku paketeissa maistiaisksi. Tuote-esittelijöitä, maistiaisia. Hyvin pukeutuneita, hyvinvoivan näköisiä asiakkaita.
Ostin jonkun juuston, jonkun rahkaherkun , tuhlasin ehkä 10€, mutta sain nauttia vähän erilaisesta tunnelmasta kuitenkin.Vähän erikoista käydä Alepassa köyhänä, on kyllä kallein kauppa minkä tiedän.
Mutta siellä on silti iltaisin tuotteita -60%.
Vien petivaatteet aina ulos tuulettumaan.
Koti on ojennuksessa. Esim lapsi kysyy onko ne valokuvat jossain. Nousen ylös, haen ne omalta paikalta ja annan.
Kaapit ovat järjestyksessä. Joskus vaan availen kaappeja ihaillakseni kätteni jälkeä.
Minulla on ympäri vuoden to do lista, esim milloin viimeistään joulukuusi pois jne.
Pyrin tekemään työt etukäteen ja kiva huomata aikataulussa ollaan.
Minulla on aina käsityömateriaalia, jota yritän nyt käyttää loppuun.
Minulla on pari paikkaa, missä myyn valmiita käsitöitä ja esim kun tietty lanka loppuu, se on loppu. Varastot ovat isot, mutta kaikki ojennuksessa ja ei enää kasva.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle tulee varakas olo siitä, että kengät ja ulkoiluvaatteet on vimpan päälle sopivat tarkoitukseensa. Vaikka olisi vanhatkin, jos on laadukkaat sillä lailla, että voi oikeasti nauttia talvesta.
Olen ollut tosi tosi köyhä mutta vihdoin olen saanut hankittua lämpimät kengät + takin.
Niin onnellinen kun tarkenen käydä kaupassa jopa 10⁰ pakkasella palelematta.
Olen jo vuosia ostanut Joutsenen untuvatakkeja käytettynä. Hintahaitari jotain 50-100e ja koen että siinä on sitä arjen luksusta. Uuteen ei olisi varaa.
Nykyään on ylipäänsä todella helppoa löytää laatua halvalla käytettynä. Ehkä siitä syystä köyhän köyhyys ei pistä silmään kadulla samalla tavoin kuin 80-90 luvuilla. Semmoista talvilenkkarit/joku ränsistynyt luiru toppatakki-luukkia..
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kattaus tekee paljon. Se, ettei tarjoile mitään kaupan rasioista tai pusseista, missä ne ruokatarvikkeet on ostettu.
Vaikka söisi kaupan omaa merkkiä niin kun laittaa vaikka viikonloppuna aamupalan kauniisti esille, siitä tulee kiva olo.
Myös pöytämausteet kivoissa myllyissä tai pulloissa.Suomidesign käyttötavaroissa. Vaikka se olis kirppikseltä ostettu liina :D
Jos on esteetikko, lautasliinat ei maksa paljoa ja niitäkin saa alennettuna puoli-ilmaiseksi. Vaikka asun yksin, tykkään käyttää noita ja jos mulla on vaikka matkaeväitä, otan pari nättiä lautasliinaa mukaan.
Joillekin tämmöiset ei varmaan merkkaa mitään, mutta silmäni oikein etsii nättejä marimekon ja finlaysonin kuoseja, jotka painetaan myös lautasliinoihin. Ja kaikki sesonkituotteet tulee lopulta vielä aleen.
Vierailija kirjoitti:
Koti on ojennuksessa. Esim lapsi kysyy onko ne valokuvat jossain. Nousen ylös, haen ne omalta paikalta ja annan.
Kaapit ovat järjestyksessä. Joskus vaan availen kaappeja ihaillakseni kätteni jälkeä.Minulla on ympäri vuoden to do lista, esim milloin viimeistään joulukuusi pois jne.
Pyrin tekemään työt etukäteen ja kiva huomata aikataulussa ollaan.Minulla on aina käsityömateriaalia, jota yritän nyt käyttää loppuun.
Minulla on pari paikkaa, missä myyn valmiita käsitöitä ja esim kun tietty lanka loppuu, se on loppu. Varastot ovat isot, mutta kaikki ojennuksessa ja ei enää kasva.
Rouva Vilijonkka :)
Vierailija kirjoitti:
Kynttilä. Aamun hämärissä kun nousee ja sytyttää kynttilän on onnellinen olo. Tuntuu että panostaa muuhunkin kuin vain "selviytymiseen".
Joku täällä mainitsi Oivariinin ja minullekin se on luksusta, vaikka nykyään ostan sitä aina. Aina leipää voidellessa saa olla onnellinen kun on Oivariinia eikä niitä pahoja margariinejä mitä lapsuudenkodissa oli! :D Jos poikaystävän käsi kurkottaa kaupassa johonkin ällömargariiniin, estän. Maksan mieluummin itse Oivariinin meille kuin syön yhteisillä rahoilla jotain muuta.
Meillä oli kotona aina voimariina, ellei ihan voita. Oivariini on aikuisena jotenkin syntinen nautinto olevinaan, kun pitäisi syödä kammopahoja margariineja. En missään nimessä halua viedä ketjua vääntöön ruokavalioista. Ehkäpä opettelen arvostamaan maukasta luksuslevitettä.
Oma jokapäiväinen luksus on teen juominen. Parasta kun saa nauttia kaikessa rauhassa kupposellisen teetä. :)
Oma rakas perhe, koti ja lemmikkieläimet on sellaisia, että niitten arvoa ei voi mitata rahassa.
Lauantaina saunan jälkeen siivotussa kodissa kuohuviiniä hienoista laseista ja tapaksia ja/tai blinejä kauneimmista astioista. Tulee myös lomafiilis :)
Vierailija kirjoitti:
Kaapit ovat järjestyksessä. Joskus vaan availen kaappeja ihaillakseni kätteni jälkeä.Minulla on ympäri vuoden to do lista, esim milloin viimeistään joulukuusi pois jne.
Pyrin tekemään työt etukäteen ja kiva huomata aikataulussa ollaan.Minulla on aina käsityömateriaalia, jota yritän nyt käyttää loppuun.
Apua!
ihana mies osoitti vastakaikua, punastun... ei kun täähän on todella iso asia anteeksi mutta en kestä on pakko kirjoittaa johonkin. i'm in Love <3 <3
okei, on liukkaat kelit täällä Helsingissä, joten on ihan luxusta kun voi tilata ruokia kotiin menemättä tuonne liukastelemaan. nastakengät on haussa, sekin olisi luxusta
olen simppeli nainen, nyt haen raikasta kylmää vettä keittiön hanasta, sekin on rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
okei, on liukkaat kelit täällä Helsingissä, joten on ihan luxusta kun voi tilata ruokia kotiin menemättä tuonne liukastelemaan. nastakengät on haussa, sekin olisi luxusta
olen simppeli nainen, nyt haen raikasta kylmää vettä keittiön hanasta, sekin on rikkaus.
Jäävesi on muuten helppoa tehdä (ihan kuin ravintoloissa): laittaa kraanavesikannun jääkaappiin viilenemään ja molskauttaa sekaan jääpaloja ennen ateriointia. Päihittää muuten kolat ja kaljat kun vaikka lenkkeilyn jälkeen asettuu lämmittelemään itselleen iltaeineen.
Jos haluaa hifistellä, voi käyttää tietenkin kivennäisvettä.
Löytää tori.fi.stä tms. nettikirppikseltä jonkun merkkivaatteen halvalla. Ostin just pari viikkoa sitten Bossin jakun kympillä :)